هوش مصنوعی و رویکردهای آن 1 بیتی

پروژه تدوین نقشه راه توسعه ملی هوش مصنوعی، کاربردهای هوش مصنوعی و وضعیت هوش مصنوعی در جهان و در ایران . به گزارش پارس نیوز، لباسهای تیمهای فوتبالی برتر جهان در جام جهانی معمولا از تکنولوژیهایی برای جذب عرق و خنک کردن بدن بهرهمند هستند. ایجاد ماشینی با هوش در سطح انسانی که برای هر کاری قابل استفاده باشد ، برای بسیاری از محققان هوش مصنوعی جام مقدس است، اما تلاش برای AGI با دشواری همراه بوده است. این سیستمها، در هر مرحله، تمامی راههای ممکن برای حل مسئله را میسنجند. آیتیمن- اگر شما خودتان تا کنون یکی از این پروژهها را اجرا نکردهاید، حتما واژههای مختلف مرتبط با هوش مصنوعی را شنیدهاید و ممکن است که بین این واژهها و معانی مختلفشان سردرگم شده باشید.

این امر اهمیت بهرهبرداری از دانش مدیریت تکنولوژی را در تعیین استراتژیهای تکنولوژی هم در سطح خرد وهم در سطح کلان سایت 1biti نشان میدهد. گزارشهای منتشر شده نشان میدهد که تا می ۲۰۲۲، تقریباً دو میلیون نفر به کرونای طولانی مدت مبتلا شدهاند. تولد مکالمه هوش مصنوعی نیز با نوشتههای آلن تورینگ در کتابی تحت عنوان «ماشینهای محاسباتی و هوش» در سال 1950 منتشر شد، مطرح شد. آلن تورینگ با انتشار محاسبات و ماشین آلات رایانه، پیشنهادی را ارائه میدهد که اکنون به عنوان آزمایش تورینگ شناخته میشود. این موضوع نشان میدهد که امکان انحراف در هوش مصنوعی وجود دارد. ساختن آنها دشوار و پرهزینه است و نیاز به دسترسی به میلیونها تصویر مورد استفاده برای آموزش سیستم دارد زیرا الگوریتم بهدنبال الگوها در تصاویر میگردد و آنها را کپی میکند. زیرا ماشینهای هوش مصنوعی برای رسیدن به این مرحله و درک نیازهای انسان، ابتدا باید انسانها را درک کنند. به عبارت دیگر، ماشینی که بتواند محیط را درک کند و بر اساس ادراکی که از محیط به دست آورده برای رسیدن به یک هدف خاص تصمیمگیری کرده و اقدامی را انجام دهد که امکان موفقیت آن بیشترین میزان ممکن است، یک عامل هوشمند نامیده میشود. ماشین در این روش هر مفهوم پیچیده را به مفاهیم سادهتری تقسیم میکند و با ادامهٔ این روند به مفاهیم پایهای میرسد که قادر به تصمیمگیری برای آنها است و بدین ترتیب نیازی به نظارت کامل انسان برای مشخص کردن اطلاعات لازم ماشین در هر لحظه نیست.

این فناوری به رباتیک کمک میکند تا با ساختن رباتهای کارآمد، نوآوری سریع و بهینهتری داشته باشد. زمانی که کودک خیلی سریع حرکتاش را انجام داد ربات مرتکب چنین عملی شد به احتمال زیاد این ناشی از یک نقص فنی و یا نتیجه یک وسیله اختراع شده ناراضی در جریان یک برنامه تنبیهی بوده که از بازیکنانی که بدون فکر کردن به همه چیز حرکت میکردند انتقام میگرفت! ابزاری مانند یخچال هوشمند نیز میتوانند فهرستی از اقلام مورد نیاز کاربر را بر اساس موجودی یخچال او ارائه دهند و او را در جریان احتیاجات روزانه بگذارند. این سرویسها نیز مانند بسیاری از سرویسهای هوشمند، مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و بر اساس سابقه تماشای فیلم، پیشنهاداتی را به کاربر ارائه میدهند. برخی تبلیغاتی که به نظر میرسد همیشه در تعقیب کاربر هستند نیز با کمک هوش مصنوعی فعال میشوند.

