هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) چیست؟ 1 بیتی

این شرکت با اغلب شرکتهای فعال در زمینه ارتباطات بی سیم، کابلی و اینترنت پرسرعت در آمریکا کار میکند. دلیل این عدم رضایت این است که افراد از تکنولوژی به عنوان راهی برای پرت کردن حواس خودشان از احساساتشان استفاده میکنند. برای همان لحظه ممکن است فرد تصور کند نیازش برطرف شده است زیرا چت کردن با دوستان اینترنتیاش احساس تنهایی او را از بین میبرد. در این مقاله به این میپردازیم که این نوع کورکورانه از ارتباط یکی از دلایل اصلی احساس تنهایی انسان، باوجود شلوغ بودن دورشان از آدمهای مختلف است. همچنین میتوان برای بهبود مهارت برنامه نویسی هوش مصنوعی خود به انجمنهای آنلاین افرادی پیوست که در این مسابقهها شرکت میکنند. استیو جانگ، مدیر شرکت Kindred Ventures، گفت: “ما میخواهیم به راحتی در اینترنت گشت و گذار، اما میخواهیم بتوانیم به گونهای در اینترنت حاضر باشیم که ردیابی و نظارت نشویم. ” این شرکت روی فناوری ارزهای دیجیتال تمرکز دارد.

این روزها همهجا حرف از اینترنت اشیا است. غولهای تکنولوژی و اپراتورهای بزرگ همچون نوکیا، هواوی، ورایزن و سیسکو، مدیریت و راهبری شهرهای هوشمند را هدف اصلی خود قرار داده و رقابت تنگاتنگی را با یکدیگر آغاز کردهاند، بهگونهای که مؤسسه IDC برآورد کرده است این پیشگامان تا سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۱۳۵ میلیارد دلار در زمینه ساخت شهرهای هوشمند در جهان هزینه خواهند کرد. هر برنامه تورینگ می تواند، برای بررسی این گزاره ها، شیوه ی خود را در تبدیل به یک سیستم صوری داشته باشد، و در نتیجه همیشه یک گزاره ی گودل، قابل اشتقاق از برنامه آن باشد، که هیچگاه قادر به کشف آن نباشد. از آنجا که بازار گوشیهای هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شرکتهای سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیتهای جدید، دیگر نمیدانند باید برای جلب مشتریان بیشتر و رضایت طرفدارانشان چه کار کنند، به سمت گوشیهای هوشمند تاشو و منعطف روی آوردهاند تا شاید بتواند بازار راکد و بی تلاطم را رونق بخشد و تحولات عظیم و قابل توجهی را برای کاربران و شرکتهای تولیدکننده موبایل به ارمغان بیاورد.

اگر بخواهیم فناوری بلاک چین را تعریف کنیم، باید بگوییم که بلاک چین نوع جدید و خاصی از شبکه اینترنتی است که در آن اطلاعات مختلف به صورت بلوکهای هم شکل طبقه بندی میشوند. در واقع به زبان ساده میتوان این چنین بیان کرد که بلاکچین یک پایگاه توزیع داده مبتنی بر اجتماع میلیونها نقطه اشتراک است که به صورت هم زمان دادههایی در آن ثبت و اصلاح میشود که میتوان با بهرهگیری از این پلتفرم باز، آزاد و در عین حال پیچیده، به تبادلات مالی، علمی و اطلاعاتی پرداخت که از مهمترین فناوریهای مبتنی بر پلتفرم بلاک چین میتوان به ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت کوین اشاره کرد. بلاک چین یکی از آن دسته از فناوریهای جدیدی است که میتواند سیستم تبادل پول در جهان را متحول کند که البته کاربرد و نحوه عملکرد بسیار پیچیده و متفاوتی دارد که از حوصله این گزارش خارج است. جالب است بدانید چین یک سیستم اعتباری اجتماعی را راه اندازی کرده است که با استفاده از آن به شهروندان خود رتبه میدهد، این سیستم توسط AI ایجاد شده است که بر اساس نحوه رفتار شهروندان به آنها نمره میدهد و حتی آنها را مجازات میکند. البته این مشکل در درجهی اول متوجه اپراتور است که در مورد نحوه عملکرد شبکه مصنوعی تصمیم میگیرد و نمیتواند در نتیجهی خطای الگوریتم باشد.

