وقتی «وایفای» به ابزاری برای دزدها تبدیل می‌شود

این دستگاه ۱۰ گرمی که توسط تنها با صرف ۲۰ دلار از وسایل الکترونیکی موجود در بازار ساخته می‌شود، بر روی یک په‌پاد معمولی نصب می‌شود و سپس در خارج از ساختمان به پرواز در می‌آید. عملکردی که این کار را می‌دهد، «Wi-Peep» را انجام می‌دهد، وای‌-فای را منتقل می‌کند. این‌ها از طریق دیوارها به داخل ساختمان می‌روند و دستگاه‌های مرتبط با وای‌فای موجود را می‌سازند.

علاوه بر این از این فناوری برای شناسایی ساختمان‌ها برای کشف مکان‌های احتمالی، می‌توان از این فناوری برای مشاهده مکان‌هایی که نگهبانان در آن مستقر هستند مانند بانک‌ها استفاده کرد. این کار با مکان‌های ردیابی تلفن‌های هوشمند یا ساعت‌های هوشمند آنها را می‌گیرند.

یک مشکل امنیتی بالقوه توسط گروهی از دانشگاه واترلو کانادا به سرپرستی دکتر علی عابدی کشف شد که نشان می‌دهد سارقین با استفاده از یک پهپاد مجهز به دستگاه وایفای ارزان می‌توان وسایل مرتبط با شبکه‌های آن سوی دیوار خانه‌ها را ردیابی کنند.

اگر کسی قصد دارد یک را داشته باشد، پیش از این می دانست که ابزارهای مفید مانند تلویزیون های هوشمند و لپتاپ ها در کجا دارند، کار را می خواهد دید و اکنون یک ساختمان جدید می دهد که یک پهپاد را به یک دستگاه ارزان قیمت می دهد. “Wi-Peep” می‌تواند رصد آن را با دیوارهای خانه‌ها فراهم کند.

دستگاه‌های درون ساختمان با ارسال گزارشی پاسخ را می‌دهند و این پاسخ توسط “Wi-Peep” دریافت می‌شود. با اندازه‌گیری مدت زمانی بین ارسال سیگنال اولیه و دریافت اطلاعات ثانویه می‌توان دستگاه‌ها را در داخل ساختمان تا محدوده یک متر مشخص کرد.

بخوان  حمله آزمایشی Brute-Force دفاع بیومتریک اندروید را دور می زند

مقاله ای مربوط به این تحقیق به تازگی در بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی سالانه رایانش موبایل و شبکه ارائه شده است.

این موضوع نشان‌دهنده‌های نقاط ضعفی است که متخصصان آن را «وای فای مودب» (وای‌فای مؤدبانه) می‌نامند.

انتهای پیام



منبع

لازم به ذکر است که پیش از این سیستم‌های آزمایشی وجود داشته است که از وای‌فای برای شناسایی و ردیابی افراد از پشت دیوارها، با انتشار گزارش‌ها و سپس ردیابی آن از افراد استفاده می‌کنند. با این حال، چنین تجهیزاتی نسبتاً پیچیده و دست و پا گیر هستند، بنابراین نسبت به یک پهپاد کوچک کوچک به Wi-Peep که به وسیله آن از راه دور کنترل می‌شود کمتر می‌توان آن‌ها را مخفی کرد.

عابدی می‌گوید: در سطح اساسی، ما باید شکاف امنیتی وای-فای مودب را تنظیم کنیم تا دستگاه‌های ما به غریبه‌ها پاسخ ندهند. ما امیدواریم کار ما به طراحی نسل بعدی است که کمک کند. یکی از راه‌حل‌های کوتاه‌مدت پیشنهادی ایجاد روش‌های مصنوعی و تصادفی در زمان پاسخ دهی دستگاه‌ها در مکان‌های آن‌ها پنهان باقی می‌ماند.

این نام به این واقعیت اشاره دارد که آن دسته از شبکه های وای-فای که با استفاده از رمز عبور از آن استفاده می شود، می تواند حتی به ارتباطی با سایر دستگاه های دارای وای-فای که در محدوده آن ها وجود داشته باشد، پاسخ دهد و اینجاست که ” Wi-Peep” وارد عمل می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، فناوری موسوم به “Wi-Peep” امکان رصد دستگاه‌های دارای وای‌-فای از پشت‌ها را می‌دهد.

بخوان  چین قدرتمندترین موتور مافوق صوت جهان را ساخت