هشت پرسش و پاسخ به اینترنت

بهترین و تازهترین ویدیوها، اخبار و مقالات تکنولوژی در حوزههای مختلفی از جمله گجتها و گوشیهای موبایل، اپلیکیشن و نرمافزار، تجارت الکترونیک، خوردو و حملونقل، زمین و محیط زیست، فناوری اطلاعات، نجوم، هوا فضا، هوش مصنوعی و رباتیک به صورت روزانه در بخش فناوری دیجیکالا مگ منتشر میشود. تفکراتی که ابتدای امر به هوش مصنوعی توجه نشان دادند مربوط به فلاسفه کلاسیک، ریاضیدانان و منطقدانانی است که نمادها را به صورت مکانیکی دستکاری کردند و درنهایت منجر به اختراع کامپیوتر دیجیتالی قابلبرنامهریزی به نام کامپیوتر آتاناسوف بری (ABC) در دهه ۱۹۴۰ شد. مدتی بعد، این شرکت توانست سیستم VVT را نیز به این مکانیزم اضافه کند و آن را i-VTEC نام گذاری کند. هسته اولیه هرمس کپیتال در اواسط دهه ۹۰ در دانشکده مدیریت و اقتصاد شریف با هدف ارائه راهکارهای الگوریتمی و تکنولوژی محور در حوزه مدیریت دارایی شکل گرفت و هم اکنون بیش از ۷۰ نفر از جوانان با استعداد دانش آموخته دانشگاه های برتر تهران در آن مشغول به فعالیت هستند.

یکی از مزایای اصلی شیوه اتحاد (اتحاد محققان، دانشمندان علوم کاربردی، و مهندسان بخش خصوصی) این است که توسعهدهندگان محصول میتوانند پژوهشگران را به سمت مسیرهای مؤثرتر هدایت کنند. همانطور که ابزارهای یادگیری ماشین و یادگیری عمیق بهبود پیدا می کنند و دوره هایی که در این زمینه وجود دارند نیز بیشتر می شوند مهندسان ارشد بیشتر به سمت این علم می روند و در نتیجه تقسیم بندی علم داده و علوم مهندسی از بین رفته و به یک علم واحد تبدیل خواهد شد. هرساله، دهها هزار مقاله در مجلات علمی منتشر میشود که هر یک از آنها، به طور بالقوه، میتواند هدایتگری به سمت محصول جدید بعدی باشد. زیرا با انتخاب این زبان، شخص میتواند به جای وقت گذاشتن روی زبان برنامه نویسی، بیشتر روی الگوریتمها و مسائل حوزه کاری خود تمرکز کند. در واقع هوش مصنوعی میتواند به دانشمندان کمک کند مسیر اکتشافات خود را سرعت ببخشند. رانندگی با خیال راحت با استفاده از خودروهای خودران تنها یکی از این موارد جدید در هوش مصنوعی است.

این مورد نیز یکی دیگر از تکنولوژی های جدید برنامه نویسی به شمار می آید. در این صورت، میزان هوا و سوخت بیش تری وارد محفظه احتراق می شود که به دنبال آن توان موتور نیز افزایش می یابد و بازده بیش تر می شود. VentureBeat یک شرکت رسانه ای است که وسواس زیادی به پوشش فناوری شگفت انگیز و اهمیت آن در زندگی ما دارد. در عین حال، دره مرگ هنوز وجود دارد. به عنوان مثال می توان این قابلیت را در دستگاه های اینترنت اشیا به وجود آورد که به روز رسانی ها را دانلود کرده و امنیت خود را به روز کنند. این افراد همچنین باید مهارت هایی در زمینه تحقیقات نیز داشته باشند، یعنی بتوانند فرضیه ها را ایجاد کرده و اقدام به آزمایش آنها کنند.

این چشمانداز وخیم، برای رقابتپذیری آمریکا و نیز امنیت ملی در آن کشور، بازتابی جدی به دنبال داشت. به منظور حل این مسئله میتوان از کتابخانه بهینه «OPenCV» استفاده کرد و به وسیله آن در زمان واقعی میتوان خطوط عبوری جادهها را تشخیص داد. اما همانطور که پیشتر گفته شد، در کنار نهضت ترجمه آثار انگلیسی در زمینه هوش مصنوعی و نیز تأکیدات رهبر معظم انقلاب میتوان این انتظار را داشت که حرکت آغاز شده برای تولید علم به زبان فارسی در زمینه هوش مصنوعی در کشور بیشتر از گذشته رایج شود و شاهد آثار عمیقی به زبان فارسی درباره هوش مصنوعی باشیم. با استفاده از هوش مصنوعی می توان می گوید طبق بررسی های انجام شده زمانی که هوش مصنوعی را با سایر فناوری ها و تکنولوژی های ترکیب می کنیم نتایجی که حاصل می شود نتایج فوق العاده ای است. ، جرج کربتری، مدیر JCESR، می گوید که این روند بسیار کند است.

