هوش مصنوعی چگونه تجربیات منحصر به فرد را از دل دادهها استخراج میکند؟ 1 بیتی

ابزارهای AI می توانند قرائتهای اشعه ایکس و پزشکی شخصی سازی شده را فراهم بیاورند. این تکنولوژی ترسناک به ابزارهای نورانی یا ماشینهای عظیم احتیاجی ندارد، در عوض بهوسیله ترکیبی شیمیایی انجام میشود که پروتئینهای خاصی را بدن هدف گرفته و باعث شکستن پیوندهایی میشود که ما را قادر به یادآوری موارد خاص میکند. بنابراین هنگام ارسال هر نوع پیامی از طریق ابزارهای دیجیتالی باید مراقب و حواس جمع باشید. اکنون متوسط سرعت اینترنت سیار ۵ مگابیت برثانیه است که باید آن را حداقل ۲ برابر کرده و پوشش سراسری در تمام کشور نیز ایجاد کنیم. چراکه باتوجه به قوانین موجود بانکی در صورت وجود قسط معوق بانکی، افراد از تمام خدمات بانکی محروم میشوند. در مراسمی که در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۹۴، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت، ۱۳۶۱ روستای استان سیستان و بلوچستان به شبکه متصل شدند. با این حال شاهد رفتار دوگانه و چندگانه آمریکا هستیم و اتهامی واهی که ۲۰ سال به کشور نسبت می دهند. با این حال، جین وانگ از DeepMind شروطی دارد. در نتیجه، تمام کسب و کارها به تدریج محصولات خود را با سیری، الکسا و دستیار گوگل ادغام می کنند.

وب یا همان WWW که مخفف World Wide Web (به فارسی: تار جهانگستر) میباشد توسط آزمایشگاه اروپایی فیزیک ذرات CERN بخاطر نیاز آنها به دسترسی مرتبتر و آسانتر به اطلاعات موجود روی اینترنت ابداع گشت. پس از روی کار آمدن وی و در آغاز دولت سیزدهم این مسئله در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت و بعد از بررسیهای متعدد، هفته گذشته این طرح به مرحله اجرا درآمد. برخی از آنها همین حالا هم روی ریل افتادهاند و بهسرعت در حال گسترشاند، مانند خودروهای برقی. به عنوان مثال محققان این حوزه توانستند اثر انگشت جعلی را به اسم “دیپ مستر پرینت” با استفاده از هوش مصنوعی به وجود آورند که میتواند از هر پنج اثرانگشت جایگزین یکی از آنها شود. مباحث تئوری و عملی مربوط به بهینه سازی چند هدفه در این دوره آموزش داده میشود.

«محمد اسلامی» اظهار داشت که آمریکایی ها مرتب اعتراف به شکست سیاست فشار حداکثری دارند و امیدی به این سیاست ندارند. یکی از این شکافها، فاصلهی میان ضریب نفوذ اینترنت در مناطق روستایی و شهری در کشورهای مختلف است. بر اساس اطلاعات مربوط به طرح آمارگیری «استفاده خانوارهای ایرانی از فناوری اطلاعات و ارتباطات» مرکز آمار ایران، مربوط به سال ۹۲، شکاف ضریب نفوذ اینترنت در شهر و روستاها زیاد است و ضریب نفوذ در مناطق شهری تقریباً سه برابر مناطق روستایی است. پروژهای که با بهرهگیری تلفیقی از شبکههای WiFi و امکانات ماهوارهای، شبکههای بیسیم محلی برای اتصال اینترنت میسازد و معادلات بازی سانسور را از اساس دگرگون خواهد کرد. حالا یک عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانهای از رفع فیلترینگ اینترنت برای اساتید دانشگاهها خبر میدهد. کاربران در اینترنت میتوانند از طریق هر رایانهای (گوشی، تبلت، گجتهای هوشمند و…) در صورت داشتن مجوز، اطلاعاتی را از رایانههای دیگر دریافت کنند و گاهی اوقات مستقیماً با کاربران آن رایانهها صحبت کنند. این هوش مصنوعی به سرعت اینترنت را دربر گرفته و کاربران شبکههای اجتماعی آن را با «دال-ای مینی» (Dall-E Mini) مقایسه میکنند که به دلیل انجام عملکرد مشابه، به شهرت زیادی رسیده است. برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

