وزیر ارتباطات: بسته ۲۰۰ گیگ اینترنت برای خبرنگاران فعال میشود+ لینک و نحوه ثبتنام 1 بیتی

هوش مصنوعی جدیدترین نوع فناوری به حساب میآید و بازخوردهای مثبت و منفی بسیاری دریافت کرده است. در این گونه شرایط ، روش برخورد ما به این صورت خواهد بود که: ” به نظر می رسد ماشین آهسته حرکت می کند؛ به آن طرف خیابان خواهم رسید” در این نوع پردازش انسان مواجه با تعداد زیادی نماد symbols می باشد و با استفاده از این نمادها برای تصمیم گیری اقدام می کند. باید به کمک یادگیری ماشین و یادگیری عمیق هوشمند شود. بینایی ماشین فناوری و روشهای مورد استفاده برای بهبود شناسایی و تحلیل خودکار مبتنی بر تصویر در کاربردهایی مانند بازرسی خودکار، کنترل، روند و هدایت ربات در صنعت است. در ضمن این فناوری انقلابی میتواند برای مشاغل مرتبط با این حوزه مثل مشاغل مربوط به علم داده، مهندسی یادگیری عمیق، مهندسی بینایی رایانهای، توسعه الگوریتمها، ارائه مشاوره در رابطه با توسعه الگوریتمها، پلتفرمها و نرمافزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی و سایر مشاغل مشابه آینده درخشانی را رقم بزند. یا پروتکل برنامه محدود توسط سازمان IETF طراحی شده و مشخص می کنه که دستگاه هایی با مصرف کم و قدرت پردازشی محدود چطور میتونن در حوزه اینترنت اشیا کار کنن.

امروزه با پیشرفت فناوری رباتیک، بسیاری از رباتها کارهایی را انجام میدهند که برای انسان خطرناک است؛ مانند خنثیسازی بمب و مین و بازرسی لاشه کشتی. هوش مصنوعی جایگزین برخی شغلها خواهد شد، و نمیتوان این واقعیت را کتمان کرد که شغلهای بسیاری را نیز ایجاد کرده است. همانطور که اشاره شد، تبلیغات به مدل تجاری پیش فرض وب تبدیل شد زیرا روش مورد اعتماد دیگری برای انتقال ارزش بر بستر وب وجود نداشت. همانطور که می دانید نرم افزار WhatsApp برای کار کردن نیاز به اینترنت دارد . همانطور که مشاهده میکنید، AI نقش مهمی در نحوه سفر ما از مبدا به مقصد دارد. آنچه دلیل چرایی، میزان چقدر و نحوه چطور و چگونه را پیش روی معلم و شاگرد مینهد. از دستیار صوتی Siri اپل گرفته تا دستیارهای هوشمندی که روی بلندگوهای هوشمند آمازون و گوگل قرار دارند و در سالهای اخیر بسیار قدرتمند شدهاند. در نظر داشته باشید گسترده شدن آن ممکن است شکاف بین ثروتمندان و فقیران را نیز بیشتر کند اگر ربات ها در شرکتها به جای نیروی انسانی شاغل شوند، این بدان معنی است که شرکتها دیگر نیازی به پرداخت حقوق به کارمندان خود ندارند بنابراین صاحبان شرکتهای مجهز به هوش مصنوعی تمام سود نهایی را به تنهایی به دست میآورند و روز به روز ثروتمندتر میشوند این در حالی است که انسانهایی که بیکار شده اند رفته رفته فقیرتر میشوند بنابراین باید یک مجموعه جدید اجتماعی ایجاد شود تا همه انسانها در این سناریو نیز بتوانند درآمد کسب کنند.