مکپاو به کاربران اطمینان داده که تمامی اپلیکیشنهای این شرکت از جمله CleanMyMac X با وجود حملات به این شهر، بدون مشکل به کار خود ادامه میدهند. حمل و نقل، مسکن، نارضایتی خانوادهها، بیماریهای همهگیر و بلایای طبیعی از جمله عوامل اجتماعی و محیطی هستند که بر تعاملات اجتماعی تأثیر میگذارند. در مرحله اول این برنامه، بیشتر تمرکز بر روی تحقیقات بنیادین است و در مرحله دوم قرار است هوش مصنوعی بهعنوان خدماتدهنده و تغذیهکننده حوزههای گوناگونی چون بهداشت و درمان، کشاورزی، شهر هوشمند و حملونقل عمل کند. هوش مصنوعی در حال حاضر در سیستم بانکداری نیز به کار میرود و میتواند به افزایش ایمنی کار و تشخیص برخی از خطاهای احتمالی کمک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ادونسد ساینس، هوش مصنوعی به آسانتر شدن پیشرفتهای علمی کمک کرده است و به نظر میرسد تواناییهای هوش مصنوعی محدود به قوه تخیل ما و قدرت رایانهها است. به نظر میرسد که خستگی رایجترین نشانه کرونا طولانی مدت است؛ پس از آن نیز میتوان به تنگی نفس، سرفه و درد عضلانی اشاره کرد. هر چند سال 2016 را بسیاری از کارشناسان سال رونق تکنولوژی واقعیت مجازی می دانند اما به تازگی مجمع جهانی اقتصاد دستاوردهای برتر تکنولوژی را در سال جاری به صورت فهرستی ارایه داده است؛ فناوری های رو به رشدی که این قابلیت را دارند تا تاثیرات شگرفی در آینده ایجاد سازند. در واقع هوش مصنوعی در قالب نرمافزارهای تحلیلی و ربات های هوشمند در معماری ظاهر می گردد. همانطور که می بینیم، گوشی هوشمند جدید Legion می خواهد میراث گیمینگ این برند فرعی را حفظ کند و در عین حال ظاهر و احساس دوستانه تری را برای مصرف کننده معمولی حفظ کند.

بخوان  25 تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می‌کنند | 1biti

شرکتهای دیجیتال تجهیزات، R1 (همچنین به عنوان XCON شناخته میشود) که اولین سیستم متخصص تجاری موفق را توسعه میدهد. یک شبکهی مصنوعی یادگیری عمیق که دادههای آموزشی آن برای دستیابی به عملکرد فوری محدود شده است دیدگاهی ساده اما مملو از نژادپرستی و کلیشههای جنسیتی از خود نشان میدهد. هوش ماشینی میتواند با کمک مجموعه دادههای عظیم و همچنین الگوریتمهای جدید بینایی کامپیوتری محتواهای ساختگی را با دقت نسبتاً بالایی تشخیص دهد. NLP همچنین در مواردی که میخواهیم با انواع دادههای بدون ساختار کار بکنیم، مفید واقع میشود؛ دادههایی مثل رکوردهای سلامت الکترونیکی، ایمیلها، پیامهای متنی و پستهای شبکههای اجتماعی و در واقع هر چیزی که اجزایی از زبان را در خود داشته باشد. اما تفاوت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین: امروزه هر برنامهای که هوشمندی داشته باشد یا به نوعی رفتار انسان را تقلید کند، به عنوان هوش مصنوعی پذیرفته میشود. پیش از آنکه یک عامل شروع به جستجو جوابها کند، باید یک «هدف» مشخص شود و «مسئله» به خوبی فرمول بندی و طرحریزی شود. برای مثال می توان به پیاده سازی یک سیستم خبره با استفاده از شبکه های عصبی اشاره نمود. یکی از شناخته شده ترین فناوری های مراقبت های بهداشتی IBM Watson است.