معنای دقیق شهر هوشمند به شرایط و محیطی که در آن تعریف میشود، بستگی فراوانی دارد اما به طور کلی میتوان گفت که شهرهای هوشمند بهمنظور افزایش بهرهوری در امور شهری و تسریع روند رشد اقتصادی و افزایش کیفیت زندگی شهروندان از طریق تکنولوژی ایجاد و توسعه داده خواهند شد. دنیایاقتصاد- در میان شرکتهای بزرگ جهان آنهایی که در زمینه تکنولوژی فعالیت میکنند، معمولا روند رشد را هم با سرعت بیشتری طی میکنند. در حوزه اسلام از همان آغاز، روحیة جویایی علم و منش عقلی تقویت گشت و اینهم راه را برای پیدایش علوم و قواعد و زیانی که بتوان با آن مسائل و مباحث اندیشهای را در میان نهاد، باز کرد. به عنوان موتورخانه بخش اعظمی از جهان مدرن، اکنون محققان سراسر دنیا بر بهبود عملکرد باتریهای امروزی متمرکز شدهاند و برای دستیابی به این مهم، دست به هر ابتکار عملی که بتوان متصور شد میزنند. یکی از ویژگیهای بسیار مهم در تلویزیونهای سونی ضخامت کم عرض آن می باشد که موجب سبک تر شدن وزن تلویزیون و کاهش وزنهای اضافه به دلیل قطعات اضافه می شود به علاوه این مورد موجب می شود تلویزیون به راحتی در اکثر فضاها جا بشود و بتوان در هر مکانی از آن استفاده کرد زیرا فضای اضافی به خود اشغال نمی کنند و برای هر مکانی با هر فضایی مناسب می باشند.

بخوان  چگونه به آنجا رسیدیم؟ تاریخ هوش مصنوعی آگاه شده توسط توییت

درگذشته خانوادهها کنار هم مینشستند، شام میخوردند و حرف میزدند اما امروز معمولاً پشت تلویزیون مینشینند و بدون اینکه کلمهای با هم رد و بدل کنند، غذایشان را میخورند. این افراد معمولاً شادتر و سالمتر هستند و بیشتر از افراد تنها عمر میکنند. به همین دلیل است که روابط اینترنتی معمولاً به ملاقات از نزدیک منجر میشود زیرا ارتباط از نزدیک تنها راه برطرف کردن این نیاز است. پس از آموزش ، سیستم می تواند این عناوین یا برچسب ها را روی داده های جدید، به عنوان مثال سگ در عکسی که تازه آپلود شده است اعمال کند.آموزش این سیستم ها به طور معمول به داده های گسترده ای نیاز دارد ، به طوری که برخی از سیستم ها نیاز دارند میلیون ها نمونه را برای یادگیری نحوه انجام یک کار مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهند – اگرچه این امر در عصر داده های بزرگ و استخراج گسترده داده ها بسیار امکان پذیر است. اگر واضحتر بخواهیم تفاوت اصلی و عمده این نوع خاص از شبکه بهم پیوسته را با شبکه اینترنت عادی عنوان کنیم، باید به نحوه ذخیره سازی اطلاعات اشاره کرد.

