همارزِ «sustainable Development»؛ منبع: گروه واژهگزینی

مهم­ترین و بزرگ­ترین مجموعه رویداد جهانی در حوزه موبایل به صورت سالانه در بزرگ­ترین کلان­شهر اروپا در کنار دریای مدیترانه برگزار می­شود. در حقیقت شما بدون عینک یا سنسور ممکن است یک میز، یک نوشته و یا حتی یک نمای طبیعی را ببینید و در کنار خود حس کنید، در حالی که واقعیت ندارد و تنها به کمک تکنولوژی ظاهر شده است. توسعهٔ پایدار چشماندازی مهم و نو در مدیریت و سیاستگذاری عمومی است که بهطور گستردهای خارج از ایالات متحده ظهور یافتهاست. اینها آخرین نشانه از این است که سیاستهای خارجی آمریکا و به ویژه تنشهای موجود با چین میتواند منجر به تهدیدهایی در جهان فناوری و محدود کردن صنعت به رشد در پشت مرزها شود.

علاوه بر کاربردهای نظامی، بهطور کلی گفته میشود که این سگ روبات ها در مواردی مانند مدیریت شرایط اضطراری، ایمنی و بازرسیهای صنعتی نیز کاربرد خواهند داشت. فناوری نانو معمولا برای ساخت محصولاتی استفاده میشود که از قطعات کوچک استفاده میکنند، مانند دستگاههای الکترونیکی، کاتالیزورها و حسگرها. الجی همچنین معمولا از این فرصت استفاده بیشتر کرده و محصولات دیگری مانند ظرفشویی و خشککن و دیگر گجتهای خانگی مانند تصفیهکننده هوا و جاروبرقی روباتیک نیز معرفی میکند. حالا گروهی از میلیاردرهای مطرح جهان مانند جف بزوس و بیل گیتس از این شرکت حمایت میکنند و امیدوارند کوبولد متالز بتواند منابعی برای انرژی پاک مدفون شده در یخهای گرینلند پیدا کند. گیتس و به دنبال او مدیران موفقی از صنعت تکنولوژی مانند لری الیسون به همه نشان دادند که این صنعت تا چه اندازه میتواند پولساز باشد. دارایی بیل گیتس در حال حاضر چیزی در حدود 94.9 میلیارد دلار است. عمرباتری گلکسی بادز ۲ پرو درحال فعال بودن ANC، حدود پنج ساعت خواهد بود و در صورت خاموش کردن ANC، تا هشت ساعت میتوانید از آن استفاده کنید. این ۵ تکنولوژی جهان را تغییر خواهند داد: معمولا اخبار مربوط به پیشرفتهای تکنولوژی همراه با بزرگنمایی روایت میشوند؛ اما گاهی وقتها، برخی از این تکنولوژیها واقعا میتوانند جهان را تغییر دهند.

نکته چشمگیر این تبلت هیبریدی این است که کیبورد مکانیکی ندارد و درصورت نیاز به کیبورد بهصورت نرمافزاری نمایش داده میشود. مصاحبت با یک هوادار اپل، موجب القای این حس میشود که انگار به جایی مانند کره شمالی سفر کردهاید. این شرکت همچنین با درآمد حاصل از فروش ۷/۱۲۶ میلیارد دلار رتبه بیست و هفتم را از این نظر به خودش اختصاص داده است. بعد از آن شرکت ژاپنی Nippon Telegraph & Telephone که در بخشهای مخابراتی فعالیت میکند رتبه نود و پنجم جدول را به خودش اختصاص داده است. پل اوتلینی: مدیر عامل شرکت بزرگ Intel جایگاه ۱۹۶ را در این فهرست به خودش اختصاص داده است.

