هوش مصنوعی در خدمت دین 1 بیتی

میزان سرمایه گذاری در IoT تا سال ۲۰۲۰ به ۱٫۳ تریلیون دلار افزایش خواهد یافت. بستر خط تلفن خارج از تعهدات شاتل بوده و میزان دریافت و ارسال سرویسها که در این فرم آورده شده به صورت حداکثر بوده است و بسته به شرایط خط، راهاندازی و مسئولیت آن بر عهده خریدار است. این امر میزان حوادث حملونقل را که به خاطر آبوهوا، ترافیک و حوادث غیرمعمول به وجود میآیند، کمتر میکند. در این مقاله می بینیم که چگونه هوش مصنوعی از کامپیوترها و ماشین ها برای تقلید از توانایی های حل مسئله و تصمیم گیری ذهن انسان استفاده می کند، و مختصری هم در مورد تاریخچه هوش مصنوعی می آموزیم. مسائل دارای ساختار درختی در زمان خطی قابل حل شدن هستند. در حالت مرسوم روشهای برنامهنویسی احتمالی، برنامهنویس انسانی برای تصمیمگیری در مواجهه با عدم قطعیت، یک برنامه احتمالی بیزی تولید کرده و از ان برای حل مسأله استفاده میکند. هوشمصنوعی به عملکرد سیستمهایی گفته می شود که در شرایط محیطی خاص میتوانند تصمیمگیری صحیح داشته و واکنشهایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از خود نشان دهند. هوش مصنوعی حافظه محدود، پیشرفتهتر است و مجهز به قابلیتهای ذخیره و یادگیری داده است که ماشینها را قادر میسازد از دادههای تاریخی برای تصمیمگیری استفاده کنند.

اگر روی دانلود کلیک کردید و ویدیو باز هم پخش شد، بعد از پخش ردن روی علامت سه نقطه پایینش کلیک و گزینه دانلود یا ذخیره را انتخاب کنید. اگر فکر می کنید هوش مصنوعی به زودی به بزرگترین تهدید وجودی برای بشریت تبدیل خواهد شد، خبرهای خوبی برای شما داریم. خطر احتمالی که وجود داشت این است که تصمیمات مرگ یا زندگی در مورد چیزها یا مکان هایی که باید بمباران شود بدون دخالت انسان گرفته می شد. نمونه معروف یک ماشین واکنشی Deep Blue است که توسط IBM در دهه 1990 به عنوان یک ابر رایانه شطرنجباز طراحی شد و استاد بزرگ بینالمللی گری کاسپاروف را در یک بازی شکست داد. کامپیوتر IBM بهاسم Deep Blue توانست استاد بزرگ شطرنج، گری کاسپاروف معروف، را شکست دهد.

استنفورد سؤالات مفید و متداول هوش مصنوعی را در مورد این موضوعات تشریح کرده است. این اصطلاح به سال 1956 برمی گردد و متعلق به جان مک کارتی محقق دانشگاه استنفورد است. پاردیپ دابی در همین رابطه میگوید: «یادگیری عمیق جادو نیست، ریاضیات است! ما تصور میکنیم که این موارد مشابه هوش انسانی است و چیزی فراتر از این حقیقت نیست.» کیت کرافورد درباره چگونگی ساخت هوش مصنوعی میگوید: «شما با نشان دادن چگونگی ساخت هوش مصنوعی، آن خطای اصلی را تایید میکنید؛ که این هم مانند بسیاری از فرآیندهای صنعتی، اشتباه به نظر میرسد. و محتواهای در دسترس را با دادهها مطابقت دادن نمونههایی از این روش هستند.