البته منشاء ایده ایجاد این فناوری به شکل امروزی را میتوان در تلاش فیلسوفان کلاسیک برای تشریح تفکر انسان جستجو کرد. خودم هم همینطوریام. اعتراف میکنم برای اینکه ادعای تداوم نداشته باشم خیلی احتیاط میکنم اما، از طرف دیگر، بهعنوان یک استاد ادبیات، شغلِ من تاحدزیادی بر این ایده استوار است که گذشته بسیار مهم است و برخوردِ معنیدار با این رشته مستلزم این است که مدتِ زیادی را صرفِ مطالعۀ آن کنید. پس اگر در این زمینه صاحب ایده هستید و یا استارتاپی دارید و علاقه مند به ورود به برنامه شتابدهی گرین تک را دارید حتما از طریق صفحه درخواست شتابدهی اطلاعات ایده و استارتاپ خودتان را برای ما ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم. اما متأسفانه در سالهای بین ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۳ توجهها بیشتر به سمت کامپیوترهای طراحیشده برای استفاده عموم مردم جلب شد و دوباره سرمایهگذاریهای دولتی در حوزه هوش مصنوعی کاهش یافت؛ اما از سال ۱۹۹۷ دوباره تلاش برای شکوفایی آن آغاز شد و در آن سال کامپیوتر «دیپ بلو» (Deep Blue) توانست بهعنوان نخستین کامپیوتر در یک بازی شطرنج، «گری کاسپارف» (Garry Kasparov)، قهرمان روسی شطرنج جهان در آن زمان را شکست دهد. حتی متخصصان ما پیشنهاد دادند که با وزن 200 تا 300 کیلوگرم خواهیم توانست ماهوارهای با همین مشخصات و دقت را بسازیم که مورد استقبال طرف مقابل هم قرار گرفت.

هیچ برنامه کاربردی هوش مصنوعی وجود ندارد که بر جهان سلطه داشته باشد و مستقل از خالق انسانی خود بیندیشد. مثل این می ماند که انسان بتواند بر خالق خودش تسلط یابد که امریست محال. البته نظرات مثبتی نیز در این زمینه وجود دارد؛ برخی هم اعتقاد دارند هوش مصنوعی به انسان به عنوان خالق خود احترام خواهد گذاشت. در حال حاضر تنها این نوع Artificial intelligence قابلاستفاده است و دو نوع دیگر فعلاً در حد فرضیه هستند؛ البته حتی این نوع ساده از هوش ساختگی نیز در بیشتر موارد کاملاً مانند انسان عمل میکند و در برخی موارد از انسان هم پیشی گرفته است؛ اما متأسفانه تنها زمانی بینقص عمل میکند که در محیطی ساده با شرایط کاملاً کنترلشده قرار گیرد. در حقیقت این فناوری به ماشینها کمک میکند خودشان بدون نیاز به کمک انسان به دادهها دسترسی پیدا کنند و موارد مختلف را یاد بگیرند.

بخوان  BBC News فارسی. دریافتشده در ۲۰۲۱-۰۲-۱۳ 1 بیتی

کلیسازی به معنی قابلیتی است که سیستم روی نمونههای دادهای نادیده نیز به خوبی عمل خواهد کرد. چالش اصلی درک معنی زبان با کامپیوتر است؛ چیزی که به تعامل بین انسان و کامپیوتر منجر میشود. بیکاری انسانها: به دلیل کاهش دخالت انسانی و جایگزینی هوش مصنوعی با نیروی انسانی، بیکاری منجر به ایجاد مشکلاتی در جامعه خواهد شد. اما در سالهای ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ در دو حمله تروریستی به شهرهای ماتسوموتو و توکیه، گاز سارین استفاده شد و منجر به مرگ ۱۹ نفر و بیماری ۵ هزار نفر شد. به گزارش ایسنا، با توجه به آنکه در ماههای اخیر اخبار و گزارشهای متعددی درباره تکنولوژیهای جدیدی که توسط شرکتهای مختلف توسعه و ارائه شده، منتشر شده است، میتوان به وضوح دریافت که سرعت پیشرفت و تغییرات در این حوزه بسیار بیشتر حد تصور است؛ بنابراین بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد کردهاند که پنج تکنولوژی، آینده جهان و شهروندان کشورهای مختلف را با تغییر و تحولات عظیم و قابل توجهی روبرو خواهد کرد که توسعه و برقراری اینترنت ۵G، فناوری خودروهای خودران و برقی دوستدار محیط زیست، شهرهای هوشمند و اینترنت اشیا (IoT) و در آخر ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیتکوین از آنها هستند.

