هند در تلاش است به مرکز جهانی تولید تراشه تبدیل شود

براساس گزارش CNBC؛ هند، همراه با کشور‌های دیگر مانند ایالات متحده، به دنبال ایجاد اتحاد‌های استراتژیک پیرامون نیمه هادی‌ها بوده است، یک فناوری حیاتی که در بسیاری از دستگاه‌های مورد استفاده ما از تلفن‌های هوشمند گرفته تا یخچال‌ها استفاده می‌شود. هند اقداماتی را برای آوردن تولید تراشه به داخل این کشور انجام داده و مشوق‌هایی برای این صنعت در نظر گرفته است.

هند هیچ کارخانه یا کارخانه ساخت نیمه هادی که تراشه تولید می‌کند، ندارد. با این حال، دولت به دنبال جذب چیپ سازان خارجی بوده است. در همین حال، فاکسکان، شرکت تایوانی که آیفون‌های اپل را مونتاژ می‌کند، و شرکت معدنی هندی ودانتا با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا یک مرکز ساخت تراشه ۱۹.۵ میلیارد دلاری در هند بسازند.

تاکنون مواردی، چون مقدار زیادی سرمایه مورد نیاز، زمان لازم برای راه اندازی کارخانه‌ها و عدم اطمینان در مورد محیط تجاری، مالیاتی اغلب شرکت‌ها را از راه اندازی تولید تراشه در هند منصرف کرده است، اما به نظر می‌رسد همه چیز در حال تغییر است.

نقاط قوت هند برای تبدیل شدن به یک مرکز جهانی تولید تراشه

هند معمولاً جزو کشور‌های برتر نیمه هادی‌ها نبوده است؛ بنابراین در این کشور نه تنها شرکت‌های بزرگ تراشه بلکه هیچ شرکت تولیدکننده‌ای وجود ندارد.

در حالی که هند ممکن است شرکت‌های نیمه هادی بومی نداشته باشد، برنامه این کشور تحت دولت نخست وزیر نارندرا مودی بر تلاش برای جذب غول‌های خارجی متکی است. در ماه دسامبر، هند یک طرح تشویقی ۱۰ میلیارد دلاری برای صنعت نیمه هادی‌ها را روشن کرد. بنابراین، به نظر می‌رسد که استراتژی دهلی نو دو جنبه دارد – جذب شرکت‌های خارجی و ایجاد مناطقی که هند در آن مزیت دارد.

بخوان  برنامه جدید تیم مایکروسافت برای ویندوز در پیش نمایش عمومی است
پرانای کوتاستان، رئیس برنامه ژئوپلیتیک فناوری پیشرفته در موسسه تاکشاشیلا، به پادکست «آن سوی دره» CNBC که هفته گذشته منتشر شد، گفت: «فکر می‌کنم هند نقشی حیاتی در این زمینه دارد.

هند در تلاش برای جذب غول‌های تولیدکننده تراشه

«آنچه ما اکنون از طرف دولت هند می‌بینیم، تلاش برای برداشتن گام بعدی است. ما مراکز طراحی شرکت‌های بین‌المللی در هند داریم، اما هند مالکیت معنوی زیادی ندارد که بتوان آن‌ها را هندی نامید. زیرا این‌ها شرکت‌هایی از کشور‌های دیگر هستند که این کار را انجام می‌دهند؛ بنابراین اکنون، گام بعدی تلاش برای ایجاد اکوسیستمی است که در آن مقداری IP هند (مالکیت معنوی) توسط شرکت‌های هندی وجود داشته باشد.»

مسئله بسیاری از کشور‌هایی که به دنبال تقویت مهارت خود در تولید تراشه هستند این است که شرکت‌ها و کشور‌هایی که بر این صنعت تسلط دارند تعداد کمی هستند. به عنوان مثال، تایوان و کره جنوبی حدود ۸۰ درصد از بازار جهانی ریخته گری را تشکیل می‌دهند. ریخته گری‌ها تاسیساتی هستند که تراشه‌هایی را تولید می‌کنند که شرکت‌های دیگر طراحی می‌کنند.

این کارخانه‌ها جزو اولین کارخانه‌های تولید نیمه هادی در هند خواهند بود. دهلی نو بدون شک به دنبال جذب غول‌هایی مانند TSMC و اینتل است.



منبع

یک تحلیلگر به نام شاه گفت: «یکی از نقطه قوت هند در بزرگی بازار مصرف داخلی در مورد نیمه هادی‌ها است چراکه این کشور دومین کشور پرجمعیت در جهان است. او همچنین گفت که طرح‌های تشویقی هم به پیشرفت این کشور در این زمینه کمک خواهد کرد. شاه افزود: «همچنین، هند استعداد‌های مهندسی انگلیسی زبان زیادی دارد و نیروی کار ارزان‌تری دارد که آن را مقرون به صرفه می‌کند».

بخوان  مولکول‌ «کیانو ریوز» قارچ‌های بیماری‌زا را از بین می‌برد!

این نیروی کار با تحصیلات خوب و ارزان می‌تواند به هند در حوزه خاصی از زنجیره تامین نیمه‌رسانا‌ها – طراحی تراشه – کمک کند، منطقه‌ای که به تعداد زیادی کارگر ماهر نیاز دارد.