هدف اصلی از پیشنهاد و ارائه این طرح ایجاد شبکهای بود که به کاربران رایانه تحقیقاتی در یک دانشگاه امکان دهد با کامپیوترهای تحقیقاتی در دانشگاههای دیگر صحبت کنند. برای درک بهتر مفهوم اینترنت، یک شرکت کامپیوتری را در نظر بگیرید که همهی کامپیوترهای آن سازمان از طریق کابل به یک دستگاه مرکزی متصل هستند، این دستگاه با استفاده از اقداماتی ارتباطات بین کامپیوترها را برقرار و به آنها نظم میبخشد. در حقیقت اینترنت یک گروه بزرگ از کامپیوترها در سراسر جهان (شبکهای از شبکهها) است که توسط راههای ارتباطی معینی با هم ارتباط برقرار میکنند. هوش مصنوعی یا Artificial intelligence که با حروف اختصاری AI نیز شناخته میشود به فناوریهای نرمافزاری اطلاق میشود که یک ربات یا کامپیوتر را وادار میکند تا مانند یک انسان فکر و عمل کند. در یک کاربرد رایج، هوش مصنوعی به توانایی یک کامپیوتر در تقلید از توانمندیهای ذهن انسان گفته میشود. در دهه 50، پدران حوزه AI، مینسکی و مک کارتی، AI را به عنوان وظیفه ای که توسط یک برنامه یا دستگاه انجام می شود توصیف می کردند که اگر انسان همان فعالیت را انجام می داد، ذکر می شد که انسان باید ذهن خود را برای چنین فعالیتی آماده کند. زبان اسکالا برای برنامه نویسی هوش مصنوعی چیست ؟

بخوان  تکنولوژی جدید و آینده جهان + تکنولوژی چیست؟ تکنولوژی متاورس + فناوری بلاک چین دیدنگار | 1biti

پیشتر نیز جنگ های استانداردی بسیاری را شاهد بوده ایم؛ برای مثال Blu-Ray در برابر HD DVD. عباسی تصریح کرد: یکی از اپراتورها خریدها را انجام داده، دیگری بخشی از تجهیزات خود را برای ارتقا وارد کشور کردهاست؛ ما نیز به آنها تاکید کردهایم که به سرعت این تجهیزات را نصب کنند تا سرعت اینترنت بالا برود و تا قبل از پایان سال برای کاربران تجربه کاربری بسیاری خوبی را رقم بزند. تمام کاری که شما باید برای دسترسی به این اطلاعات انجام دهید این است که یک یا چند کلمه را در فیلد جستجوی یک موتور جستجو تایپ کنید تا موتور جستجو دهها سایت را در رابطه با آن کلمات به شما معرفی کند. اکنون در کشور بیش از ۱۲ درصد از مردم به اینترنت پهنباند ثابت متصل هستند در حالی که طبق سند مرکز ملی فضای مجازی، این عدد باید افزایش چشمگیری داشته باشد. هایوب در این پروژه ملی بیش از ۳۱.۰۰۰ روستا را تحت پوشش اینترنت پرسرعت بر بستر فناوری 4G قرار خواهد داد. یکی از مزایای طراحی ARPANet این بود که پیامها در آن میتوانستند در بیش از یک جهت مسیریابی شوند تا اگر بخشهایی از آن در صورت حملهی نظامی یا فاجعهای دیگر نابود شد، شبکه به کار خود ادامه دهد.

