هوش مصنوعی به کجا می رود؟ 1 بیتی

اینگونه تولیدات قدمی هرچند کوچک در جهت کاهش مصرف انرژی است. آنها میتوانند هویت دیجیتالی منحصربهفردی را برای هر لباس ایجاد کنند و به برندهای لوکس برای داشتن اعتماد به نفس جهت ایستادن در پشت کالاهایی که نام آنها را یدک میکشند، کمک کنند. چرا لباس دیجیتال پایدارتر است؟ هوش مصنوعی (AI) یک محرک موفق برای نوآوریهای تکنولوژیکی است و در اینجا فرصتی برای شرکتهای فعال در زمینه مد وجود دارد تا از پتانسیل این فناوری برای پایدارتر شدن در پروژههای خود استفاده کنند. اما لباسهای دیجیتال تا چه حد میتوانند مد را پایدارتر کنند؟ مقیاسبندی مد پایدار تا حد زیادی به نوآوریهای فناوری و مدل کسب کار بستگی دارد. در حوزه مد پایدار و طبق نظر دوستداران محیط زیست فقط استفاده از پارچههای تخریبپذیر کافی نیست بلکه باید در مراحل تولید، طراحی و توسعه مد روندی پایدار ایجاد شود تا از تولید بیش از حد ضایعات و انتشارات گازهای گلخانهای جلوگیری شود. اگر روند تولید به صورت دیجیتالی انجام شود، نمونههای سه بعدی و دیجتالی میتواند نه تنها ارزانتر باشد بلکه ضایعات را نیز کاهش دهد.

متاورس به نظر میرسد به ما فرصتی برای ایجاد یک تغییر مجازی ارائه میدهد؛ هویتی که میتواند از طریق تجسم در دنیای اینترنت و از طریق حس ما از سبک دیجیتال بیان شود. یادگیری آنلاین برای دانشجویان و دانشگاه ها بسیار مقرون به صرفه است، بنابراین دانشگاه ها برنامه های خود را به صورت آنلاین تغییر داده اند. این شرکت که در هنگ کنگ و هند مستقر است، میخواهد با استفاده از بلاکچین برای دیجیتالی کردن زنجیره تامین، صنعت مد را شفافتر کند و به برندها کمک کند تولید لباس را از مواد خام تا محصول نهایی ردیابی کنند. بر اساس گزارشی که در سال 2019 توسط شرکت مشاوره McKinsey & Company منتشر شد، تامین مواد پایدار به اولویت اصلی شرکتهای مد تبدیل شده است. روند ارزشگذاری مواد طبیعی و فرآیندهای ارگانیک، ساخت لباس از پسماند مرکبات تا کود گاوی و چرم آناناس به عنوان پارچههای سازگار با محیط زیست ارائه گردیده است. اما انرژی مورد نیاز برای تولید آن در مقایسه با اثرات مضر مد واقعی برای محیط زیست، ردپای زیست محیطی نسبتا کمی دارد. Levi’s یک استایلیست مجازی از طریق پیام رسان فیس بوک و وب سایت آن راه اندازی کرد.

در این نوع یادگیری از حافظه یا به طور دقیق از تجربه استفاده نمی شود و سعی می شود در هر لحظه همه گزینه های ممکن را بررسی کرده و بهترین راه حل را به نتیجه برساند. تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از دادهها از رسانههای اجتماعی، تجارت الکترونیک، فیدهای گوشیهای هوشمند، اگر با رعایت حریم خصوصی کاربر انجام شود، میتواند پیشبینی تصمیمات خرید را ممکن کند و در نتیجه تولید بیش از حد را کاهش دهد. این تجزیه و تحلیلهای پیشبینی کننده ابتدا به برنامهریزی تولید و تقاضا کمک میکند تا از ذخیره بیش از حد جلوگیری شود، رویکردی که ضایعات را کاهش میدهد، زیرا کالکشنها با مجموعه موجودی و کمیت دقیق برنامهریزی شدهاند. زیرا در ابتدا به صرف هیچ ماده و انرژی به جز کامپیوتر، به هیچ چیز دیگری نیاز نیست و این نمونههای سه بعدی را میتوان در عرض چند ساعت ایجاد کرد.

