هوش مصنوعی خود آگاه 1 بیتی

بر اساس آمار منتشر شده از سوی اتحادیه جهانی مخابرات تعداد کاربران جهان اینترنت تا پایان سال ۲۰۱۱ به ۳/۲ میلیارد نفر رسیده است که این میزان نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد داشته که بیشترین رشد در بازار کشورهای در حال توسعه سایت 1biti رقم خورده است. ایلان ماسک توسط مشارکتش در PayPal به ثروت کلانی رسید و اکنون گفته می شود که ارزش دارایی هایش بیش از ۱۱ میلیارد دلار است. به همین دلیل بود که ارزش سهام آمازون بالا رفت و در این میان دارایی های شخصی آقای بزوس نیز به ۵۵ میلیارد دلار رسید و او را تبدیل به سومین شخص ثروتمند در ایالات متحده نمود. کنفرانس سالانه D۱۰ مانند هر سال در آخرین روزهای ماه مه گذشته آغاز شد و هفته گذشته به پایان رسید.

R1 که برای پیکربندی سفارشات سیستمهای رایانهای جدید طراحی شده است، رونق سرمایهگذاری را در سیستمهای خبره آغاز میکند که بیشتر ادامه خواهد داشت و در واقع زمستان AI پایان مییابد. مدیر عامل بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان سالی پر رونق را پشت سر گذاشت. آقای گیتس در سال ۱۹۷۵ به همراه پاول آلن مایکروسافت را تاسیس کرد؛ شرکتی که جدا از فراز و فرودهای بسیاری که داشته، هنوز هم به عنوان بزرگ ترین شرکت نرم افزاری جهان به کار مشغول است و باعث تبدیل شدن آقای گیتس به ثروتمندترین فرد جهان هم شده. در واقع بسیاری این موضوع را به ماهیت تکنولوژی که به روز است، مربوط میدانند و معتقدند که ذات مدرن تکنولوژی باعث میشود شرکتهای فعال در آن برای حفظ جایگاه و البته روند رشد خودشان تلاش بیشتری کنند. این نوع روش شناسی نه تنها جدید است، بلکه به خوبی ذات و حقیقت تکنولوژی را نشان می دهد. این شبکهها دارای حافظههایی هستند که در هر مرحله از تکامل، وارد سطح بالاتری از تکامل میشود و در حقیقت مدلهای ایجاد شده بر پایه آنها مدلهایی با قابلیت رشد مستمر محسوب میشود. ساخت مدلهای هوش مصنوعی از ابتدا گاهی اوقات میتواند وقتگیر و به طور ماهرانهای جامع باشد.

این مهندس ارشد گفت: « شبکه برق چین سالهاست از هوش مصنوعی در عملیات روزانه خود استفاده میکند، به ویژه پس از ساخت گسترده مزارع بادی و نیروگاه های خورشیدی که خروجی انرژی ناپایدار داشتند. آی پادها صنعت رسانه را متحول کردند، آی فونها رشد سریعتری داشتند و آی پدها هر دو اینها را جا گذاشتند تا جایی که روند رشد آی پدها سه برابر رشد آی فونها است. این کنفرانس از سال ۲۰۰۳ تا حالا به صورت سالانه توسط نشریه معتبر والاستریت ژورنال برگزار میشود و در آن بزرگان و فعالان شناخته شده عرصه تکنولوژی درباره جدیدترین تغییرات این صنعت و بخشهای مرتبط با آن صحبت میکنند. این در حالی است که فروشگاه موسیقی iTunes این شرکت که در فصل دوم سال ۲۰۰۳ معرفی شد، نتوانست چنین روند رشدی را برای خودش رقم بزند.

لی جو یونگ، نائب رئیس هیات مدیره و مرد اول شرکت سامسونگ که از او به عنوان قدرتمندترین فرد کرهجنوبی یاد میشود، صبح روز جمعه 25 آگوست 2017 با حکم دادگاه راهی زندانی در سئول، پایتخت کرهجنوبی شد تا پنج سال را پشت میلههای زندان بگذراند. خالص دارایی هایش اکنون به ۸۷.۳ میلیارد دلار می رسد و هنوز هم یک صندلی در هیئت مدیره مایکروسافت برایش کنار گذاشته می شود، اگرچه این صندلی بیشتر اوقات خالی می ماند و کمتر پیش می آید که این روزها آقای گیتس در ردموند حضور به هم رساند. موسس میلیاردر اوراکل بالاخره سال گذشته از مدیر عاملی این کمپانی کناره گرفت و اکنون به عنوان رییس هیئت مدیره شرکت یاد شده به فعالیت می پردازد.