اما به طور کلی میتوان گفت اینترنت دارای دو مؤلفه اصلی است: پروتکلهای شبکه سایت 1biti و سخت افزار. اما مساله این است که حل شدن این مشکلات بیش از حد ممکن طول کشیده است و به نقطهای رسیدهایم که باید اتکای خودمان به مخابرات را کاهش بدهیم و از دیگر اپراتورهای موبایل و شرکتهای ارائه دهنده اینترنت بخواهیم وارد گود شوند تا بار را بین آنها تقسیم کنیم. سال گذشته اپراتورها بدون توجه به اخطارهای رگولاتوری بستههای پر مصرف خود را حذف یا گران کردند و بیش از یک ماه زمان صرف شد تا بستهها به حالت عادی دربیایند. پست الکترونیکی یا ایمیل راهی برای ارسال و دریافت پیام از طریق اینترنت است، تقریباً هر کسی که از اینترنت استفاده میکند، یک حساب ایمیل برای خود دارد که معمولاً آدرس ایمیل نامیده میشود. ممکن است سال آینده حداقل سرعت را به ۴ یا ۶ مگابیت برثانیه برسانیم، چرا که همه چیز رو به پیشرفت است و برای استفاده بهینه از حوزه فناوری باید سرعت اینترنت ارتقا پیدا کند. اکنون هیچ باند فرکانسی در کشور موجود نداریم تا برای ارتقا ظرفیت اپراتورها به آنها اختصاص بدهیم، باید به فکر باشیم.

معاون امور زنان رییس جمهور به ارتقای ساختار مشاوران امور زنان در دولت گریزی زد و گفت: این موضوع چند ماه پیش در ستاد خانواده تصویب و سپس به بخشهای مختلف حقوقی، برنامه و بودجه و اداری استخدامی ارسال شد. مشاوران روبو مشاوره مالی و مدیریت داراییها با حداقل مداخلهٔ انسانی را ارایه میکنند. هزینه ایاب و ذهاب نصب این مودم با فاصله بیشتر از ۲۰۰کیلومتر جاده ای از مرکز استان، ۵۲۰.۰۰۰ تومان میباشد. البته دستگاههای متخصص کار خود را انجام میدهند، ولی اینکه بخواهند دقیقاً پیشبینی کنند تحت تاثیر این موارد است. برای استفاده از GPRS دقیقا مثه ۳G یا باید سیم کارت رو تو تبلت یا موبایل تون نصب کنید یا اینکه یه مودم GPRS بخرید و سیم کارت رو داخل مودم GPRS نصب کنید . وی تصریح کرد: البته باید این نکته را در نظر داشت که برخی اوقات در نقطهای که جمعیت در آن زیاد شده، ممکن است سرعت کاهش پیدا کند. موضوع این باند فرکانسی چیزی است که سالها به دنبال آن بودهایم و به نقطهای رسیدهایم که نیاز به این باند فرکانسی شدت گرفته است. اما امروزه بزرگترین مشکل با هوش مصنوعی این نیست که آنها بسیار هوشمند هستند، در حقیقیت این موضوع بسیار ابتدایی است که به ذهن میرسد.

معاون امور زنان رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره برنامه معاونت زنان برنامه یا فرهنگ سازی برای حجاب زنان دارد، گفت: ما نشستهایی را که در ارتباط با مسأله حجاب داشتیم که مسایل مختلف در آن بیان شد و برنامههای را که در شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم در آن بسیاری از نظرات تصویب شده است. یکی دیگر از زبانهایی که برای برنامه نویسی هوش مصنوعی استفاده میشود Lisp است. مدلهایی که در زمینه چابکی وجود دارند انگشتشمار بوده و نخستین و مهمترین آنها توسط شریفی و ژانگ معرفی شده است که در واقع اساسی برای شکلگیری سایر مدل­های چابکی است. در مارس 2016 “آلفاگو” 4 بازی از 5 بازی “گو” با قهرمان بازی های گو “لی شدول” را برد و به عنوان نخستین سیستم کامپیوتری بازی گو توانست بدون آوانس بازیکن حرفه ای گو را شکست دهد. زندگی بشر از نخستین روز پیدایش با تغییر و تحولاتی روبهرو بوده است. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره سیل اخیر با بیان اینکه سیل از لحاظ آماری در حد کم قابل پیشبینی است، گفت: شرایط تغییر اقلیمی وضعیتی را ایجاد کرد که پیشبینی سازمان هواشناسی و دستگاههای دیگر خیلی نمیتواند دقیق باشد. «انسیه خزعلی» ادامه داد: ٢۶ دستگاه درباره حجاب دست اندرکار هستند و ما نقش ستادی و نظارتی داریم.

