نمونه های کاربرد هوش مصنوعی در حوزه های مختلف 1 بیتی

اینترنت اشیاء یا IOT پدیدهای است که به کمک آن، میلیونها دستگاه میتوانند به اینترنت متصل شوند و با یکدیگر سیستم هوشمندی را شکل بدهند که اطلاعات را به اشتراک بگذارند و تحلیل کنند. دستگاهها اکثریت کار را بدون دخالت انسان انجام میدهند، اگرچه افراد میتوانند با دستگاهها تعامل داشته باشند – به عنوان مثال، آنها را تنظیم، دستورالعملها و یا دسترسی به دادهها میگذارند. در فصل هفتم و آخرین فصل درس هوش مصنوعی ، عاملهایی طراحی میشوند که میتوانند بازنمایی از یک جهان پیچیده را شکل دهند. با استفاده از وب، برنامه نویسان می توانند وضعیت دستگاه را بررسی و تعیین کنند که آیا می تواند یک نوشیدنی سرد در انتظار آنها باشد یا نه، اگر تصمیم بگیرند که به سمت دستگاه بروند یا نه. تا مسئولان ایرانی هم بخواهند به کمک چین یا دیگران تلاش کنند که اینترنت را محدود کنند با سرعت پیشرفت تکنولوژی عملا راه به جایی نمیبرند و قطعا پیشرفتهایی در دنیا حاصل میشود که اقداماتشان را بیاثر میکند.

رئیس جمهور در بخشی از اظهارات امروز خود در هیات دولت حکمرانی عالمانه و مسئولانه را در گروی شجاعت دولت در تصمیمگیری دانست و اظهار داشت: ما نباید متاثر از برخی حاشیهها و پیامدهای کوچک احتمالی، از زیر بار مسئولیت تصمیمات بزرگ و ضروری برای کشور شانه خالی کنیم. افزایش بهرهوری نیروی کار و صرفه جویی در هزینه دو هدف بالقوه است. هر چند انتظارمی رود تکنولوژی ابزاری برای افزایش و تقویت مشارکت اجتماعی زنان باشد. به همین دلیل است که چرخه یادگیری ماشینی در زمان فعلی در حال تقویت است و داده در حال تبدیل شدن به دانش است. به عنوان مثال می توان از سنسورها برای نظارت بر اتفاقات یا تغییرات در ساختمان های سازه ای، پل ها و سایر زیرساخت ها استفاده کرد. البته به طور کلی هم می توان گفت که هر شی که اطرافمان است و می تواند بازخوردی را از خود بجای بگذارد، می تواند نشان دهنده وجود هوش مصنوعی درون خود باشد(حتی در ساده ترین موارد مانند ساعت کوکی!).

با استفاده از AMQP می توان پیام های رمزگذاری شده را بین سازمان ها و برنامه ها مبادله کرد. تکامل SCADA چنین است که سیستم های SCADA در اواخر نسل به سیستم های IoT نسل اول تبدیل شدند. توصیه به مشتریها: در این پروژه باید مانند یک سیستم توصیهگر محصول به مشتری مانند پلتفرم تجارت الکترونیک آمازون عمل کرد. اما از بحث های استراتژیک که بگذریم، برخی عقاید و نظریات فنی هم در ذهن هواداران اپل وجود دارد که باید برسی و به آنها پاسخ داده شود. یافتههای میکمک نشان داد که عدم وجود سیاستها، چشماندازها و دستورالعملهای نظارتی؛ هزینه آموزشی، عملیاتی و نگهداری بالا؛ نابرابری (اجتماعی)؛ عدم شفافیت و مسئولیت؛ فقدان دانش فنی در بین برنامهریزان و ضعف زیرساخت فناوری و کمبود هوشمندی به عنوان متغیرهای تاثیرگذار و کلیدی مطالعه شناخته شدند. امروزه شاهد ظهور ربات هایی در بخش کشاورزی هستیم که شبیه به دوربینهای پرنده اند. Narrow AI یا هوش مصنوعی ضعیف: این نوع هوش مصنوعی در یک زمینه محدود عمل میکند و شبیه سازی هوش انسانی است. این آزمایش در واقع مقدمات اجرای نسخهای شبیه اینترنت چین یا ایران در روسیه است.

