هواپیمای فضایی مخفی آمریکا در ماموریت ۹۰۸ روزه خود چه کرد؟

هواپیمای فضایی X-37B پیش از اینکه توسط ارتش آمریکا استفاده شود، اولین بار توسط شرکت “بوئینگ”(بوئینگ) برای ناسا طراحی شد. این هواپیما، ترکیبی از هواپیما و فضاپیما است و از بسیاری جهات به یک شاتل فضایی مینیاتوری شباهت دارد. این هواپیمای فضایی در ششمین ماموریت خود موسوم به عنوان “OTV-6″، در حالی که بر فراز موشک “اطلس 5″(Atlas V) قرار داشت، به صورت عمودی پرتاب شد. هواپیمای فضایی X-37B تقریباً 10 سال را در مأموریت‌های خود در مدار گذرانده و تقریباً 2.1 میلیارد کیلومتر در طی کرده است. پرواز جدید ۹۰۸ روزه این هواپیما، رکورد ۷۸۰ روز یک هواپیمای فضایی در مدار را شکست.

یک هواپیمای فضایی مخفی که توسط “نیروی فضایی آمریکا”(USSF) مدیریت می‌شود، پس از گذراندن رکورد ۹۰۸ روز در مدار زمین، دوباره به زمین فرود آمد اما آنچه را که این هواپیما طی ۹۰۸ روز بالای سر ما انجام داد، در هاله‌ای از ابهام انجام داد. باقی مانده است.

«هدر ویلسون» (هدر ویلسون)، مقام سابق پنتاگون نیز در تغییر مدار خود اشاره کرد. به گفته او، این قابلیت به دلیل کششی قابل توجه است که توسط مدار پایین زمین ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، هواپیمای فضایی بدون سرنشین موسوم به “X-37B” در ۱۲ نوامبر در ساعت ۵:۲۲ صبح به وقت محلی شرقی در “پایگاه فضای کندی”(KSC) ناسا فرود آمد و ششمین ماموریتی را که این هواپیما و یک وسیله نقلیه مشابه دیگر است. از اولین پرواز در سال ۲۰۱۰ انجام شد، به پایان رسید. جزئیات فعالیت این هواپیمای فضایی در پرواز بی‌سابقه آن، بسیار پراکنده هستند اما ادعا می‌کنند که این سفر برای انجام آزمایش علمی در فاصله حدود ۴۰۰ کیلومتری از زمین بوده است.

بخوان  قابلیت مسدود سازی محتوای نامناسب در تیک تاک

ژونگ پینگ اضافه کرد: اگر X-37B با ماهواره‌های کوچک بارگیری می‌شود، پس می‌توان آن را با سلاح‌های بارگیری کرد. همچنین این هواپیمای فضایی ماهواره ای است، به بازوهای رباتیک مجهز می شود تا دیگران را که در مدار قرار می گیرند، دریافت کنند.

سرنگ دوم «جوزف فریشن» (Joseph Fritschen)، مدیر برنامه X-37B در «دفتر قابلیت‌های سریع نیروی هوایی» (DAF RCO) گفت: X-37B به پیشبرد مرزهای آزمایشی ادامه می‌دهد که توسط یک گروه نخبه دولتی و صنعتی فعال می‌شود. . ارزش انجام دادن آزمایش‌ها در مدار و آوردن آنها به شرایط ایمن روی زمین به منظور تجزیه و تحلیل تحلیل، برای نیروی هوایی و جامعه علمی ثابت شده است. اضافه شدن ماژول خدمات در ماموریت OTV-6 به ما امکان داد تا میزبان آزمایش‌های بیشتر نسبت به قبل باشد.

ویلسون در سال ۲۰۱۹ در «انجمن امنیت آسپن» (انجمن امنیت آسپن) گفت: این معناست که دشمنان ما نمی‌دانند که هواپیمای فضایی در مرحله بعدی قرار است به کجا برسد و ما می‌دانیم که این موضوع را دیوانه می‌کنند.

هیچ چیز دیگری از آزمایش‌های صورت گرفته در هواپیمای فضایی فاش نشده است. در هر حال، این امر مانع از درگیر شدن رقبا در حدس و گمان نشد. “دیمیتری روگوزین” (Dmitry Rogozin)، رئیس سابق آژانس فضایی “روسکوسموس”(Roscosmos) روسیه، طی مصاحبه‌ای که در ماه آوریل با شبکه خبری دولتی “راشا-24″(Russia-24) داشت، ادعا می‌کند که این هواپیمای فضایی ممکن است. است برای جاسوسی یا حمل سلاح‌های کشتار جمعی استفاده شود. “سونگ ژونگپینگ”(Song Zhongping)، نظامی شناس و مفسر چینی نیز همین احساس را داشت و در مصاحبه با “ساوت چاینا مورنینگ پست”(South China Morning Post) گفت که این هواپیمای فضایی برای تغییر مدار خود در میانه پرواز، کار می کند. جاسوسی از ماهواره‌های دیگر یا مستقر در زمین و حمله از مدار را به آن می‌دهد.

بخوان  هوش مصنوعی چگونه مراقبت های بهداشتی را متحول می کند؟

انتهای پیام



منبع

چین نیز یک هواپیمای فضایی مخفی دارد که در چهارم اوت از یک موشک “لانگ مارچ ۵بی”(Long March 5B) به مدار پرتاب شد. این هواپیمای فضایی، شباهت بسیاری به X-37B دارد و بسیاری از کارهایی که در مدار انجام می‌دهد، ناشناخته هستند.

نیروی فضایی آمریکا تنها کمی از اطلاعات مربوط به آزمایش‌های صورت گرفته در هواپیمای فضایی را فاش کرده است که در جدیدترین پرواز آن انجام شده است. این اطلاعات شامل آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی آمریکا است که نور خورشید را پیش از این که به عنوان مایکروویو به زمین بازتاب شود، با موفقیت برداشته شد و همچنین شامل یک ماهواره آموزشی با هدایت الکترومغناطیسی است که توسط دانشجویان نیروی هوایی آمریکا طراحی شده است. است. همچنین، ناسا آزمایشی به نام «قرار گرفتن در معرض مواد و فناوری نوآوری در فضا» (METIS-2) را ارائه کرد که طی آن، تأثیرات فضا بر مواد مختلف را مورد بررسی قرار داد.

هواپیمای فضایی مخفی آمریکا در ماموریت ۹۰۸ روزه خود چه کرد؟

تکنسین ها روی هواپیمای فضایی X-37B کار می کنند.