هوش مصنوعی جدید گوگل به شما امکان می دهد کلمات را به ویدیوهای HD تبدیل کنید

قبل از آن فقط مسئله زمان بود گوگل قدم در هوش مصنوعی عرصه ویدیو – و آن روز فرا رسیده بود.

با این حال، کاربرانی که مشتاق آزمایش این ابزار هستند باید منتظر بمانند. برخلاف پیشنهاد متا، که شامل گزینه ثبت‌نام می‌شود، تیم تحقیقاتی گوگل فعلاً دسترسی عمومی را به دلیل مسائل حفاظتی خودداری می‌کند.

زیبایی در هوش مصنوعی بیننده

اما قبل از بازاریابی محتوا تیم ها و رسانه های اجتماعی سازندگان در مورد چشم انداز ایجاد آسان ویدیو بسیار هیجان زده می شوند، شایان ذکر است که Imagen Video مطلقاً برای مصرف عمومی آماده نیست.

با این حال، این افشاگری به تنهایی نشان می‌دهد که شرکت‌ها چقدر این فناوری را جدی می‌گیرند، علیرغم مناقشات مداوم پیرامون هوش مصنوعی در هنر دیجیتال.





منبع

علیرغم فیلتر کردن «محتوای نامطلوب»، این تیم اذعان می‌کند که «این خطر وجود دارد که Imagen کلیشه‌ها و بازنمایی‌های مضر را رمزگذاری کرده باشد». بنابراین، تا زمانی که بتوان به هوش مصنوعی – و کاربران آن – اعتماد کرد، گوگل از انتشار Imagen Video بدون وجود پادمان‌های اضافی خودداری می‌کند.

ابزار ویدئویی مبتنی بر هوش مصنوعی جدید نیز به همین روش کار می کند. با ویژگی‌هایی که گوگل آن را «درجه بالایی از کنترل‌پذیری و دانش جهانی» می‌نامد، می‌تواند طیف متنوعی از ویدیوهای با کیفیت بالا را در سبک‌های زیبایی‌شناختی مختلف و با درک عمیقی از مدل های سه بعدی. ایجاد ویدیوهای با کیفیت بالا و 24 فریم بر ثانیه نیز سریعتر است.

این اولین رودوی گوگل در فضای خلاقانه مبتنی بر هوش مصنوعی نیست. در ماه مه 2022، این تیم از Imagen رونمایی کرد، یک ژنراتور هوش مصنوعی به سبک DALL-E که قادر به تولید تصاویر ثابت فوتورئالیستی بر اساس دستورهای نوشته شده است.

بخوان  ویدئو / جهانِ بدون مرز تلفن‌های هوشمند
پروژه تحقیقاتی گوگل Imagen Video (در برگه جدید باز می شود) یک تولیدکننده متن به ویدیو شبیه به متا است که اخیراً فاش شده است Make-A-Video (در برگه جدید باز می شود) سیستم. وقتی کاربر از شما خواسته می‌شود، این ابزار قادر به ساخت کلیپ‌های ویدئویی حلقه‌ای است و نتایج به همان اندازه که عجیب و غریب هستند، چشمگیر هستند.