این شرکت از فناوری بلاک چین برای ایجاد یک رکورد دائمی از هر مرحله از تولید استفاده میکند. موتور هوش مصنوعی “مگاترون الالبی ترانسفورمر” (Megatron LLB Transformer)، که در این برنامه مورد استفاده قرار گرفت، توسط یک تیم تحقیقاتی در شرکت تراشههای کامپیوتری اِنویدیا (Nvidia) طراحی شده که مبتنی بر پژوهشهای پیشین گوگل است. مطابق مطلب منتشر شده از جک کلارک در بلومبرگ نیوز، تعداد پروژههای نرمافزاری که در سال ۲۰۱۵ از هوش مصنوعی بهره میبردند از رقم کم و پراکنده پیشین به بیش از ۲۷۰۰ پروژه رسید و موجب شد این سال نقطه عطفی برای این علم باشد. صنعت مد نیاز به سرمایهگذاری در تحول پایدار دارد و این تا حد زیادی به رهبری اهداف زیست محیطی و همکاری صنعتی و همچنین تنظیم کنندهها و مصرفکنندگان مد بستگی دارد. حداقل به لطف این فناوری، انتشار گازهای گلخانهای برای بازگشت میتواند تا حد زیادی کاهش یابد. اما این مقاله همچنان به اصول کلاسیک پایبند است و بیشتر چهره­ ملموس و واقعی امر سیاسی را مد نظر دارد و با این رویکرد به تفسیر مفهوم قدرت در داخل و خارج از مرزهای دولت ـ ملتها میپردازد.

بخوان  اینترنت اشیا یا IOT چیست؟ 1 بیتی

اطلاعات درون این سایت فقط مختص به حوزه دانش دیجیتال و تکنولوژی نیست، بلکه شامل مقالههایی است که روشهای زندگی در جهان امروز و مواجه با پستی بلندیهای آن را توضیح میدهد. در حقیقت این فناوری به ماشینها کمک میکند خودشان بدون نیاز به کمک انسان به دادهها دسترسی پیدا کنند و موارد مختلف را یاد بگیرند. کمپانی سازنده ادعا میکند که این نرمافزار میتواند این کار را با دقت 95% انجام دهد. این پدیده جزو آیات الاهی است كه شایستهٔ تعقل است. هلر: این “پلتفرمی سازی بازاریابی” یک پدیده بسیار واقعی است. با این مدل میتوان در حوزههای مختلفی مسائل پیچیده را حل کرد. با “AR” (واقعیت افزوده)، ادراک ما را میتوان به طور مجازی با رسانههای سه بعدی غنی کرد. بنابراین در چنین سناریویی، سبک و شخصیت واقعی ما تنها در واقعیت افزوده از طریق لباسهای دیجیتالی قابل مشاهده است. به این ترتیب، پیشبینی میشود که هزینههای جهانی صنعت مد و خردهفروشی برای هوش مصنوعی در سال 2022 به 7.3 میلیارد دلار در سال برسد. همچنین، او پیشبینی كرد كه تا سال ۲۰۰۰، دستگاههای كامپیوتر از این آزمون سربلند بیرون خواهند آمد و تعاریف مخالف بیمعنا جلوه خواهند كرد. پیشبینی میشود که هوش مصنوعی در آینده مد پایدار نقشی چشمگیر ایفا کند.

مسألهی دیگری که وجود دارد مشخص کردن این است که دلیل عملکرد بد ماشین نقص فنی است یا ایراد طراحی؟ در نتیجهی این اتفاق، بسیاری از مهارتها بیارزش میشوند و افراد زیادی هم منبع درآمد خود را از دست میدهند. در بخش بعدی از مقاله «برنامه نویسی هوش مصنوعی چیست» به موضوع درآمد این مهارت در دنیا پرداخته شده است. در بخشهای میانی و پایانی مقاله نیز به روند و مسیر یادگیری هوش مصنوعی و برنامه نویسی آن پرداخته شد. یکی از جنبه های فناوری که تأثیر زیادی در جامعه داشته است، تأثیر آن بر یادگیری است. مد سریع تهدیدی جدی برای کره زمین است، زیرا تولید جهانی منسوجات در 15 سال گذشته بیش از دو برابر شده است و مجموع انتشار گازهای گلخانهای از این میزان به 1.2 میلیارد تن در سال میرسد. اما زنجیرههای تامین غیرشفاف میتواند نظارت بر موادی که در نهایت به پای تولید محصولات نهایی میرسد را برای آنها دشوار کند.