بخوان  از هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) چه می دانید؟ 1 بیتی

دنیای امروز با پذیرش اینترنت اشیاء در یک بیتی حال تغییر است. بعد از Apple غول نرم افزاری دنیای تکنولوژی؛ یعنی Microsoft با ارزش بازار ۲۱۰ میلیون و ۶۷۶ هزار دلار در جایگاه ششم این فهرست و دوم در میان شرکتهای تکنولوژی قرار دارد. در عین حال ، با حذف چنین وظایفی از وظایف کارگران انسانی، هوش مصنوعی به آن کارگران اجازه می دهد تا به کارهای با ارزش تری بروند که فناوری قادر به انجام آنها نیست. می توانید برای آن صدای پس زمینه هم اعمال کنید تا طبیعی تر باشد. اگرچه شرکتهای آمریکایی در این زمینه پیشرو بودند و به مدت دو دهه بر این تکنولوژی مسلط بودند، اما در آن زمان، زیر فشار واردات ارزانتر ژاپنی نابود شده بودند. آنچه بیشتر مردم درک نمیکنند این است که یافتههای او، قبل از این که کسی متوجه آن شود، به مدت یک دهه کامل، در یک مجله پزشکی گمنام منتشر شده بود.

هوندا با استفاده از وی تک توانست موتورهایی با حجم کم اما توان بالا تولید کند که این تغییر در سال های اولیه دهه ۹۰ میلادی موجب شده بود بسیاری از خودروسازها از این تغییر متعجب شوند. یکی از اولین موتورهایی که این تکنولوژی را داشت موتور اینتگرا تایپ R مدل ۱۹۹۵ (۱۹۹۵ Integra Type R) بود که می توانست با حجم ۱٫۸ لیتر و به صورت تنفس طبیعی (Natural Aspirated) 197 اسب بخار توان تولید کند. یکی دیگر از تکنولوژی های جدید برنامه نویسی که امروزه از محبوبیت بسیار زیادی در میان توسعه دهندگان برخوردار است هوش مصنوعی می باشد. هوش مصنوعی با استفاده از زبان “sub-symbolic” در حل مسائل پیشرفت کرده است: رهیافت های “عامل گنجانده” (embodied agent) بر اهمیت مهارتهای موتور حسی جهت استدلال عالی و مبتکرانه تر تاکید می کنند؛ تحقیقات شبکه عصبی جهت تقلید از ساختار درونی مغز برای بالا بردن این مهارت در تلاش است؛ روش های آماری در هوش مصنوعی از توانایی تفکر انسانی تقلید می کنند.

سازمانهای تجاری از دستیارهای دیجیتال برای تعامل با کاربران خود استفاده میکنند، این امر به آنها کمک میکند تا در زمان صرفهجویی کنند. تمام آنچه شما نیاز دارید توسعهدهندگان حرفهای است که میتوانند به شما کمک کنند تا همه چیز را با توجه به نیازهای تجاری خود تنظیم کنید. در اوایل سال ۱۹۸۰، پژوهشهای هوش مصنوعی با کسب موفقیتهای تجاری در «سیستمهای خبره» (expert systems)، حیاتی دوباره یافتند. البته باید گفت هنوز وجود انسان برای راهاندازی سیستم هوش مصنوعی و پرسیدن سوالهای درست ضروری است.هوش مصنوعی به محصولات موجود، هوش اضافه میکند. اما برای یک شرکت خصوصی که برای یک ایده جدید میلیونها دلار هزینه میکند، حتماً دلیل بزرگتری برای ادامه مسیر وجود دارد. هر جا که ردپای انسان وجود داشته باشد، حتماً خطری هم او را تهدید می کند. راه حل مؤثری که برای ساخت این سازمانها وجود دارد، اتحاد محققان، دانشمندان علوم کاربردی، و مهندسان بخش خصوصی با یکدیگر است.

بخوان  کمتر = بیشتر با اینترنت

Gunter Ollmann رئیس ارشد امنیتی در شرکت Vectra می گوید در حال حاضر برخی از شرکت ها دانشمندان علم داده را از تیم های مهندسی و تحقیق و توسعه جدا می کنند که به نظر او این رویکرد نمی تواند طول عمر زیادی داشته باشد. این موضوع باعث شده است که امروزه تقاضا برای مهندسین دارای مهارت های امنیتی در اینترنت اشیا و به ویژه افرادی که آسیب پذیری های سخت افزاری و نرم افزاری را به خوبی می شناسند بسیار بیشتر شود. یک گزارش تحقیقاتی از شرکت تحقیقاتی Gartner به توسعه دهندگان و تیم های امنیتی پیشنهاد می دهد که با یکدیگر بر روی طراحی یک پروسه کار کنند تا اطمینان حاصل کنند که تهدیدات جدید می تواند در به روز رسانی هایی در این دستگاه ها شناسایی شده و با آنها مقابله شود.