کارل چاپک یک نمایشنامه نویس اهل چک در این سال نمایشنامه علمی تخیلی “رباتهای جهانی روسام” را منتشر کرد. بیشتر در فیلمهای علمی تخیلی ممکن است نمونههایی از کاربرد این رده ازهوش مصنوعی را دیده باشید. این دستهبندی برای متمایز کردن سطوح عملکردی ماشینهای هوش مصنوعی ایجاد شده است. اگر بخواهید بین زمان های ملاقاتتان، زمان کافی برای انجام کاری پیدا کنید شاید این کار از روی یک تقویم دفترچه ای غیرممکن باشد اما با استفاده از برنامه های مدیریت تقویم به راحتی امکان پذیر است، به همین دلیل تکنولوژی به برنامه زمانی شما نظم و ترتیب می دهد. هوشمند تورنتو به گونه ای راه اندازی شده است که دولت 100 درصد خدمات خود را مبتنی بر آن ارائه می دهد. علاوه بر این ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی مثل یک موتور محرک برای پیشرفت سایر تکنولوژیها هستند. حوزه بینایی ماشین بسیار گسترده است و کاربرد اصلی آن در بازرسی خودکار و هدایت رباتهای صنعتی است. چتبات: مطمئناً پشتیبانی آنلاین شبانهروزی میتواند یکی از کلیدهای موفقیت در حوزه تجارت الکترونیک باشد و حتی امری ضروری محسوب میشود؛ اما پشتیبانی آنلاین بیوقفه نیازمند استخدام نیروی انسانی زیادی است که افزایش هزینه را هم به دنبال دارد. این رویداد در منطقه خاورمیانه محبوبیت زیادی داشته و هر سال بازدیدکنندگان زیادی دارد که بیشترین آنها در سال 2009 و همزمان با عرضه ویندوز 7 شرکت مایکروسافت بود که باعث ورود و بازدید 150 هزار و 19 نفر از این نمایشگاه شد.

کنگره جهانی موبایل یا MWC به عنوان بزرگ­ترین رویداد جهانی صنعت موبایل، هر سال میزبان کنفرانس­هایی با حضور مدیران بزرگ­ترین و مهم­ترین تولیدکنندگان گوشی­های موبایل و سرویس­های مرتبط آنهاست. در صنعت خودروسازی نیز، شرکتهایی مانند Tesla بسیار پیشرفت کردهاند. علاوه بر این باعث تحول و دستیابی به نتایج بسیار جالبی در رابطه با انسان و سایر پدیدهها خواهد شد. IBM برای رفع مشکل مصرف انرژی ابر کامپیوترها، در حال توسعهی تراشههایی مبتنی بر شبکههای عصبی است. هوش مصنوعی قادر است به دقت باورنکردنی موجود در شبکههای عصبی دست یابد؛ چیزی که درگذشته غیرممکن بوده است. ذهن انسان برای یادگیری مسائل و موضوعات خاص از تبادل اطلاعات بین نورون ها در شبکه های عصبی مغز استفاده می کند که یادگیری عمیق در واقع از همین روش برای یادگیری تقلید کرده و روند تجزیه و تحلیل داده هارا بسیار سریعتر و آسان تر می کند. هوش مصنوعی میتواند اتوماسیون، پلتفرمهای گفتوگو، روباتها و ماشینهای هوشمند را با مقادیر انبوهی از دادهها ترکیب کند. به بیان ساده، الگوریتم یادگیری ماشین برنامههای کامپیوتری هستند که توانایی یادگیری از دادهها یا اطلاعات را دارند. برنامههای کاربردی یادگیری ماشین (مبتنی بر هوش مصنوعی) به منظور کمک به تصمیمگیری ساخته شدهاند و قابلیت تشخیص روابط را با دادههای موجود دارند.

