ورود به دنیای هوش مصنوعی 1 بیتی

به گفته یکی از ساکنان منطقه کیتایلو، قطعی برق با این فناوری تقریبا دیگر وجود ندارد. کشور ما نیز با وجود افزایش 7 درصدی امتیاز شاخص IDI همانند سال 2014 در ردهی پانزدهم منطقه قرار گرفته است. داشتن این مهارت حتی میتواند در برخی از مشاغل به عنوان یک مزیت رقابتی و یا امتیاز ویژه برای افراد جویای کار به شمار بیاید. هوش مصنوعی بهخوبی میتواند به استخدام افراد دارای ناتوانی جسمی کمک کند. هوش عمومی مصنوعی (AGI) چیست؟ هوش مصنوعی نه تنها برای شخصیسازی آنچه کاربر در این رسانهها میبیند، به کار میرود بلکه اخبار دروغین را شناسایی میکند و یادگیری ماشینی نیز از “قلدری رایانهای”(Cyberbullying) پیشگیری میکند.

همانگونه که پیش از این نیز گفتیم، سال های آینده رنگ و بوی اینترنت اشیا سایت 1biti می دهند. حمیدرضا خلعتبری کارشناس فناوری اطلاعات و مشاور انجمن بهینه سازی مصرف انرژی درباره لزوم برگزاری این نشست علمی با اشاره به تغییر مسیر حرکت بشر و لزوم برنامه ریزی برای آینده بر پایه تکنولوژیهای اطلاعاتی گفت: روند پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان به قدری سریع است که تجربیات و دانش گذشته و حتی حال، برای تصمیم گیری در مورد آینده چندان کاربرد ندارد. در یک مثال دیگر می توان به کاربرد روشهای ژنتیکی در امر یادگیری شبکه های عصبی اشاره نمود. جف بزوس (Jeff Bezos) قبل از نهایی شدن نام آمازون، چندین نام مختلف دیگر را نیز برای کسب و کار آنلاین خود معرفی کرده بود. یادگیری ماشین برای قرار دادن انبوهی از داده ها – که به طور فزایندهای توسط دستگاههای متصل و اینترنت از بین میرود – در یک زمینه قابل هضم برای انسان مفید است.

شما نیز نمیتوانید در مقطع فعلی این سؤال را مطرح کنید که چرا چنین اتفاقی (تصادف ماشین با یک درخت) رخ داده است. دانستن داستانهای پشت این اختراعات و دستآوردهای تکنولوژی بسیار جذاب است چرا که میتواند الهامبخش افراد برای فعالیت در این زمینه باشد. این پیشنهاد چندان هم دور از منطق نیست، چون سرمایهگذاری برای تولید قطعات مختلف خودرو همچون موتور، گیربکس، اکسل و غیره به هزینه زیادی احتیاج دارد و ایجاد یک پلتفرم مشترک میتواند این هزینه را برای طرفین کاهش دهد. اولین نام انتخابی او Cadabra Inc بود که آن را به ثبت نیز رسانید، اما پس از بازخوردهای نه چندان مثبت این کارآفرین تصمیم گرفت تا نام آن را تغییر دهد. یک مصنوع (یا واقعیت علمی) وقتی ساخته میشود که زنجیره همنشینی نهایی، چنان مستحکم شود که نتوان آن را از هم گسست. این زنجیره فقط شامل اتصالات بهاصطلاح «فنی» درون مصنوعی چون اتومبیل نیست، بلکه شامل اتصال تمام متحدان مصنوع میشود. با استفاده از بررسی دستورات خط فرمان سیستم عامل چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم ؟ 2. رباتها باید از دستوراتی که توسط انسان به او داده شده است پیروی کنند؛ مگر اینکه دستورات وارد شده با قوانین شماره یک مغایرت داشته باشد.

