نقدهایی در باب اینترنت ملی 1 بیتی

از نظر اقتصادی نیز انتقال این حجم ترافیک دیتا به داخل کشور و نیز انتقال میزبانی سایتها به داخل، کاهش قیمت شبکه انتقال را به همراه خواهد داشت و کاربر میتواند اطلاعات را سریعتر، با کیفیت بهتر و قیمت ارزانتر در اختیار گیرد. پانتومیم یکی از بازی های جالب برای دورهمی ها است. در این بخش مجموعه کلمه و سوژه های سخت، متوسط، راحت، خنده دار و جالب برای پانتومیم را گردآوری کرده ایم. قطعاً هیچگاه بشر از این نوع بلایا بی بهره نبوده و اتفاقاً تا اینجای قصهی زندگی بشر، بلاهای قبلی مهلکتر بوده اند، تا ببینیم بعداً چه میشود؟ در این نوشتار 15 مورد از بهترین فیلمهای مرتبط با هوش مصنوعی را به علاقهمندان سینما و فناوری معرفی میکنیم که بدون شک از تماشای آنها لذت خواهند برد. اما چه چیزی این بازی را تا این اندازه خاص کرده است؟ گاهی اوقات بروز یک مشکل که میتواند خواسته یا ناخواسته باشد، تکنولوژی را به یک شیطان واقعی تبدیل میکند. بازار خانههای هوشمند بر مبنای رویکرد هاب برای کنترل وسایل متصل به اینترنت بنا شده است؛ رویکردی که به افراد کمک میکند که از وسایل مختلف استفاده نمایند. کاربردهای اینترنت اشیاء در این صنعت شامل استفاده از سنسورها و پهپادهای هوشمند است که نظارت و کنترل از راه دور پمپها و سایر تجهیزات را سبب میشود.

سازمانهای خدمات مالی نیاز به امنیت بالایی دارند و بیشازپیش به دوربینهای به هم متصل و دیگر سنسورهای تصویری وابستهاند تا از موفقیت تأسیسات خود اطمینان حاصل کنند. از سوی دیگر، دادههای گردآوری شده تحلیل میشوند و اطلاعات مفید از آنها حاصل میشود. همچنین با ترجمه پروتکل ها از صحت اتصال دستگاه ها و حسگرها اطمینان حاصل میکند و پس از پیکربندی صحیح، سطح بعدی را تشکیل میدهد. افراد مسن( و یا مراقبت آنها از منزل نیز از قابلیتهای اینترنت اشیاء است. شیوه مسافرت و تجارب افراد نیز تغییر کرده و تحت تأثیر اینترنت اشیاء قرار گرفته است، بخصوص در هتلها و مکانهای اقامتی. این تحولات ما و مشتریانمان را مجبور میکند به داده، امنیت و مدلهای کسبوکار به شیوه متفاوتی نگاه کنیم. برای درک بهتر این موضوع، باید ابتدا مفهوم عبارت “هوشمند” را برسی کنیم.

کاربرد اینترنت اشیاء در صنعت تولید به نگهداری محدود نمیشود. تولیدکنندگان، بیش از شرکتهایی که در صنایع دیگر فعالیت میکنند، به ماشینآلات سنگین برای تولید محصول نیاز دارند و بنابراین، علاقه زیادی دارند که در مورد عملکرد این ماشینها بدانند. از ویژگیهای مهم این پروتکل، میتوان به مواردی همچون: اجراپذیری بر روی محیطهای گوناگون، ضریب اطمینان بالا و توسعهپذیری آن اشاره کرد. ما در این مثال فقط به سنسور رطوبت اشاره کردیم. تکنیکهایی که به صورت معمول استفاده میشود، از روشهای موجود در رشتهٔ هوش مصنوعی بهره میگیرند. با ارتباطات بین همه چیز، از پوشیدنیها تا اتومبیل شخصی، محصولات هوشمند کانال ارتباطی جدیدی برای تبلیغکنندگان فراهم آورده است. براساس آخرین گزارش سایت اسپیدتست، سرعت اینترنت ثابت در ایران از بین ۱۷۸ کشور جهان ۱۴۳ است. بسیاری از این توانمندی ها در نهایت بر حوزه مشتریان سازمان تمرکز دارند.