در سالهای بین ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۰ انتشار چندین گزارش انتقادی در مورد نگرانکننده بودن روند پیشرفت هوش مصنوعی، باعث شد سرمایهگذاری دولتی و علاقه به پژوهش در این حوزه کمرنگ شود و این سالها بهعنوان زمستان هوش مصنوعی شناخته میشود؛ اما خوشبختانه در دهه ۱۹۸۰ فعالیتهای مرتبط با توسعه آن جان تازهای گرفت و دولت انگلستان و ژاپن برای دستیابی به دستاوردهای جدید در این حوزه رقابت سختی را آغاز کردند. برای نمونه، سازمان پروژههای تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا موسوم به دارپا (DARPA)، پروژه نقشهبرداری خیابانی را در دهه ۷۰ به پایان رساند. به شدت توصیه می شود که حتماً این وب سایت را برای گجت های نسل بعدی بخوانید و ببینید. بحرین، قطر و قزاقستان نیز در ردههای بعدی حضور دارند. در یخچالها نیز از AI اخیراً استفاده شده تا موجودی مواد غذایی را بسنجد و به صاحبش اعلام مینماید که چه موادی را باید تهیه کند. ارائه نتایج درست و ثابت: برنامهریزی درست و تجزیهوتحلیل دقیق سیستمهای هوش مصنوعی را قادر میسازد تا نتایج درستی را ارائه دهند.

بخوان  تازههای بزرگترین نمایشگاه تکنولوژی جهان 1 بیتی

در حال حاضر نرم افزارهایی با استفاده از یادگیری ماشینی ساخته شدهاند که قادر به تشخیص و توصیف اجسام درون تصویر و تشخیص حالات (احساسات) از روی صورت هستند. اگر تقویم شلوغی روی میز کارتان قرار گیرد ممکن است قرار ملاقات های خود را بین تقویم گم کرده و به راحتی آن ها را از دست بدهید به همین دلیل می توانید برای راحتی کار از برنامه های مدیریت تقویم استفاده کنید. توجه : آموزش تصویری فعال سازی دستی اینترنت سیم کارت رایتل برای راحتی شما عزیزان قرار داده شده است . از دید کسب و کارهای آنلاین رایانش ابری به معنای بهبود همکاری و بهره وری و همچنین کاهش قابل توجه هزینه است.