آقای بزوس صاحب یک شرکت خصوصی به نام Blue Origin هم هست که در امر ساخت موشک و فضاپیماها فعالیت می کند و توانست در ماه گذشته اولین موشک خود را دوباره بر روی سطح زمین فرود آورد. در صورتی كه تشخیص داده شود فعالیت های یك كاربر بر خلاف قوانین یا مصالح وبسایت بوده و هدف های تخریبی خاصی را دنبال میكند، حساب کاربر مسدود خواهد شد. چهار فصل این بخش مفروضات اساسی ما را در زمینههای هستیشناسی و معرفتشناسی مورد بحث قرار میدهد و دو رهیافت وسيع و مکمل را مطرح می کند: رهیافت ابزاری که به موجب آن تکنولوژی چیزی نیست جز ابزار قدرت و هدف سیاست رهیافت متعالی که به موجب آن تکنولوژی بر نگرش ما به جهان و بر چگونگی ادراک و تعبیر ما از سرشت «واقعیت» تأثیر میگذارد.

بخوان  آنچه پاپ می تواند در مورد هوش مصنوعی به شما بیاموزد

باید دانش عام گستردهای داشته باشد تا بداند که در مورد چه چیزی بحث میشود، حداقل باید با واقعیتهایی که یک انسان مترجم متوسط میداند آشنا باشد. چند ماه پیش توسط اکانت توییتر خود اعلام کرد که قصد توسعه یک هایپرلوپ به اندازه مسیر ۵ مایل را دارد تا دانش آموزان و ایده پردازان بتوانند با کاربرد آن و همچنین وسایل حمل و نقل پر سرعت آشنا گردند. در این مطلب قصد داریم در مورد تاثیر تکنولوژی در آموزش زبان و اهمیتی که در افزایش یادگیری دارد صحبت کنیم. سرگئی برین و لری پیج بنیانگذاران شرکت گوگل عنوان تاثیر گذارترین شخصیتهای جهان تکنولوژی را به خود اختصاص دادند. همانگونه که برایتان نوشته ایم، در ماه آگوست شرکت هولدینگی تاسیس شد به نام آلفابت و گوگل از این پس به عنوان زیر مجموعه آلفابت به کار خواهد پرداخت. از دیگر نامهای قابل توجه در این لیست مدیر اجرایی شرکت اپل استیو جابز است که رتبه هفتم لیست 100 نفری را به خود اختصاص داده و پس از استفان فری یکی از کاربران وفادار توئیتر قرار گرفته است.

لیست 100 شخصیت تاثیرگذار جهان تکنولوژی توسط مجله T3 ارائه شد که جایگاه برتر این لیست توسط دو بنیانگذار جوان شرکت گوگل اختصاص یافته است. دومین شخصیت این لیست به اوان ویلیامز بنیانگذار شبکه توئیتر تعلق یافته است که خدمات میکروبلاگینگ را ابداع کرده و طی 12 ماه گذشته از محبوبیت بالایی برخوردار شده است. هوش مصنوعــی در چند سال گذشته به طور قابل توجهــی تکامل یافته است و تقریباً در هر بخش تجاری کاربردهای خود را پیدا کرده است. موبایلهای هوشمند در سالهای اخیر به محبوبترین محصولات دیجیتال شخصی در سرتاسر جهان تبدیل شدهاند و سهم قابل توجهی از بازار جهانی گوشیهای موبایل را به خودشان اختصاص دادهاند. به این ترتیب است که آمار منتشر شده جدید نشان میدهد که تا پایان فصل چهارم سال ۲۰۱۱ تعداد کاربران جهانی موبایلهای هوشمند حدود ۱۶ درصد از کاربران جهانی گوشیهای موبایل را به خودشان اختصاص دادهاند. روند رشد شبکه ۳G در سالهای اخیر سرعت زیادی گرفته است تا جایی که تعداد کاربران جهانی این شبکه تا پایان سال ۲۰۱۱ به حدود ۱/۱ میلیارد نفر رسیده است که این میزان نسبت به سال گذشته رشد ۳۷ درصدی داشته و ۱۸ درصد کل کاربران موبایل جهان را در اختیار دارد.

ارزش سهام فیسبوک در نوامبر ۲۰۱۵ تا ۴۰ درصد بالاتر از همین مقطع زمانی در سال گذشته بوده و همین اعداد و ارقام باعث می گردند تا دارایی های آقای زاکربرگ به ۴۷.۶ میلیارد دلار برسند. این دانشنامه که اولین بار در سال ۱۷۶۸ منتشر شد، قدیمیترین دانشنامه به زبان انگلیسی است و توسط حدود ۲۰ ویرایشگر و چهار هزار کارشناس نوشته شده است. نهایت وام اعطایی ۲۰ میلیون تومان است که توسط بانک آینده تامین میشود. میزان استفاده از اینترنت از طریق گوشیهای موبایل هم رشد قابل توجهی در سالهای اخیر داشته است و انتظار میرود این روند رشد در آینده سرعت بیشتری به خودش بگیرد.

