ویدئوی نزدیک شدن فضانوردان کرو-۶ به ایستگاه فضایی

این کپسول در ساعت ۱:۴۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۰:۱۰ به وقت ایران) به ایستگاه فضایی متصل شد.

به گفته ناسا، دریچه میان این کپسول و ایستگاه فضای بین‌المللی در ساعت 03:45 به وقت منطقه زمانی شرقی(12:15 به وقت ایران) باز شد.

پس از آن، فضانوردان کرو-6 با سرنشینان محلی فضایی بین‌المللی، یعنی خدمه ماموریت «Exped 68» فرانک روبیو، نیکول مان و جاش کاسادا، و همچنین کویچی واکاتا از آژانس هوافضای ژاپن و سازمان سرگئی پروکوپیف و دیمیتری پتلین و آناکینا ملاقات می‌کنند. .

کاسادا، مان، کیکینا و واتا در ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ در ماموریت کرو-۵ اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز کردند و قرار است تا چند روز دیگر به زمین بازگردند.

مانور اتصال آن به ایستگاه به مدت یک ساعت به تعویق افتاد. علت آن بروز مشکل در یک حسگر معیوب مرتبط با یکی از ۱۲ قلاب کپسول دراگون بود که این کپسول را به ایستگاه فضایی مرتبط می‌کنند. اسپیس‌ایکس به حل مشکل پرداخت و پس از آپلود یک نرم‌افزار، این کپسول با موفقیت به ایستگاهی مرتبط می‌شود.

این تیم همچنین از محفظه یکپارچه احتراق برای آزمایش سوختن در ریزگرانش، ارزیابی اثر تغییر پارامترهای آزمایشی مختلف مانند جریان هوا، سختچه، فشار و سطح تشعشع استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، فضاپیمای «Dragon Endeavor» متعلق به ماموریت کرو-۶ اوایل صبح جمعه(۳ اسفند) پس از یک سفر دراماتیک در ایستگاه فضایی پهلو گرفت.

وودی هوبرگ(Woody Hoburg) و استفان بوون(Stephen Bowen) فضانوردان ناسا، سلطان النیادی(Sultan Al Neyadi)، فضانورد امارات متحده عربی و آندری فدیایف (Andrey Fedyaev)، فضانورد روسی افراد این ماموریت بودند.

بخوان  ابزار جدید GoDaddy به شما امکان می دهد بدون فروشگاه آنلاین یا وب سایت پرداخت را بپذیرید

تایم‌لپس منتشر شده کپسول کرو-۶ را در حالی نشان می‌دهد که در ارتفاع حدود ۲۶۰ مایلی (۴۱۸ کیلومتری) به ایستگاه بین‌المللی نزدیک می‌شود.

خدمه کرو-6 در طول ماموریت علمی ششم خود، در مجموعه‌ای از آزمایشات علمی پیشرفته، از جمله آزمایش‌هایی که برای ارزیابی عوامل محیطی طولانی مدت برای سلامت انسان طراحی شده‌اند، شرکت خواهند کرد.

لحظه نزدیک شدن این فضاپیمای اسپیس ایکس که چهار فضانورد را حمل می‌کرد به ایستگاه فضای بین‌المللی در فیلمی ثبت شده است.

انتهای پیام



منبع لحظه نزدیک شدن کپسول فضانوردان ماموریت کرو-6 به ایستگاه فضایی بین‌المللی در فیلمی هیجان‌انگیز ثبت شده است.