این تکنولوژی کمک میکند تا مقدار پارچهی مورد نظر طبق الگوی هندسی خاص متناسب با اندام اندازهگیری سایت 1biti شود. برای مثال DJI یکی از بزرگترین سازندگان پهپادهای حرفهای است که دستگاههای این کمپانی علاوه بر حفظ بسیار خوب تعادل در پرواز میتوانند برای شما با کیفیت ۴K هم فیلمبرداری کنند. بیماری کووید 19 با تمام بدی هایی که دارد این را ثابت کرده است که اگر در خانه حبس هم شویم باز می توانیم با کمک اینترنت به زندگی و کسب و کار خود ادامه دهیم. این پیشرفت های تکنولوژی باعث شده است تا یادگیری سرگرم کننده نیز باشد. استفاده از پودر فلزات مختلف و آلیاژهای بسیار مقاوم و پیشرفته باعث می شود به قطعات به بالاترین استحکام و ویژگی های فنی خود برسند . ساخت قطعات بسیار پیچیده که در روش های سنتی معمول امکان پذیر نیست ، به راحتی با این تکنولوژی قابل ساخت و اجرا می باشد .

استیودنت به عنوان اولین سنگ محک پردازش زبان طبیعی هوش مصنوعی شناخته میشود. بخش اول: در بخش اول از این مجموعه مطلب، به مفاهیم هوش مصنوعی و تاریخچه آن پرداخته میشود. با این حال، کمپانیهای خودروسازی همیشه به دنبال ارائه محصولی بهتر، متریال باکیفیتتر و فناوری به روزتری بودهاند. قبل از هر چیز باید توجه داشت که ما حتی نمیتوانیم خودِ «هوش» را به درستی تعریف کنیم، بنابراین به دنبال تعریف روشن و مشخصی از «هوش مصنوعی» نباشید زیرا در این خصوص، میان کارشناسان و صاحبنظران اختلافات بسیاری وجود دارد. هرچه زمان بیشتری را در خارج از ((دنیای واقعی)) خود سپری کنیم، بیشتر به دنبال بیان فردیت خود به صورت دیجیتالی خواهیم بود. مدل های پردازشگر زبان طبیعی به صورت رایج برای آنالیزهای مقصودی، نگهداری از پیش تعیین شده و مدلینگ تاپیک استفاده می کند. با توجه به این که فعالیتهای روزمره ما تقریبا به طور کامل وابسته به اینترنت هستند، سخت است تصور کنیم که اگر این پاندمی 10 سال پیش اتفاق میافتاد، یعنی سال 2010 که اکثر فناوریهایی که به ما کمک میکنند وجود نداشتند یا در مراحل اولیه توسعه بودند، چگونه با این شرایط کنار میآمدیم. این امر تأیید اطلاعات زنجیره تأمین را آسانتر میکند و ادعاهای محصول را بهعنوان یک سابقه امن و غیرقابل تغییر نشان میدهد.

بخوان  چرا تکنولوژی امروزه بسیار مهم است؟ 1 بیتی
ولی در وب ۳.۰ دادهها به صورت غیر متمرکز در کامپیوترهای مختلف نگهداری شده و به یکدیگر متصل میشوند. تقریبا همیشه از Google به خاطر امکان جستوجوی وب آن استفاده میکنم؛ اما فکر میکنم بیشتر از آن از امکان جستوجوی شبکههای اجتماعی برای پیدا کردن جدیدترین اخبار و اطلاعات استفاده میکنم؛ به عنوان مثال وقتی در یک کنفرانس شرکت میکنم بهترین راه برای اینکه بدانم نظر افراد مختلف درباره کنفرانس و موضوع آن چیست، همین شبکهها هستند. افراد می توانند از طریق YouTube و رسانه های اجتماعی به انواع آموزش ها دسترسی داشته باشند. تازهترین آنها اینترنت همه اشیا است که انفجار ارتباطات بین افراد، پردازشها، دادهها و اشیا محسوب میشود و کسبوکارها را مجبور میکند کانالهای ارتباطی جدید برای انواع جدید ابزارها ایجاد کنند.

