هیچ نشانه‌ای از حیات بیگانه در نزدیکی منبع منبع «واو» نیست

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، از جفت تلسکوپ برای بررسی منطقه‌ای استفاده کردند که 45 سال پیش از آن یک پژوهش یک نتیجه‌گیری شد که ادعا می‌شود از جانب بیگانگان آمده است.

پژوهشگران بار دیگر منشاء برجسته مشهور Wow را بررسی کردند و چیزی مبنی بر اینکه از یک حیات فرازمینی هوشمند آمده باشد، نیافتند.

در ژوئن 2017، یک دانش گفت منبع این منبع، عبور دو دنباله‌دار از نزدیکی زمین بوده است، اما این فرضیه با انتقادهای زیادی وجود دارد.

منطقه مورد نظر در اطراف ستاره‌های شبیه به خورشید در فاصله ۱۸۰۰ سال نوری از ما در صورت فلکی کمان(Sagittarius) است که در پژوهش‌های منتشر شده در ماه مه به عنوان منطقه احتمالی این تشخیص شناسایی شد.

فرح می‌گوید: این پژوهش تنها منطقه پرحاشیه را شامل می‌شود، بلکه به مناطقی در آسمان که چگالی ستاره‌ها در آنها بیشتر است، مانند مرکز کهکشانی و دیسک کهکشانی گسترش می‌یابد است.

کارن پرز(Karen Perez)، دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه کلمبیا در این پژوهش می‌گوید: این اولین بار است که یک هدف را جستجو می‌کند. Wow انجام شده است. این برنامه توسط Breakthrough Listen که برنامه های دیگری از موسسه جستجوی هوش فرازمینی (SETI) است، طرح ریزی شده است.

کارن پرز می‌گوید، این جستجو باعث شد تا اولین همکاری بین دو تلسکوپ با بودجه SETI انجام شود که تلسکوپ گرین بانک(Green Bank) و آرایه تلسکوپ آلن(Allen) بود. این تلسکوپی ها را در روز ۲۱ ماه با هم انجام دادند. بانک تلسکوپ گرین دو رصد ۳۰ دقیقه و تلسکوپ آلن شش رصد پنج دقیقه انجام دادند. پژوهشگران گفتند که این تلسکوپ‌ها تقریباً ۱۰ دقیقه با هم‌پوشانی است.

بخوان  گیاهان ۲۰ درصد بیشتر از آنچه تصور می‌شد CO۲ جذب می‌کنند

فرح که در تأسیسات تلسکوپ آلن کار می‌کند، می‌گوید که می‌تواند این تلسکوپ را بیشتر ببیند و قابلیت‌هایی مانند قرار دادن پرتوهای جستجوی بیشتر در آسمان به ما منابع بسیار بیشتر برای شناسایی و مطالعه با این ابزار می‌دهد. به عبارت دیگر، ستاره‌های می‌توانند بیشتر از جایی که منشأ می‌گیرند، در جستجوی آینده منطقه ظاهر شوند.

انتهای پیام



منبع

گفتنی است که نام این علامت از کلمه Wow گرفته شده است که یک گر روی چاپی است که این پژوهش را نشان می‌داد، دورش خط کشید.

دلیلی که گفته شد، Wow یک گفته رادیویی است که در سال 1977 از فضا دریافت شد، اما باز الگوی منظم آن در زمانی کوتاه، هیچ کس در 45 سال پس از آن مدرک مشخصی از تکرار این علامت پیدا نکرده است.

در حالی که پژوهش‌ها روی این نقطه نظر برجسته که به «واو» اشاره می‌کنند، به چیزی مشخص است که نشان‌دهنده منشاء فرازمینی آن را نرسیده است، گروه پژوهشی می‌گوید این همکاری نویدبخش جستجوهای دیگری برای حیات بیگانه هوشمند در خارج از زمین بوده است.

وائل فرح(Wael Farah) از اعضای این گروه پژوهشی می‌گوید این پژوهش حتی شامل بررسی داده‌های فضاپیمای نقشه‌برداری آسمان موسوم به گایا (Gaia) برای یافتن ستاره‌های خورشیدمانند بیشتر در منطقه این منطقه می‌شود.

این پژوهش در مجله Research Notes of the American Astronomical Society منتشر شده است.

در ۵۰ سال گذشته، پیرامون ۱۰۰ برنامه جستجو برای هوش فرازمینی اجرا شده و همگی بی‌نتیجه بوده است. با این وجود، این نتیجه نشان می‌دهد که در ادامه جستجوها برای یافتن اطلاعات فضایی موجود است.

بخوان  تشخیص بقای بیماران به سرطان ریه با کشف یک سازنده جدید

سیگنال‌های یک نتیجه کوتاه است که توسط دکتر جری اِهمَن در تاریخ ۱۵ اوت ۱۹۷۷، زمانی که در پروژه جستجوی هوش فرازمینی در رصدخانه رادیویی دانشگاه اوهایو معروف به “گوش بزرگ”(Big Ear) در دانشگاه ایالتی اوهایو بود. کشف کرد. طول کامل دریافت این ۷۲ ثانیه بود و هیچ گاه تکرار نشد. این‌ها باید توجه زیادی را در رسانه‌ها به خود جلب کنند.