نکاتی که شما را از حمله هکرها ایمن می ‎کنند

برای انجام این کار، وارد حساب فیسبوک خود شده و به تنظیمات و حریم خصوصی بروید. سپس Security را انتخاب کرده و وارد شوید. به پایین اسکرول کرده و گزینه Two-factor authentication را ویرایش کنید.

این یک کلاهبرداری رایج در حال انجام است که نرخ موفقیت بالایی برای هکر‌ها دارد. قربانیان احتمالی، ایمیلی با محتوای یک پیشنهاد محصول یا سایر دعوت نامه‌های تجاری دریافت می‌کنند. مرحله اقدام به انصراف، فریبنده بوده و معمولا با این مضمون ارسال می‌شوند: «نمی‌خواهید ایمیل‌های ما را دریافت کنید؟ برای لغو اشتراک، اینجا را کلیک کنید» اشاره می‌کند.

با استفاده از آن، هکر‌ها می‌توانند داده‌های شما را جمع آوری کرده و هر سایتی را که در شبکه خود بازدید می‌کنید، هک کنند. یکی از بدترین عوامل ZuroRAT این است که هنگامی که روتر شما آلوده شد، می‌تواند روتر‌های دیگر را آلوده کند تا به گسترش دسترسی هکر‌ها ادامه دهد.

شیوع بیماری کرونا و افزایش دورکاری در سطح جهان، راه را برای هکرها در مورد روتر‌های وای فای خانگی هموار کرده است، حملات بدافزار به شبکه‌های وای فای خانگی در حال افزایش است، زیرا تنظیمات مسکونی اغلب فاقد سطح امنیت و حفاظتی هستند که در شبکه‌های سازمانی یافت می‌شود.

منبع: technewsworld



منبع

در ادامه پنج راهکار برای حفظ امنیت در فضای دیجیتال ارائه شده است: 

۱. کد‌های QR، مفید، اما بالقوه مضر

اگر مشکوک هستید که رایانه شما مشکل ویروس یا بدافزار دارد، خودتان با یک مرکز تعمیر تماس بگیرید. احتمالا قبلا یک طرح پشتیبانی یا گارانتی فعال از جایی که رایانه را خریداری کرده‌اید، دارید. اگر با یک شرکت پشتیبانی فنی تماس نگرفته‌اید، تماس یا پیامی که دریافت کرده‌اید فریب دهنده است.

بخوان  آخرین وضعیت اتصال دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

۳. قفل کردن هکر‌های فیسبوک

این دو ویژگی اضافی را برای مسدود کردن هکر‌های فیسبوک فعال کنید:

راه حل بهتر برای حذف ایمیل‌های ناخواسته، به خصوص از طرف یک فرستنده ناشناس، علامت گذاری آن به عنوان هرزنامه است که آن را به پوشه اسپم منتقل می‌کند، همچنین می‌توانید آن فرستنده را به لیست مسدودی برنامه ایمیل خود اضافه کنید یا فیلتری را تنظیم کنید تا قبل از رسیدن به صندوق ورودی شما به طور خودکار آن را حذف کند.

قبل از اسکن یک کد QR فکر کنید. اگر کد در وب سایت یا سند چاپی مورد اعتماد شما نمایش داده می‌شود، احتمالا امن است، اگر نه، یا مطمئن نیستید، آن را بررسی کنید.

برخی از کلاهبرداران با تلفن تماس می‌گیرند و به شما می‌گویند که یک بخش پشتیبانی فنی هستند که برای یک شرکت رایانه یا نرم افزار معروف کار می‌کنند. تماس گیرنده ادعا می‌کند که در پاسخ به هشداری از رایانه شما در مورد شناسایی ویروس یا بدافزار در دستگاه شما تماس می‌گیرد. کلاهبردار پیشنهاد می‌کند که اگر به سادگی شماره کارت اعتباری خود را ارائه دهید، آن را برطرف کند.

هیچ گزینه‌ای را انتخاب نکنید. با کلیک بر روی لینک‌ها یا پاسخ دادن آدرس فعال شما تایید می‌شود.

هرگز اجازه ندهید یک کلاهبردار شما را فریب دهد تا به یک وب سایت برود یا روی یک پیوند کلیک کند.
هرگز با اتصال از راه دور توسط به اصطلاح عامل پشتیبانی فنی که شروع کننده تماس با شماست موافقت نکنید. هرگز اطلاعات پرداخت را در ازای پشتیبانی فنی که شما درخواست نکرده‌اید، ندهید. شرکت‌های فنی قانونی با شما تماس نمی‌گیرند و برای رفع مشکلی که ادعا می‌کنند در دستگاه شما کشف کرده‌اند، درخواست پرداخت نمی‌کنند.

