نقش یک واکسن در محافظت از حیوانات در برابر وضعیت

محققان واکسن خود را بر اساس پرورش میخ مانند سویه بتای خارجی‌روس سندرم حاد تنفسی ۲ تولید کردند که به طور مستقیم به آنتی ژن و یک ادجوی محرک سیستم ایمنی را در نانوذراتی موسوم به پلیمرزوم‌های غشای سلولی مصنوعی (artificial cell membrane polymersomes) کپسوله می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی‌های محصولات واکسن خود زد و یک ادجو انجام دادند. در بیوتکنولوژی، پلی‌مروزوم‌ها طبقه‌هایی از وزیکول‌های مصنوعی، کره‌های کوچک توخالی هستند که یک محل را احاطه می‌کنند. با استفاده از کوپلیمرهای بلوک پلیک مصنوعی آمفیفیلیک برای تشکیل غشای وزیکول ساخته می‌شوند و شعاع آنها از ۵۰ نانومتر تا ۵ میکرومتر یا بیشتر است. اکثر مروزوم‌های گزارش شده پلی حاوی محلول آبی در هسته خود هستند و برای احاطه و محافظت از مولکول‌های حساس مانند داروها، آنزیم‌ها، داروها و پپتیدهای دیگر و قطعات دی.ان.ای و آر.ان.ای مفید هستند. غشای پلیمروزوم یک مانع از مواد خارجی را می‌کند که محصور شده است از مواد مانند مواد موجود در سیستم‌های بیولوژیکی جدا می‌کند.

پزشکان اعلام کردند واکسن کووید-۱۹ قابل استفاده در داخل بینی(intranasal vaccine) از حیوانات در برابر انواع سویه‌های مختلف محافظت می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ان، یک واکسن قابل استفاده در داخل بینی علیه کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ می‌تواند به سرعت به دستگاه تنفسی(جایی که ویروس معمولا علائم ایجاد می‌کند) برسد و ایمنی ایجاد کند. یک اسپری یا قطرات واکسن می‌تواند دلپذیرتری برای افرادی باشد که از سوزن می‌ترسند. اما تنها چند کشور و اکسن بینی کوید را تایید کرده‌اند. بررسی‌ها و اکسنی‌ها را گزارش کرده‌اند که می‌توانند با این روش‌های اصلی و دو گونه‌ای در همسترها مبارزه کنند.

بخوان  رژ لب ضد ویروس و ساخته شده است

این دو جزء را به طور خاص ایجاد می‌کنند تا در صورت نیاز به راحتی به راحتی می‌خواهند را به یک نوع دیگر تغییر دهند. تزریق همزمان داخل عضلانی آنها یک پاسخ ایمنی قوی در موش و همستر ایجاد کرد. با این زمانی که همسترهای کنونی با واکسن جدید در معرض خطر زنده قرار گرفتند، دوباره ایجاد کردند. در مقابل، تزریق داخل بینی در همسترها یک پاسخ ایمنی سیستمیک قوی ایجاد کرد. همچنین ویروس‌ها را از دستگاه‌های پاکیزه و آسیب ریه ناشی از آن می‌کند. تنها نظر از نحوه تزریق واکسن، این واکسن در برابر انواع مختلف از سویه‌های برخی از جمله اُمیکرون را ارائه می‌کند. بر اساس این نتایج، نتایج در حال حاضر از شرکت کنندگان برای یک کارآزمایی بالینی فاز ۱ استفاده می‌کنند.

انتهای پیام



منبع

دسته فعلی واکسن‌های تزریقی کووید-۱۹ در مبارزه با مقابله با ویروسیروس سندرم تشخیصی ۲ در سراسر جهان پزشکی بوده است. اما این واکسن‌ها در بافت عضلانی وارد بدن می‌شوند، در حالی که ویروس‌ها به بدن وارد می‌شوند و بسیاری از عوارض معمول کووید-19 را در دستگاه‌های مختلف ایجاد می‌کنند. بنابراین، ایمن سازی بدن با واکسن داخل بینی و اسپری آن در نظر می‌تواند گزینه بهتری باشد. هند و چند کشور دیگر در ماه‌های اخیر واکسن‌های داخل بینی کوید را تأیید کرده‌اند، راه برای آماده‌سازی موفق و اکسن‌های داخل بینی راه آسانی نیست. به عنوان مثال، شرکت آسترازنکا در این ماه اعلام کرد که واکسن قابل استفاده در داخل بینی آن پاسخ ایمنی قوی در بافت‌های بینی ایجاد کند و محافظت سیستمیک کمتری نسبت به نسخه داخل عضلانی ارائه کرد. بنابراین در این مطالعه “مادهاوان نالانی”(Madhavan Nallani)، “پیر وندپاپلیر”(Pierre Vandepapeliere) و همکارانش می‌خواستند یک واکسن قابل استفاده در داخل بینی‌های ضد ویروسی را داشته باشند. حرکتی می‌کند و همچنین در مورد انواع سیناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ کار می‌کند.

بخوان  آنتروپی؛ جهان به سوی عدالت