هوش مصنوعی می‌تواند به ابداع واکسن کمک کند

مایکروسافت، هوش مصنوعی را در موتور جستجوی خود موسوم به «بینگ» (بینگ) نیز پیاده‌سازی کرده است که پاسخ‌های واضح را به زبان ساده ارائه می‌دهد. مایکروسافت در ماه ژانویه، از سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در شرکت «OpenAI» سازنده ChatGPT خبر داد تا با فراهم کردن منابع لازم، به پیشبرد این چت‌بات کمک کند.

او در ادامه نوشت: ما باید در نظر داشته باشیم که هنوز در ابتدای راه باشیم که هوش مصنوعی در پیش دارد. هر محدودیتی که هوش مصنوعی امروز داشته باشد، پیش از این که بدانیم از بین خواهد رفت.

کمی گیتس نسبت به آینده هوش مصنوعی امیدوار است اما از کاستی‌های آن چشم‌پوشی نمی‌کند.

«بیل گیتس» باور دارد که فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند سرعت ابداع و توسعه واکسن‌ها را افزایش دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، «بیل گیتس» (بیل گیتس) بنیان‌گذار شرکت «مایکروسافت» (مایکروسافت)، در یک پست وبلاگ، حمایت خود را از پیشرفت مصنوعی به اشتراک گذاشت و اعلام کرد که فناوری «ChatGPT» مانند تلفن‌های همراه و اینترنت، دگرگون‌کننده است. گیتس ۶۷ ساله باور دارد که ظهور هوش مصنوعی برای بهبود بشریت، افزایش بهره‌وری و کاهش نابرابری‌ها در سراسر جهان سودمند است و می‌تواند به روند ساخت و سازهای جدید سرعت برسد. به گفته گیتس، این فناوری قادر است مسیرهای موجود را برای طراحی داروها کشف کند و خطاهایی را که از چشم انسان پنهان می‌مانند، تشخیص دهد.

استفاده از هوش مصنوعی، امکان آزمایش واکسن را با روش‌های متعددی فراهم می‌کند که انسان‌ها نمی‌توانند آنها را روی موارد مورد بررسی انجام دهند.

بخوان  Xreal Air 2 Ultra به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه Vision Pro و Quest 3 معرفی شده است، اما ما شک داریم

گیتس، میلیاردها دلار برای ارائه درمان در حال توسعه هزینه شده است و باور دارد که فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، بزرگترین سلاح‌های ما در برابر بیماری‌ها و ویروس‌های کشنده هستند.

انتهای پیام



منبع

گیتس در پست جدید وبلاگ خود: یکی از اولویت‌های بنیاد گیتس هوش مصنوعی است که می‌تواند چنین فناوری‌هایی را برای مقابله با بیماری‌هایی مانند ایدز، سل و مالاریا استفاده کند و ضعیف‌ترین افراد جهان را تحت تأثیر قرار دهند.

گیتس نوشت: هوش مصنوعی، پیشرفت های پزشکی را به طور چشمگیری افزایش می دهد. مقدار داده‌ها در زیست‌شناسی بسیار زیاد است و برای انسان‌ها سخت است که همه روش‌های کارکرد سیستم‌های زیست‌شناسی پیچیده را بررسی می‌کنند.

گیتس، یک شخص پیشگام در دنیای فناوری به شماره می‌رود. او اکنون مصنوعی را زیر نظر گرفته است و بر این موضوع می‌پردازد که این فناوری چگونه برای مراقبت‌های بهداشتی سودمند خواهد بود.

«بنیاد بیل و ملی‌ندا تس» (BMGF) در ساخت بسیاری از واکسن‌ها نقش دارد و به نظر می‌رسد بنیان‌گذار مایکروسافت است که می‌تواند مصنوعی، توسعه و سرعت انتشار واکسن‌ها را بهبود بخشد.