از آنجایی که این روزها فناوری خودروهای خودران از استقبال بینظیری از سوی شهروندان و شرکتهای فعال در صنعت خودروسازی برخوردار شدهاند، حالا به نظر میرسد شرکتهای بیشتری درصدد ورود به عرصه فناوری تولید و توسعه خودروهای خودران هستند و در این خصوص اعلام آمادگی کردهاند. دستیارهای صوتی و اسپیکرهای هوشمند بدون شک یکی از کاربردیترین و محبوب ترین گجت های هوشمند خانگی در جهان به شمار میروند که قابلیتهای فراوانی داشته و به کاربران این امکان را میدهند تا در صورت داشتن مشغله و عدم دسترسی فیزیکی به موبایل یا سایر وسایل الکترونیکی و هوشمند خود، تنها با ارسال فرمانهای صوتی کار موردنظر خود را انجام دهند. اینترنت اشیا و شهرهای هوشمند دو واژه بهم وابستهای است که این روزها زیاد به گوش میخورد چرا که امروزه شرکتهای فعال در زمینه علم و تکنولوژی با همکاری اپراتورهای مخابراتی میخواهند، رؤیای شهر هوشمندی را که تمامی اشیا و وسایل آن به اینترنت مجهزند و کارها با سرعت بسیاری قابل انجام خواهد بود، محقق کنند. با توجه به آنکه در سالهای اخیر خودروهای برقی و الکتریکی تحت تأثیر نگرانیهای زیست محیطی در خصوص افزایش گرمایش زمین، گازهای گلخانهای و سمی و همچنین آلودگی هوا در کلانشهرها و مشکلات متعددی که برای محیط زیست، اکوسیستم زمین و سلامتی انسان و حیوان ایجاد میکند، از توجه خاصی برخوردار شدهاند و دولتهای متعددی در جهان نیز تصمیم گرفتهاند که با ارائه طرحهای تشویقی به شرکتهای تولیدکننده این محصولات و همچنین شهروندان خود، تولید و خرید و فروش وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

نگران نباشید، این راهنمای ساده برای شما نوشته شده است تا درک تفاوتهای انواع مختلف و آشنایی با انواع تکنولوژی تلویزیون برایتان آسان شود. اگر نسل جدید بچهها بیشتر زمان خود را به تماشای تلویزیون و بازیهای کامپیوتری میگذرانند، چطور میتوانند در آینده که بزرگتر شدند ارتباط درست برقرار کنند؟ بعنوان مثال، نوزادانی که بیشتر بغل میشوند، با بالا رفتن سن، رشد عضلانی بهتری داشته و سالمتر از بچههایی خواهند بود که تماس فیزیکی کمی با آنها برقرار میشود. توسعه AGI و ASI منجر به سناریویی میشود که بیشتر از آن به عنوان تکینگی یاد میشود. علاوه بر این اقدامات دانشگاه ادینبورگ و نقاط دیگر اروپا که منجر به توسعه برنامه زبان “پرولاگ” و علم برنامه ریزی منطقی شد نیز دالّ بر کانون توجه قرار دادن منطق بود. به این ترتیب در فهرست 200 نفره پردرآمدترین مدیران جهان، 30 مدیر برتر شرکتهای بزرگ تکنولوژی از شرکتهای فعال در حوزه پردازندهها گرفته تا رایانش ابری قرار دارند. بدین ترتیب شرکتهای خودروسازی بزرگی تصمیم گرفتهاند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سالهای آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند. به نظر میرسد که در سالهای اخیر مساله امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی کاربران از توجه و اهمیت بسیار بیشتری برخوردار شده است به گونهای که برخی از کارشناسان و متخصصان درصددند تا با کشف آسیب پذیری و حفرههای امنیتی در برنامه، سرویس و اپلیکیشنهای مختلف، شرکتهای توسعه دهنده آنها را وادار به برطرف سازی مشکلات و نواقص مربوطه کنند و بدین ترتیب نقش خود را در حفاظت از حریم خصوصی و همچنین ارتقای امنیت سایبری فضای مجازی ایفا کنند.