این در حالی است که بسیاری از دستگاههای اینترنت اشیا به اصول اولیه امنیت مانند رمزگذاری دادهها فکر نمیکنند. امروزه AI ابزاری عالی برای توسعه علوم رایانه و هوشمند کردن تجهیزات به شمار میرود، این فناوری در همه صنایع، انقلابی به پا کرده و بسیاری از مشکلات پیش روی بشر را حل کرده است اما توجه داشته باشید که هوش مصنوعی هنوز در مراحل اولیه خود است و در صورت عدم مدیریت صحیح میتواند آسیبهای بزرگی به دنبال داشته باشد. وی در این باره گفت: خود این سوال را می­ توان به دو سوال دیگر تحلیل کرد؛ سوال اول اینکه آیا اسلام کشف طبیعت و تبدیل کشف به علوم کاربردی را اجازه می­ دهد یا خیر؟ از جمله دلایل این موضوع، اول دیدگاه خود زنان درباره ی نقش و عملکردشان در جامعه و دوم، انتظارات جامعه از مشارکت آنان است. در این میان، اما از میان ده شرکت اول سه شرکت در دسته شرکتهای تکنولوژی قرار میگیرند. صنعت بانکداری و دارایی نقش عمدهای در زندگی ما دارد، منظور من این است که دنیا با پول کار میکند و بانکها اساساً نقش قابل توجهی در این مسیر دارند. در عصر جدید، همهروزه پیشرفتهای زیادی در زمینه رباتیک، زیستفناوری، هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی، سیستمهای فیزیکی-سایبری و فناوری نانو در حال اتفاق است که همه این رویدادها، انقلابی بزرگ در شیوههای زندگی ما به وجود خواهد آورد و به تبع، روابط میان ما و عزیزانمان را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این آزمون از زمان انتشار خود تا به امروز، مورد بررسیهای دقیق قرار گرفته، اما همچنان بخش مهمی از تاریخ هوش مصنوعی و همچنین یک مفهوم همیشگی در علم فلسفه محسوب میشود؛ چراکه از ایدههای پیرامون زبانشناسی استفاده میکند! این ربات، فرمانهای صوتی را اجرا کرده و یک تجربه منحصر به فرد برای هر کاربر ایجاد میکند. هر چند در مبحث مدیریت تکنولوژی فرض براین است که تکنولوژی مهمترین عامل در سیستم تولید ثروت است ولی عوامل دیگری نیز در این سیستم دخیل هستند.مثلاً تشکیل سرمایه و سرمایهگذاری، نقش مهمی در رشد اقتصادی ایفا میکنند. این نوازنده با استفاده از یک سری بیانات و شاید حرکات، روش کار خود را به ما نشان می دهد و به احتمال زیاد شیوه عمل او را هم درک می کنیم و اگر کمی جدیت به خرج دهیم شاید حتی بتوانیم چند نت را هم به گونهء جمیع تکرار نماییم. ما هرروز حساب سود و زیان خود را مشخص می کنیم. در این مطلب میخواهیم شما را بطور کامل با Artificial intelligence، انواع آن و کاربردهایش آشنا کنیم و همچنین ببینیم چه آیندهای در انتظار AI است. این انتخاب اگر چه برای بسیاری از رسانههای جهان غیرمنتظره نبود، اما بدون منتقد هم باقی نماند و از سوی برخی رسانههای چپ مانند گاردین به عنوان بدترین انتخاب ممکن توصیف شد.

به این ترتیب می توان اتلاف ها را حذف کرد و بهره وری را افزایش داد. میزان ایمنی امور بانکی وکمتر شدن خطا در عملیات واریز وپرداخت با کمک این صنعت انجام شده است. کمک به انجام کارهای تکراری: بسیاری از کارهای تکراری و خستهکننده را میتوان با استفاده از هوش مصنوعی انجام داد تا انسانها نیز آزادی لازم برای خلاقیت را داشته باشند. امروزه نیز میتوان کاربردهای هوش مصنوعی را در زندگی روزمره مشاهده کرد. ارتقا پیدا کرده حالا تاثیر این موضوع بر زندگی انسان بیش از پیش ملموس شده است. حذف محتوا، دیدگاههای نامناسب و بعضاً مخرب: مطمئناً نیروهای انسانی نمیتوانند تمام مطالبی که از سوی کاربران تحت عنوان بررسی محصول، دیدگاه و بیان نقاط قوت و ضعف در فروشگاههای آنلاین نوشته میشوند، بررسی کنند؛ اما هوش مصنوعی میتواند با تکیه بر قابلیت پردازش زبان طبیعی تمام این محتواها را بهدقت بررسی و محتواهایی که به دلایل مختلف نامناسب هستند، حذف کند. به لطف قابلیت پردازش داده، هوش مصنوعی میتواند رفتار کاربران را تحلیل کند و واکنش مناسبی ارائه دهد. حتی چهرههای شناختهشده دنیای فناوری مثل ایلان ماسک و دانشمندان بزرگی نظیر استیون هاوکینگ در مورد خطر Artificial intelligence برای آینده بشر هشدار دادهاند و برخی از افراد معتقدند سلاحهای کشتارجمعی مجهز به هوش مصنوعی میتوانند به تهدید بزرگی برای بشر تبدیل شوند؛ اما این نگرانیها تا حد زیادی بیمورد است (حداقل در زمان کنونی) و ماهیت AI بهگونهای است که بیشتر میتواند در خدمت بشر باشد نه در مقابل آن.