بدون جهش های عظیم در قدرت پردازنده­ها (CPU)، هیچ یک از این رشد باور نکردنی در داده ها، و میلیاردها دستگاه IoT در دسترس، ممکن نبود. ماشینهای هوش مصنوعی عمومی قادر خواهند بود یک موقعیت را بررسی کنند و اقدامات لازم را – حتی اگر خارج از محدودهی چیزی باشد که یک انسان به آن آموزش داده است – تعیین کنند. مدلهای هوش مصنوعــی که با استفاده از حجم وسیعــی از دادهها آموزش داده میشوند، توانایــی تصمیمگیری هوشمندانه را دارند. خیلی interactive طور. زبون هایی که اول باید کامپایل کنید و بعد اجرا، یه جورایی user friendly نیستن از این لحاظ. آیا این علاقه از اول در جامعه بود و منجر به تعین مراحل بعدی دوچرخه شد؟ این طرح، به افراد ایده و علاقه «بالا بردن سرعت» را داد. تصور کنید درست مانند فیلمهای علمی تخیلی، تنها با حرکت دستتان زنگ تلفن همراهتان را جواب میدهید یا با پایین و بالا بردن انگشتتان صدا را تنظیم میکنید، اما نکته اینجاست که تمامی این کارها را میتوان با فشار دادن یک دکمه انجام داد. آنها به پرسشهای مهمی مانند اینکه چه چیز باعث شد که اصلاً به فکر ساختن دوچرخه بیفتیم، چرا دوچرخههای اولیه شکل یک اسب چوبی کوچک را داشتند- چنانکه اوایل اسب کوچک یا اسب شیک خوانده میشدند- چرا دوچرخههای اولیه پدال و زنجیر نداشتند، پاسخ روشنی نمیدهند.

بخوان  با استفاده از تکنولوژی، مهارتهای رهبری خود را تقویت کنید 1 بیتی

مشکلاتی مانند گرمایش جهانی، رشد جمعیت و نگرانیهای ناشی از امنیت غذایی باعث شده است کشاورزها به دنبال روشهای خلاقانهتری برای افزایش برداشت محصولات باشند. مانند هر ابزار دیگری، نه ذاتاً خوب است و نه بد. در نظر وی چیزی که ما بهعنوان مردمشناس علم و فناوری با آن مواجه میشویم، زنجیرهای از کنشگران انسانی و غیرانسانی است. منظور از مسؤول بودن برای پدیدآوردن چیزی نظیر یک جام نقره ای، مسؤول بودن برای به حضور در آوردن امر مستور و آماده و دم دست قراردادن آن است. هوش مصنوعی ماشین واکنشی اگرچه ازنظر دامنه محدود است و بهراحتی تغییر نمیکند، بااینحال میتواند به سطحی از پیچیدگی دست یابد و زمانی که وظایف تکرارپذیر انجام میدهد، قابلیت اطمینان دارد. این ایده که هرکسی میتواند عکاسی کند، «علاقه اجتماعی» افراد نبود تا بر تعین و موفقیت دوربین عکاسی تأثیر بگذارد؛ بلکه همزمان با ساخت دوربین، «ساخته» شد. دیدگاههای غیربرساختگرایانه درباره علم و تکنولوژی، برای تبیین تعین و موفقیت مصنوعات و واقعیتهای علمی، معمولاً به دوگانگیهای کارایی-ناکارایی و صدق-کذب متوسل میشوند. لاتور در کتاب آرامیس یا عشق تکنولوژی، از زبان خود آرامیس میگوید که اگر متحدانش عاشق او بودند و در کنارش میماندند، سرپا میماند و به زندگی ادامه میداد. حتی اگر قصد دارید یک هدیه به دوست خود دهید، این کتاب های می توانند به شما کمک کنند.

برخلاف نول و سیمون، جان مک کارتی دریافت که ماشین ها به تقلید افکار انسانی نیاز ندارند و علی رغم آنکه مردم چگونه از الگوهای یکسان بهره می برند، به جای آن بایستی، به ذات استدلال انتزاعی و حل مسائل پی برده شود. در مقایسه با هک کامپیوتر، مسائل مالکیت نرم افزار، مسائل حریم خصوصی و دیگر موضوعات معمول در حیطه ی اخلاقیات کامپیوتر، اخلاق ماشین در ارتباط با رفتار ماشین نسبت به کاربران انسانی و دیگر ماشین هاست. در دنیای امروز، فرمان برقی دیگر یک آپشن لاکچری محسوب نمیشود، پیشتر تا سالها، فقط مخصوص افراد متمول و خودروهای گران قیمتشان بود. درست است که برای موفقیت یک نوآوری فنی، یا ادامه برنامه کنشی یک تکنولوژی، شبکهای از عوامل، سیاسی، دینی، اقتصادی، فنی و غیره دخیل هستند، اما این عوامل زمینه نیستند، بلکه ماهیت خود آن تکنولوژی محسوب میشوند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منطقه ویژه اقتصادی «شن جن» یکی از ارزشمندترین تجارب چین محسوب میشود؛ شن جن شهری کوچک و مرزی بود که امروزه به شهر فناوری و تکنولوژی تبدیل شده است؛ جهش توسعه و پیشرفت شن جن همواره ارتباط نزدیکی با کلمه «ابتکار و نوآوری» داشته است.

