ویدئویی از یک تیله آبی در دل فضا!

ویدئویی از یک تیله آبی در دل فضا!

ویدئویی که از مرحله دوم موشک «فالکون۹» ثبت شده است، زمین را مانند یک تیله آبی در پس‌زمینه نشان می‌دهد.

انتهای پیام



منبع

موشک فالکون۹ حامل دو ماهواره «SES-18» و «SES-19»، روز ۱۷ مارس در ساعت ۷:۳۸ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی، از مجتمع پرتاب فضای ۴۰ در «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال»(CCSFS) بلند شد. دو ماهواره SES که توسط شرکت «نورثروپ گرامن» (Northrop Grumman) ساخته شده است، سرویس‌های داده را در آمریکا خواهند کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، ویدئوی فضایی که از مرحله دوم موشک «فالکون۹»(Falcon 9) شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX) در ارتفاعات بالای گرفته شده است، سیاره ما را مانند یک تیله آبی زیبا نشان می دهد که ابرهای سفید، رگه های پیچیده را در آن پدید می کند. آورده اند.

عکس‌های زمین از منظر فضا، در انبوهی از طول‌های نور و توسط فضاپیماهای دولتی و خصوصی گرفته می‌شوند. چنین عکس‌هایی برای الگوهای متفاوت، از جمله کنترل‌های آب‌وهوایی، اندازه‌گیری میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای و حتی ردیابی آتش‌سوزی در جنگل‌ها استفاده می‌کنند.

ویدئوی جدید اسپیس ایکس به تعداد زیادی از تصاویر و ویدئوهای خیره‌کننده می‌پیوندند که از فضای زمین گرفته شده‌اند. شاید مشهورترین آنها، تصویر اصلی موسوم به «تیله آبی» (The Blue Marble) باشد که در دسامبر ۱۹۷۲ گرفته شده است. این عکس معروف، توسط فضانوردان ماموریت «آپولو۱۷» هنگام سفر به ماه و در ارتفاعی حدود ۴۵ هزار کیلومتری گرفته شده است. یکی از تکثیرشده‌ترین و پربازدیدترین عکس‌های تاریخ، این تصویر است که زمین را از دریای مدیترانه تا قطب جنوب نشان می‌دهد. این اولین بار بود که قطب جنوب از فضاپیمای آپولو دیده شد.

بخوان  امید به توسعه درمان‌های نوین به پشت‌گرمی سلول‌های بنیادی

ویدئوهایی مانند ویدئوی جدید فالکون۹ همچنان الهامبخش هستند و زیبایی و شکنندگی سیاره آبی‌ ما را یاد می‌کنند.

این ویدئو زمانی گرفته شد که موشک فالکون، محموله خود شامل دو ماهواره مخابراتی را برای شرکت «اس‌ای‌اس» (SES) در لوکزامبورگ، به مدار انتقال زمین‌ایستا می‌رساند. این بدان معناست که ویدئوی منتشر شده در توییتر اسپیس ایکس، احتمالا زمین را از ارتفاعی در حدود 35700 کیلومتر نشان می دهد.