بخوان  بهترین دانشگاههای تکنولوژی در جهان 1 بیتی

هدف اصلی در این صنعت این است که با مدلسازی رفتار انسانی از کسالت و تکرار در بازیها جلوگیری شود. از نظر مقایسه با دیگر ترندهای هوش مصنوعی هم در حالی که تصاویر دال-ای در اغلب موارد واقعگرایانهتر هستند، تمرکز میدجورنی بر خلق آثار هنری متفاوت است. اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بینالمللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامهای را برای توسعه تیم ارتباطات بینالمللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در حال حاضر نیز، برنامهنویسان و طراحان وبسایتها میکوشند تا Sketch ها را به کمک Artificial Intelligence به کدهای Html تبدیل کنند که این خود نشان از آغاز هوشمندسازی روندهای برنامهنویسی در آینده نزدیک دارد. این قبیل امور جزو رازها هستند؛ نمیتوانیم آنها را به كمك هوش مصنوعی حل كنیم. در چند سال اخیر ارزهای دیجیتال رمزنگاریشده بسیاری همچون بیتکوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بینظیری برخوردار شده و کاربران بسیاری در جهان به دنبال استخراج و تبدیل پولهای خود به ارزهای دیجیتال هستند؛ چراکه این روزها بسیاری از افراد با خرید و استخراج این ارز توانستهاند به پول زیادی دست پیدا کنند. آنچه که در این نمودارها ذکر شده جنبه تمثیل دارد نه تعیین یعنی مثال بهره صحیح در قرآن بازگو شد نه آنکه استفاده درست منحصر در همین چند مورد میباشد.

هر چه زمان طولانیتری احساس تنهایی خود را نادیده بگیرد، دردناکتر خواهد شد و هرچه میل او به استفاده از آن وسیله منحرفکننده حواس بیشتر میشود. قبل از اینکه به این برسیم که چطور با تنهایی مقابله کنید، میخواهیم روشن کنیم که تکنولوژی به خودی خود چیز بدی نیست. اما با گذشت زمان، همین فرد شدیداً از این وضعیت خسته میشود زیرا هر چقدر هم که با دوستانش چت کند، آنها نمیتوانند نیازهای اصلی و اساسی او را برآورده کنند؛ نیاز او به یک رابطه واقعی با تماس انسانی واقعی. دلیل این فواید ذهنی و فیزیکی هرچه که باشد، واقعیت این است که رابطه انسانی واقعی چیزی است که موجب تکامل ما میشود و بدون آن بدن و زندگی ما کمکم رو به نابودی میرود. باوجود این واقعیت که تکنولوژی امروز به ما این امکان را میدهد که با آدمهای مختلف در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید اما در واقعیت هر چه تعداد دوست هم که در شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک داشته باشید، همه آنها به یک نتیجه میرسند؛ حبابی تکنولوژیکی که شما را از روابط انسانی واقعی جدا میکند. انسانها به طور ژنتیکی از روابط معنادار با انسانهای واقعی ارضا میشوند و درنتیجه از طریق این روابط فواید بسیاری به دست میآورند.

برای اکثر افراد مدتی آشنایی اینترنتی جالب به نظر میرسد اما در آخر این نوع رابطه برایشان راضیکننده نیست. با این اوصاف احتمالا برای­تان جالب است که با مهم­ترین و جریان­سازترین رویدادهای تکنولوژی جهان بیشتر آشنا شوید. حتی پس از بحث در مورد این نقصها نیز “آلتمن” این نوع سیستم را هوشمند توصیف کرد. حتی اگر معیار خاصی برای بررسی دقت مدل وجود نداشته باشد، باز هم باید الگوریتم طوری آموزش ببیند که دقت آن در حد مطلوبی قرار داشته باشد. اما مهمترین و جذابترین روش یادگیری هوش مصنوعی، ساخت مدل و حل مسئله هوش مصنوعی بدون کمک گرفتن از شخص یا دوره آموزشی خاصی است. اما به این فکر کنید که دنیا چه شکلی می شود اگر هوش مصنوعی در کنار هوش انسانی قرار بگیرد و به کمک آن بیاید. آیا فکر میکنید گسترش هوش مصنوعی میتواند باعث آسیب رساندن به انسانها شده و حتی به نابودی نسل بشر بینجامد؟ برای اینکه یک سیستم AGI به خوبی عمل کند، باید هزاران سیستم AI محدود در قالب یک زنجیره با یکدیگر کار کرده و ارتباط برقرار کنند تا بتوانند با کمک یکدیگر از سیستم طبیعی استدلال بشر تقلید کنند؛ حتی با پیشرفتهترین کامپیوترها مثل کامپیوتر K متعلق به شرکت فوجیتسو و کامپیوتر واتسون IBM، شبیهسازی یک ثانیه از سیستم عصبی انسان ۴۰ دقیقه طول میکشد.