بخوان  اولین ساعت مریخ ساخته شد+ تصاویر

۵. مراقب طرح‌های پشتیبانی فنی ساختگی باشید

قابلیت Code Generator را در اپلیکیشن موبایل فیسبوک روشن کنید
هشدار‌های ورود به ایمیل خود را تنظیم کنید

هکرهای دیگر سعی می‌کنند حساب‌های فیسبوک را غصب کنند. آن‌ها می‌توانند رمز عبور، آدرس ایمیل و شماره تلفن شما را تغییر دهند و حتی یک کد امنیتی اضافه کنند تا مانع ورود شما به حسابتان شوند. قبل از اینکه مشکلی اتفاق بیفتد، برای جلوگیری از این شرایط فعال باشید. فیسبوک تنظیمات امنیتی زیر را ارائه می‌دهد که باید فعال کنید.

۴. روتر Wi-Fi خود را ایمن کنید

ابتدا اپلیکیشن موبایل فیسبوک را باز کنید و روی ذره بین ضربه بزنید و عبارت «code generator» را وارد کنید و روی نماد جستجو ضربه بزنید. روی نتیجه Code Generator ضربه بزنید تا به صفحه بعدی بروید، سپس روی دکمه «روشن کردن کد ژنراتور» ضربه بزنید تا یک کد ۶ رقمی دریافت کنید که هر ۳۰ ثانیه تغییر می‌کند. برای ورود به حساب کاربری خود در دستگاه دیگری باید این کد را در این بازه زمانی کوتاه وارد کنید.

تنظیمات احراز هویت دو مرحله‌ای فیسبوک

هرگز آدرس ایمیل خود را در قسمت «لغو اشتراک من» وارد نکنید. ارسال کنندگان بیشتری دنبال خواهند شد.

گاهی اوقات ایمیل‌های تکراری آزاردهنده از شما می‌پرسند که آیا می‌خواهید اشتراک ایمیل‌های بعدی را لغو کنید. برخی حتی به شما پیوندی برای لغو اشتراک پیشنهاد می‌دهند.

در مرحله بعد، هشدار‌هایی را در مورد ورود‌های ناشناس تنظیم کنید. می‌توانید این کار را از طریق رایانه یا دستگاه تلفن همراه انجام دهید.

یکی از ابزار‌های حمله ناخوشایند، به نام ZuoRAT، یک تروجان دسترسی از راه دور است که برای هک کردن روتر‌های اداری کوچک طراحی شده است و می‌تواند روی رایانه‌های macOS، Windows و Linux تاثیر بگذارد.

بخوان  فاز دوم پروژه «چشم مرکب چین» آغاز شد

این پیوند‌های تصویر با اندازه پستی به وب سایت‌ها می‌توانند نقش بسیار موثری در تسهیل کارها داشته باشند، کافی است دوربین تلفن هوشمند خود را به سمت آن بگیرید و فورا به یک وب سایت، محل پشتیبانی فنی، پیشنهاد تخفیف در خرید یا منوی رستوران بروید؛ با این حال، کد‌های QR همچنین می‌توانند شما را به مکانی تهدید آمیز ببرند که در آن بدافزار یا بدتر از آن در انتظار شماست. کد‌های QR را می‌توان طوری برنامه ریزی کرد که به هر چیزی پیوند داده شود و حریم خصوصی و امنیت شما را در معرض خطر بزرگی قرار دهد.

بیشتر بخوانید 



۲. از کلاهبرداری‌های ایمیل «لغو اشتراک» خودداری کنید

کار در فضای مجازی با استفاده از اینترنت می‌تواند یک سفر پر دردسر باشد. بازیگران بدی که قصد بهره‌برداری از کاربران ناآگاه را دارند، دائما در پشت ایمیل‌ها، وب‌سایت‌ها و دعوت‌های رسانه‌های اجتماعی در کمین هستند. حتی روتر Wi-Fi شما و آن کد‌های QR که اکنون در همه جا وجود دارند نیز می‌توانند نقاط خطر باشند. به این لیست، تهدید‌های بی‌پایان ویروس و بدافزار را نیز اضافه کنید.

احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA) را فعال کنید تا به تایید ورود شما در دستگاه جداگانه نیاز داشته باشد.

کاربران رایانه و دستگاه‌های تلفن همراه اغلب از مناطق خطر بی‌اطلاع هستند، با این حال اینترنت نباید یک سفر دائمی از طریق سرزمین‌های بد باشد. چیزی که برای محافظت آنلاین لازم است این است که بدانید از چه چیزی اجتناب کرده و چگونه از خود محافظت کنید.