نمای بی طرفانه تکنولوژی

آقای ماسک با اشتیاق درباره برنامههای خود برای سفر به مریخ نیز سخن میگوید. فرقی نمیکند حوزه کاری یا تحصیلی شما چیست و یا اینکه چند سال سن دارید، در هر صورت داشتن یک گوشی هوشمند برای اغلب افراد جامعه، نه تنها مهم بلکه ضروری است. ممکن است این خبر بدی برای شرکت های استخدامی باشد ، اما هوش مصنوعی در حال حاضر به مشاغل کمک می کند تا استخدام کارکنان جدید را به صورت خودکار انجام دهند. مراقبتهای امنیتی: چک کردن چندین نمایشگر که به دوربینهای کنترلکننده امنیتی متصل هستند کار خستهکنندهای است به نحوی که فرد پس از مدتی دقت اولیهٔ خود را عملاً از دست میدهد و از همین روی آموزش دادن کامپیوترها در این زمینه کار بسیار معقولی به نظر میرسد و این در حالی است که امروزه کامپیوترها قادرند تا خطرات امنیتی را تشخیص داده و در صورت نیاز به مراجع ذیربط اطلاع دهند.

هوش مصنوعی ابزاری بسیار مفید برای معلمها و مؤسسات آموزشی خواهد بود و به آنها یاد خواهد داد که چگونه سیر آموزشی هر فراگیر را براساس مهارتها، پیشرفت، تواناییها و خلقوخوی هر یک از آنها به طور جداگانه تدوین کنند. باز سوالی بود در خدمتتون هستیم. شرکت هایی که سیستم های آنها در فضای ابری هستند می توانند به هیچ وجه از آنها سود ببرند. بنیاد ملی علوم یک دانشگاه صنعتی برای تحقیق بر روی سیستم نگهداری هوشمند در سال ۲۰۰۱ تأسیس کرد. به هر حال در عمل این درخواست رفت زیر دست آقای پوستل و سر و کله یک نفر پیدا شد به نام استیو گلدستاین که نماینده بنیاد NSF و متولی اینترنت در آمریکا بود. باتری بیشتر لپتاپها از نوع لیتیم-یون یا باتری لیتیم پلیمر بود. در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت یک بیتی. بخاطر همین پیشنهاد میکنم که با یک مقدار هزینه ی بیشتر یک لپ تاپ بهتر بخرید تا سالها بتونید خیلی راحت ازش استفاده کنید.

این دانشگاه که در روزهای اول تاسیس فعالیت خود را روی رشتههای پزشکی و آموزههای غربی متمرکز کرده بود، این روزها در زمینه دانش و تکنولوژی به موفقیتهای بزرگی دست پیدا کرده است. به عنوان مثال، مسئلهٔ مطرحشده برای یک برنامهٔ کامپیوتری ساده در بازی شطرنج این است که بازیکن مقابل را مات کند که در روش آزمون و خطا کامپیوتر هر بار به طور تصادفی حرکتی را انجام میدهد تا سرانجام به نتیجهٔ مطلوب (مات کردن بازیکن مقابل) دست پیدا کند. صنعت بهداشت و درمان به طور روز افزون در حال گسترش است و دلیل آن به طور عمده افزایش درآمد این شغل، توسعه کاربرد ماشینها و دستگاههای پیشرفته در این حوزه و افزایش جمعیت نیازمند مراقبتهای پزشکی و بهداشتی است. بهعلاوه، تراپیستها در هر شاخهای که فعال باشند برای بیماران خود فعالیتهای درمانی اختصاصی تعریف میکنند و هر یک را به طور ویژه زیر نظر دارند تا ناخواسته در حین درمان به وی آسیب نزنند و با آنها تعامل رو در رو دارند.

بخوان  تکنولوژیست رادیولوژی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | 1biti

با این حال، ادموندز تأکید میکند که اگرچه کاملاً پیشرفته است، اما این تواناییهای رایج به تنهایی همیشه فرد را برای یک حرفه موفق در هوش مصنوعی آماده نمیکند. در این سناریو، پیشینه تخصص در هر دو زمینه به آنها اجازه می دهد تا نه تنها نتایج این ابزارهای هوش مصنوعی را تفسیر کنند، بلکه درک کنند که چگونه آنها در زمینه سلامتی گسترده تر قرار می گیرند. نقشها در این رشته بسیار مهم هستند و هم به پیشینه فنی پیشرفته و هم به تجربه عملی گسترده نیاز دارند. کسانی که این تعادل نادر از مهارتها و قرار گرفتن در دنیای واقعی را دارند، میتوانند هر تعداد نقش در هوش مصنوعی داشته باشند و برای سالهای آینده به شکلدهی چشمانداز این رشته دائماً در حال تکامل ادامه دهند.