در میان شرکت های خودروساز، هوندا موفق شد تکنولوژی VVL را در دو حالت دور بالا و دور پایین برای سوپاپ های هوا فراهم کند که آن سیستم VTEC نام داشت. ECU با در نظر گرفتن میزان بار (Load)، سرعت خودرو و دور موتور تصمیم می گیرد در چه زمانی هر یک از پروفیل های موجود را درگیر کند. ECU با در نظر گرفتن میزان بار، سرعت خودرو و دور موتور تصمیم می گیرد که در چه زمانی هر یک از پروفیل های موجود را درگیر کند. با رواج اینترنت و پیشرفت تکنولوژی که آموزش دادن به افراد آسانتر و نیازی به صرف هزینه های سنگین بر دوش دولت قرار نمی گیرد، استفاده از این تکنولوژی و ابزار های جدیدتر برای انتقال دادن دانش مطرح شده اند وبا توجه و نیازاساسی به این نوع آموزش ها در جامعه کنونی ، ابزار ها و روش ها و استاندارد هایی برای آموزش الکترونیک طرحی شداند و هر روزپیشرفت جدیدتری در این زمینه پا به عرصه می گذارد.در واقع آموزش الکترونیکی استفاده از ابزار های انتقال اطلاعات به صورت الکترونیکی( مثل اینترنت،تلویزیون،رادیو )برای انتقال اطلاعات و دانش است.در جهان امروز تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در تمام زوایای مختلف زندگی بشری تاثیر داشته و نتایج تحقیق نشان می دهد که میان سطوح ابعاد فناوری اطلاعات شامل دسترسی سریع و آسان به انبوهی از اطلاعات، سرعت انتقال و کاهش هزینه ها با استفاده از آموزش الکترونیک تفاوت معنی داری وجود دارد.

بخوان  ↑ H. Scott Fogler

در حالی که یک هوش مصنوعی که قابلیت و عملکرد محدودی دارد؛ به عنوان یک نوع سادهتر و کمتر توسعهیافته در نظر گرفته میشود. این فناوری شبیهسازی هوش طبیعی (انسان) در ماشینهایی است که برای یادگیری و تقلید از عملکرد آن برنامهریزی شدهاند. این تکنولوژی های جدید برنامه نویسی فرصت هایی خلاقانه را برای توسعه دهندگانی که علاقه مند به یادگیری مهارت های جدید هستند فراهم می کند. او همچنین به علاقه مندان به تکنولوژی های جدید برنامه نویسی توصیه می کند که مبانی رمزنگاری و احراز هویت را بیاموزند و در این مسیر قرار گیرند. او همچنین فهمید که به مرور، پژوهشگران دانشگاهی درک میکنند که در حالی که توسعهدهندگان دارو یاد میگیرند چگونه رابطه ایجاد کنند و درباره کشف مسیرهای جدید انعطافپذیر باشند، یک فرصت عالی برای انتشار مقالات و به دست آوردن منابع مالی و سرمایه بیشتر ایجاد میشود.

هرچند با ساخت استاندارد پرسرعتتر USB دیگر هیچ تردیدی در عمر برتری بیچون و چرای آن بر تمامی انواع ساخته شده وجود نخواهد داشت. اگرچه عدم وجود استانداردهایی در این شبکه ممکن است تصویب جهانی آن را کمی کندتر کند. Infinity Flex برای شرکتهایی با استقرار در اندازه متوسط طراحی شده و برای آن دسته از کسب و کارهایی است که نیاز به شروع سریع، قیمت و پشتیبانی از پیش تعریف شده دارند. شرکت تحقیقاتی Gartner پیش بینی می کند تا سال 2020 خودروسازها می توانند 61 میلیون خودرو خودران را وارد چرخه تولید کنند. مدل های نرم افزاری به سنسورهای فیزیکی و مجازی متصل می شوند و می توانند خرابی یک محصول و یا خدمات خاصی را پیش بینی کنند و در نتیجه این عمل سازمان ها می توانند قبل از بروز خرابی برنامه ریزی های لازم را انجام دهند. در واقع، مشابه ماشینها و ابزارهای الکترونیک، برای ریزتراشهها نیز چنین سرنوشتی پیش آمد تا نشانهای دیگر از زوال این صنایع در آمریکا باشد.

تکنولوژی های وب، زبانهای نشانه گذاری و بسته های چندرسانه ای هستند که رایانه ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر از آنها استفاده می کنند. Matias Woloski مدیرعامل شرکت Auth0 می گوید شرکت ها همچنین می توانند digital twin در مرحله طراحی نیز استفاده کنند و سپس تا زمانی که مهندسان محصول نهایی را تولید کنند تغییرات لازم را در آنها ایجاد کنند. این ماشین ها توانایی ذهن انسان را به نحوی که بتوانند به انواع محرک ها پاسخ دهند شبیه سازی می کنند و کارکردهای مبتنی بر حافظه ندارند؛ به بیان دیگر چنین ماشین هایی نمی توانند از تجربیات قبلی خود برای اقدامات کنونی شان استفاده کنند. این نوع در یک زمینه محدود عمل میکند و شبیه سازی هوش انسانی است. نام دامنه ممکن است به تمام منابع یادشده یا فقط به یک بخش از آن ها تخصیص داده شده باشد. با این تغییرات در عملکرد موتور، توان آن در دورهای مختلف به حالت ایده آل نزدیک تر می شود و به نوعی بازده موتور افزایش می یابد.