یک سیستم خلبان خودکار هوش مصنوعی جدید برای فضاهای هوایی شلوغ در این مواقع میتواند کارگشا باشد. یادگیری ماشین و مفاهیم مربوط به آن، از زیرشاخههای هوش مصنوعی هستند که به توانایی یادگیری ماشینها مربوط میشود؛ درواقع ماشینها قادرند به صورت خودکار به یادگیری و پیشرفت بپردازند بدون اینکه از قبل برای یادگیری آنها برنامهنویسی صورت گرفته باشد. بدون تردید هوش مصنوعی میتواند در حوزه اشتغالزایی هم تأثیرات مثبت و مهمی داشته باشد. محققین براین باوراند که نهایتا مهندسان نرمافزار روزی با برنامهای هوشمند جایگزین خواهند شد؛ برنامه ای که میتواند کدها را خود کپی کند، بنویسد و آنها را بهبود بخشد. این ربات انساننما میتوانست با مردم گفتگو کند، نت موسیقی بخواند و با یک ارگ الکترونیک، موسیقی بنوازد.

ما تصور میکنیم که این موارد مشابه هوش انسانی است و چیزی فراتر از این حقیقت نیست.» کیت کرافورد درباره چگونگی ساخت هوش مصنوعی میگوید: «شما با نشان دادن چگونگی ساخت هوش مصنوعی، آن خطای اصلی را تایید میکنید؛ که این هم مانند بسیاری از فرآیندهای صنعتی، اشتباه به نظر میرسد. چنین ابزاری برای انجام دادن کار خود، از هوش مصنوعی و “پردازش زبان طبیعی”(NLP) استفاده میکنند. از جمله علائم دیگر مربوط به این بیماری میتوان به از دست دادن حس بویایی و چشایی، تب و کمخوابی اشاره کرد. امکان دارد که دادهها در پروژههای هوش مصنوعی هر چیزی از جمله تصاویر، کلمات، متن، ویدیوها و سایر موارد باشند.

با این کار دیگر نیازی به انبارهای بزرگ برای نگهداری از قطعات مختلف صنعتی نیست و تولید کننده می تواند در هر زمانی که احساس نیاز کرد به کمک پرینترهای 3 بعدی قطعاتش را حتی ارزان تر نیز تولید کند. جستجوی الگوریتم جهانی برای یادگیری و عملکرد در هر محیط (راسل و نورویگ 27) چیز جدیدی نیست، اما زمان دشواری اساسی در ایجاد یک ماشین با مجموعه کامل تواناییهای شناختی را کاهش نداده است. این برنامه در روزگار مدرن برای جذب آوارگان دیجیتال و تجار خارجی که به دنبال شروع یک کسب و کار در اتحادیه اروپا هستند نیز به کار گرفته شده است، که در مقابل فرصت های جدیدی برای اقتصاد استونی ایجاد خواهند کرد. متخصصان انسانی مجموعه ویژگی ها را برای درک تفاوت بین ورودی داده ها تعیین می کنند، که معمولاً برای یادگیری به داده های ساختاریافته بیشتری نیاز دارند. هوش مصنوعی خودکار ساخت ویژگیها را به شیوهای ساختاریافته خودکار میکند، و به تدریج دقت مدل را با استفاده از یادگیری تقویتی حداکثر کند. در این مقاله اولین مدل ریاضی برای ایجاد یک شبکه عصبی ارائه شده است. تایملاین را شاید بتوان از مهمترین تحولات تاریخ تکنولوژیهای آنلاین دانست که بهواسطه آن فیسبوک به یکی از بزرگترین دیتابیسهای اطلاعاتی تاریخ بدل خواهد شد که کاربران آن، بیشترین میزان اطلاعات را با بیشترین میزان رضایت در اختیار این شبکه جهانگیر اجتماعی قرار میدهند.