همچنین هزینه ساخت و تحویل کالا و شفافیت در معاملات با مشتری را کاهش می دهد. همچنین کاهش نیاز به دخالت های انسانی. بنابراین هزینه های نیروی کار نیز کاهش می یابد. دستگاه های پوشیدنی نیز برای ایمنی عمومی مورد استفاده قرار می گیرند – برای مثال، بهبود زمان پاسخ اولین پاسخ دهندگان در شرایط اضطراری با ارائه مسیرهای بهینه شده به محل یا ردیابی علائم حیاتی کارکنان ساختمان یا آتش نشانان در شرایط تهدید کننده زندگی. هوش مصنوعی این سیستمها را قادر میسازد تا فیلمها را در زمان واقعی (بدون تأخیر) نظارت کنند. این فریمورک به گونه ای طراحی شده است که دستگاه های هوشمند می توانند به راحتی با ابر AWS و سایر دستگاه های متصل ارتباط برقرار کنند و تعامل امنی داشته باشند.

این پیشرفت بزرگ در هوش مصنوعی به این معناست که رایانه ها اکنون می توانند وظایف انسانی بیشتری را انجام دهند. بیشترین حجم دادهها توسط نظارت تصویری تولید میشوند، اما سایر کاربردهای صنعتی و پزشکی در طول زمان دادههای بیشتری تولید میکنند. در نتیجه جمع آوری و مدیریت داده ها از همه ی این دستگاه ها چالش برانگیز و دشوار خواهد بود. اینترنت چیزها نیز گسترش طبیعی SCADA (کنترل نظارت و کسب اطلاعات)است، یک دسته از برنامه های کاربردی نرم افزار برای کنترل فرآیند، جمع آوری داده ها در زمان واقعی از مکان های از راه دور برای کنترل تجهیزات و شرایط است. این ابزار با سایر تلفن های هوشمند سازگار نیست و برای عملکرد کامل آن، آیفون باید در نزدیکی ابزار باشد.

بخوان  خیلی هیجان‌زده. شما ممکن است نباشد انجام شد با هوش مصنوعی

همگرایی به تجزیه سوله ها بین تکنولوژی عملیاتی (OT) و فناوری اطلاعات (IT) کمک کرده است، به طوری که داده های تولید شده توسط ماشینی بدون ساختار را برای تجزیه و تحلیل و بینش برای بهبود پیشرفت ها، تحلیل سایت 1biti می کند. فناوری همان تسلط و تبحر انجام کار است، فناوری توانایی انجام کار در تمامی سطوح و زمینهها است. حال فرض كنید كسی همهٔ این بازنویسیها را با حوصله و صبر تمام انجام دهد. در همان لحظه که در حال تماشای فیلم مورد نظر یا رصد اخبار هواشناسی هستید می توانید از باقیمانده یا تاریخ انقضای مواد غذایی مطلع گردید. در رابطه با تاریخچه تکنولوژی اطلاعات بسیار زیادی موجود نیست، اما عدهای تاریخ تکنولوژی را از زمانی که انسانها از ابزارآلات و وسایل دستساز استفاده میکردند، میدانند و عدهای دیگر نیز آن را به زمان پیامبران نسبت میدهند، به عنوان مثال: تکنولوژی ساخت کشتی توسط حضرت نوح. به کمک این دوربین ها می توان از راه دور محتویات یخچال و حتی تاریخ انقضای مواد غذایی را کنترل نمود.

