هوش مصنوعی برای لذت بخش

چون نه یادگیری عمیق چکش است و نه همهی مسائل پیش روی شما میخ! گام ششم: مفاهیم و کتابخانههای یادگیری ماشین (به جز یادگیری عمیق) را فرا بگیرید! البته سعی کنید در جزئیات این کتاب غرق نشوید و تنها کلیات را فرا بگیرید و در آینده برای رفع اشکالات خود به آن رجوع کنید. برای آموختن کتابخانهی FastAI کتاب بسیار شیوا و روانی به نام Deep Learning for Coders with fastai and PyTorch وجود دارد و یک دورهی آنلاین و رایگان نیز دارد که نویسندگان کتاب مدرس آن هستند. پیشنهاد دوم هم آن است که به سراغ پنج دورهی مجازی در وبسایت Coursera با عنوان Deep Learning Specialization بروید که دکتر Andrew Ng (استاد دانشگاه استنفورد) مدرس آن است. این دورهها رایگان نیستند اما به سبب تسلط مدرس آن (آقای جادی میرمیرانی) به مبحث برنامهنویسی و البته فن تدریس ایشان، دورههایی مؤثر و لذتبخش هستند.

اما تجارب به دست آمده از کاربرد تکنولوژی اطلاعاتی در این کشورها ، نشان می دهد که راه رسیدن به این اهداف و امتیازها ، چندان هموار نبوده است . با این وجود مهم است توجه کنید که با جستوجو در اینترنت میتوانید به منابع دیگری نیز برای هر گام دست پیدا کنید و همچنین ممکن است زمانی که شما این متن را میخوانید منابع بهتری نسبت به آنچه من در این متن معرفی میکنم، موجود شده باشد. یکی از رقابتهایی را که برایتان جذاب است، انتخاب کنید و تلاش کنید تا با آنچه بلدید مسئله را حل کنید و راهحل خودتان را با دیگران که ممکن است باتجربهتر از شما باشند، مقایسه کنید (مثلاً در زمانی که این متن را مینویسم چالش اخیر وبسایت Kaggle با موضوع طراحی الگوریتمهای هوش مصنوعی برای تشخیص ملانومای پوستی به تازگی پایان یافته است).

اگر از سیمکارت خود برای اتصال به اینترنت استفاده میکنید، سیگنال آنتن موبایل مستقیما روی سرعت ارتباط شما تاثیرگذار است. اگر چه این دستگاه که یکی از بهترین و جذاب ترین تکنولوژی های جدید سال ۲۰۱۹ است، هنوز در مرحله اولیه قرار دارد و گزارش می شود که هنوز خیلی خوب عمل نمی کند، اما هرکسی می تواند امروز از طریق خدمات ترجمه گوگل با سرویس صدای فعال در رایانه و دستگاه های تلفن همراه دسترسی داشته باشد و تقریبا هر زبانی را به زبان دیگر ترجمه کند. تکنا در طی این سالها توانست بیش از 10 هزار مقاله اختصاصی در حوزه علم و فناوری تالیف و ترجمه کند. در زبان آلمانی و سایر زبان های اروپایی، بین واژه های technik و technologie تمایزی وجود دارد که در زبان انگلیسی موجود نیست و در انگلیسی هر دو واژه به صورت تکنولوژی ترجمه می شوند. از زمان شروع پروژه هر تیم سه ماه زمان داشته تا پروژه را به اهداف تعیین شده هدایت کند که در صورت موفقیت و پیشرفت پروژه متناسب با اهداف تعیین شده، امکان تبدیل نوع همکاری به بلند مدت وجود خواهد داشت.

بخوان  بهره گیری کامل از تکنولوژی بازاریابی به منظور ایجاد رشد - IBC 1 بیتی

در این روش زبان به عنوان شبکهی پیچیدهای از قوانین و دستورالعملها تعریف میشود که قطعات متن را در یک جمله تجزیه و تحلیل میکند و در برخی شرایط میتواند اشتباهات را تشخیص دهد و تصحیح کند. گارانتی و ضمانتنامه یک تعهد است که شرکت تولیدکننده گوشی در صورت خراب شدن قطعات گوشی به خریداران ارائه میکند. در این صورت دو پیشنهاد برایتان دارم: یکم، به کتابخانههای Pytorch و Tensorflow سری بزنید و سعی کنید تا کدنویسی با این کتابخانهها را تجربه کنید؛ شاید برایتان جالب باشد که بدانید کتابخانههای FastAI و tensorflow.keras که در گام پنجم معرفی شدند، به ترتیب بر مبنای (با کمک کدهای) کتابخانههای Pytorch و Tensorflow نوشته شدهاند. اگر به دنبال یک لپتاپ با طراحی خوب و قدرتمند و قابل اعتماد هستید، به دنبال Dell XPS 13 نباشید. کتاب Deep Learning with Python اولین کتابی بود که من در حوزهی هوش مصنوعی خواندم و اگر چه از آن لذت بردم، اما به شما توصیه میکنم که کتابخانهی FastAI و منابع آن (کتاب و دوره) را اولویت دهید.