به طور کلی الگوریتمهای تحلیل داده این پیشبینی روند را برای ما آسان میکند که چه اتفاقی در سلیقهی مشتریان میافتد. از جمله چالشهای اصلی در این بخش این است که متاسفانه ایران جایگاه مناسبی در بحث آماده بودن برای جذب هوش مصنوعی را ندارد و آمادگی لازم در این خصوص دیده نمیشود. فناوری هوش مصنوعی راه حلی پایدار برای مد ارائه می دهد، سطح موجودی کلی را 20 تا 50 درصد کاهش میدهد و شرایط کار در صنعت مد را بهبود میبخشد. همچنین، مطالعه انجام شده توسط مولوی و همکاران(1392) در صنعت هوایی ایران نشان می­دهد از میان 7 توانمندساز در نظر گرفته شده، مدیریت تکنولوژی، به عنوان دومین توانمندساز شناخته شد.

اقتصاد امروزه نقش بسیار مهمی در زندگی همه ما ایفا میکند. در اوخر دهه 1980 و دهه 1990 تحقیقات هوش مصنوعی با بکارگیری مفاهیمی از احتمال و اقتصاد روش هایی را برای عدم قطعیت (اطلاعات ناقص) توسعه داد. با تقویت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (machine learning)، واقعیت افزوده میتواند ردپای منفی مد را نیز کاهش دهد. بهعلاوه، پیشبینی ترند میتواند با پیشبینی اینکه چه سبکی کار میکند یا شکست میخورد، به تقویت شهود و خلاقیت تیم طراحی کمک کند. نمونههایی از این تلاشها برای پیشبینی رفتارهای خرید را میتوان در نقشه راه شرکتهایی مانند Amazon ،Zalando Hugo Boss و همچنین Uniqlo و Nordstrom یافت. با ترندهایی که از سال 2020 شروع به رایج شدن تکنولوژی در مد، کردند، میتوان فناوریهای مد پایدار را در سالهای اخیر در چند زمینه مختلف بیان کرد. یکی پس از دیگری، برندها شروع به کشف مد در متاورس میکنند.

در این آمیختگی بین واقعیت و متاورس، مردم میتوانند اصول اولیه پایدار را در دنیای واقعی بپوشند و خود را در متاورژن از طریق شیکترین لباسها، چاپها و اکسسوریها ابراز کنند. به مسافران پیشنهاداتی می دهد؛ به این شیوه از طریق درآمد های جانبی، کمبود درآمد اصلی را جبران می کنند.سخن پایانیتکنولوژی در تمام زندگی ما تاثیر مهمی دارد و استفاده خلاقانه از آن باعث ایجاد روش های جدیدی برای کسب درآمد خواهد شد. با ظهور اینترنت بسیاری از کسب و کار ها رونق گرفته که همین موضوع باعث شده بیشتر افراد به صورت دورکاری کار کنند چون می توانند از طریق اینترنت به راحتی با مشتریان خود از سراسر دنیا تعامل برقرار کنند. در واقع سیستم آموزشی آنلاین نسل دیگری از سیستم آموزشی است که در آن مدارس به صورت آنلاین برای یادگیری مقرون به صرفه و بدون وقفه حرکت می کنند. هیچ چیز دیگری مانند تکنولوژی زندگی را تغییر نداده است. اگر به ۱۰ سال بعد یعنی سال ۲۰۲۶ نگاهی داشته باشیم بهنظر شما مهمترین پیشرفتهای حوزه تکنولوژی در کشور هند چه خواهد بود و آیا این پیشرفتها تجربه افراد در تعامل با رایانهها را تغییر خواهند داد؟ به عنوان مثال Diffus ،100 پنل خورشیدی کوچک را به بیرون کیف متصل کرد و برای تامین انرژی یک تلفن همراه ابتکار عمل به خرج داد.

