هنرمندان برای دریافت تصاویر با هوش مصنوعی Dall-E حقوق شاتر استوک دریافت می کنند

Shutterstock، که قبلاً داده‌های دارای مجوز را برای کمک به آموزش Dall-E به OpenAI ارائه می‌کرد، امیدوار است که صندوق استاندارد جدیدی در صنعت ایجاد کند و در عین حال جریان‌های تازه‌ای از درآمد را باز کند. هنوز هیچ صحبتی در مورد اینکه هنرمندان دقیقا چقدر می توانند انتظار دریافت کنند وجود ندارد.

«وسایل بیان خلاقیت دائماً در حال تکامل و گسترش هستند. ما می دانیم که پذیرفتن این تحول و اطمینان از این که فناوری مولد که نوآوری را هدایت می کند، بر اساس شیوه های اخلاقی استوار است، مسئولیت بزرگ ماست. پل هنسی، مدیر اجرایی Shutterstock گفت: و ما متعهد به توسعه بهترین شیوه ها و تجربیات برای رسیدن به هدف خود هستیم، یعنی توانمندسازی جهان برای ایجاد با اعتماد.



منبع

هوش مصنوعیاین شرکت اعلام کرده است که محتوای تولید شده به Shutterstock می آید.

با این حال، مناقشات اخیر در مورد مالکیت هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی – تفکر فعلی هوش مصنوعی را به عنوان یک بوم نقاشی و نه خالق تلقی می کند – منجر به تاکید این شرکت برای استفاده “مسئولانه” و “اخلاقی” از هوش مصنوعی شده است.

“ما برای Shutterstock هیجان زده هستیم که تصاویر DALL-E را به عنوان یکی از اولین استقرارها از طریق API ما به مشتریان خود ارائه دهد. سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI گفت: ما مشتاقانه منتظر همکاری های آینده هستیم زیرا هوش مصنوعی به بخشی جدایی ناپذیر از جریان کار خلاقانه هنرمندان تبدیل می شود.

ادغام هوش مصنوعی در سراسر پلتفرم بخشی از تلاش Shutterstock برای قرار گرفتن خود در خط مقدم ابزارهای خلاقانه در حال ظهور است – و استفاده از این فناوری قبل از سایرین جایگزین های Adobe Stock می توان.

بخوان  آرایه بزرگ‌ترین مخابراتی جهان باز شد

اما برای “آموزش” هوش مصنوعی، Shutterstock باید عکس هایی را از کتابخانه موجود خود به آن بدهد، که باعث می شود عکس سهام شرکتی برای راه اندازی طرح پرداخت غرامت برای سازندگان محتوا.

مالکیت هنر

این ابتکار با تکیه بر مشارکت موجود با OpenAI – آزمایشگاه تحقیقاتی پشت سر سازنده محبوب متن به تصویر Dall-E – به کاربران اجازه می دهد محتوا را بر اساس معیارهای تعریف شده خود تولید کنند.