هدف اصلی از ایجاد شهرهای هوشمند در سراسر جهان ،افزایش کاربری تلفن های هوشمند و رسانه های اجتماعی است.گوشی در حال تبدیل شدنبه یک ابزار ارزشمند است که می تواند حتی در مورد تحقیق در رابطه با جرایم مورد استفاده قرار گیرد. با وجود قیمت بالای تجهیزات هوشمند آشپزخانه در بازار ، باز هم یخچال های هوشمند و سایر لوازم خانگی مانند هود هوشمند، همواره دارای مشتری های خاص خود می باشند. توسط این فناوری می توانید فیلم مورد علاقه خود را آنلاین از مانیتور یخچال در حالی که در آشپزخانه کارهایتان را با آرامش انجام می دهید، تماشا کنید. ژاپنیها ربات جدیدی با نام TX SCARA ساختهاند که میتواند در فروشگاهها کارهایی مانند شارژ کردن اجناس روی قفسهها را انجام دهد. امروزه بسیاری از کشورها با هدف ارتقا پایداری و کیفیت زندگی مورد نیاز جوامع خود، به اتکای زیر ساختهای گسـترده فناوری اطلاعات در حال نهادینه کردن مفهوم شهر هوشمند و اجرای برنامههای اینترنت اشیا هستند که از مولفههای شهر هوشمند پشتیبانی میکند. هدف اصلی فصلنامه علمی تخصصی “هوشمندسازی و اینترنت اشیا”، انسجام بخشیدن به تمامی پژوهشهای انجام شده در کشور در این حوزه است تا بتوان جهت تحقق واقعی مفهوم اینترنت اشیا در تمام حوزههای دانشـی گامهای موثری برداشت و مرجع مناسـبی برای فعالان این حوزه و پژوهشـگران فراهم نمود.

لوازم خانگی و سنسورهای بسیار کوچکی که همه قرار است به اینترنت متصل باشند می توانند تغییرات شگرفی را در ترافیک اینترنت به وجود آوردند. همچنین یک محیط زمان اجرا برای مدیریت برنامه در حال اجرا است. که می تواند در نرم افزار و سخت افزار برای اتصال دستگاه ها تعبیه شود. در این صورت دستگاه ها می توانند با یک دیگر گفتگو کنند. به این گونه که حسگرها اطلاعات مربوط به میزان بارندگی، رطوبت، دما و محتوای خاک و همچنین سایر فاکتورها را جمع آوری می کنند. رهبر جمهوری اسلامی هم در دو سال گذشته، بارها از مسئولان خواسته تا فضای مجازی را مدیریت و محتوای تولیدی آن را کنترل کنند. IoT شرکتها را تشویق می کند تا راه هایی را که به کسب و کارها، صنایع و بازارشان می آیند بازنگری کنند و به آنها ابزارهایی اضافه کنند که برای بهبود استراتژی های کسب و کار خود کاربرد دارند. این پلتفرم از دو بخش اصلی تشکیل شده است: Brillo، یک سیستم عامل مبتنی بر اندروید برای توسعه دستگاه های تعبیه شده کم مصرف است. علاوه بر این در این زمینه می­توان به نظرات کاستلز اشاره کرد. اینترنت اشیاء همچنان که هر روزه مشاغل بیشتری به پتانسیل دستگاه های متصل برای حفظ رقابت آن ها پی می برند، در حال پیشرفت و اوج گیری است.

بخوان  تاریخچه ناگفته هوش مصنوعی؛ انسانهایی که ماشینهای هوشمند را ساختند 1 بیتی

اکوسیستم IoT شامل دستگاه های هوشمند مبتنی بر وب است که از پردازنده های جاسازی شده، سنسورها و سخت افزار ارتباطی برای جمع آوری، ارسال و به کار بردن اطلاعاتی که از محیط آنها به دست می آورند استفاده می کنند. دستگاه های پوشیدنی با سنسورها و نرم افزار می توانند داده های کاربر را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنند، پیام ها را به فن آوری های دیگر در مورد کاربران ارسال کنند تا زندگی کاربران را راحت تر و راحت تر کند. دستگاه های IoT داده های سنسورها را جمع آوری می کنند با اتصال به دروازه میانی Gateway داده ها را به فضای ابر منتقل می کنند تا تجزیه و تحلیل شوند. با افزایش تعداد دستگاه های متصل و به اشتراک گذاری اطلاعات بیشتر بین دستگاه ها، پتانسیل یک هکر برای سرقت اطلاعات محرمانه نیز افزایش می یابد. یک مثال دیگر نیز مانند ردیابی علائم حیاتی کارگران ساختمانی یا آتش نشانان در مکان های خطرناک و مواقعی که زندگی آن ها به خطر می افتد و گیر کرده اند. سازمانها در صنایع مختلف به طور فزاینده ای از IoT استفاده می کنند تا کارآمدتر عمل کنند، بهتر مشتریان را درک کنند و برای ارائه خدمات به مشتریان بهبود یابند، که در نهایت بهبود تصمیم گیری و افزایش ارزش کسب و کار را به دنبال خواهد داشت.