هرچند ممکن است هوش مصنوعی بسیار رازآمیز و ناملموس دیده شود، اما وقتی دانش بیشتری درباره آن به دست میآوریم، درک آن سادهتر از چیزی خواهد بود که فکر میکردیم. AI باریک اغلب بر روی انجام یک کار واحد متمرکز است و درحالیکه این ماشینها ممکن است هوشمند به نظر برسند، تحت محدودیتهای بیشتری حتی نسبت به ابتداییترین هوش انسانی کار میکنند. هوش مصنوعی حافظه محدود توانایی ذخیره دادهها و پیشبینیهای قبلی را هنگام جمعآوری اطلاعات و سنجش تصمیمهای بالقوه دارد – اساساً به دنبال سرنخهایی در مورد آن چه ممکن است در آینده رخ دهد، به گذشته نگاه میکند. هیچ طبقه بندی کننده مجردی وجود ندارد که در تمام مسائل داده شده، به بهترین شکل عمل کند که این مسئله به قضیه” در جست و جو بهینه سازی از ناهار مجانی خبری نیست” اشاره دارد. نکته قابل توجه (و کمی ترسناک) در مورد چنین دستیارانی این است که آنها به طور مداوم در مورد کاربران خود یاد می گیرند تا زمانی که بتوانند نیازهای آنها را به درستی پیش بینی کنند. همچنین، با ادامه روند ادغام فناوری هوش مصنوعی و علم رباتیک، احتمالا امکان داشتن بدن های پیشرفته تر و نیز کمک به افراد کم توان یا ناتوان و افزایش توانایی آن ها فراهم می شود.

در این بین، نقش سیستم های هوشمند در یاری رسانی به پزشکان برجسته است. به بیان سادهتر، در این سطح، هوش مصنوعی باید بتواند انسانها را «درک» کند! دکتر هادی ویسی در گفتوگو با ایران اکونومیست با بیان اینکه برای برخی مراکز متقاضی تحت لیسانس این سامانه تهیه و پس از تائید نهایی و انجام تستهای امنیتی به آنها تحویل داده شده است، اظهار کرد: هماکنون این سامانه زیر بار عملیاتی عمومی رفته است. یک عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه سپاه در رزمایش موشکی و پهپادی روز گذشته(جمعه) از هوش مصنوعی استفاده کرده، گفت که نیروهای هوافضای سپاه در لبه تکنولوژی جهان قرار دارند. مثلاً برنامه سرویس دهنده FTP از پورت TCP بیست یا بیست ویک استفاده مینماید. این سرویس ها می توانند موسیقی را بر اساس علایق شما توصیه کنند یا پیشنهاد دهند. بخش عمده ای از هوش مصنوعی باریک توسط پیشرفت هایی در یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق ایجاد می شود . توی این پک فوق العاده، صفرتاصد مبانی برنامه نویسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در این مقاله به صورت موجز و مفید به تعاریف و رویکردها و انواع و موارد عمده استفاده از هوش مصنوعی پرداخته می شود.

بخوان  آموزش ست کردن پیراهن آستین کوتاه با کت

تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ برای عده زیادی از کاربران این برند سوال است؛ چراکه همه زمانی که اولین بار مدلی از سامسونگ را خریداری میکنند مجبور خواهد شد که این تنظیمات سایت 1biti را فعال کنند. استفاده از قسمت آخر نام این موجود برای این بود که نام ایسوس در ابتدای لیست برندها قرار بگیره و همین موضوع هدف بنیانگذاران این برند رو نشون میده. Lisp مخفف List Processing به معنای پردازش لیست است. آخرین لیست خبرنگاران از وزارت ارشاد دریافت و در سامانه بهروزرسانی شده اما لیست خبرنگاران سازمان صداوسیما هنوز دریافت نشده است. AlphaGo نیز قادر به ارزیابی حرکتهای آینده نیست، اما برای ارزیابی پیشرفتهای بازی کنونی به شبکه عصبی خود متکی است که به آن برتریای نسبت به Deep Blue در یک بازی پیچیدهتر میدهد. با این حال، کارهای پیچیدهتر مانند نوشتن یک کتاب پرفروش یا کار به عنوان جراح، زمان بیشتری را برای یادگیری از ماشینها میگیرد. هوش مصنوعی در علم پزشکی امروزه به دلیل گسترش دانش و پیچیدهتر شدن فرایند تصمیمگیری، استفاده از سامانههای اطلاعاتی به خصوص سامانههای هوش مصنوعی در تصمیمگیری، اهمیت بیشتری یافتهاست.