جهانی را تصور کنید که در آن یک اپلیکیشن میتواند علاوه بر برنامهریزیهای مالی، به شما برای پسانداز، دریافت وامهای کمبهره و دیگر خدمات مالی رایج کمک کند. از آنجا که ارز دیجیتالی بیتکوین در سال ۲۰۱۵ بالغ بر یک میلیارد دلار گردش مالی داشته است، این پتانسیل را دارد که در بازار و اقتصاد تحولاتی ایجاد کند. همانطور که توسط یک گزارش پژوهشی پیشنهاد شده است، بازار جهانی تجزیهوتحلیل دادههای بزرگ با رشد 12 درصدی تا پایان سال 2023 به 275 میلیارد دلار برسد. گریگوری براون: او مدیر عامل شرکت Motorola Solutions یعنی بخش مخابراتی و ارتباطی شرکت Motorola است که حالا با درآمد سالانه ۰۷/۱۰ میلیون دلاری رتبه ۱۳۵ را در این فهرست دارد. این شرکت با فروش 7/66 میلیارد دلاری و ارزش بازار 8/215 میلیارد دلاری این جایگاه را به خودش اختصاص داده است. HP: یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی ایالاتمتحده و البته جهان جایگاه چهل و دوم این فهرست را به خودش اختصاص داده است. البته هنوز در برخی از مناطق که خطر حشرات از خطر این ماده بیشتر است، استفاده میشود. برآورد میشود بخش عمدهای از ثروت ایلان ماسک از طریق شرکت خودروسازی تسلا موتورز کسب شده باشد. متاسفانه این کارگران از بیماری و مرگ وحشتناک رنج بردند.

بخوان  چگونه اینترنت را Define انجام می دهید؟ در نتیجه این تعریف به اندازهسخت‌انگیز است.

را هم قطع کنید و فقط با یک دستگاه به اینترنت وصل سایت 1biti شوید. به علاوه، با این موضوع توسط کمیتهٔ جهانی توسعه و محیط عناوین آیندهٔ مشترک ما، در سال ۱۹۸۷ میلادی و حفظ زمین در سال ۱۹۹۱ میلادی، نیز مطرح گشتهاست. همچنین رشد جمعیت اثرات زیانبار بسیاری بر محیط طبیعی بر جا گذاشته که در درازای زمان منجر به تغییرات آب و هوایی، ایجاد حفره در لایهٔ ازن، نابودی گونهها و نظامهای طبیعی گردیدهاست، این مسائل باعث تغییر دیدگاه انسان نسبت به طبیعت شد. رونمایی شده که از آن برای اطلاع یافتن از میزان مصرف آب یک خانه استفاده میشود. آسیا همچنان کشورهای رو به رشد و حتی با بیشترین میزان رشد را در اختیار دارد. Verizon Communications: این شرکت مخابراتی بزرگ در حال حاضر با ارزش بازار ۳/۱۰۱ میلیارد دلاری در جایگاه شصت و چهارم قرار دارد.

حال پیداست که انسان جدید غربی به مثابه یک انسان کاملاً اقتصادی تمام ظرفیت طبیعت را در راستای حداکثرسازی لذت از زندگی خود به وسیله این علم به شدت تکنولوژیک شده، دخل و تصرف خواهد کرد. چطور می توان یک منبع ذخیره کوچک ساخت که در دل این اسکلت های پوشیدنی جای گیرد و نیروی مورد نیاز کل این وسیله را هم تامین کند؟ به کمک فناوری هوش مصنوعی، ربات ها می توانند کارهای زیادی انجام دهند. علاوه بر این تشخیص به موقع یک بیماری می تواند به طور قابل توجهی شانس درمان را افزایش دهد و ژنومیک می تواند یک بیماری را مدت ها قبل از بروز علائم تشخیص دهد. آخرین خدمات، ابتکارات و اپلیکیشن های مرتبط با گوشی های همراه در این نمایشگاه ارایه می شود. در این خودرو EV با 34 سنسور نظارتی پیشرفته شامل 3 رادار لیدار طرف هستیم. اثرات منفی جیوه شامل لرزش، مشکلات گفتاری و توهم است. در انتها به جشنواره رنگهای چانگان برای بدنه میرسیم که شامل 11 رنگ اختصاصی میشوند.