یکی دیگر از نکات مهم که راجع به این سقف می توان به آن اشاره کرد ضد رطوبت بودن متریال آن است . برای مثال تصور غالب حکایت از وجود یک مرکز بایگانی مبتنی بر سیستم اعصاب در ذهن انسان داشت، حال آنکه مطالعات اخیر دانشمندان نشان داد که هر یک از خاطرات ذهنی ما در ارتباطات موجود در مغز ثبت میشوند. به دلیل ارتباطات شبکهای غالب میان ابزارها احتمال حمله به شبکه افزایش خواهد یافت. این کامپیوتر میتواند از طریق اتصال بیسیم یا انواع شبکه به تلفن همراه و اینترنت متصل شود و به کنترل خودکار یا کنترل از راه دور دستگاه بپردازد. در واقع اینترنت اشیاء شبکهای به هم پیوسته از ترکیب ابزارها، دستگاههای صنعتی، ماشینها و… در صنعت بهداشت، در مورد تجربیاتی که مشتریان هم بهعنوان همراه بیمار و هم در اتاقهای انتظار و اورژانس به دست میآورند، نگرانیهایی وجود دارد. بهعنوان مثال سنسورها و دوربینهای شناسایی عاطفه به کارمندان هتلها در پیشبینی احساس مهمانها و تشخیص اینکه آیا گرسنه هستند یا خیر و ارائه پیشنهادات غذایی بر مبنای ترجیحات آنها کمک مینمایند. تازه، نگهداری شده یا فرآوری شده، هر نوع غذایی که باشد در هر زمانی در دسترس شماست.

بخوان  15 نمونه از کاربرد هوش مصنوعی در زندگی روزمره 1 بیتی

این قابلیتها میتوانند توسط قابلیتهای خاص استفاده شوند تا قابلیتهای دیگری را ایجاد کنند. با این حال شوماخر بیشتر عمر کاری خود را در بریتانیا گذراند و به مدت دو دهه رئیس مشاوران اقتصادی بورد ملی زغال سنگ بریتانیا بود. این ابزارها به سنسورهای مربوط به بدن نظیر میزان ضربان قلب، دما و سنجش فشار مجهز میباشد. در صنعت خودروسازی، استفاده از برنامههای کاربردی که شامل «اشیاء هوشمند» است برای نظارت و گزارش دهی هر قطعه، از فشار باد تایر اتومبیل تا نزدیکی سایر وسایل نقلیه را شامل میشود. هوش مصنوعی به بازاریاب ها کمک می کند تا گزارش دقیق تری از فعالیت های مشتریان داشته باشند، محتوای مناسب با نیاز آن ها را تولیدکنند و جلسات تجاری تاثیر گذار تری را برگزار کنند. زمانی که دستگاههای متصل، الگوی رفتاری، حرکتی و نقاط تماس مؤثر بر مصرفکنندگان را شناسایی میکنند، به تبلیغکنندگان کمک میکنند تا به حداکثر اثربخشی در تبلیغات دست یافته و زمان مناسب ارسال تبلیغات مشخص مینمایند.

