نیجریه و رواندا اولین امضای آفریقایی امضا کننده پیمان آرتمیس

بر اساس این بیانیه، این پیمان توسط عیسی علی ابراهیم، ​​وزیر ارتباطات و اقتصاد دیجیتال جمهوری فدرال نیجریه و همچنین توسط فرانسه نگابو، مدیر عامل آژانس فضایی رواندا از طرف جمهوری رواندا امضا شد.

بیل نلسون، مدیر ناسا، اضافه شدن نیجریه و رواندا به این توافق را در اولین روز اجلاس سران ایالات متحده آمریکا و آفریقا در ایالات متحده اعلام کرد.

بیانیه وزارت امور خارجه ایالات متحده در ادامه می‌دهد: از جمله‌های عمومی انتشار داده‌های علمی، ثبت‌های فضایی، اشیای فضایی و ایجاد استانداردهای همکاری متد می‌شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، پیمان آرتمیس یک نتیجه غیر الزامی است که توافقی را برای اکتشاف بین‌المللی مسالمت آمیز و متعهدانه کره ماه تعیین می‌کند.

گفتنی است اولین کشوری که این پیمان را امضا کرد، ایالات متحده، استرالیا، کانادا، ایتالیا، ژاپن، لوکزامبورگ، بریتانیا، بریتانیا و امارات عربی بودند و کره جنوبی نیز اولین کشوری بود که در سال 2021 در ایالات متحده آمریکا باید به آن کشور برسد. پیوست.

پیمان آرتمیس به طور مشترک توسط ناسا و وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا و هشت کشور در سال ۲۰۲۰ با هدف پیشبرد همکاری‌های فضایی دوجانبه و چندجانبه بین امضاکنندگان راه‌اندازی شد. امضای امضای نیجریه و رواندا پای این پیمان است که اکنون ۲۳ کشور امضاکننده این پیمان به دنبال مجموعه‌ای از و بهترین شیوه‌ها برای اکتشاف ماه هستند.

وزارت امور خارجه آمریکا بعداً بیانیه‌ای صادر کرد و اضافه کرد نیجریه و رواندا به این پیمان را گرامی داشت. در این بیانیه آمده است: نیجریه و رواندا اولین آفریقایی هستند که پیمان آرتمیس را امضا کرده‌اند. شرکت کنندگان در این مجمع که بخشی از اجلاس سران رهبران آمریکا و آفریقا بود، درباره نحوه پیشبرد استفاده مشترک از طریق اکتشاف و استفاده از صلح آمیز از فضا کردند.

بخوان  Google Drive می تواند یک روش هوشمند جدید برای سازماندهی فایل های شما اضافه کند

نیجریه و رواندا اولین آفریقایی هستند که به تازگی در اولین مجمع فضایی آمریکا و آفریقا پیمان آرتمیس را امضا کردند.

انتهای پیام



منبع

اما مانند روسیه و چین این استدلال را مطرح کردند که این پیمان از آمریکای مرکزی است و نشان دهنده قدرت طلبی ایالات متحده و ایالات متحده است.

این پیمان از برنامه آرتمیس ناسا الهام گرفته است که هدف آن ایجاد پایدار انسانی در کره ماه و اطراف آن تا پایان دهه ۲۰۲۰ است.