نیویورک در حال غرق شدن زیر وزن خود است



کارشناسان می‌گویند به نظر می‌رسد شهر نیویورک سالانه با سرعت چند میلی‌متر، در حال غرق شدن زیر وزن خود است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، گروهی از پژوهش در یک پژوهش جدید و جالب توجه که در مجله Earth’s Future منتشر شده است، در شهر نیویورک به آرامی در حال فرو رفتن زیر وزن خود است.

این به دلیل یک پدیده طبیعی معمول به نام فرونشست در حال حاضر مشکلی است که در آن چیزهای سنگین مانند ساختمان‌ها به پایان می‌رسد، در طول زمان سنگینی می‌شوند و می‌روند یا تغییر چشمگیر در زمین، باعث می‌شود که اشیا در آن فرو رود.

این پدیده می‌تواند امکان داشته باشد، اما حرکاتی در رسوبات نرم یا بارهای سنگینی که رسوبات نرم‌افزار را به پایین فشار می‌دهند، نمونه‌های بارز آن هستند.

اگر محاسبات این پژوهش جدید درست باشد، شهر نیویورک به آرامی با سرعتی در حدود 1 تا 2 میلی‌متر در سال در حال فرورفتن است. اگر چه این مقدار، زیاد به نظر نمی‌رسد، اما باید توجه داشت که این یک ارزش است و برخی از نقاط بسیار سریعتر در حال غرق شدن هستند.

این تغییرات در شهری که بیش از 8 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، ممکن است برای مناطقی با ارتفاع کم آن را تهدید کند. بنابراین، پژوهشگران خاطر نشان می‌کنند که سرمایه‌گذاری در توسعه استراتژی‌های کاهشی برای مقابله با خطر فزاینده سیل و بالا آمدن سطح دریا در دریا بسیار مهم است. با این حال، ساخت دیوارهای دریایی ممکن است بهینه‌ترین راه‌حل نباشد.

تام پارسونز، زمین‌های سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا و همکارانش در دانشگاه رود آیلند در این پژوهشگر تاکید کردند، هدف این مقاله باعث افزایش اطلاعات می‌شود که هر ساختمان بلند دیگری که در محیط‌های ساحلی، رودخانه یا دریاچه می‌شود، می‌تواند به خطر سیل در آینده کمک کند. .

بخوان  آخرین مهلت عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

این پژوهش که توسط پارسونز و گروهش انجام شد، شامل تعیین جرم کل بیش از یک میلیون ساختمان در شهر نیویورک بود. نتایج نشان داد که وزن جمیعی این سازه‌ها بالغ بر ۷۶۴ میلیارد تومان است.

پژوهشگران سپس شهر نیویورک را به شبکه‌ای از مربع‌های صد در صد متر تقسیم کردند و فشار را به پایین‌تر از وزن ساختمان‌ها با نظر گرفتن نیروی گرانش انجام دادند.

تخمین‌های ارائه‌شده فقط وزن ساختمان‌ها و متعلقات آن‌ها را در نظر می‌گیرند و سطوح آسفالت‌شده مانند جاده‌ها، پیاده‌روها و همچنین پل‌ها، راه‌آهن‌ها و سازه‌های دیگر در شهر نیویورک در نظر گرفته نشده‌اند.

پژوهشگران پس از تحلیل و تحلیل داده‌های ماهواره‌ای در ارتفاع سطح زمین، مدل‌های خود را مقایسه کردند و نقشه‌های فرونشست در شهر نیویورک را ترسیم کردند. این گروه پژوهشی هشدار می‌دهد که این احتمال وجود دارد که دلایل مربوط به افزایش شهرنشینی، مانند آب زیرزمینی بدتر شود.

نتایج این پژوهش هشدار می‌دهد، نیویورک نماد شهرهای ساحلی در حال حاضر رشد در سراسر جهان است که می‌شود در حال حاضر فرونشست، به این معنی که یک چالش جهانی برای افزایش خطر افزایش طغیان وجود دارد.

انتهای پیام



منبع