ابزارهای اینترنت اشیاء در تغییر مدیریت زنجیره تأمین نقش اساسی سایت 1biti دارند. سیسکو میگوید در جریان این هک هیچ داده حساس و مهمی سرقت نشده است ولی هکرها نظر دیگری دارند. در این تکنولوژی همه تجهیزات به اینترنت متصل می شوند. «کانبان» در سیستم تولید تویوتا ابزاری است، برای مدیریت جریان و تولید مواد. سپس برای بررسی و ارزیابی «دقت» مدل از metrics استفاده میشود. پروژههای انجامشده در اینترنت اشیا بر اینترنت و اقتصاد، تاثیر بسیار چشمگیری داشته؛ به نحوی که پیش­ بینی ­ها نشان می­دهد تا سال ۲۰۲۵ در حدود ۱۰۰ میلیارد شئ متصل به اینترنت اشیا خواهیم داشت که این اتصالات تأثیر بیش از ۱۱ تریلیون دلاری در اقتصاد جهان دارد. ایده آن، ایجاد پیوند میان فناوری RFID و موضوع بسیار داغ ” اینترنت ” در زنجیره تامین شرکت پروکتر و گمبل بود. اصطلاح “اینترنت اشیا” اولین بار توسط کوین اشتون در سال ۱۹۹۹ در شرکت پروکتر و گمبل ارائه شد و ایده آن، ایجاد پیوند میان فناوری جدید RFID و موضوع بسیار داغ اینترنت در زنجیره تأمین شرکت پروکتر و گمبل بود که مورد توجه مدیران اجرایی قرار گرفت. نظریه اینترنت اشیا، برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ توسط کوین اشتون بیان شده اما تنها حدود دوسال است که به طور جدی در دنیای IT بر روی این مبحث کار می شود و نکته جالب اینجاست که بدانید در حال حاضر اکثر کسب و کارها در حال حرکت به سمت استفاده وسیع از این تکنولوژی هستند.

برای خلق اثر خود، فقط کافی است که به دیسکورد Midjourney بپیوندید، یک دستور را تایپ کنید و سیستم یک تصویر برای شما میسازد. این اختراع ویژه، الهام بخش دانشمندان شد تا ایده خلق “مغز الکترونیک»” یا “هوش مصنوعی” را به جلو پیش ببرند. یک ربات انساننما به نام سوفیا توسط شرکت رباتیک هنسون ساخته شد. این ربات می توانست احساسات را بشناسد و آن ها را آشکار سازد. این ربات گاهی در هنگام گفتگو به دروغ گویی روی میآورد. اگه بخوام حرفوم رو خلاصه کنم بهتره به این عکس بسنده کنم . همچنین تعداد رو به رشد ریزتراشهها و ریزپردازندهها، تولید سختافزار را افزایش داده است. شاید این روزها واژه IOT یا اینترنت اشیا زیاد به گوشتان خورده باشد اما معنا و یا کاربرد آن را ندانید. این تکنولوژی شاید سال ها تا تولید انبوه فاصله داشته باشد، اما روزی که از در وارد شود، همه چیز را تغییر خواهد داد. در پروژه Neuralink که در تلاش برای ترکیب کردن مغز انسان با ماشین های دیجیتال است نیز Zilis از ابتکارات استراتژیک خود در بخش مدیریت و رهبری استفاده کرده است.

بخوان  نانوفناوری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | 1biti

در سال ۱۹۳۶، برای اولین بار فردی به نام ولادیمیر سرگئیویچ لوکیانف (Vladimir Sergeevich Lukyanov) اولین کامپیوتر جهان را که قادر به حل معادلات دیفرانسیل در مشتقات جزئی بود ساخت. در واقع اولین وسیله اینترنتی در دهه 80 ساخته شد و یک دستگاه نوشابه ساز در دانشگاه کارنگی ملون بود. اگر مشگل خاصی برای این موضوع نباشد، پس از ریستارت شدن گوشی، مشکل برطرف شده و اینترنت در دسترس گوشی قرار میگیرد و انتقال اطلاعات با اینترنت امکانپذیر خواهد شد. همچنین با استفاده از این سنسورها میتوان محیط را نیز ارزیابی کرد و سطح شیمیایی آن، خاک و کیفیت هوا را بررسی نمود. نمونههایی از این توابع عبارت است از: توابع دسترسی و کنترل منابع انتقال، مدیریت تحرک، احراز هویت، کنترل دسترسی و حسابرسی. سازمانهای بهداشتی هم جزو پیشتازان استفاده از اینترنت اشیاء هستند. سوئد هم مانند اغلب کشورهای حوزه اسکاندیناوی در دسته موفقترین کشورها از نظر استفاده از تکنولوژیهای جدید و استراتژیهای رقابتی در این زمینه قرار دارند. کشاورزی یکی دیگر از صنایعی است که از اینترنت اشیاء بهره میبرد.