رشد ارزش برند این شرکت در یک سال گذشته نشان میدهد که استراتژیهای Oracle به خوبی مصرفکنندگان و البته سرمایهگذاران این شرکت را تحت تاثیر قرار داده است. روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز محاکمه لی جو یونگ را “محاکمه قرن” دانسته و تاکید کرده حکمی که دادگاه علیه نائب رئیس هیات مدیره شرکت سامسونگ صادر کرده، به آوازه و شهرت این شرکت در سرتاسر جهان آسیب جدی زده و استراتژیهای بلند مدت سامسونگ را متضرر خواهد کرد. شرکت فیلیپس چندی پیش از تکنولوژی واقعیت افزودهای رونمایی کرد که به جراحان این امکان را میدهد که در هنگام عمل، بهصورت زنده، به تصاویر سهبعدی اعضای بدن انسان دسترسی داشته باشند. تصویربرداری سهبعدی برای برخی از جراحیها استفاده میشود و در کنار واقعیت افزوده، امکانات و اطلاعات گستردهای را در اختیار جراحان قرار میدهد.

Apple با رشد سالانه 129 درصدی بیشترین رشد سالانه این برندها را به خودش اختصاص داده است. در این میان شاید بررسی شرکت تسلا بهعنوان نمونهای از یک شرکت خودروساز موفق که با رویکرد تکنولوژیک خودش توانسته به خوبی رقبای سنتی و قدیمی این عرصه را پشت سر بگذارد، جالب باشد. نمایشگاه CES به روال سالهای اخیر خود مملو از محصولات جدید به خصوص در حوزه خودروهای الکتریکی، تلویزیونهای هوشمند و با صفحات نمایش با کیفیت و همچنین روباتیک بود. در نمایشگاه امسال، احتمالا شاهد معرفی نسل جدید تلویزیونهای QLED، طرحهای مفهومی صفحات نمایش و محصولات مختلف دیگری خواهیم بود.

با این اوصاف از میان بیش از دو هزار شرکت مختلف، صد شرکت برتر و بزرگ انتخاب و معرفی شدهاند. همهساله مجمع جهانی اقتصاد با مطالعه دستاوردهای شرکتهای مختلف در سراسر جهان اقدام به انتخاب برترینهای آنها میکند که تحت عنوان پیشتازان تکنولوژی معرفی میشوند. گسترش تکنولوژی بهکارگیری منابع انرژی تجدیدپذیر و کمآلاینده، توجه به حفاظت از محیطزیست و کاهش اثرات تخریبی صنایع بر محیط زندگی، یافتن راههای نوین بهکارگیری تکنولوژی در زندگی روزمره انسانها و گسترش صنایع مرتبط با ارتباطات و فناوری اطلاعات از اصلیترین معیارهای این سازمان جهانی در انتخاب پیشتازان تکنولوژی است. این هدفونها، نسل جدید هدفونهای سری قبل WH-۱۰۰۰XM۳ محسوب میشوند، محصولی که به قابلیت از بین بردن نویز محیط اطراف مجهز بوده و اکتبر سال ۲۰۱۸، با موفقیت بسیاری در بازار روبهرو شد. مفهوم توسعهٔ پایدار تلاشی برای ترکیب مفاهیم در حال رشد حوزهای از موضوعات محیطی با موضوعات اجتماعی اقتصادی میباشد. خوشبختانه، در آینده، شاهد نسل جدیدی از پردازنده ها که احتمالا مهمترین تحول در قدرت پردازنده ها تا به حال است هستیم. تجارت الکترونیک و فروش آنلاین به برندهای ورزشی و آن دسته از صاحبان صنایع که در تعامل مستقیم و مثبت با مشتریان بودند هم کمک زیادی کرد به حدی که «لولولمون» با تغییر کاربری از تولید لباس یوگا به عرضه البسه سایر ورزشها ۴۰ درصد رشد ارزش برند داشت و سرمایه خودش را به ۷/۹ میلیارد دلار رساند.

بخوان  Learn how برای شروع تکنولوژی

جغرافیا: تمام این شرکتها در کنار دانشگاههای برتر جهان ایجاد شده اند. ویروس کووید ۱۹ جهان را در تمام نقاط آن، برای هر نژاد و ملیتی تغییر داد و عملاً تاریخچه جهان را میتوان به دو بخش قبل و بعد از همهگیری کرونا تقسیم کرد. او توانایی ارسال برق بی سیم به نقاط مختلف را داشت، فعالیتهای ابتدایی مربوط به تولید وای فای را انجام داد و حتی سعی داشت ماشین زمان بسازد و در این زمینه یک سری نتایج هم دید. لباسهای هوشمند، یخچالهای هوشمند، دستیارهای دیجیتالی، سنسورها و تجهیزات متصل به اینترنت خیلی بیشتر از قبل پیشرفت کردهاند و احتمالا در آینده هم رشد بیشتری خواهند داشت.