گوگل هم ما همواره آنالیز میکند که ببیند چی جستجو میکنیم تا ما را بیشتر از پیش به خود معتاد کند. مؤسسه تحقیقات گارتنر برآورد کرده است که در چند سال آینده، شغلهای بسیاری در این رابطه به وجود خواهند آمد که جایگزین شغلهایی میشوند که با توسعه ماشینها و اتوماسیون از بین خواهند رفت و حتی تعدادشان از شغلهای از بین رفته بیشتر خواهد شد. در مقاله ۱۵ شغلی که در آینده از بین خواهند رفت میتوانید نمونههای از این نگرانی را بخوانید. خانوادهی شیائومی ردمی نوت ۱۱ حضور فعال و پررنگی بین طرفداران شیائومی داشته و سبب شدهاست که این گوشی با نسخهی آس نسبت به سایر گوشیهای برند شیائومی بهتر به فروش برسد. با توجه به محدودیتهای هوش مصنوعی در حوزه انجام کارهای مخصوص انسان، کارهای شخصی، خلاقانه و احساسی، شغلهایی وجود دارند که نمیتوان آنها را از طریق ماشینها انجام داد. مشتریان این اطلاعات را در برنامه شرکت اتوبوسرانی دریافت می کنند.

به عنوان مثال، برخی از شرکت های اتوبوسرانی در حال پیگیری مکان اتوبوس های خود هستند و از هوش مصنوعی برای اطلاع رسانی به مسافران در مورد زمان محلی اتوبوس در طول مسیر خود و زمان تقریبی رسیدن آن استفاده می کنند. VISP یا ISP های مجازی شبیه اپراتورهای شبکه تلفن همراه و شرکت حمل و نقل محلی رقابتی برای ارتباطات صوتی نیز هستند. ندارایانه همچنین اولین شبکه BBS در ایران توسط این شرکت راهاندازی شد. شهشانی در گفتگویی با پیوست اولین تجربه ایران در ارتباط با شبکه جهانی را مربوط به پاییز سال ۱۳۷۱ میداند. اینترنت چمدانی نام پروژهایست آمریکایی که یک شبکه اینترنت بیسیم رایگان و متنباز و نظارتگریز را در کشورهایی که فیلترینگ گسترده اینترنت دارند پیادهسازی نماید.

بخوان  3 چیزهایی که درباره اینترنت نمی‌دانستید

دفتر اصلی این شرکت در شهر شنژن چین قرار داشته و محصولات و خدماتش در ۱۴۰ کشور دنیا به کار گرفته شده است. خرید اینترنتی گوشی های هوشمند یکی از بهترین روشهای خرید است که در اختیار کاربران قرار گرفته و در سایت ایسل نیز میتوانید با توجه به نیاز خود یک مدل را انتخاب کرده و خریداری نمایید. پس از انتخاب محصول مورد نظر خود، در سایت ثبت نام کرده و سپس خریدتان را انجام دهید. اما در سیستم عامل اندروید کاربر فرصت انتخاب بیشتری دارد. مجموعهای از محصولات وجود دارد که در آنها سعی میکنیم از طریق زبان با یک ماشین تعامل کنیم، اما پردازش زبان واقعاً سخت است. ابزارهایی که ما استفاده میکنیم، شیوهٔ زندگی ما را سریعتر از آنچه فکر میکنیم تغییر میدهند.