سیستمهای هوشمصنوعی (AI) به کارهای اداری کمک میکنند تا خطاهای انسانی را به حداقل و کارایی را به حداکثر برسانند. این رباتها کارهای دیگری هم انجام میدهند؛ از جمله ایجاد صفحه جدید، تصحیح املا و نگارش، اصلاح سبک و استایل صفحات و غیره. کاربردهای ۱۳ تکنولوژی از جمله هوش مصنوعی، بلاک چین، اینترنت اشیا، چاپ ۳ بعدی، ارزدیجیتال، سیستم های اتوماسیون و نانوتکنولوژی که زندگی بشر و کسب وکارها در صنایع مختلف را در برمی گیرد، در این نشست علمی مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد. همچنین برساختگرایی اجتماعی تکنولوژی (و نیز علم)، از وساطت خود تکنولوژی در شکلدهی جامعه و دیگر کنشگرانی که معمولاً اجتماعی خوانده نمیشوند، غفلت میکند.

وقتی ما از تأثیر جامعه (روابط اجتماعی) بر تکنولوژی یا تأثیر تکنولوژی بر جامعه سخن میگوییم، درواقع دو ساحت مجزا را فرض گرفتهایم: جامعه و تکنولوژی؛ اما درواقع فقط یک ساحت داریم؛ یک جامعه. در طراحی کلاسیک مسائل، عامل (هوشمند) می توانست چنین فرض کند که تنها موجود عمل کننده در دنیا بوده و با قطعیت نتیجه عملکردش را می داند. ۱- کیبورد کورتی (QWERTY) برای کاهش سرعت تایپ طراحی شد! این طرح در واقع پایه طرح کورتی (QWERTY) فعلی است که با اصلاحاتی که توسط E. Remington و Sons صورت گرفت، به شکل امروزی تبدیل شد. اما آیا میدانستید که طرح صفحه کلید به شیوه امروزی که از آن با نام کیبورد کورتی (QWERTY) یاد میشود، در واقع برای کاهش سرعت تایپ افراد بوده است؟ تشخیص گفتار: تشخیص گفتار که به آن تبدیل گفتار به متن (STT) هم گفته میشود، یک تکنولوژی هوش مصنوعی است که کلمات گفتاری را میشناسد و آنها را به متن دیجیتالی تبدیل میکند. 1. تنها هدف ماشین، حداکثر کردن تشخیص اولویت های انسان است. این زنگ تصویری دارای نرمافزاری است که شرکت سازنده ادعا میکند میتواند به سرعت و با دقت تشخیص دهد که یک نفر جلوی درب ایستاده است. یک ربات رفتار انسان را تقلید میکند و میتواند جایگزین آن شود.

بخوان  لباس مرد عنکبوتی اصل و ارزان کشی
اولاً نسخه اولیه یک واقعیت یا مصنوع، با محصول نهایی تثبیتشده بسیار متفاوت است. بنابراین این سخن بیمعناست که کارایی تکنولوژی نهایی از همان اول وجود داشت. در یکی از این داستانها گفته میشود لری پیج اصرار داشت که Excite باید تمامی موتور جستجوگر گوگل را جایگزین فناوری جستوجوی خود کند و همین قضیه باعث شد تا مدیرعامل وقت کمپانی Excite یعنی جورج بل مخالف کرده و معامله را لغو کند. استیون لوی در کتاب In The Plex خود میگوید جورج بل از الگوریتم جستجوی گوگل راضی نبود چرا که فکر میکرد نتایج جستجوی مرتبط گوگل باعث میشود تا کاربران به سمت و سوی سایتهای دیگر سوق پیدا کنند و در نتیجه نگه داشتن کاربران در صفحات وب Excite سختتر خواهد شد! ۹- سیگار کشیدن میتواند باعث باطل شدن ضمانت محصولات اپل شود! درنهایت داستان یک جامعهشناس یا مردمشناس علم و فناوری، روایتی از ساخت آن تکنولوژی خواهد بود و فرد دیگری میتواند داستان را به نحوه دیگری بنویسد. فرایندی از تبدیلها و مذاکرهها در کار است تا درنهایت یک محصول، متعین و موفق شود؛ ثانیاً کارآمدی یک مصنوع ویژگی ذاتی مصنوع نیست، بلکه کاملاً مرتبط به این است که چه گروههای اجتماعی درگیر ماجرا هستند.