بخوان  توسعه تکنولوژی دنیا انسان را سرگردان کرده است 1 بیتی

اگرچه دامنه هوش مصنوعی ماشین واکنشی محدود است و به راحتی تغییر نمی کند، اما می تواند به سطحی از پیچیدگی دست یابد، و هنگامی که برای انجام وظایف تکرارپذیر ایجاد می شود، به صورت قابل اطمینان ارائه شود. وی در سال ۲۰۰۰ و پس از مطالعه برخی مقالات در مورد بیماری های قابل درمانی که موجب مرگ میلیون ها کودک در سراسر جهان می شوند، به همراه همسرش تصمیم به تاسیس سازمان و نهاد خیریه خود گرفت. زیر نظر او، ویندوز ۱۰ به بهترین شکل ممکن عرضه شد و بیش از ۱۱۰ میلیون کاربر در سه ماهه اول پس از عرضه آن، به استقبال جدیدترین نسخه همین پلتفرم رفتند. زنگ در تصویری و بدون نیاز به لمس که با ایستادن نزدیک آن، به صدا درمیآید، از دیگر اختراعات ارائه شده در این نمایشگاه بود که با دوران کرونا نیز تناسب بسیاری دارد. در سال جاری شاهد رونمایی نهایی و عرضه خودروی مدل اکس تسلا بوده ایم و از سوی دیگر راکت های بسیاری از طرف اسپیس اکس نیز به سوی ایستگاه بین المللی فضایی پرتاب شدند. در همهگیری ویروس کرونا (کووید ۱۹) که از سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاده است، در بعضی از کشورها جهت جمع آوری اطلاعات پایبندی افراد مبتلا به قرنطینه خانگی، به وسیله ردیابی گوشی های هوشمند آن افراد موفق به جمع آوری میزان مشارکت و پایبندی افراد شدند.

بازار داغ اپلیکیشنها گویا در حوالی App Store شرکت اپل داغتر هم هست تا جایی که میزان دانلود روزانه برنامههای کاربردی از طریق این فروشگاه در هر روز به ۴۶ میلیون دانلود میرسد. الگوریتمهای هوش مصنوعی از طریق الگوریتمهای یادگیری سازگار میشود تا دادهها به راحتی بتوانند برنامهنویسی را انجام دهند. آنها الگوریتمهای تصمیمگیری هوشمند و دادهها را با یکدیگر ترکیب میکنند. • ۱۹۵۰: آلن تورینگ (Alan Turing)، «ماشین آلات و هوش محاسباتی» را منتشر می کند و چیزی را پیشنهاد میکند که اکنون به عنوان تست تورینگ، روشی برای تعیین اینکه آیا یک ماشین هوشمند است، شناخته می شود.

تاریخچهی هوش مصنوعی تاریخ این تلاشهاست. اما در سال ۱۹۹۷اتفاق خوشایند و بسیار مهمی در تاریخ هوش مصنوعی افتاد. در سال ۲۰۱۴ همچنین این شرکت سهام خود را به شکل عمومی عرضه کرد که از آن به عنوان پر استقبال ترین عرضه سهام به شکل عمومی در تاریخ یاد می شود. در آن زمان هر دو در حال تحصیل برای دریافت دکترای خود بودند و سه سال بعد با همدیگر گوگل را تاسیس کردند. تحصیل همزمان دانشجویان دورههای الکترونیکی (مجازی) در یکی از رشتهها یا گرایشهای حضوری، نیمه حضوری و یا الکترونیکی دانشگاههای دیگر بلامانع است. در طول دهه 1980 ، ارائه دهندگان خدمات آنلاین مانند ارائه دهنده های CompuServe و America On Line (AOL) شروع کردند تا بتواند قابلیت های محدود برای دسترسی به اینترنت ارائه بدهند مانند مبادله پست الکترونیکی اما هنوز دسترسی كامل به اینترنت به راحتی برای هرکس امکان پذیر نبود. با این حال اما موبایلهای هوشمند آندرویدی به خاطر دسترسی راحت و ارزانتر محبوبیت بیشتری در میان کاربران پیدا کردند، تا جایی که روند رشد آنها در مقایسه با گوشیهای آی فون تا ۴ برابر بیشتر بوده است.