بخوان  اخبار تکنولوژی و فناوری روز ایران و جهان Tech news agency | 1biti

الان برای سرویس ADSL هر ۱۵۵ مگابیت یا به اصطلاح یک STM۱ به قیمت ۲۴ میلیون تومان و برای سرویس غیر ADSL هر STM۱ به قیمت۳۷ میلیون تومان به فروش میرسد. دسترسی به اینترنت و استفاده از تلفنهای هوشمند روز به روز در جهان گسترش مییابد، اما به نظر میرسد این سبک از زندگی هنوز مخالفان خود را دارد. اگرچه هیچکس در واقع کنترلکننده یا ادارهکننده و یا مالک اینترنت نیست، اما سلسله مراتب کاملاً تعریف شدهای در اینترنت وجود دارد که شامل وظایف و عملکردهای خاصی است و بر اساس آن فعالیت میکند. اینترنت شامل چندین خط ارتباطی داده است که به آن ستون فقرات یا Back-Bone گفته میشود. اما با مصوبهای که آن زمان از هیات دولت گرفته شد، اهرم سازمان برای برطرف کردن مشکلات اینچنینی پر فشارتر از قبل شد و بستهها را برگرداندند. کمپانی هوندا (Honda) در اوایل دهه 80، سعی داشت ماشینی با این قابلیت ارائه دهد اما در نهایت، کمپانی محبوب تویوتا (Toyota) موفق شد در سال 1986، مدل سورِر (Toyota Soarer) را با GPS وارد بازار ژاپن کند. همچنین، به افزایش درآمد در مواجهه با رقابت فزاینده از طرف ورودیهای جدید و پویا به بازار خدمات مالی کمک میکند.

با واگذاری فرکانس ۲۳۰۰ به اپراتورهای موبایل و تلاشی که آنها برای واردات تجهیزات خود داشتهاند، من بسیار امیدوار هستم که کیفیت اینترنت یک ارتقا محسوس پیدا کند. دادههای مکان در تئوری ناشناس هستند، اما نیویورک تایمز گزارش گستردهای تهیه کرده است که نشان میدهد، چگونه دادههای ردیابی حرکات افراد باعث شناسایی هویت آنها میشود. «علی سلاجقه» افزود: توده ابری میآید و جبههای که حرکت میکند و وارد کشور میشود، قابل پیشبینی است اما باد و مسائل دیگر به سرعت تأثیر میگذارد. معاون وزیر ارتباطات درباره اینترنت سیار و برنامههایی که برای ارتقای آن دارد، افزود: هدفی که در مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای ما تکلیف شده، پوشش سراسری اینترنت سیار با متوسط سرعت ۱۰ مگابیت برثانیه است. سلاجقه افزود: متاسفانه برخی اوقات دنبال کارهای هزینهبر میرویم که بیشتر به چشم بیاید، اما از کارهایی که هارمونی طبیعت را حفظ میکند و خیلی راحت میتواند جریانهای رام نشده را آرام کند، پیگیری نمیکنیم. موتورهای جستجوی مختلف زیادی وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید، اما برخی از آنها محبوبتر و کاربردیتر هستند مانند گوگل، یاهو و بینگ…