شرکت ساختمانی که لوکیانف با آن همکاری میکرد قادر به پیدا کردن راه حل برای ترکهایی که بتنها در طول دمای هوای پایین صفر درجه زمستانی میخوردند، نبود به همین دلیل نیز لوکیانف برای درک بهتر پروسه حرارتی در مورد شرایط دما در ساختار بتن به تحقیق و آزمایش پرداخت. یک نوآوری در طول مسیر ساخت، تبدیلهای متعددی را از سر میگذراند. آنها نشان میدهند که صدق و کارایی (و همچنین کذب و ناکارآمدی)، نمیتوانند در طول فرایند ساخت، علت موفقیت (یا ناموفقیت) و تعین (یا عدم تعین) یک مصنوع یا واقعیت علمی باشند. یا به علت غفلت و عدم پذیرش واقعیتهای تکنولوژی هر روز زیانی هنگفت نصیبمان میشود؟ بشر به قدری هر روز به اخبار و یافتههای جدید در حوزه فناوری دست پیدا میکند که حتی دنبال کردن همه اختراعات و تازههای علمی روز دنیا تقریباً غیرممکن شده است! در این میان تکنولوژی جدید نیز به مثابه یک ایدئولوژی و مکتب و بینشی فراگیر، در عصر جدید جلوه کرده است که سعی آن دارد تا روز به روز بر شئون مختلف حیات انسانی سیطره یابد. سرانجام او توانست دستگاه انتگرالگیری آبی را بسازد که از طریق آن بتوان نمودارهای گراف ترسیم کرد.

در این زمان به نظر می رسید که دیگر مسئله ای وجود ندارد که ماشین ها از پس حل آن بر نیایند. به گزارش گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سیما، تا به این لحظه انسان توانسته به پیشرفتی خارق العاده در زمینه تکنولوژی و فناوری دست پیدا کند؛ ناگفته نماند که به کمک این توسعه بشری، بیش از هر زمان دیگری ابزارها و منابع زیادی برای راحتی هرچه بیشتر زندگی ما انسانها در دسترس قرار گرفته است. این دست ویدیوها امکان تغییر زبان، صدا و چهره را دارند، درست مانند ویدیویی که با حضور دیوید بکهام در خصوص بیماری مالاریا ساخته شده و بکهام در این ویدیو به کمک دیپفیک به چند زبان مختلف صحبت میکند. رزومهها را میتوان با استفاده از هوش مصنوعی برای ویژگیهای مطلوب، مانند مقدار معینی از تجربه کاری یا مدرک مرتبط، تجزیه و تحلیل کرد.

رباتها در صنایع تولیدی، صنایع دفاعی، خدمات درمانی، پژوهشهای علمی مانند فعالیتهای اکتشافی و … اکنون خبر می رسد که در سال ۲۰۲۳، بالغ بر ۹۰ درصد افراد ساکن در زمین می توانند از طریق تلفن های هوشمند خود به شبکه اینترنت متصل شوند. در دهه ۱۹۷۰، کارخانههای تولیدی، سازمانهای تحقیقاتی و موسسات آموزشی زیادی از دستگاه انتگرالگیری آبی استفاده کردند؛ اما رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن رایانههای دیجیتال به طبع استفاده از این دستگاه نیز کمتر شد. به خاطر اینکه به جزء پردازشگر دستگاه (CPU) از گرافیک (GPU) هم برای تقسیم بار محاسباتی استفاده میکند. تیم برنرز-لی (Tim Berners-Lee) به عنوان یک دانشمند انگلیسی تبار که برای کمپانی CERN کار میکرد برای اولین بار شبکه جهانی وب (World Wide Web) را در سال ۱۹۸۹ اختراع کرد. بنابراین در نوآوری فنی، ما حرکت یک تکنولوژی در یک زمینه ثابت را نمیبینیم، بلکه حرکت، تغییر و ترجمه شبکهای (زنجیرهای، پیوندی) از کنشگران انسانی و غیرانسانی را میبینیم. در داستان باید تمام بازیگران بهاصطلاح سیاسی، اجتماعی، فنی، طبیعی، دینی و غیره را به شمار آوریم. انتقال رو به بیرون در متنهای داستانی، از این جهت با متنهای تکنیکی متفاوت است که در متنهای فنی، شما ممکن است برای همیشه به شخصیت دیگری بدل شوید؛ ممکن است برای همیشه در داستان بمانید؛ ممکن است برای همیشه کسی باشید که با وجود سرعتگیر سرعتتان را کم میکنید، پشت چراغ قرمز میایستید و…