اگر به تازگی با هوش مصنوعی آشنا شدهاید و کنجکاو هستید که بدانید این حوزه در رشتهی شما چه جایگاهی دارد، پیشنهاد میکنم تا پیش از انجام هر اقدام عملی برای یادگیری برنامهنویسی یا هوش مصنوعی، کمی در مورد ارتباط هوش مصنوعی و رشتهی خود مطالعه کنید. با این حال، ابتدا تمامی منابع بالا را مرور کنید و سپس آن منبعی را که با سبک یادگیری شما سازگاری بیشتری دارد، انتخاب نمایید. شما می توانید به روزترین قیمت موبایل سامسونگ را در اینستاگرام موبایل استقلال و سایت آن دنبال کنید. البته در اغلب گوشیها میتوانید از حافظه خارجی نیز استفاده کنید که میتواند در قیمت گوشی موبایل تاثیر زیادی بگذارد و با یک قیمت کمتر، حافظه بسیار بیشتری داشته باشید. خرید گوشی موبایل میان رده برای افرادی مطلوب است که کیفیت دوربین برای آنها چندان اهمیتی ندارد، این گوشی های معمولاً دارای صفحه نمایش سوپرامولد، عمر باتری بالا و طیف وسیعی از ویژگی های مفید هستند ضمن اینکه قیمت بسیار بالایی هم ندارند.

اینترنت بیسیم LTE آخرین تکنولوژی ارائه اینترنت پرسرعت در کشور مبتنیبر نسل ۴.۵ است که با سرعت تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه، مناسبترین اینترنت برای بازی آنلاین، دانلود زیاد ، تماشای آنلاین ویدیو، استفاده از شبکههای اجتماعی و سایر استفادههای حرفهای از اینترنت است. در تعریف تکنولوژی به زبان ساده باید گفت فناوری استفاده عملی از دانش و مهارت برای ساختن ابزارهای گوناگون، ماشین، ساختمان، وسیله نقلیه و سایر موارد مورد نیاز است. مجموعا درباره طراحی GALAXY A52 باید گفت گوشی به شدت خوش دست و زیباییه و تنها ایرادی که بهش وارده پلاستیکی بودن اونه. اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از 1biti دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید. مهم است که به خاطر داشته باشید که وقتی شرکت ها راه هایی برای استفاده از هوش مصنوعی برای مزیت رقابتی پیدا می کنند، با چالش هایی نیز دست و پنجه نرم می کنند. در لپ تاپهای بسیار سبک و قابل حمل از نمایشگرهایی تا 14 اینچ و در لپ تاپهای دانشجویی و حرفهای از صفحه نمایشهای بالاتر از 14 اینچ استفاده میشود.یکی از مواردی را که هنگام خرید لپ تاپ باید مورد توجه قرار دهید نوع پنل نمایشگر است.

بخوان  مقاله نقش تکنولوژی نانو در توسعه جهان امروز، بخصوص صنعت الکترونیک و کامپیوتر | 1biti

اگه بودجه محدودی دارید یا اصلا محدودیتی در بودجه برای خرید لپ تاپ ندارید هر کدام میتواند انتخاب شما را صحیح تر کند. شما برای شروع کار با این دو کتابخانه فقط به دانش عمومی پایتون، تسلط نسبی به کتابخانههای علوم داده در پایتون، و درک شهودی از مباحث ریاضی که پیشتر گفتم نیاز دارید. پیشنهاد من این است که الگوی حرف T را پیادهسازی کنید، یعنی در یک حوزه مطالعات عمیقی داشته باشید و حوزههای دیگر را صرفاً در رصد خود نگاه دارید (یعنی کلیاتی از تکنیکهای آن حوزهها را بدانید و هر از چند گاهی دانش سطحی خود از آن حوزهها را بروز کنید). یعنی چه؟ یعنی در آن حوزه مطالعات عمیقتر و بیشتری داشته باشید.

لطفا راهنمایی میکنید که برای کارطراحی صدا تا سقف ١٥ میلیون چه لپتاپی میشه خرید؟ هر چه سبک تر بهتر و بودجه ام ۱۰ تا ۱۵ میلیون هست. در مورد محصولات این شرکت می توان به سیستم عامل های تجارت الکترونیکی، شبکه های اجتماعی، پورتال های وب، سیستم های پرداخت، خدمات اینترنتی، بازی ها موبایل چند نفره و تلفن های هوشمند که در دسته بندی آن ها موفق تر است. در حقیقت من به شما پیشنهاد میکنم که حتی اگر از ریاضی هیچ به خاطر ندارید و از آن متنفرید، باز سری به کانال Youtube به نام 3blue1brown بزنید و سری ویدیوهای جبر خطی و حسابان آن را نگاه کنید. اگر شما از کاربران گیمینگ هستید و قصد انجام کارهای گفته شده را دارید، میبایست به سراغ سیستمی بروید که از پردازنده گرافیکی مجزا برخوردار باشد. شما پس از یادگیری کلیات یادگیری ماشین و یادگیری عمیق و حداقل مسلط شدن به کتابخانههای کاربردی آن، باید سراغ حوزهای بروید که با رشتهتان همخوانی دارد و سعی کنید در آن حوزه متمرکز شوید!