جریمههایی که آن زمان برای اپراتورها در نظر گرفته شده بود، آنقدر پایین بود که آنها را از انجام کار خلاف مقررات، منع نمیکرد. این بدان دلیل است که برای انجام هر کاری بصورت آنلاین، از بانکداری آنلاین تا ایجاد یک حساب فیسبوک، به یک آدرس ایمیل نیاز دارید. برای مثال شما از طریق ایمیلتان میتوانید فایلهای ارسال شده به ایمیل را دانلود کنید. به همین دلیل بیشتر بر روی توسعه برنامهها متمرکز است و از دادهها برای یادگیری استفاده میکند. به این صورت که روتر وایفای اطلاعات را دریافت کرده و آن را به سیگنال قابل انتقال روی کابل تبدیل میکند تا مودم که به صورت کابلی به ISP متصل شده است اطلاعات را از طریق کابل به ISP انتقال داده و نتیجه را دریافت کند. در صورت مفقودی و یا نیاز به تعویض سیم کارت خود لطفا با دانلود این فایل و پس از تکمیل آن به همراه کپی کارت ملی و پوکه سیم کارت به آدرس مندرج در فایل ارسال کنید و یا به صورت حضوری به دفاتر استانی هایوب مراجعه نمایید. که در ایران توسط ارائه دهندگان سیستمهای مخابراتی و اپراتورهای گوشی همراه فراهم و ارائه میشوند.

در تمام دنیا این چالشها با شرکت اصلی مادر که خصوصی میشود وجود دارد، ما نیز برای حل همین چالشها حضور داریم. همراهمان باشید تا با ده تکنولوژی در فیلمها که دوست داریم هر چه سریعتر تبدیل به واقعیت شوند آشنا شوید. اگر چه شرکتهایی با این ارائه دهندگان اصلی قرارداد بسته و گاهی با بهبود ارتباط از طریق افزودن برخی سختافزارها اینترنت را در همان بستر مخابراتی به شما ارائه میکنند. انواع قطعات تزریقی نظیر لوازم ورزشی، آشپزخانه، اتومبیل، توپ ها، گونی بافی، حصیربافی، روکش سیم و کابل، وسایل بسته بندی، ساخت بدنه باطری ها، اسباب بازی، وسایل آزمایشگاهی و نظایر آن از دیگر مصارف پلی پروپیلن میباشد. معاون دولت الکترونیک تاکید کرد: تخصیص این بسته برای سال بعد نیز منوط به بحثهای اعتباری و تصمیمگیریهای بعدی است و هنوز برای آن تصمیمگیری نشدهاست. وی گفت: اما امروز در حد معاون وزیر یا مدیرکل خواهد بود که این به شرایط دستگاهها بستگی دارد و از نظر ساختار جهش خوبی داشته در شوراهای تصمیمگیری باید شرکت داده شوند و همینطور در آیین نامهها و دستورالعملهایی که مصوب میشود در هر دستگاه مشاوره زنان هم باید نسبت به آن نظر دهند. خزعلی ادامه داد: اما دولت در جلسه گذشته توانست رای موافقت را بگیرد و با این اقدام وضعیت مشاوران زنان ارتقا می یابد البته سال ۹۲ پست مدیر مشاوره زنان گرفته شد اما زیر نظر این پست هیچ گونه ساختار و کارشناسی نبود.