همه میدانیم که هوش مصنوعی اکنون بسیاری از اپلیکیشنها و وبسایتهای مورد علاقه ما را توانمندتر کرده است و در آینده نه چندان دور قدرت بیشتری نیز خواهند گرفت. بسیاری از این مشاغل در آینده بر همزیستی انسان و هوش مصنوعی مبتنی خواهند بود که در آن، ماشینها کارهای معمولی را انجام خواهند داد و بهینهسازی را برعهده خواهند داشت و انسانها در کنار آنها کارهایی را که نیازمند خونگرمی، خلاقیت و احساس باشند بر عهده خواهند گرفت. تمام این تجربیات جهتدهی آینده ما در دنیای فناوری تکنولوژی در پسا کرونا خواهد بود. کایفو لی متخصص هوش مصنوعی و مدیر سابق گوگل در چین میگوید که چند شغل هستند که همچنان نمیتوان در آینده آنها را به ماشینها سپرد و انقلاب هوش مصنوعی بر آنها تأثیری نخواهد داشت. اگرچه سامسونگ در فهرست فوربس به عنوان سومین شرکت فناوری قرار گرفته، اما از نظر ارزش جاری بازار، بالاترین رقم را به خود اختصاص داده است.

این امر نه تنها موجب صرفه جویی در وقت (یا هزینه ای که برای یک آژانس استخدامی صرف می شود) می شود، بلکه این اطمینان را نیز می دهد که هیچ تبعیضی یا تعصبی در فرایند لیست نهایی وجود ندارد. کارن پانتا، همکار سازمان فنی حرفه ای IEEE و استاد مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تافتز گفت: به همان سرعت که تجارت در این عصر دیجیتالی حرکت می کند، هوش مصنوعی به پیشرفت سریعتر آن کمک می کند. متخصصان هوش مصنوعی نیز نیاز خواهند داشت خود را با تغییرات همگام کنند زیرا هوش مصنوعی نیز مانند مهندسی نرمافزار در سالهای اخیر نیازمند دانستن زبان اسمبلی، زبان سطح بالا، برنامهنویسی شیءمحور، برنامهنویسی موبایل و برنامهنویسی هوش مصنوعی شده است. مسئولیت ها: از آنجایی که پردازش زبان طبیعی کاربردهای زیادی دارد، مسئولیت های متخصصان در این زمینه متفاوت خواهد بود. ادموندز میگوید: “آیفون تماماً در مورد UX بود. ادموندز همچنین مشاهده کرده است در حالی که یک دانشمند کامپیوتر با پیشینه دوگانه برای انواع جدید کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع ایده آل است، در حال حاضر تعداد بسیار کمی وجود دارد.

بخوان  فناوری نانو نانوتکنولوژی چیست؟ و کاربردهای نانو تکنولوژِی بایو وان_ تخصصی ترین وب سایت بیوتکنولوژی , مهندسی ژنتیک و زیست شناسی نوین کشور | 1biti

Alibaba یکی از بزرگترین سیستم های تجارت مجازی در چین و جهان است که هم از نظر قیمت مناسب و هم طیف گسترده ای از کالاهای ارائه شده توجه خریداران را به خود جلب می کند. همچنین تمامی مشخصات انواع گوشیها را در اختیارتان قرار میدهند و میتواند قبل از خرید آنها را بررسی کنید. بنابراین خرید لپ تاپ استوک و سالم به دلیل قیمت بسیار مقرون به صرفه آن در مقایسه با مدلهای آکبند، میتواند راه حل مناسبی باشد. یکی از نمونه های آن چت بات های هوش مصنوعی است که بر خلاف انسانها می تواند همزمان با مشتریان نامحدود ارتباط برقرار کند و هم در وب سایت و هم در برنامه می تواند پاسخ دهد و ارتباط برقرار کند. برای طراحی این پروژه میتوان از سادهترین نوع چت باتها استفاده کرد که در بیشتر وب سایتها وجود دارند و ساختار اصلی آنها را برای شروع به ساختن یک ساختمان مشابه میتوان شناسایی کرد.

چشم انداز شغلی: امروزه در این نقش ها کمبود واقعی افراد وجود دارد. امانات گفت، ظرفیت هوش مصنوعی برای دریافت و پردازش حجم عظیمی از داده ها در زمان واقعی به این معنی است که سازمان ها می توانند قابلیت های نظارتی نزدیک به لحظه ای را داشته باشند که توانایی هشدار آنها را نسبت به مسائل داشته باشد، اقدامات را توصیه کرده و در برخی موارد حتی پاسخ را نیز آغاز کند. همانطور که می بینید، سیستم های هوش مصنوعی مزایای گسترده ای را برای مشاغل ارائه می دهند، از جمله بازاریابی شخصی، خدمات به مشتریان، اتوماسیون عملیاتی، مدیریت موجودی و استخدام.