به سراغ چهره چانگان آواتار 11 برویم. این قبضها در بدترین حالت میتوانند 50 بار، باتریهای چانگان آواتار 11 را به صورت رایگان شارژر کنند. این موتورهای الکتریکی به صورت کامل از دل خط تولید هواوی بیرون میآیند و میتوانند در کمتر از 3.98 ثانیه، سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را به راننده هدیه کنند اما به علت مسائل ایمنی و جلوگیری از استهلاک گرمایی، حداکثر سرعت آنها به 200 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. بنابراین، هر برشی از واقعیت تمام خصوصیات همه واقعیات را داراست، به همین دلیل است که هرسطحی از واقعیت آیه و آینهی بالاترین سطح واقعیت یعنی خداست.اما هر اندازه که به سطوح پائین تر واقعیت(مثل جمادات) توجه شود این آیه و آینه کدرتر میشود و به موازات تقویت سطوح هستی این آینهگی و آیه بودگی واضحتر میشود و نهایتاً آینهگی و آیه بودگی در انسان اوج میگیرد و در اوج انسانیت یعنی انسان کامل در بیشترین درجه وضوح قرار میگیرد. رابرت بیوکمپ: حالا ده سالی میشود که مدیرعامل شرکت BMC Software است و حالا با درآمد سالانه 84/13 میلیون دلار به عنوان صد و پنجمین مدیرعامل پر درآمد جهان انتخاب و معرفی شده است.

معمولا این باور وجود داشته که قرارگیری مداوم در مجاورت گوشیهای موبایل میتواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. با این همه اما کنگره جهانی موبایل بارسلون بزرگ­ترین رویداد در این مجموعه است و معمولا در ماه فوریه هر سال برگزار می­شود. شفقنا- شرکتهای تکنولوژی معمولا بهعنوان شرکتهایی پردرآمد و فعال در دنیا شناخته میشوند. بر اساس آخرین فهرست مجله فوربس از قدرتمندترین زنان دنیا در سال ۲۰۱۰، یافانگ در جایگاه نودم قرار گرفته است. این شرکت اما در ادامه با پخش رویدادهای آنلاین به عرضه محصولات جدیدش ادامه داد که از جمله آنها میتوان به نسلهای جدید آیپد، کامپیوترهای مک با پردازنده M۱ و آیفونهای سری ۱۲ اشاره کرد. به کمک آنالیز دادهها (تجزیه و تحلیل دادههای بسیار پیشرفته، که اغلب با استفاده از تکنیکهای هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ تقویت میشود) ما میتوانیم دادههای بدون ساختار و پیچیده و بسیاری از مسائل غیر ممکن را درک کرده و حل کنیم. وودافون: این شرکت مخابراتی بزرگ هر چند ذاتا انگلیسی است، اما در میان تمام کاربران اروپایی به خوبی شناخته میشود.

بخوان  چیزی که 325 دلار برای شما در موبایل می‌خرد

اجبار آنها به بستن برنامه با استفاده از تسک کیلر، تنها پردازش گوشی را با زحمت بیشتری همراه میکند تا دوباره برنامه را راهاندازی کند. فهرست برترین برندهای امسال هم مانند هر سال تازه واردهایی دارد که با ثبت رکورد رشد در یک سال گذشته یا اتفاقی مانند ورود به بازار بورس توانستهاند وارد این فهرست معتبر شوند. امسال احتمال میرود تلویزیون جدیدی با تکنولوژی QLED معرفی شود که هیچ حاشیهای (BEZEL) ندارد. با نزدیکشدن به دادگاه مهم ایلان ماسک و توییتر در اواخر مهر، دو طرف در پروندههایی جداگانه یکدیگر را به نقض قرارداد متهم کردهاند. بسیاری از افراد سرشناس معتقدند که ایلان ماسک به واسطه پروژه های جاه طلبانه شرکت هوافضای «Space X» برای فراهم کردن امکان زندگی انسان ها در دیگر سیارات، بزودی به اولین فرد تریلیونر جهان تبدیل خواهد شد. آنها معتقدند که باید در ساختار سیستمهای سیاسی اقتصادی و اجتماعی موجود تغییراتی داده شود. جالب توجه آن است که عمدهی پژوهشهای انجام شده در قلمرو ماهیت تکنولوژی نیز آنرا در چارچوب تئوریهای اقتصادی توضیح میدهند! کاستاریکا یکی از این کشورها است که در سالهای اخیر با تلاش بیشتر برای تبدیل شدن به اقتصادی مبتنی بر نوآوری، استراتژیهای جدید را دنبال میکند.