نتیجه این حباب تکنولوژی این است که مردم ارتباط رودرروی کمتری پیدا کرده و ارتباطات آنها معمولاً غیرحضوری از طریق وسایلی مثل کامپیوتر و تلفن سایت 1biti میشود. حالا به تازگی جمعی از کارشناسان و پژوهشگران با تحقیقات و نظرسنجیهای جدید خود دریافته و اعلام کردهاند که برخی از این فناوریها بسیار تاثیرگذارتر و پایدارتر از سایرین خواهند بود به گونهای که با معرفی آنها در کشورهای مختلف، قادر خواهیم بود نحوه عملکرد و سازوکار بسیاری از سازمانها، نهادها و همچنین شهروندان را تغییر دهیم و زندگی انسان را به گونهای جدید رقم بزنیم. «ماه در غروب روز اول دي در چندین نقطه ايران رويت شد» خبری بود که عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري در گفتگو با خبرنگار ایمنا اعلام کرد.

بخوان  ۳۰ کاربرد جالب و جدید از هوش مصنوعی 1 بیتی

اما برخلاف گذشته که این ارتباطات به صورت رودررو بود، در جامعه امروز اکثر این ارتباطات از طریق صفحه تلویزیون، کامپیوتر یا تلفنهمراه صورت میگیرد. وجـود این پدیده در میان مدیران سـطـح بـالا خـود بـه خـود بـاعث سـیاستگذاریهایی میشود كه یا مغایر با به كارگیری تكنولوژی است یا آن را نادیده میگیرد كه به مرور زمان صدمات زیادی بر پیكره سازمان وارد میآورد. ریچارد تمپلتون: مدیر عامل شرکت Texas Instruments است که در سن ۳۱ سالگی و درآمد سالانه ۸۶/۷ میلیون دلاری رتبه ۱۷۵ این فهرست را به خودش اختصاص داده است. «ماریسا مایر» مدیرعامل محبوب شرکت یاهو هم با درآمد سالانه ۷/ ۲۵ میلیون دلار در جایگاه هشتم این فهرست قرار گرفته است.

«صنعت معماری و کارهای دستی و ظرایف هنری و ساختن ظروف فلزی سلیمان ـ علیه السّلام ـ نمونهای برای ساختن هرگونه لوازم زندگی که نیازمندیهای فردی یا گروهی و همچنین نیازمندیهای هنری و ادبی به آن برطرف میگردد» (میباشد). بدون شک هر فردی قبل از یادگیری مهارت مورد نظرش برای ورود به بازار کار، درباره حقوق و بازار کار آن تحقیق میکند. و نیز در صنعت فلز کاری، ظروف مورد نیاز فردی و جمعی را میساختند تا در طی هنرآموزی، وسائل رفاهی را فراهم نمایند وآیین بهزیستی را در سایة تأمین لوازم ضروری زندگی بیاموزند. یادگیری ماشین کاربردی از هوش مصنوعی است که امکان یادگیری خودکار و بهبود تجربه یادگیری را بدون برنامهریزی دقیق برای ماشین فراهم میکند. اواخر سال ۹۶ با هدف بهبود تعامل بین کسبوکارها با مشتریانشان و ارتقاء کیفیت ارتباط با مشتریان، تولید محصولات نرمافزاری را شروع کردیم. هوش مصنوعی به شدت توسط اوبر و بسیاری از شرکتهای لجستیک برای بهبود کارایی عملیاتی، تجزیه و تحلیل ترافیک جادهای و بهینهسازی مسیرها استفاده میشود. به نوح وحی میشود. پردازش زبان طبیعی (Natural Language Processing): پردازش زبان طبیعی یا NPT به قابلیت خواندن، درک و تفسیر یک زبان توسط ماشین گفته میشود.