Logic Theorist در واقع به نوعی برنامه ریزی شده بود تا مهارت های انسان ها در حل مسئله را تقلید کند و بودجه آن توسط موسسه تحقیقات و توسعه (RAND) تهیه شده بود. در دهه 1960 رهیافت های سمبلیک به موفقیت های بزرگی در زمینه تقلید پیشرفته افکار در برنامه های کوتاه نمایشی دست یافتند. اجاق گاز را از راه دور روشن و خاموش کنید و یا بین دو ابزار هماهنگی ایجاد کنید، مثلاً اگر کولر روشن است، درب یکی از اتاق ها خودکار بسته شود و یا حتی برنامه ای به کولر و بخاری بدهید تا محل را در دمای ثابتی نگهدارند.

ابزارهای متصل به اینترنت بهسوی قدرت پردازش کم و حافظه اندک میروند و در نتیجه اجرای الگوریتمهای امنیتی در این ابزار مشکل خواهد شد. دستگاههای Edge همچنین دارای اتصال بالادستی برای ارسال دادهها برای پردازش و ذخیرهسازی بیشتر هستند. به عنوان مثال در مورد پردازش صوت می توان به نمونه اپلیکیشن های معمولی که بر روی تلفن همراه هوشمند شما نصب شده اشاره کرد که با دریافت صدای شما قادر است صوت را به متن تبدیل کند. از طرفی امروزه سایتهای متقلب زیادی وجود دارند؛ اینها در نتایج جستجو خود را نشان میدهند تا بتوانند به دادههای گوشی شما دسترسی پیدا کنند.

با در نظر گرفتن تمام عناصر ذکرشده در بالا، اینترنت اشیا، شبکهای از اشیا با قابلیت شناسایی واضح عناصر است که به کمک هوش نرمافزاری و حسگرها، امکان اتصال از هر مکان به اینترنت را داشته و با استفاده از زیرساختهای مخابراتی اینترنت، چیزها یا اشیا را برای تبادل اطلاعات با تولیدکننده، اپراتور و یا سایر دستگاههای متصل، توانمند میسازد. ساختمانهای تجاری و مسکونی هر دو از ابزارهای اینترنت اشیاء سود میبرند. سنسورهای هوشمند و ابزارهای اینترنت اشیاء، شناسایی محصولات را در طول زنجیره ممکن میسازند و در نتیجه به کاهش گلوگاهها، افزایش کارایی و درنتیجه کاهش هزینههای تولید کمک مینماید. بدین صورت و با استفاده از اطلاعات محیطی، فرآیند حملونقل را آسان مینماید. همانطور که تمام فناوریهایی که قبل از این به وجود آمدهاند، هزینههای تحقیق و توسعه باید توسط شرکتها و سازمانهای دولتی قبل از اینکه برای افراد غیر عادی در دسترس قرار گیرد، یارانه دریافت کنند.

در ایران به پانتومیم، لال بازی هم می گویند و یک بازی شادی بخش است که بین دو گروه و یا دو نفر قابل انجام است و با استفاده از کلمات و ضرب المثل ها می توانید این بازی را انجام دهید. اینترنت اشیاء Internet Of Things یا به اختصار IOT یک شاخه تقریباً نوظهور از که ممکن است بخشی از دانش شبکه نیز در آن قرار گرفته باشد. برای یادگیری شبکه های مولد مثل Generative Adversarial Networks و یا Variational Auto Encoder میتونید از این دو تا منبع استفاده کنید. همه میدانیم که لئوناردو داوینچی یک نابغه کمنظیر بوده است، اما وی نیز در همان دورهای زندگی میکرد که بسیاری از دانش امروزی در آن دوران پیشرفت و توسعه یافته است. اشتون نخستین کسی بود که عبارت اینترنت اشیاء را بیان کرد؛ اما ایده دستگاه های متصل از دهه 1970، تحت عناوین” اینترنت جاسازی شده ” و یا همان Embedded Internet و رایانش فراگیر (Pervasive Computing) مطرح بوده است.