بخوان  شهر در مواجهه با تکنولوژی 1 بیتی

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نمایشگاه CES که همه ساله در نخستین روزهای سال برگزار میشود به نوعی ویترین تکنولوژی در آن سال هم هست و اغلب تکنولوژیها و محصولات نمایش داده شده آن مسیر و خطمشی تکنولوژی در آن سال را مشخص میکند. سرویس سیاسی جوان آنلاین: عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نایب رئیس شورای عالی فضایی کشور در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در پاسخ به سوالی پیرامون چگونگی به سرانجام رسیدن پروژه ماهواره خیام در دولت سیزدهم، اظهار داشت: این یک کار ملی و دستاورد ملی متعلق به همه و مربوط به تلاش همه دولتهاست و آنچه مهم است این است که ما توانستیم در کنار قدرت شماره یک یا دو فضایی دنیا کار مشترک تعریف کنیم و توافقات بسیار خوبی را با آژانس فضایی روسیه برای ادامه همکاریها داشتیم و این اتفاق با دیپلماسی فعال دولت سیزدهم اتفاق افتاد. پلیمر آکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) از مثالهای مهم و پرطرفدار مواد ترموپلاستیک به شمار میرود. نکته مهم و مغفول در این به کارگیری، بی توجهی به ارتباط بین حقیقت انسان، سعادت و کمال نهایی او با ذات و ابعاد تکنولوژی است. این یعنی حتی اگر بتوان از کارآمدی سخن گفت، کارآمدی یک مصنوع، محصول نهایی فرایند ساخت است و چنانکه خواهیم دید، هیچوقت نمیتوان از چیزی که در پایان میآید، برای تبیین کل داستان استفاده کرد.

باتاوا یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی است که توانی درک و فهم سوالات کاربران را دارد برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه باتاوا مراجعه کنید. پس میتوان به هردوی آنها لقب هوشمند را داد.اما یک دستگاه آندرویدی بیشتر میتواند در مقابل نیاز کاربران از خود انعطاف نشان دهد. دستگاه هایی که در بدن کاشته می شوند و سلامت کاربران را زیر نظر می گیرند، همین حالا هم در دسترس هستند و چنین باور می شود که تا سال ۲۰۲۵، باید در انتظار فراگیر شدن کامل چنین تکنولوژی هایی باشیم. اما آیا میدانستید که در این دایرةالمعارف بزرگ، اطلاعات توسط بیش از هزاران ربات که از پیش برنامهریزی شده و به صورت خودکار عمل میکنند، زیر نظر گرفته میشوند؟ در شرایط گارانتی، این موضوع به صورت صریح قید نشده، اما تا به این لحظه بارها پیش آمده که کمپانی اپل به این دلیل از تعمیر دستگاهها سرباز بزند و بارها نیز مردم تجربیات خود را در خصوص اینکه اپل به دلیل یافتن آثار تنباکو روی قطعات ادعا کرده که قادر به تعمیر محصول مورد نظر نیست به ثبت رساندهاند.

اگر شخصی در جایگاه منتور و به صورت حضوری در دسترس نبود، میتوان به صورت آنلاین به دنبال یافتن یک منتور بود. پذیرشنویسها به محصول نگاه میکنند، اگر محصولی بیضرر باشد که احتمال آسیبرسانی آن بسیار کم باشد، نرخ آن پایین خواهد بود. آیا میدانستید اگر در نزدیکی گوشی آیفون و یا هر محصول دیگری از برند اپل سیگار بکشید، ضمانت آن باطل خواهد شد؟ تیم های تبلیغات و فروش از نوآوری استقبال می کنند و از آن بهره می برند. » این پرسشی است که کتاب با آن آغاز، و تا پایان کتاب بارها تکرار میشود. بنا براین گزارش، سهام این پنج شرکت در دوازده ماه گذشته ۵۲ درصد رشد داشته است که سهام کل این شرکتها تقریباً برابر با بورس کالاهای مختلف در کل آلمان تخمین زده میشود. در همان زمان سهام آمازون به بالاترین نرخ خود رسید. در آن زمان این موضوع به درک و تجسم روند حرارتی بسیار کمک کرد.