۶- دفاع سایبری: دفاع سایبری به مکانیزم دفاع مجازی در برابر حملات گسترده به ساختارها و زیرساختهای اطلاعاتی گفته میشود. جدیدترین فناوری های این حوزه شامل توسعه الگوریتم هایی است که از کاربران در برابر حملات فیشینگ ، محافظت می کند. بسیاری از این سیستمهای هوش مصنوعی با یادگیری ماشینی کار میکنند، برخی از آنها با یادگیری عمیق و برخی دیگر با چیزهای بسیار کسل کننده مانند قوانین کار میکنند. این نوع از هوش مصنوعی که دارای عملکرد شناختی در سطح انسانی است، در طیف گستردهای از حوزهها مانند پردازش زبان، پردازش تصویر، عملکرد محاسباتی و استدلال و … براساس این گزارش، مهمترین عوامل محرک برای رشد بازار، امکان انجام وظایف خطرناک با دقت بیشتر، مقرون به صرفه بودن در مقایسه با تکنیکهای استاندارد(مانند بازرسی از خطوط لوله آب و برق، اجرای خدمات پهپادهای تجاری برای خدمات شهری)، تدوین سیاستهای نظارتی برای استفاده بهینه از پهپادها و افزایش آگاهی از پهپادها، میباشند. علاقهمندانی که قصد دارند هوش مصنوعی را برای تحقیقات دانشگاهی یاد بگیرند، اغلب کسانی هستند که در دانشگاه این رشته را انتخاب کردهاند و در کنار یادگیری دانشگاهی آن، به پژوهش و تدوین مقاله میپردازند.

قلمرو دین چه اندازه وسعت دارد، آیا دامنه دستورهای این دین در همه شؤون حیاتی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی بشر نظر دارد و در همة آنها منظور و هدفهائی دارد که باید تامین گردد. نظر اسلام دربارة تکنولوژی را میشود چند جور بررسی کرد: یکی از آن جهت که تکنولوژی علم است، و نظر اسلام را در باب علم دانست، دوّم آنکه نظر به خود اسلام کرد که «اسلام چگونه دینی است؟ در حالی که اگر به همین چند سال گذشته برگردیم میبینیم که نهتنها هیچ پیامرسان موبایلی وجود نداشت بلکه کسی هم نیازی به آن احساس نمیکرد. حوزه یادگیری ماشینی که با یک شبکه عصبی پیچیده و چند لایه سر و کار دارد یادگیری عمیق نامیده میشود. چالش اصلی درک معنی زبان با کامپیوتر است؛ چیزی که به تعامل بین انسان و کامپیوتر منجر میشود. این ماشین ها می توانند با تجربه یاد بگیرند و کارهایی شبیه انسان را انجام دهند. در اینجاست که حکمت الهی، مقتضی نظامی است که موجب تحقق کمالات وجودی بیشتر و بالاتری باشد، یعنی سلسله علل و معلولات مادی به گونهای آفریده شوند که هر قدر ممکن مخلوقات بیشتری از کمالات بهتری بهرهمند گردند و این همانی است که در زبان فلاسفه به نظام احسن نامیده میشود(آموزش فلسفه، ج 2، ص391).