هند به دنبال ساخت ایستگاه فضایی تا سال ۲۰۳۵ است

وی گفت که این موشک قرار است محموله ۱۰ تنی را در مدار انتقالی زمین ایستا(GTO) یا محموله ۲۰ تنی را به مدار پایینی زمین(LEO) حمل کند.

سومانات گفت: وسیله پرتاب ماهواره قطبی(PSLV)، که موشک قوی سازمان پژوهش‌های فضایی هند بر اساس تحقیقات فناوری در دهه ۱۹۸۰ تولید شده و نمی‌توان از آن برای پرتاب موشک در آینده استفاده کرد.

وی گفت: هدف ما این است که صنعت هند نیز در این روند با ما همراه باشند. لازم نیست همه پول توسط ما سرمایه گذاری شود. ما می‌خواهیم بخش صنعتی نیز برای ایجاد این پروژه سرمایه‌گذاری کند.

از نظر دلاری، خدمات و برنامه‌های کاربردی ماهواره‌ای با گردش مالی 4.6 میلیارد دلار (حدود 37852 کرور روپیه) تا سال 2025 بزرگترین تولید خواهد کرد و از آن بخش زمینی با 4 میلیارد دلار (حدود 32915 کرور روپیه) و تولید ماهواره با ارزش ۳.۲ میلیارد دلار(حدود ۲۶۳۳۲ کرور روپیه) و خدمات پرتاب با یک میلیارد دلار(حدود ۸۲۲۹ کرور روپیه) قرار خواهد گرفت.

سازمان‌های فضایی هند(Indian Space Research Organisation) که به اختصار ISRO نامیده می‌شود، به دنبال توسعه موشک‌های قابل استفاده مجدد است و قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ ایستگاه فضایی خود را ایجاد کند.

“اس سومانات” (S Somanath) رئیس سازمان‌های فضای هند گفت که این پژوهشگاه فضایی در حال کار بر روی طراحی یک موشک با نام “پرتابگر نسل آینده” (NGLV) است و مایل بخش صنعتی این کشور با آن در توسعه این موشک است. همکاری کند.

“پرتابگر نسل آینده” می‌تواند یک موشک سه مرحله‌ای باشد که نیرویش را از ترکیب سوخت سبز مانند متان و مایعات یا نفت سفید و مایعات به دست می‌آورد. بر اساس‌ها، ارزش برنامه‌های سازمان فضایی هند در سال ۲۰۲۰ به ۹.۶ میلیارد دلار (حدود ۷۸۹۹۶ کرور روپیه) رسید و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ به ۱۲.۸بینی دلار دلار (حدود ۱.۰۵.۳۲۸ کرور روپیه) برسد. نظر خود را بر رشد فراگیر معطوف کرده است.

بخوان  فریب مغز برای کمتر غذا خوردن با یک کپسول ارتعاشی

از آنجایی که هند در نظر دارد تا سال 2035 ایستگاه های خود را راه اندازی کند، سازمان تحقیقات فضایی (ISRO) به بخش صنعتی این کشور پیشنهاد داده است که با توسعه یک موشک قابل استفاده مجدد که قادر به حمل محموله های سنگین است. مدار است، همکاری کند.

انتهای پیام



منبع سایر مقامات سازمان‌های پژوهش‌های فضایی هند گفتند که موشک جدید مفید خواهد بود زیرا قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ ایستگاه فضایی خود را داشته باشد و همچنین به ماموریت‌های فضایی محیطی، پروازهای فضایی انسانی، ماموریت‌های باری و قرار دادن چندین ارتباط ماهواره‌ای در مدار می‌پردازد. بطور همزمان چشم دوخته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از هندوستان تایمزرئیس سازمان پژوهشهای فضایی هند گفته است که وسیله پرتاب ماهواره قطبی یا پرتابگر ماهواره قطبی(PSLV) است که موشک پرقدرت این سازمان است، بر اساس تحقیقات فناوری در دهه ۱۹۸۰ ایجاد شده است و نمی‌توان آن را برای پرتاب موشک در آینده استفاده کرد.

سازمان‌ پژوهش‌های فضایی هند قصد دارد «پرتاب‌نسل آینده» را ظرف یک سال آماده کند و سپس آن را برای تولید یک صنعت تولید کند و اولین آزمایش پرتاب را در سال ۲۰۳۰ انجام دهد.

“پرتابگر نسل آینده” (NGLV) به عنوان یک پرتابگر ساده و قوی طراحی شده است که برای حمل بارهای زیاد طراحی شده است که این امر حمل و نقل فضایی را مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

در این گزارش آمده است که بخش خدمات پرتاب در سال ۲۰۲۰ به ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است و پیش‌بینی می‌شود با نرخ رشد ۱۳ درصدی سالانه تا سال ۲۰۲۵ به یک میلیارد دلار برسد.

بخوان  از نگرش چت ربات Bing AI خسته شده اید؟ حالا می توانید شخصیت آن را تغییر دهید