در پاسخ به این سوال باید گفت که حتی در خصوص کنکور ارشد نیز کتاب هوش مصنوعی راسل و نورویگ همچنان بهترین منبع به حساب میآید. برخی از آن ها نیز در صنایع مختلف قابل استفاده هستند. از دستگاه های پوشیدنی نیز برای امنیت عمومی استفاده می شود. برنامه های اینترنت اشیاء کاربردی بسیاری در جهان واقعی وجود دارد. این تکنولوژی در سال 1999 ابداع شد . کوین اشتون، یکی از بنیانگذاران مرکز خودکار شناسایی (Auto-ID Center) در MIT، ابتدا در سال 1999 در مورد معرفی محصولاتش در Procter & Gamble (P & G) به اینترنت اشیاء اشاره کرد و اظهار کرد: با توجه به P & G اشتون در سخنرانی خود، “اینترنت چیزها” را به منظور جلب روند جدیددر سال 1999 و به عنوان موضوع آینده استفاده کرد.

برای آنکه متوجه شوید این موضوع تا چه حد مهم است، این نکته را در نظر داشته باشید که وب ۱ و وب ۲ چگونه توانستند جریان آزاد اطلاعات را متحول کنند. و مطمئن باشید هیچ برنامه ی مالی بهتر از هوش مصنوعی نمی تواند همه ی این کار ها را با هم انجام دهد. این شرکت، سرمایهگذاری زیادی در این حوزه انجام داده است. از این اگر شما هم مانند ما علاقه شدیدی به چنین اخباری دارید، بهتر است در ادامه مقاله با ما همراه باشید. این نکته را هم در نظر داشته باشید برنامهها و دستگاههای مختلف با استفاده از اتصال اینترنت به کمک اینترنت اشیا میتواند با یکدیگر و حتی با انسانها تعامل ایجاد کنند. کلیه برنامهها به شکل تصاویر ترکیبی و ادغام شده در صفحه نمایش قابل مشاهده هستند. با این حال، مفهوم اکوسیستم IoT تا اواسط سال 2010 تا زمانی که بخشی از آن، دولت چین اعلام نکرده بود، اعلام کرد که IOT در اولویت استراتژیک خود در برنامه پنج ساله خود قرار می دهد. هلسینکی پایتخت فنلاند در میان برترین شهرهای جهان از نظر نوآوری و تکنولوژی رتبه چهل و ششم را به دست آورده است و رتبه این شهر نسبت به سال 2017 تغییری نکرده است.

بسیاری از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی اینترنت از سرعت مشخص “حداکثر” را تبلیغ می کنند ، به این معنی که سرعت حداکثر خود تضمین نمی شود. سپس با امتیازهایی که جمع کردهاید، میتوانید از بستههای پیشنهادی مدار فیروزهای، از جمله بستههای اینترنتی رایگان، استفاده کنید. توسط اپلیکیشن های خاصی می توان از طریق یخچال هوشمند به آنلاین شاپ ها ( فروشگاه های اینترنتی) وصل شوید و مایحتاج خود را خریداری کنید. استاندارد سازی جهانی، OneM2M، برای استانداردهای قابل استفاده مجدد ایجاد شده است تا برنامه های اینترنت اشیاء را از طریق چندین ساختار مشخص قادر به برقراری ارتباط کند. اتحادیه زیگ بی،Dotdot را ایجاد کرد. به کمک این فناوری میتوان میلیونها دستگاه را به هم متصل کرد و یک سیستم هوشمند تشکیل داد. اما چند کمپانی معتبر جهانی در مراحل تست به نتایج مثبتی در تشخیص انواعی از باکتری ها به کمک پرتو لیزر رسیده اند. به عنوان مثال، کاربرد اینترنت اشیا در بهبود زمان پاسخگویی و پیگیری در مواقع اضطراری با ارائه مسیرهای بهینه در یک مکان. به عنوان یک ارائه دهنده اخبار پیشرفته فناوری (Tech)، وظیفه ما این است که شما را با آخرین روند فناوری ها به روز کنیم. در میان جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که بستهی بهروزرسانی ۱.۴ بازی پلتفرمر ماجراجویی Sonic Origins در دسترس بازیکنها قرار گرفته است.