بخوان  10 دقیقه دیگر، من به شما می‌دهم واقعیت درباره اینترنت

هوش مصنوعی بیشترین استفاده را از دادهها میبرد. حتی سرمایه گذاران بزرگ صنعت مالی نیز از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده میکنند تا بهترین راه ها را برای سرمایه گذاری پول پیدا کنند تا با کمترین ریسک بتوانند بیشترین سود را بدست آورند. ممکن است ساده بهنظر برسد، اما گاهی اوقات تنها کاری که باید بکنید تا اتصال ضعیف درست شود این کار است. با این کار امنیتِ اتصال اینترنتی خود را تضمین و از قرار گرفتن اطلاعات شخصی خود در معرض خطر جلوگیری میکنید. از دیگر کاربردهای رایج بینایی ماشین در تضمین کیفیت، دستهبندی، کار با مواد، هدایت رباتها و اندازهگیری نوری است. آلن تورینگ یکی از ریاضیدانانی بود که آزمونی را پیشنهاد داد که توانایی ماشین را برای تکثیر اعمال انسان، به میزانی که قابل تمایز از رفتار خود انسان نباشد، اندازهگیری میکرد. اما اگر روزی یک شبیه سازی کامل از مغز انسان ساخته شود؛ این شبیه ساز باید قادر به فکر کرن درک احساسات انسانی مانند عشق، نفرت و درد باشد و همانند یک انسان عمل کند. انسان میتواند با این فناوری در زمان و هزینهها صرفهجویی کند.

براساس یک گزارش، بازار جهانی اینترنت اشیا در سال 2018 حدود 190 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است و پیشبینی میشود تا سال 2026 با رشد 24.7 درصدی به 1111.3 میلیارد دلار سایت 1biti برسد. که این قابلیت به شرکت ها کمک می کند تا با مشتریان سریعا ارتباط برقرار کرده و تجربه های شخصی خود را بیان کنند. در حال حاضر این نوع از هوش ماشینی متداولترین نوع محسوب میشود که میتواند تنها یک مشکل را در آن واحد برطرف کند یا یک کار را بهخوبی انجام دهد. سلاحهای خود مختار یا رباتهای قاتل، رباتهای نظامی هستند که میتوانند طبق دستورالعمل های از پیش برنامه ریزی شده، اهداف خود را جستجو کرده و به طور مستقل هدف گذاری کنند، تقریبا تمام کشورهای پیشرفته در حال تولید این ربات ها هستند، در حقیقت، یک مقام ارشد در یک شرکت دفاعی چینی اظهار داشت که جنگ های آینده توسط انسان ها انجام نمیشود و استفاده از سلاحهای مستقل کشنده، اجتناب ناپذیر است اما خطرات زیادی هم در به کار بردن این سلاح ها وجود دارد، چه میشود اگر آنها سرکشانه به هر جا بروند و افراد بیگناه را بکشند یا حتی غم انگیزتر، اگر نتوانند بین اهداف خود و افراد بیگناه تمایز قائل شوند و به اشتباه افراد بیگناه را بکشند چه میشود؟

در طیف وسیعی از برنامه ها از جمله شناسایی امضا تا تجزیه و تحلیل تصاویر پزشکی استفاده می شود. آنها شیوه نگارش شما را یاد میگیرند و کلماتی مناسب را برای تکمیل جمله ارائه می دهند. از برنامه ریزی برای سفر، انتخاب جاده مناسب وبدون ترافیک، راهنمایی مسافران در حین سفر همه از کاربردهای AI است. در بخش زیر، به چند مورد از کاربردهای شگفتانگیز هوش مصنوعی در بخشهای گوناگون اشاره شده است. تا چند سال گذشته ساخت یک سامانه تشخیص تقلب با پنج لایه پنهان تقریبا ناممکن بود ولی امروزه با توجه به قدرت شگفتانگیز توان پردازشی و نیز کلان دادهها این قضیه کاملا تغییر یافته است.