نقص عملکرد لباس فضانورد باعث تعطیلی راهپیمایی شد

بیشتر بخوانید


 



منبع

سخنگوی باب ناویاس گفت: این مشکل حدود ساعت ۱۲ بعد از ظهر شرقی رخ داد و خوشبختانه آرتمیف در در خطر نیوفتاد. او و همکار روسی‌اش دنیس ماتویف در جریان تجهیز بازوی رباتیک ESA با دوربین‌ها و سایر تغییرات تجهیزات بودند.

براساس گزارش‌ها، لباس فضانورد ایتالیایی لوکا پارمیتانو در طی دو راهپیمایی فضایی در جولای ۲۰۱۳ به بیرون درز کرد. در طی سورتی پرواز دوم، کلاه پارمیتانو پر از آب شد و نفس کشیدن را دشوار کرد – طبق گفته‌ها، بازگشت آرام او به پایگاه ممکن است به نجات جان او کمک کرده باشد. به گزارش ناسا این حادثه باعث شد آژانس تمام پیاده‌روی‌های فضایی غیر اضطراری را متوقف کند تا زمانی که علت (انسداد فیلتر) را جدا کند و اقداماتی را برای جلوگیری از بحران‌های آینده انجام دهد.

به تازگی یک فضانورد روسی با مشکلی نادر در لباس فضایی مواجه شد پس از این مشکل. تیم کنترل ماموریت به اولگ آرتمیف دستور داد به قفل هوایی ایستگاه فضایی بین المللی بازگردد.
به گزارش سایت انگجت؛ مفسران ناسا به نوسانات جزئی در قدرت باتری لباس اشاره و اعلام کردند که آرتمیف سالم به ایستگاه فضایی بازگشت و به برق ایستگاه وصل شد و کار را از سر گرفت.

نقص عملکرد لباس فضانورد

اختلال در لباس فضایی آرتمیف ممکن است مجددا تکرار نشود، اما محققان باید این مشکل را مورد بررسی قرار داده و علت آن را کشف کنند، زیرا حتی یک مسئله به ظاهر جزئی می‌تواند در فضا جدی شده و باعث به خطر افتادن فضانوردان شود.

بخوان  مطالعه اندام‌های بدن انسان روی یک تراشه