شما در این گام قرار نیست برنامهنویسی هوش مصنوعی یا تکنیکهای تخصصی آن را بیاموزید، بلکه باید کلیات برنامهنویسی به زبان پایتون را فرا بگیرید. همچنین بهرهمندی از هوش مصنوعی میتواند به بهبود وضعیت تولید و افزایش راندمان و بهرهوری بخشهای مختلف اقتصادی کمک شایانی کند. برای یاد گرفتن Pytorch کتاب Deep Learning with Pytorch و برای یادگیری Tensorflow، بخشهای دوم به بعد کتاب Hands-On Machine Learning with Scikit-learn, Tensorflow and Keras را پیشنهاد میکنم. آنچه برای گام ششم پیشنهاد میدهم، مطالعهی بخش اول (و نه تمام بخشهای) کتاب Hands-On Machine Learning with Scikit-learn, Tensorflow and Keras است. توصیه میکنم با مطالعهی بخش اول این کتاب شروع کنید و اگر ناراضی بودید، سراغ منابع دیگر بروید.

بخوان  تکنولوژی پرتوشناسی دانشکده پیراپزشکی | 1biti
پایتون یک زبان برنامهنویسی عمومی و چند منظوره است، به این معنا که با یادگیری آن میتوانید طیفی از فعالیتهای مختلف (از طراحی صفحات وب گرفته تا مدیریت پایگاههای داده و …) را انجام دهید؛ پس کاربرد آن محدود به هوش مصنوعی نیست و شما با یادگیری پایتون پا به دنیای جدیدی از مهارتها خواهید گذاشت که میتوانید برای ارتقای بهرهوری زندگی شخصی یا کاری خود نیز از آن استفاده کنید. در حقیقت کتابخانهها به شما امکان انجام کارهایی را در زبان پایتون میدهند که با دستورات عمومی پایتون امکانپذیر نیست. گوشی های هوشمند، محبوب ترین گجت ها در دنیای امروزی هستند که همه ما، روزانه کار های مختلف خود را به وسیله آنها انجام می دهیم. همچنین مبانی این دانش و در واقع موضوعاتی همچون عامل هوشمند، محیط و الگوریتمهای این حوزه بهطور اجمالی مورد بررسی قرار میگیرند.

اینطور که به نظر می رسد هیچ محدودیتی برای کاربردهای فناوری های هوش مصنوعی وجود ندارد و شاید هیجان انگیزترین جنبه اکوسیستم این باشد که هنوز نمی توان گفت مرحله بعدی هوش مصنوعی در چه سطحی است و قرار است در آینده چه اتفاقی رخ دهد، زیرا هوش مصنوعی بسیار قدرتمند است. در ضمن این فناوری انقلابی میتواند برای مشاغل مرتبط با این حوزه مثل مشاغل مربوط به علم داده، مهندسی یادگیری عمیق، مهندسی بینایی رایانهای، توسعه الگوریتمها، ارائه مشاوره در رابطه با توسعه الگوریتمها، پلتفرمها و نرمافزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی و سایر مشاغل مشابه آینده درخشانی را رقم بزند. امکانات دیگر مثل نمایش نمودار روند تغییرات قیمت، تخمین قیمتها در آینده و مشاهده سایر مشخصات گوشی مثل گارانتی و غیره هم ممکن است. این روند بر روی یک منطقه خاص از هوش افزوده، با استفاده از یادگیری ماشین (ML) می کند تا نحوه توسعه، مصرف و اشتراک محتوای تجزیه و تحلیل را تغییر دهد.

همچنین در راستای بررسی جامع این حوزه، در این نوشتار به بیشتر سوالهای رایج پیرامون یادگیری و برنامه نویسی هوش مصنوعی پرداخته شده است. برای تحقق این خطر، هوش مصنوعی فرضی بایستی بهتر از همه انسانها عمل کرده و بر آنها غلبه کند، که جمع اندکی از کارشناسان امکان وقوع آن را در آینده بعید دانسته و چنین اظهار کرده اند که چنین موردی ارزش تحقیق و بررسی ندارد. با رشد فناوریهایی این چنینی کیفیت زندگی انسانها بهتر میشود. هوش مصنوعی در آینده میتواند رباتهای پیشرفته با ویژگیهای شناختی و ادراکی در حد انسان، خودروهای خودران، گجتهای پوشیدنی و وسایل اینترنت اشیاء فوق هوشمند در منازل را به جزو جداییناپذیریی از زندگی انسانها تبدیل کند. گوشی موبایل از جمله نیاز های اساسی در زندگی دیجیتالی امروز همه ما است.