نقش درمان کننده یک بیماری در جلوگیری از پوستی

به گزارش ایسنا و به نقل از اس تی دی، درماتیت آتوپیک (AD) شایع‌ترین اختلال مزمن، عود و پوست در کودکان است که به نام اگزمای آتوپیک نیز می‌شود و پنج تا ۳۰ درصد از کودکان در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اکثر افراد مبتلا به آتوپیک از خشکی مداوم پوست، خارش، بثورات اگزمایی، دیس‌باکتریوز پوستی و سد اپیدرمی معیوب رنج می‌برند.

این تجزیه و تحلیل شامل بررسی ۱۱ کارآزمایی تصادفی بر روی ۳۴۸۳ نوزاد بود. مطالعات در این مطالعه سه نوع نرم‌کننده از جمله کرم، امولسیون (ترکیب دو مایعی که معمولاً با هم مخلوط نمی‌شوند) و یک نوع نرم‌کننده را در آب از درماتیت اتوپیک مقایسه می‌کنند. تجزیه و تحلیل نشان داد که نرم‌کننده امولسیون ممکن است بهترین گزینه باشد.

نتایج یک تحلیل و تحلیلی که در مجله “European Academy of Dermat & Venereology” منتشر شده است، داده شده است که از نرم‌کننده‌ها یا نشان‌دهنده‌ها، یک راهکار برای جلوگیری از درماتیت اتوپیک در نوزادان استفاده می‌شود.

علاوه بر این، افراد مبتلا به درمات آتوپیک بیشتر احتمال دارد به سایر شرایط آتوپیک از جمله آلرژی غذایی، آسم و رینیت آلرژیک مبتلا شوند. در نتیجه، درک مکانیسم‌های احتمالی درماتیت اتوپیک برای ایجاد یک استراتژی پیشگیرانه و درمانی دقیق‌تر و متمرکزتر بسیار مهم است.

درماتیت آتوپیک با اختلال در کیفیت زندگی و افزایش بار بیماری در صورت مدیریت ضعیف این بیماری در بیماران مرتبط است و فشار روانی قابل توجه برای بیماران و خانواده‌های آنها ایجاد می‌کند.

به گفته محققان، نتایج این بررسی سیستماتیک و فراتحلیل نشان می‌دهد که زودهنگام از نرم‌کننده‌های پوست می‌تواند به‌طور مستقیم از گسترش درماتیت اتوپیک در نوزادان جلوگیری کند. علاوه بر این، در میان سه نوع‌کننده موجود، امولسیون نرم‌افزار احتمالاً گزینه بهتری در دوران بارداری برای جلوگیری از گسترش درماتیت اتوپیک است.

بخوان  فروش Meta Quest 3 Elite Strap with Battery به دلیل نقص شارژ متوقف شد

انتهای پیام



منبع

نتایج یک مطالعه جدید توسط پژوهشگران مرکز تحقیقات بالینی بیماری‌های پوستی سین کیانگ انجام شده است، نشان می‌دهد که پیشگیری‌کننده‌ها در جلوگیری از این بیماری پوستی هستند.

شاید برای این سوال باشید که آیا می‌توانید از مرطوب‌کننده‌های پوست به هوا استفاده کنید؟