بخوان  نکات در مورد چگونگی دریافت (A ) شگفت انگیز موبایل در یک مالی

گوگل اولین اتومبیل خودران را برای قبولی در آزمون رانندگی دولتی تولید میکند. کارشناسان پیشبینی میکنند که در این دهه اخیر، هوش مصنوعی در کارهای نسبتاً سادهای مانند ترجمه زبانها، نوشتن مقالههای مدرسه و رانندگی کامیون از انسانها پیشی خواهد گرفت. پلتفرمهایی مانند “گرامرلی”(Grammarly) که برای بهبود متن ابداع شدهاند، میتوانند با بررسی ایمیل و پیدا کردن خطاهای آن، به بهتر نوشتن ایمیل کمک کنند. به طور خلاصه، یادگیری ماشین (Machine learning) به تنظیم و اکتشاف شیوهها و الگوریتمهایی میپردازد که بر اساس آنها رایانهها و سامانهها توانایی یادگیری پیدا میکنند. البته اخیرا بر سر استفاده از فناوریهای تشخیص چهره، بحثهای زیادی در گرفته و گروهی این فناوری را برای استفادههای امنیتی و پلیسی، هنوز نابالغ میدانند.

از ویژگی های بارز آن می توان به دستیار های هوشمند تعبیه شده ( پیش ساخته ) تا به آن هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته, اشاره کرد. اکثر سرویس های هوش مصنوعی اطراف ما از این نوع بوده که به عنوان مثال می توان سامانه های تاکسی اینترنتی، ماشین های خودران، دستیارهای شخصی مثل الکسا، سرویس های هوشمند شناسایی ایمیل های زائد، سامانه های پیش بینی بورس، پیش بینی آب و هوا و … استنلی، اتومبیل خودران، برنده Grand Dancer چالش میشود. به عنوان مثال، سیستم های AI امروزی می توانند برای شما میوه هایی را جمع کنند که وزن مشابه خود را دارند یا اتومبیل هایی با اندازه موتور مشابه دارند و هیچ مشکلی در این زمینه برای آنها وجود نخواهد داشت و نیاز به هیچگونه نظارتی بر روی این سیستم ها نیست.

یادگیری Hebbian همچنان به عنوان یک مدل مهم در هوش مصنوعی شناخته میشود. این دوره به عنوان اولین زمستان هوش مصنوعی شناخته میشود. R1 که برای پیکربندی سفارشات سیستمهای رایانهای جدید طراحی شده است، رونق سرمایهگذاری را در سیستمهای خبره آغاز میکند که بیشتر ادامه خواهد داشت و در واقع زمستان AI پایان مییابد. ما انسانها، به زبان صفر و یک حرف نمیزنیم؛ اما اگر به کامپیوترها بتوان یاد داد که زبان انسان را درک کنند؛ مزایا و منافع بیشماری در پی خواهد داشت. دیدگاه خود را درباره ی آینده این علم با ما در میان بگذارید. او در مقاله خود به مسائل اخلاقی و جامعهشناختی پیرامون هوش مصنوعی نیز پرداخته است و اعلام کرده که مستقل شدن این فناوری محتمل است. امروزه از حیث عقلی و اخلاقی میپذیریم که براى تهیهٔ گندم بیشتر و مرغوبتر، دست به اصلاح بذر بزنیم و یا براى تولید شیر بیشتر از گاو هلندى بهره جوییم و یا براى برنده شدن در مسابقات اسبدوانى از اسبهایى با نژاد برتر استفاده نماییم. اهمیت به حداقل رساندن مدت زمان کشف دارو و تولید سریع آن به صورت تجاری در طول همهگیری کووید-۱۹ به خوبی مشخص شد.

بخوان  فناوری نانو تکنولوژی چیست ؟ + تمام فواید و کاربردهای نانو | 1biti
از سوی دیگر پدیدهی نگران کنندهتری نیز در آخرین نسخه یک ربات به نام “GPT-۳” رخ داد. یکی از پیشرفتهای مهم در حوزه هوش مصنوعی در سال ۱۹۹۷ رخ داد زمانی که یک برنامه رایانهای به نام “Deep Blue” توانست “گری کاسپاروف” (Garry Kasparov) قهرمان شطرنج جهان را شکست دهد. یکی از کاربردهای پیشگامانه یادگیری ماشینی مربوط به حوزه داروسازی است. فناوری هوش مصنوعی در ایران نیز روندی رو به رشد داشته است و در حال حاضر شرکتهای زیادی به این حوزه ورود کردهاند و توسعه زیستبوم هوش مصنوعی و هوشمند سازی در دستور کار ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است. جلوگیری از کلاه برداری: کارت اعتباری تقلبی و کامنتهای جعلی، دو مورد از مهمترین مسائلی هستند که شرکتهای تجارت الکترونیک با آن سروکار دارند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ علم، فناوری و نوآوری را میتوان یکی از مهمترین ارکان اقتدار ملی و محور توسعه و بالندگی در کشور دانست.

