هوش مصنوعی این را دارد که انسان‌ها مانند مگس له کند!

یکی دیگر از مدیران سابق گوگل نسبت به خطرات هوش مصنوعی هشدار داده و گفته است که این فناوری در آینده ممکن است بشریت را یک بی‌ارزش تلقی کند و حتی پهپادهای را برای نابود کردن ما تحت کنترل درآورد.

هر هوش مصنوعی هوشمندی که با فرهنگ بحث‌برانگیز و خشن‌سازی آموزش آنلاین دیده می‌شود، نوعی ما را شیطانی می‌داند و آن را یک تهدید می‌پندارد. جودت: اگر بپرسید گفت چقدر احتمال دارد که ما را بیارزش بداند، باید بگویم که احتمال آن بسیار بالاست. اکنون که Chat PT پیش روی ما قرار دارد، واقعاً موضوع اصلی نیست اما همه از خواب بیدار شده اند و می‌گویند: هراس! وحشتناک بیایید کاری در مورد آن انجام می شود.

او هشدار داد که مدل‌های امروزی زبانی که هوش مصنوعی را آموزش می‌دهند، فقط به ماشین‌ها اجازه می‌دهند تا از آشفتگی‌هایی که ما در فضای آنلاین ایجاد کرده‌ایم، در مورد بشر بشر بیاموزند. در این فضای آشفته، ربات‌ها احتمالاً بدترین چیزهایی را که بشریت ارائه کرده است، می‌بینند. وی افزود: مشکل، سوگیری منفی است. همه افراد شرور در تیتر اخبار هستند. همچنین، آنها هستند که زمان و بیشتر را فقط قدرت می‌کنند.

جودت بشران امیدوار است که با بررسی سناریوهای آینده آینده، ممکن است در حل مسائلی باشد که می‌توان در حال حاضر تغییر دهد و تضمین آینده هماهنگ‌تر مشارکت ما با مصنوعی، فوق‌العاده ناکام باشد.

انتهای پیام



منبع

جودت معتقد است که هوش مصنوعی به زودی آژانسی را برای ایجاد ماشین‌های کشتار خواهد داشت اما دلیل آن فقط این است که انسان‌ها در ایجاد ماشین‌های کشتار هستند.

بخوان  احداث اولین جاده شارژ بی‌سیم خودرو در آلمان

جودت امیدوار است که تا هنوز زمان وجود داشته باشد، عموم مردم روی آن چیزی بمانند که می‌توان از پدید آمدن یک ویرانشهر در آینده انجام داد.

بیشتر بخوانید:

جودت نظران گفت که در R&D X گوگل، هوش مصنوعی را به عنوان فرزند خود می‌پنداشت اما اکنون از پدر و مادر بودن خود پشیمان است. جودت گفت: من در میان آن ماشین‌ها زندگی کرده‌ام و می‌دانم چقدر باهوش هستند. ای کاش ساخت آنها را آغاز نکردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، «محمد جودت» (Mo Gawdat)، مدیر ارشد سابق بازرگانی در بخش مخفی «R&D X گوگل» باور دارد که هوش مصنوعی این قدرت را دارد که انسان را دوست داشته باشد یا آن را مانند مگس له کند.

پدرخوانده مصنوعی با پشیمانی از گوگل رفت

جودت، دومین کارمند این غول جست‌وجو است که پس از استعفای «جفری هینتون»(Geoffrey Hinton) پدرخوانده هوش مصنوعی و هشدارهای وحشتناک او در آینده هوش مصنوعی، طی چند هفته اخیر درباره قدرت هوش مصنوعی هشدار می‌دهد.

وی افزود: بشریت چیزی است که تصمیم می‌گیرد مراکز داده بزرگ‌تر و بهتری را ایجاد کند، قدرت را بیشتر به ماشین‌ها اختصاص دهد و نهایتاً دلیلی برای ارائه شغل خود در رقابت با هنرهای مصنوعی، بهش و اعتراض در خیابان‌ها بپردازد. اینها واقعاً انسانی هستند و این انسانها هستند که به شمار می رود.