امروزه حتی با توجه به گسترش روز افزون علم، بسیاری از افراد تفاوت وب و اینترنت را نمیدانند و این دو واژه را مترادف یکدیگر میدانند. عمدتاً واژه فناوری از زمانی بر سر زبانها افتاد که آن را برای حوزه فناوری اطلاعات بهکارگرفتند و از آنجا به حوزههای دیگر رواج دادند. هدف اصلی این نمایشگاه ایجاد مکانی برای ملاقات و تبادل نظر تولیدکنندگان و متخصصان محصولات مرتبط با فناوری اطلاعات، کارشناسان وب و نرم افزار است. بسیاری از وبلاگ نویسان انتظار دارند این نرم افزار نیز به زودی مسیر Wave را طی کرده و از دور فعالیت خارج شود. حتی میتوانید معامله کردن را نیز به باتهایی بسپارید که برای این کار طراحی شدهاند. دونالد هب در کتاب خود به نام سازمان رفتار: یک نظریه عصب روانشناختی، این نظریه را پیشنهاد می کند که مسیرهای عصبی از تجربیات ایجاد می شوند و اتصالات بین نورون ها هر چه بیشتر مورد استفاده قرار گیرند قوی تر می شوند. تعریف آلن تورینگ در دسته “سیستم هایی که مانند انسان عمل می کنند” قرار می گرفت. در این مقاله، مشاوره فرضی، یک سیستم هوش مصنوعی کامل با توانایی یادگیری از تجربیات به همان اندازه مؤثر، پیشنهاد شد.خودآگاهی در هوش مصنوعی همچنین به محققان انسانی متکی است که مقدمات آگاهی را درک کنند و سپس یاد بگیرند که چگونه آن را تکرار کنند تا بتوان آن را در ماشینها ساخت.

فناوری پردازش زبان طبیعی، مستندات را خوانده و موارد کلیدی را درک میکند. پاتریک وینستون، استاد هوش مصنوعی و علوم کامپیوتر فورد در MIT، هوش مصنوعی را این گونه تعریف میکند: «الگوریتمهایی هستند که توسط قیدهایی فعال میشوند، و در معرض ارائههایی قرار میگیرند که از مدلهایی پشتیبانی میکنند که در حلقههایی هدف قرار میگیرند که تفکر، ادراک و عمل را به هم گره میزنند». طبق اعلام مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در اثر این اتفاق عمدتا خدمات داخلی در برخی مناطق دچار مشکلاتی شد؛ در برخی موارد اینترنت بین الملل هم دچار قطعی شد که البته تا بیش از ۹۰ درصد رفع اختلال انجام شده و سرویسها به حالت اولیه برگشتند. با این حال، دهه ها قبل از این تعریف، تولد گفتگوی هوش مصنوعی با کار اصلی آلن تورینگ، “ماشین های محاسباتی و هوش”، نشان داده شد، که در سال 1950 منتشر شد.

بخوان  چگونه سرعت اینترنت را در لپ تاپ افزایش بدهیم؟ 1 بیتی

عملیات ارائه سرویسهای مطمئن بر عهده پروتکلهای لایههای بالاتر نظیر قرارداد کنترل انتقال (TCP) در لایه انتقال است. این تعریف که زیرمجموعهای از یادگیری ماشینی محسوب میشود، در واقع یک شبکه عصبی با سه یا چند لایه است. شبکههای عصبی حاوی تعدادی لایه پنهان هستند که دادهها از طریق آنها پردازش میشوند و به ماشین اجازه میدهند تا در یادگیری خود به نحوی «عمیق» پیش برود، و اتصالات و ورودی وزنی را برای بهترین نتایج ایجاد کند. با این حال، محدود کردن عمدی جهان بینی یک ماشین واکنشی، هیچ نوع اقدامی برای کاهش هزینه نیست، و در عوض به این معنی است که این نوع هوش مصنوعی قابل اعتمادتر و قابل اتکاتر خواهد بود – هر بار به روشی یکسان به محرک های مشابه واکنش نشان می دهد. با این حال، واقعیتی که روباتها علیه مردم قیام میکنند، رویداد بسیار محتملتری است. حال، بیایید منتظر پاسخ به ده سوال رایج در مورد هوش مصنوعی باشیم. هوش مصنوعی مفهومی گسترده تر است، در حالی که یادگیری ماشینی رایج ترین کاربرد هوش مصنوعی است. در واقع اینترنت بستری برای چت، ایمیل، تجارت و سرگرمی و تبادل اطلاعات فراهم کرده از این رو از اهمیت زیادی برخوردار است.

