واکنش‌های منفی نسبت به حضور ربات‌های قاتل در پلیس آمریکا

این قلمرو از نظر قانونی جدید است. در پیش‌نویس‌های قبلی که برای بازنگری دولت ارائه می‌شد، یکی از بندهای قوانین بیان می‌کرد که ربات‌ها نباید از ابزار زور علیه کسی که بروند استفاده می‌کنند، استفاده کنند. با وجود این، پلیس در ماه سپتامبر این بند را حذف کرد و در حقیقت این قانون را پا گذاشت که ربات زیر به انسان آسیب ندهد.

با توجه به ارائه پیشنهاد رای‌گیری مجدد، گذر زمان نشان خواهد داد که آیا این واکنش در گوش سانفرانسیسکو طنین شده است یا خیر.

در هر حال، مشکل ربات‌های قاتل موضوع نیست. این موضوع سالهاست که نگرانان را نگران کرده است. شرکت “بوستون داینامیکس”(Boston Dynamics) که سگ رباتیک معروفی به نام “اسپات” (Spot) را طراحی کرده است، پس از آن که به اداره پلیس نیویورک اجاره داده بود، در یک حمله به خانه‌ای در منطقه برانکس نیویورک. به کار رفت، مورد انتقاد قرار گرفت. ماه‌ها بعد، همکاری اسپات با پلیس نیویورک لغو شد. بوستون داینامیکس در حال حاضر یکی از معدود سازندگان ربات به شماره می‌رود که صریحا با مسلح کردن ساخته‌های خود مخالف است. این شرکت در ماه اکتبر، نامه سرگشاده‌ای را امضا کرد و در آن اظهار داشت که این کار، آسیب و مسائل اخلاقی جدی را به همراه دارد. به عنوان مثال، اگر یک ربات به طور تصادفی کسی را بکشد، چه کسی مقصر است؟

داستان‌های علمی-تخیلی به علمی تبدیل می‌شوند

این مجوز، به افسران پلیس اجازه می‌دهد تا بمبی را به بازوی مکانیکی ربات ببندند، آن را در مجاورت قانون‌شکن مورد نظر قرار دهند و دکمه‌های را بزنند تا منفجر شوند. این راهبرد شش سال پیش در دالاس آغاز شد. زمانی که پلیس چند ساعت با یک تک‌تیرانداز در کشمکش گرفتار شد که پنج مامور را کشتند. زمانی که آنها یک ربات حامل مواد منفجره را مستقر کردند، کشمکش پایان یافتند. این اقدام در آن زمان، در مورد استفاده از نیروی مرگبار ربات شگفت‌زده کرد.

بخوان  مرگ در فضا چگونه خواهد بود؟

در همین حال، برخی از کاربران توییتر این واقعیت را هدف گرفته‌اند که پلیس و رسانه‌ها را به طور یکسان سعی می‌کنند تا این موضوع را ثابت کنند که ربات‌های پلیس حامل مسلسل یا موشک هسته‌ای، بلکه فقط مواد منفجره متوسط ​​را حمل می‌کنند.

در همین حال، «بنیاد مرزهای الکترونیکی» (EFF) است که یک گروه از مدافعان عمومی است، استدلال می کند که یک شیب لغزنده است که راه را برای دادن به هوش مصنوعی مستقل هموار می کند مبنی بر اینکه آیا ماشه را بکشد یا. نه

با انتشار خبرهای مبنی بر استفاده از ربات‌ها در ماموریت‌های پلیس آمریکا و مسلح کردن آنها، واکنش‌های منفی به این موضوع شدت گرفته‌اند.

پیش‌بینی این سیاست توسط هیئت نظارت می‌شود اما هنوز در جلسه بعدی باید اولین رای کسب کند و از تبدیل شدن به قانون توسط شهردار تأیید شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از فست کمپانی، مقامات شهر سانفرانسی در هفته گذشته به پلیس این شهر این اختیار را داشتند که از ربات‌های قابل کنترل از راه دور استفاده کند. این ربات‌ها، ماشین‌هایی به اندازه‌ها هستند که از چرخ‌دنده‌ها و اهرم‌های تعبیه‌شده روی چرخ‌ها ساخته‌شده‌اند و در حال حاضر می‌توانم آنها را آموزش دهند.

انتهای پیام



منبع

برای آخرین‌های آمریکایی که فیلم‌های هالیوودی بسیار را در مورد هوش مصنوعی ساخته‌اند، این حقیقتی تاریک است. پس از این که یکی از ربات‌های چهارپایه شرکت گوست روباتیکس (Ghost Robotics) محصولاتی را که برای ارتش آمریکا عرضه می‌کند، در حال ساخت سلاح در کنفرانسی در واشنگتن نمایش داده می‌شود، این شرکت در اکتبر گذشته به تیتر خبرها تبدیل می‌شود. شد و واکنش‌هایی را دریافت کرد. گوست روباتیکس که این سلاح تولید نشد، گفت که در مورد نحوه استفاده نهایی از محصولات خود، موضعی «ندانم‌گرا» را در پیش گرفته است.