با وجود اینکه روند رشد بازار موبایلهای هوشمند هنوز نتوانسته همپای بازار جهانی موبایل پیش برود، اما سرعت رشد آن بسیار بیشتر از بازار جهانی موبایل است. ما اغلب تصور میکنیم که مولفههای کلیدی هوش مصنوعی را الگوريتمهای پیچیده شکل میدهند، اما در واقع، مهمترین مولفه هوش مصنوعی ابزارهای پالایش دادهها هستند. ماشین هوشمند به دستگاه یا وسیلهای اتلاق می شود که مانند انسان از هوش بر خوردار بوده و بتواند وظایف و کارهایی که به آن محول میشود را به راحتی انجام دهد. در سال جاری همچنین آقای کوک چندین بار در مورد صنعت خودروسازی و فقدان پیشرفت های تکنولوژیک در آن اظهار نظر کرده و این در حالیست که شایعات بسیاری وجود دارند که خبر از ساخته شدن یک خودروی هوشمند به دست همین شرکت می دهند. صنعت بانکداری و دارایی نقش عمده ای در زندگی ما دارد.

بخوان  لباس مرد عنکبوتی اصل و ارزان کشی

حتما بخوانید: 10 کاربرد شگفت انگیز خمیر دندان در زندگی روزمره که باید بدانید! تسلا میزان تولید خودروی خود را در فصل سوم سال ۲۰۲۰ به بالاترین مقدار در طول عمرش رساند و عملکرد مثبت مالی در کنار توجهی که بازار به خودروهای الکتریکی نشان داده عملا تسلا را در رده بهترین شرکتهای آمریکا قرار داد. وی ۱۰۰ میلیون دلار به Newark کمک مالی نموده که وظیفه تامین بودجه مالی مدارس دولتی نیوجرسی را بر عهده دارد. تیم کوک اکنون رهبری شرکتی را در دست دارد که با ارزشی برابر ۶۴۵ میلیارد دلار، لقب با ارزش ترین کمپانی جهان را به دوش می کشد و با رهبری تیم کوک بود که اپل توانست سال ۲۰۱۵ را به عنوان بهترین سال مالی خود به ثبت برساند. گفته می شود ارزش دارایی های آقای برین اکنون به ۳۸ میلیارد دلار می رسد. ارزش اوراکل به ۳۸ میلیارد دلار می رسد و در سال جاری این شرکت تمرکز ویژه اش را روی ارائه پلتفرم های پردازش ابری قرار داده است.

چند ماه بعد فیسبوک اعلام کرد که در یک روز، بیش از ۱ میلیارد نفر در شبکه اجتماعی مورد بحث آنلاین بوده اند و به شکل روزانه در فیسبوک ۸ میلیارد ویدیو تماشا می شود. علت این مسأله آن است بیشتر ارتباطات آن ها از طریق آنلاین انجام می شود نه به شکل رو در رو. در حال حاضر وی تمرکز ویژه اش را بر روی اهدای ثروتش به خیریه از طریق موسسه شخصی خود قرار داده و با همسرش، ملیندا تصمیم به انجام همین کار دارد. در اتاق های این هتل لامپ هایی قرار دارد که از طریق بلوتوث موزیک پخش میکنند. اتاق مجهز به صفحه لمسی است که میتواند تابلوی “مزاحم نشوید” را در جلوی در ورودی نمایش دهد. این برنامه حتی اجازه میدهد که بر روی در ورودی اتاق تابلوی “مزاحم نشوید” نمایش داده شود. در این مرحله باید دادهها دریافت و در برنامه وارد شوند، سپس به بخشهای «آموزش» (Train)، «تست» و گاهی «اعتبارسنجی» (Validation) تقسیم شوند. این هتل اتاق های هوشمندی دارد، زمانیکه وارد اتاق میشوید میتواند پرده ها را باز کند، موسیقی پخش کند، تلویزیون را روشن کند و درجه حرارت اتاق را تنظیم کند.

مهمانها به جای استفاده از کلید با گوشی هوشمند خود در اتاق را باز میکنند. در اتاق های هتل با گوشی های هوشمند باز میشود و اگر نیاز به سرویس خاصی داشته باشد با مسیج اطلاع رسانی میشود. اتاق به تلویزیون هوشمند 40 اینچی در کنار تخت خواب مجهز است. در کنفرانس امسال هم ماری میکر یکی از تحلیلگران معروف حوزه IT جدیدترین آمار مربوط به رشد اینترنت و استفاده از گجتهای هوشمند را ارائه کرده است که توجه اغلب شرکتکنندگان را جلب کرد. آمار مربوط به وضعیت اینترنت در ایران در این جدول براساس آمارهای منتشر شده از سوی دولت است که این آمار با جدیدترین اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران مغایرت دارد. این نمودار با استفاده از آمار منتشر شده از سوی شرکت اپل در فصل اول سال ۲۰۱۲ یعنی ۸ فصل بعد از معرفی آی پد منتشر شدند. تنظیم کننده ها می توانند بر اساس نمونه ها تنظیم شده و برای استفاده در هوش مصنوعی بسیار جذاب شوند.