بخوان  افتانا - شکاف تکنولوژی در جهان رو به افزایش است 1 بیتی

وی درباره بهبود کیفیت اینترنت افزود: پایش کیفیت اینترنت و تلاش برای بهبود آن، کار هر روز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است. عباسی درباره ارتقا کیفیت اینترنت تلفن همراه افزود: مردم باید از اتصال به اینترنت تجربه بیشتری داشته باشند و اگر الان سرعت حداقل ۲ مگابیت برثانیه است، باید حداقل را به ۴ مگابیت بر ثانیه برسانیم. اینترنت ثابت را باید به نسبت خانوار درنظر گرفت. ما حدود ۲۵ میلیون خانوار و ۵ میلیون کسب وکار داریم که از این تعداد، تقریبا ۱۰ میلیون به اینترنت ثابت متصل هستند. به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون ۷۵۸ هزار و ۵۶۲ سرپرست خانوار از سه دهک اول یارانهبگیر از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و کد USSD برای دریافت اینترنت رایگان ثبتنام کردهاند. این طرح ملی، بااتصال تدریجی بیش از ۱۷ هزار روستا در سراسر کشور به اینترنت پرسرعت با استفاده از فناوری 4G، یکی از مهمترین اقدامات در کاهش سطح اختلافی در میان شهر و روستا در کشور به شمار میاید. عباسی اضافه کرد: ما اکنون حدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک اینترنت ثابت داریم که با تکنولوژی ADSL، برخی به وسیله فیبر نوری، تعداد اندکی VDSL و بخشی نیز با وایرلس به اینترنت دسترسی دارند.

Vodafone: جایگاه بیست و هفتم این جدول به شرکت بزرگ مخابراتی انگلستان اختصاص دارد. البته هیچ کدام از این کشورها در میان بیست کشور برتر این فهرست قرار ندارند، اما بعضی از آنها در میان ۵۰ کشور برتر این فهرست قرار دارند. اما برای بازگشت به سرعت اصلی، مشتریان میتوانند حجم ترافیک تهیه کنند. برای اتصال به اینترنت، باید به یک ارائه دهندهی خدمات اینترنت (ISP) دسترسی داشته باشید، که به عنوان واسطه بین شما و اینترنت عمل میکند. کارهایی در این زمینه انجام شده و باید در چند سال آینده به سمت آن حرکت کنیم. عباسی تاکید کرد: در حکمی که وزیر ارتباطات داد، تاکید شده است که به سمت تکنولوژیهای بالاتر مانند ۵G نیز گام برداریم. معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: اگر بخواهیم در یک مقایسه بگوییم چقدر برای رسیدن به تکلیف قانونی اتصال ۸۰ درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت ثابت راه داریم، حقیقتا در این حوزه صفر هستیم. این پژوهشگران بر لزوم تفکر فلسفی دربارهٔ موضوعات مورد بحث در هوش مصنوعی و اهداف آن تاکید میکنند. امروزه شاهد رشد روزافزون استفاده از این تکنولوژی ها در همه ی جوامع و توسط همه ی اقشار جامعه هستیم.

هنوز نوبت به حضور فعال رگولاتوری نرسیده و هر زمان که نیاز باشد برای دفاع از حقوق مصرفکنندگان در این جلسات حاضر خواهیم شد. معاون وزیر ارتباطات درباره حضور فعال رگولاتوری در طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» افزود: نماینده وزارت ارتباطات در جلسه حضور پیدا میکند. عباسی که سالهاست در حوزه ارتباطات فعالیت کرده و سوابق متعدد اجرایی در این زمینه دارد، در گفتوگوی اختصاصی با ایرنا، وظایفی که برای ارتقا کیفیت اینترنت، حفاظت از حقوق مصرفکننده و نظارت بر فعالیت اپراتورها به او محول شده است را تشریح کرد. در این مقاله اولین مدل ریاضی برای ایجاد شبکه عصبی ارائه شده است. از طرفی جهت اطلاع شما عزیزان گفتنی است ایده طراحی دستگاه های مختلف با امکان برقراری ارتباط بی سیم به منظور رهگیری و کنترل از طریق اینترنت و یا حتی یک برنامه ساده مخصوص گوشی های هوشمند، اصطلاح اینترنت اشیا را توصیف می کند؛ بخشی جدایی ناپذیر از آینده اینترنت که برای اولین بار در سال 1999 توسط Kevin Ashton مورد استفاده قرار گرفت و پس از گذشت حدود 15 سال، جنبه های عملی تر و گسترده تری به خود گرفته است. این برنامه از رویکردی تکرارشونده برای جمعآوری بازخورد درمورد اینکه موثرترین داروها، دوزها و درمانها کدام هستند، استفاده میکند.