بخوان  چگونه به آنجا رسیدیم؟ تاریخ هوش مصنوعی آگاه شده توسط توییت
این شخصیسازی در تمام جنبههای اتاق مهمانان از جمله دما و نور میتواند مؤثر باشد. از آنجایی که این برنامهها در چند مرحله اجرا میشوند و ممکن است بسته به واکنش هر فرد به درمان تغییر کند، پزشکان تصمیم میگیرند از یادگیری تقویتی استفاده کنند. این معماری دارای ۴ لایه کاربرد، پشتیبانی، شبکه و دستگاه است که به کمک قابلیتهای مدیریتی و امنیتی، کاربردهای اینترنت اشیا نظیر شهر هوشمند، حملونقل هوشمند، ساختمان هوشمند، انرژی هوشمند، صنعت هوشمند، سلامت هوشمند و زندگی هوشمند را تحقق می بخشد. در یک شبکه عمیق عصبی که بهمنظور شناسایی سگها طراحی شده، لایههای سطوح پایینتر بهمنظور تشخیص رنگ مورد استفاده قرار میگیرد، در حالی که لایههای سطوح بالاتر بهمنظور تشخیص شکل و حالت چشمها یا موی بدن سگها استفاده میشوند. برای یادگیری عمیق هم پنج منبع معرفی میکنم. او با اشاره به اختلال گسترده و قطعی اینترنت در پایتخت کشور توضیح داد: «این حرف مربوط به مناطق محروم و کمتر برخوردار نیست، بلکه در خود تهران هم اینترنت قطع میشود و اخیرا سطح نوسانات به صورت گسترده بود و در چندین نقطه شاهد قطعی وسیع و اختلال جدی اینترنت بودیم و برخی اپراتورهای همراه جواب نمیداد».

تکنا در طی این سالها توانست بیش از 10 هزار مقاله اختصاصی در حوزه علم و فناوری تالیف و ترجمه کند. به بیان دیگر اینترنت اشیا یعنی اتصال دستگاههای مختلف به یکدیگر از طریق اینترنت. این اتصال از طریق اینترنت امکان تعامل بین دستگاه ها و یا حتی انسان ها را فراهم میکند و حتی کنترل و مدیریت اشیا به راحتی صورت میگیرد. مثلا اخیرا دولت آمریکا از طریق طولانی کردن فرآیند دریافت ویزا، تحصیل دانشجویان چینی در رشتههای مربوط به فناوریهای پیشرفته را در دانشگاههای برتر ایالات متحده دشوار کرده است. به گزارش گجت نیوز، غولهای تکنولوژی چین یعنی هواوی، چانگان و CATL (بزرگترین سازنده باتری خودروهای برقی در جهان) دست به دست یکدیگر دادهاند تا یکی از عجیبترین شاسی بلندهای چینی یعنی Avatar 11 را روانه بازار کنند. مراقبت از بیماران دارای بیماریهای مزمن بدون نیاز به حضور در محل منجر به کاهش حضور افراد به بیمارستانها خواهد شد و نتیجه آن هزینه کمتر و کاهش زمان اقامت در بیمارستان خواهد بود.

سوال، کلمه و موضوع پانتومیم جالب و سرگرم کننده را در این بخش روزانه قرار داده ایم. جملات و کلمات موضوع اصلی پانتومیم هستند و یکی از روش های خوب برای افزایش خلاقیت میان افراد است. استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیاء و استانداردهای ارتباطی مثل 5G، نحوهی استفاده ما از حمل و نقل و طرز رانندگی ما را دگرگون میکنند. این نوع ابزارهای مبتنی بر هاب، برای اتصال پروتکلهای ارتباطی مختلف که توسط ابزارهای اینترنت اشیاء استفاده میشود و بنا نهادن قوانینی که برای خانه و از مکان مرکزی خانه نگهداری و کنترل میکنند، کاربرد دارد. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت ارتباطات زیرساخت تنها متولی شبکههای مادر مخابراتی و ارتباطی در کشور است؛ شرکتی که دارای حداقل 70 هزار کیلومتر فیبر نوری، 300 ایستگاه فیبر نوری، 34 ترابیت بر ثانیه ظرفیت انتقال، و 24 ترابیت بر ثانیه ظرفیت IXP است اما با این همه، نیازمند تحول است.