بخوان  گوشی‌های جدید گیمینگ ROG Phone ۶ برای علاقمندان به بازی معرفی شد

مجریان قانون در سانفرانسیسکو طی سالهای گذشته، انبار مهمات رو به رشدی را توسعه داده اند. طبق گزارش ها، یکی از برنامه های فدرال آن با نارنجی، سرنیزه، خودروهای زرهی و لباس های استار آمیخته است. این شهر ناوگان آن متشکل از ۱۲ ربات است که بخشی از آنها با دلارهای فدرال خریداری شده و مازاد نظامی را به دست آورد. یکی از مدل‌های آن موسوم به “QinetiQ TALON”، یک ربات جنگی مشهور است. “اداره پلیس سانفرانسیسکو”(SFPD) در ماه سپتامبر، حق نظارت بر خروجی‌های ویدئویی زنده را که از دوربین‌های خصوصی متعلق به کارگاه‌ها و غیرنظامیان به دست می‌آیند، ایجاد می‌کند که باعث ایجاد ترس از یک دولت نظارتی روی رشد می‌شود.

رسانه های راستگرا هم دوستانه تر برخورد نکردند. یکی از استادان “دانشگاه دوک(دانشگاه دوک) در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: خنده دار است که اداره پلیس سانفرانسیسکو، ایده های خود را از فیلم “ترمین”(ترمیناتور) می گیرد.

واکنش‌های منفی نسبت به حضور ربات‌های قاتل در پلیس آمریکا

رای فعلی سانفرانسیسکو، حرکت نادری به شماره می‌رود که از سوی سیاستمداران محافظه‌کار و لیبرال مورد تحقیر قرار گرفته است. گروه های چپگرا به سرعت این سیاست را محکوم کردند. «متیو گواریگلیا» (Matthew Guariglia)، تحلیلگر سیاسی بنیاد مرزهای الکترونیکی در مصاحبه با فست کمپانی گفت: این یک ایده فوق‌العاده خطرناک است. این فقط معناست که تجهیزاتی که برای شرایط خاص یا ناملایم در نظر گرفته شده اند، در نهایت به وسایل عادی یا معمولی تبدیل می شوند. سیاست سانفرانسیسکو به پلیس این امکان را می‌دهد که ربات‌های مسلح را برای هر دستگیری و هر اجرای حکمی، از جمله تفتیش خانه یا وسیله نقلیه به کار برد. بسته به این که چگونه واژه‌های بحرانی یا نیاز را انتخاب می‌کند، حتی ممکن است ربات‌های مسلح را به فضای اعتراضات بیاورد تبدیل کند.

بخوان  مگس‌های میوه نمی‌تواند خود را به حرکت درآورد

آن اقدام، بحث‌های داغی را برانگیخت مبنی بر اینکه آیا پلیس باید مجوزها را با چنین سیستم‌های پیشرفته‌ای برای پایان دادن به زندگی انسان‌ها داشته باشد یا خیر. ناوگان ربات‌های سانفرانسیسکو در حال حاضر برای شناسایی، مأموریت‌های نجات و عملیات خنثی‌سازی بمب می‌شوند. مجوز شهر سانفرانسیسکو، زمانی که خطر جان باختن عموم مردم یا ماموران قریب‌الوقوع است و پلیس نمی‌تواند با استفاده از نیروی جایگزین یا تاکتیک‌های کاهش تنش کند، می‌تواند به ربات‌های کشتار زمینی فرمان دهد.

طبق گزارش‌ها، اداره پلیس سانفرانسیسکو گفته است که ربات‌ها را به سلاح‌های گرم مجهز نمی‌کند اما این مجوز به طور مشخص مانع از امکانی نمی‌شود. این کار پیش از انتقاد سایر مقامات شهر، ناظران حقوق دیجیتال و بسیاری از کاربران اینترنتی قرار گرفته بودند. نامه‌ای که از «دفتر دفاع عمومی سان‌فرانسیسکو» (دفتر مدافع عمومی سان‌فرانسیسکو) ارسال شد، این سیاست را غیرانسانی‌ها و گرایان نامیدید. دیگران استدلال کردند که حامیان آن، ترس را به طور پنهانی به عنوان تاکتیکی برای افزایش قدرت پلیس به کار می‌برند. در مقابل، دستیار رئیس پلیس در جلسه هیئت مدیره شهر، به ماجرای تیراندازی در یک جشنواره موسیقی سال ۲۰۱۷ در لاس‌وگاس استناد کرد و مدعی شد که یک ربات می‌تواند این مصیبت را کمتر کند.