پایتون اولین رتبه میان زبانهای برنامه نویسی هوش مصنوعی میان توسعه دهندگان را دارد و این به دلیل سادگی و تطبیقپذیری بالای آن است. بایدو الگوریتم هوش مصنوعی LinearFold خود را برای تیمهای علمی و پزشکی که برای توسعه واکسنی در مراحل اولیه همهگیری کرونا کار میکردند، منتشر کرد. آن ها شبکه هایی الهام گرفته از مغز و دارای لایه هایی بهم پیوسته از الگوریتم ها هستند که نورون خوانده می شوند. آنها بر انتخاب های شما نظارت می کنند، آنها(انتخاب های شما) را در یک الگوریتم یادگیری قرار می دهند، سپس موسیقی را پیشنهاد می کنند که بیشتر از آن لذت ببرید. در حالی که ریشه ها طولانی و عمیق هستند، تاریخچه هوش مصنوعی آن طور که ما امروز به آن فکر می کنیم از کمتر از یک قرن پیش شروع می شود. هوش مصنوعی باریک در اطراف ما وجود دارد و به سادگی می توان گفت موفق ترین تحقق هوش مصنوعی تا به امروز است. این نوع هوش مصنوعی دارای آگاهی در سطح انسانی است و وجود خود در جهان و همچنین حضور و وضعیت عاطفی دیگران را درک می کند.

در سالهای اخیر، دقت سیستمهای تشخیص چهره پیشرفت چشمگیری داشته است تا آنجا که میتواند با ۹۹ درصد قطعیت چهرهها را مطابقت دهد. استفاده مؤثر از پهنای باند و حافظه، فیلترهای بهبودیافته، جستوجوهای وب و ترجمه زبان بعضی از کاربردهایی است که میتوان با بکارگیری سیستمهای هوش مصنوعی در بخش ارتباطات و رسانه اجتماعی محقق کرد. این فناوری در خواندن اسناد منتشرشده و پتنتها و همچنین تولید فرضیهها و آزمایش آنها از طریق بکارگیری سیستمهای رباتیک، به دانشمندان و مهندسان کمک میکند. آنها به اشتباه بر این باورند که با وجود همهمهای که پیرامون هوش مصنوعی وجود دارد، بعید است که این فناوری به این زودیها بخشی از زندگی آنها شود.

بدیهی است که این روند یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. اگر فرض کنیم که تکنولوژی مانند یک خط باشد و در یک سر آن تکنولوژی تکراری و در طرف دیگر آن، تکنولوژی غیر تکراری، در این صورت زمانی که از تکنولوژی تکراری به سمت تکنولوژی غیر تکراری حرکت کنیم، به پیچیدگی سازمانی اضافه میشود و همچنین نظارت کم و محدود میشود. جهان به صورت ناخودآگاه به این سمت و سو در حال حرکت است و ما نیز باید این مسیر را در قالب شبکه ملی تقویت کنیم. کارشناسان هنوز مطمئن نیستند که این نوع هوش چگونه خود را نشان می دهد یا به زودی روز X فرا می رسد، اما واضح است که ما با سرعت زیادی به سمت این واقعیت حرکت می کنیم.