در این میان تکنولوژیهای رباتیک و تولید سه بعدی که به عنوان دوقلوهای تغییر دهنده جهان شناخته میشوند در ژاپن از پیشرفت چشمگیری برخوردار شدهاند. همچنین لازم به ذکر است که حتی اگر از قابلیت جداسازی سریع درایوها استفاده میکنید، باید ابتدا مطئمن شوید که در آن زمان به طور فعال، فایلها را به داخل یا خارج از درایو منتقل نمیکنید. ارائه نرمافزارهای جدید برای کنترل پروژه و اینترنت، طراحی میکرو درایوها و میکروباتریها با عمر طولانی از دستاوردهای این شرکتها در زمینه تکنولوژی بوده است. بدنبال آن پس از گزارشهای باشگاه رم (modoze 75) و بنیاد هامرشولد (Daghammarskjold-75) به تدریج توسعهٔ پایدار در طی سالهای دههٔ ۱۹۸۰ و از زمانی که اتحادیهٔ بینالمللی برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی (IUCN-82)، راهبردهای جهانی از محیط زیست و منابع طبیعی با هدف کلی دستیابی به توسعهٔ پایدار را از طریق حفاظت از منابع حیاتی (زنده) را ارائه کرد، مورد توجه جدی و اساسی اندیشمندان و متفکران توسعه قرار گرفت. سپس موضوع توسعهٔ پایدار در کنفرانس سازمان ملل متحد در زمینهٔ محیط زیست و توسعه (UNCED-92) در شهر ریودوژانیرو (بهعنوان اجلاس زمین) بهطور گستردهای مورد توجه قرار گرفت و اداره و بهرهبرداری درست و کارا از منابع پایه، طبیعی و مالی و … برای دستیابی به الگوی مصرف مطلوب در صدر برنامههای جهانی قرار داد.

هرچند باتری های لیتیوم-یونی با ورود به چرخه استفاده در محصولات الکترونیکی تحولی در این عرصه ایجاد کردند اما قطعا امروزه یکی از مهم ترین مشکلات دنیای دیجیتالی، کمبود ظرفیت باتری ها می باشد و این در حالیست که تمامی باتری های موجود از مشکل اساسی دیر شارژ شدن نیز رنج می برند؛ در همین راستا به تازگی پژوهشگران باتری­ هایی از جنس آلومینیوم ساختند که در 60 ثانیه شارژ می ­شوند و از این رو انتظار می رود انقلابی در صنعت دستگاه های الکتریکی ایجاد کنند. این معیارها لیست قدرتمندترین افراد جهان را به 70 نفر کاهش می دهد، به عبارتی از هر 100 میلیون نفر در سیاره زمین یک نفر از چنین قدرتی برخوردار است. او پیش از این در بخش سرویسهای ابری مایکروسافت نیز فعالیت کرده و قبل از قبول سمت مدیرعاملی، هدایت گروه کلاود اند انترپرایز (Cloud and Enterprise) را بر عهده داشت. به این معنا که حتی اگر تقاضاها کاهش یابد، فشاری بر افزایش قیمتها وجود خواهد داشت تا تورم منفی و رکود رخ ندهد. یکی از موارد، ذهنیت منفی و غلط مردم نسبت به قطارهای مسافربری بود که پس ورود به سیستم حمل و نقل عمومی، اعتقاد بسیاری بر این بود که آنها برای سلامت بدن از جمله رحم و مغز خطرناک هستند.