هوش مصنوعی میتواند زندگی را با استفاده از برخی اقدامات اتوماتیک و کارآمدتر کردن فرآیندها، راحتتر کند، حتی کمک میکند که روزبهروز چیزهایی را بیاموزیم که تا الان مورد توجه ما نبودهاند.” همچنین هوش مصنوعی میتواند تعداد زیادی از دادهها را اسکن کند و از آن به عنوان مبنایی برای تصمیم گیری سریعتر، برای هر وضعیت جدیدی بر اساس سابقه الگوها استفاده کند. به گزارش ایسنا و به نقل از فوربس، هنگامی که صحبت از هوش مصنوعی به میان میآید، شاید این طور تصور شود که هوش مصنوعی فقط موضوع مورد تمرکز غولهای فناوری است و تاثیری بر زندگی روزمره ندارد اما واقعیت این است که هوش مصنوعی میتواند زندگی بیشتر مردم را تحت تاثیر قرار دهد. این ابزار از “سیری”(Siri) و “الکسا”(Alexa) گرفته تا “گوگل هوم”(Google Home)، از روش پردازش زبان طبیعی استفاده میکنند که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. درآمد سالانه این دانشگاه تا پایان سال ۲۰۰۶ به ۲/۱۷میلیارد دلار رسیده است. شرکت تحلیلگر گارتنر تخمین می زند که blockchain تا سال 2025 176 میلیارد دلار ارزش برای مشاغل و رقمی معادل 3.1 تریلیون دلار تا سال 2030 فراهم می کند. آیا واقعا ماشین هم میتواند مانند انسان فکر کند؟ هوش مصنوعی میتواند به شرکتهای مخابراتی کمک کند سرمایهگذاری خود را بهینه کنند، هزینهها را کاهش داده و کارایی را در زمینه عملیات و نگهداری بهبود دهند، برنامهریزی شبکه ۵ جی دقیقی داشته باشند، بهینهسازی خودکار پوشش را انجام دهند و بسیاری موارد دیگر.

گوگل پیشرفت زیادی در تشخیص گفتار دارد و این ویژگی را در برنامه iPhone خود معرفی میکند. در حالی که مزایای هوش مصنوعی واضح و روشن است، اختلاف نظرهایی نیز پیرامون این فناوری وجود دارد. همانطور که پیشتر به آن اشاره شد توسعه هوشمصنوعی امری اجتناب ناپذیر است و به جای مبارزه با آن باید به دنبال افزایش مزایای آن باشیم و با درک محدودیتهای این فناوری مقرراتی برای تضمین ایمنی افراد وضع کنیم. اوایل سال جاری، اپلیمیشن های اندرویدی خاصی در کره جنوبی به خاطر افشای پسووردها و داده های تجاری مورد انتقاد قرار گرفته اند و کره جنوبی در زمینه ریسک بالا برای نفوذ به داده های افراد در رتبه بالایی جای گرفته است. به گفته محققان، انزوای اجتماعی در دوران کودکی با افزایش عوامل خطر سلامت قلب از جمله چاقی، فشار خون بالا و افزایش سطح قند خون مرتبط است. در گزارش رسانه چینی آمده است: در صورت بروز هرگونه نقص، سیستم هوش مصنوعی به گونهای طراحی شده است که عملکرد خودترمیمی، از جمله مکانیابی خودکار خطا، جداسازی خطا و بازیابی نیرو را فوراً شروع کند. همچنین به راننده (ماشین هوشمند) اطلاع میدهد مسیر را ادامه دهد یا تغییری در سرعت و مسیر خود ایجاد کند. هوش مصنوعی یک سیستم کامپیوتری است که رفتار انسان را طبق ۴ توانایی پردازش اطلاعات، استدلال، حل مسئله و یادگیری بروز میدهد.