بخوان  قفل الکترونیکی چیست؟

این کار را می توانید با فشار دادن دکمه روشن / خاموش در کنترل از راه دور یا روی خود تلویزیون انجام دهید. با توجه به آنکه فناوری با شتاب روزافزونی در مسیر پیشرفت قرار دارد، این احتمال وجود دارد تا از آستانههای از پیش تعیین شده فراتر برود و به جایی برسد که انسان را مجبور سازد اخلاقیات را به دست فراموشی بسپارد. کرزول (Kurzweil) پیشبینی کرده که هوش مصنوعی تا سال 2049 از انسان هوشمندتر خواهد شد و این پدیده رو تکینگی (singularity) نامگذاری کرده. هوش مصنوعی کلمه ای آشناست که امروزه در فضای مربوط به تکنولوژی و فناوری ها بیشتر با آن رو به رو هستیم. این مدل دقیقا همانند شبکه عصبی مغز انسان کار میکنه و طراحان با وزن دهی به نورون ها روال کار رو برای مدل تعریف میکنن . مغز ما این اطلاعات را پردازش کرده و با توجه به این ورودیها تصمیمات مختلفی میگیرد.

مانند: صرفه جویی در هزینه و زمان، تغییرات گردش کار با کیفیت زندگی و گردش کارها بدون کاغذ. اینترنت چیزها یا IoT یک سیستم کامپیوتری محاسباتی، ماشینهای مکانیکی و دیجیتال، اشیاء، حیوانات یا افرادی است که با شناسه های منحصر به فرد (UID) ارائه شده اند و توانایی انتقال داده ها را بر روی یک شبکه بدون نیاز به انسان به صورت منفرد به تعامل انسان یا انسان به کامپیوتر ختم می شوند. هرچه این سیستم ها با انسان ها تعامل داشته باشند، با کمک یادگیری ماشینی بیشتر یاد می گیرند. داکیومنت آنالیز ساختار جملات انگلیسی با استفاده از یادگیری ماشین در 48 صفحه در قالب word و pdf بصورت زیپ شده قابل دانلود می باشد. در آخر تنظیمات را ذخیره و از پنل خارج شوید. یخچالهای دارای فناوری اینترنت اشیاء، دارای پنل صفحه نمایش لمسی هستند. داخل یخچالهای مجهز به فناوری اینترنت اشیا چند دوربین تنظیم شده است. درفناوری های آتی و نسل جدید یخچالهای هوشمند، میتوان بااستفاده از پرتو لیزر، زمان فساد مواد غذایی را تخمین و تشخیص داد. که کاربران را قادر می سازد با دستگاه های اینترنت اشیاء خود ارتباط برقرار کرده و داده ها را دریافت کنند.

به این خاطر که توانمندی های چنین هوشی ممکن است غیرقابل درک باشد، “تکینگی تکنولوژی” حادثه ایست که در ورای آن رویدادها غیرقابل پیش بینی و حتی غیر قابل درک هستند. اینترنت اشیا میتواند کسبوکار و حتی زندگی ما را دگرگون کند. این فناوری میتواند کسبوکار و حتی زندگی ما را دگرگون کند. از مصرف هدفمند انرژی گرفته تا تجربه یک خرید جذاب یا حتی بهینهسازی محصولاتی باکیفیتتر با زمانی کوتاهتر و هزینه کمتر. در مقیاس وسیع تر، در شهرهای هوشمند نیز می توان در کاهش مصرف زباله و انرژی تاثیر گذار باشد. زیرا آنها توان پردازشی سنگین را که برای پردازش تکراری (Iterative Processing) مورد نیاز است، فراهم میآورند. نيروی کار ارزان و مقررات و محدوديت های دست و پا گير کم تر در مقايسه با کشورهای بسيار صنعتی همچون آمريکا به موفقيت اين کشورها کمک چشمگيری کرده است، و اين عوامل به عنوان مزايايی شناخته می شوند که می بايد در يک استراتژی بنيادی مديريت جهانی تکنولوژی مورد توجه قرار بگيرند. IOT می تواند با آسان کردن کار کشاورزان در بخش کشاورزی برای آن ها سود آور نیز باشد. حوزه تجاری بعدی تنسنت، صنعت بازی های آنلاین بود که در این زمینه نیز به موفقیت های چشمگیری دست یافت.