بخوان  فروشگاه شرکت تکنولوژی برتر | 1biti

«بلیک لموین» که تصاویر پیامهای خود با «لامدا» را منتشر کرده، میگوید این پیامها از سطح هوش بالای لامدا حکایت دارد و میتوان او را با یک کودک هفت یا هشت ساله مقایسه کرد. ایجاد ماشینی با هوش در سطح انسانی که می تواند برای هر کاری به کار رود جام مقدس برای بسیاری از محققان هوش مصنوعی است، اما تلاش برای AGI با مشکل همراه بوده است. فناوری تلفن همراه و ارتباطات ماهواره ای سرعت ارتباط را افزایش داده و “اتصال” را آسانتر کرده است. برای مثال، دستیار مجازی وبسایتها این امر را آسانتر میکند. در واقع، 80 درصد از مدیران فنی شرکت ها و سازمان ها میگویند که اگر توسعه و استقرار آن آسانتر بود، از هوش مصنوعی استفاده بیشتری میکردند. از آنجایی که بسیاری از برنامههای سیستم عامل اندروید با استفاده از زبان جاوا نوشته میشوند و اسکالا نیز کاملاً با این زبان سازگار است، میتوان از اسکالا برای توسعه اپلیکیشنهای اندرویدی استفاده کرد که در آنها از کاربردهای هوش مصنوعی بهره گرفته شده است. ظاهر این رایانه واقعا زشت بود و ساختار داخلی و نرم افزاری آن نیز یک فاجعه بود.

بارت هوش مصنوعی در “پروژه تحقیقاتی تابستانی دارتموث در مورد هوش مصنوعی” ابداع شد.روبات های هوشمند و موجودات مصنوعی اولین بار در اسطوره های یونان باستان دوران باستان ظاهر شدند. وقتی کسی از “هوش مصنوعی” (AI) نام می برد اولین چیزی که به ذهن می رسد چیست؟ با وارد شدن هوش مصنوعی به چرخه زندگی با خیال راحت تری می توانیم آن را مدیریت کنیم. پیش از این چندین کشور صاحب نام فوتبال در دنیا موافقت خود را برای استفاده از تصاویر ویدئویی برای تشخیص بهتر صحنه های مشکوک و کمک به داوران اعلام کرده بودند که حالا استرالیا هم به این جمع اضافه شد. این انقلاب تکنولوژیک اطلاعاتی به سایر حوزهها نیز کشیده شد. پورتها برای برنامههای TCP/IP سمت سرویس دهنده، به عنوان پورتهای “شناخته شده ” نامیده شده و به اعداد کمتر از ۱۰۲۴ ختم و رزو میشوند تا هیچگونه تعارض و برخوردی با سایر برنامهها به وجود نیاید. سکوهای معاملاتی با فرکانس بالای هدایت شده توسط هوش مصنوعی، که برای بهینه سازی سبد سهام طراحی شده اند، هزاران یا حتی میلیون ها معامله در روز را بدون دخالت انسان انجام می دهند. در حالی که تعداد کمی – افراد مثبت اندیش تر – آینده ای روشن را متصور می شوند که در آن هوش مصنوعی به همه روش های ممکن به آنها خدمت می کند، از راه رفتن با سگ در صبح زود که هوا ناخوشایند است تا پوست کندن نارنگی در کریسمس.

ربات های انسان نمایی که قابلیت برقراری ارتباط و تعامل را داشته باشند، یکی دیگر از اتفاق هایی است که انتظار می رود در اینده نزدیک شاهد آن باشیم. یکی از اصلی ترین موانع بر سر راه پیشرفت اینترنت در ایران سرعت و پهنای باند اینترنت است که از زمان ورود اینترنت به ایران تا کنون پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته است. اما امید است با وجود شرکت های فعال در زمینه اینترنت اشیا در ایران در زمینه سلامت، حمل و نقل، بیمه و بانکداری، ساخت و تولید، کشاورزی و دامپروری اقداماتی در پیاده سازی IoT انجام شود. اکنون تولید اتومبیل های خود ران که کاملا مستقل از انسان نیستند، آغاز شده است و هدف اصلی این است که ماشین هایی صد در صد خود ران تولید شود که امنیتشان در مقایسه با وسایل نقلیه امروزی بسیار بالا باشد. در دهه 1960 ، وزارت دفاع ایالات متحده به این نوع کارها علاقهمند شد و آموزش کامپیوترها را برای تقلید از استدلالهای اولیه انسانی آغاز کرد. او بزرگ ترین خرده فروشی آنلاین در جهان را به گونه ای راه اندازی کرد که در سال ۲۰۱۸ با ثبت ۱۱۲ میلیارد دلار دارایی به عنوان دومین فرد ثروتمند در جهان شناخته شد.