بخوان  دستورالعمل‌ها عدم رعایت درباره هوش مصنوعی

طبق گزارش اتحادیه اروپا، بیش از یک نفر از هر پنج شهروند در سراسر این قاره در سال ۲۰۲۱ بالای ۶۵ سال سن داشتند. شاید به این موضوع فکر کنیم که یک اتاق رختکن مجازی چگونه منجر به پایداری بیشتر در صنعت مد میشود؟ این محصولات امنیت را تضمین و از تقلب و کلاهبرداریهای اینترنتی پیشگیری میکنند. همچنین برندهای مد به طور فزایندهای مشتاق هستند تا اعتبار سبز خود را تبلیغ کنند، اما با توجه به اینکه تولید لباس اغلب شامل زنجیرههای تامین پیچیده جهانی است، نمیتوانند همیشه تضمین کنند که از مواد سازگار با محیط زیست استفاده میشود. با پلتفرم Everledger، خردهفروشان و مصرفکنندگان میتوانند تاریخچه اقلام پوشاک را فعال کنند که منعکسکننده توزیع، تولید، و منبع مواد اولیه است. Balenciaga ،Nike ،Louis Vuitton ،Burberry ،Stefan Cooke، چند مورد از برندهایی است که متاورس را به عنوان یک پلتفرم آیندهنگر برای ارائهی طراحیهای شیک خود میدانند. برای تامین کنندگان، پلتفرم Everledger به همه ذینفعان در زنجیره تامین اجازه می دهد تا با ردیابی مالکیت هویت دیجیتال آن در یک بلاکچین خصوصی، داستان طول عمر یک دارایی، از مبدأ تولید تا معیارهای پایداری را ببینند.

اگرچه دیزنی به لس آنجلس تایمز گفت که «هیچ برنامهای فعلی» برای استفاده از شبیهساز در آینده نزدیک.ندارد، اما پتنت اخیراً تأیید شده دیدگاه مندادی برای این متاورس را منعکس میکند. این رویکرد عادت به بازیافت و استفاده مجدد را در تولیدکنندگان و مصرفکنندگان تقویت میکند. TextileGenesis از رمزهای دیجیتال، معروف به سکههای فیبر، استفاده میکند تا رکوردی با مهر زمانی از جریان محصولات فیزیکی از طریق شبکه لجستیکی ارائه دهد. اگر هوش مصنوعی خودش شروع به تولید اطلاعات کند، هیچ تضمینی وجود ندارد که شبیه انسان باشد. با حرکت به سمت مصرفکننده کسبوکار، برندها سریعتر به آزمایش و ادغام برنامههای مبتنی بر هوش مصنوعی در مقایسه با بخش پشتیبان یا زنجیره تامین اقدام کردهاند. با مقایسه آمار سال 2014 و 2015 متوجه میشویم که لوکزامبورگ، جایگاه دهمی را از ژاپن گرفته است. شواهد نشان میدهد که برندهایی که شفافیت را به سیستم خود تزریق میکنند، بهتر با مشتریان آینده ارتباط میگیرند. چنین مثالهایی از فناوری ممکن است مستقیماً با پایداری ارتباط ایجاد نکنند، اما با کمک به مشتریان در تصمیمگیری بهتر برای انتخاب، سبب میشود مصرفکننده کمتر خرید حضوری داشته باشد و به نوبه خود ردپای کربن را کاهش میدهد.

به شکل ساده زمانی که دستگاه خود را بر روی یک استند می گذارید عملیات انتقال انرژی و شارژ آغاز می گردد و پس از برداشتن موبایل، قطع خواهد شد. صادقانه بگوییم در ابتدا کمی ترسناک به نظر میرسد اما سرعت تکامل فناوری و مد به زودی میتواند یک عمل رایج باشد. با اینکه هنوز تا قابل استفاده شدن این سیستم ها در زندگی روزمره فاصله داریم اما شرکت هایی مثل Waymo و Tesla به صورت خیلی جدی در حال کار و پژوهش در این حوزه هستند و به زودی شاهد فراگیر شدن این سیستم ها و همینطور پهبادهای خودمختار خواهیم بود. اگر هوش مصنوعی به حال خود رها شود، میتواند منجر به عواقبی شود که شامل اقدامات تجاریای است که خلاف ارزشهای شرکت است، به نام تجاری شرکتها و برند آنها صدمه میرساند، الزامات انطباق را نقض میکند و باعث قانونی شدن تخلفات گران قیمت میشود. آیا هوش مصنوعی به کسب و کارها کمک میکند؟ در حال حاضر هوش مصنوعی را غالباً شرکتها برای بهبود کارایی فرایندها، خودکارکردن کارها و پیشبینی آیندهی تجارت شرکتها براساس دادههای موجود استفاده میشوند.