“ویپ” سال استعمال سیگار را دارد!

اگر فکر می‌کنید از سیگارهای الکترونیکی یا ویپ روشی مطمئن باشید از مصرف سیگار برای مصرف نیکوتین استفاده می‌کنید، بهتر است دوباره به این موضوع فکر کنید چرا که انجمن قلب آمریکا می‌گویند، ویپ باعث ایجاد تغییراتی در عملکرد قلب می‌شود که می‌تواند مشابه مصرف سیگار را تحت تأثیر قرار دهد. نزدیک به ۲۰ سال است.

یافته‌های این مطالعه در «کنفرانس‌های علمی انجمن قلب آمریکا در سال ۲۰۲۲» ارائه شد.

چیزی که توضیح داد این پاسخ را زمانی فعال می‌شود که فرد تحت فشار باشد یا بدنش نیاز به بیشتر را احساس کند. با این حال، این کار همچنین می‌تواند باعث عملکرد دیواره شریان شود.

آیا از ویپ سریعتر از سیگار به آسیب قلب استفاده می کنید؟

در مطالعه توسط همین تیم، محققان دریافتند دومی که از مصرف سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند، در آزمایش تردمیل که خطر ابتلا به بیماری قلبی را پیش‌بینی می‌کنند، عملکرد بدتری دارند. نویسندگان مطالعه، افرادی را که ویپ است می‌کردند با آنها که هرگز نیکوتین مصرف نمی‌کنند مقایسه کنند.

سموم مردم بدانند که سیگارهای الکترونیکی و سیگارهای قابل احتراق حاوی نیکوتین مصرفآور و مواد شیمیایی هستند که می توانند نامطلوبی بر سیستم سلامتی داشته باشند و کلی سلامت داشته باشند.

این یافته‌ها نشان می‌دهند که عوامل خطرزای بیماری‌های بیماری‌های قلبی پس از مصرف سیگار می‌شود و فعال شدن سیستم عصبی سمپاتیک ممکن است در واکنش‌های نامطلوب که پس از استفاده از سیگارهای الکترونیکی و پس از تست ورزش ۹۰ دقیقه بعد از مشاهده می‌شود، نقش داشته باشد. .

“متیو سی تترسال”(Matthew C. Tattersall) محقق اصلی این مطالعه گفت: درمان پس از استعمال دخانیات یا سیگار، نگران کننده های نگران کننده در فشار خون، ضربان قلب، تغییرات ضربان قلب و آهنگ رگهای خونی(انقباض) رخ داد.

بخوان  آژانس اسپانیایی خود را تاسیس می‌کند

ویپ‌ها، ابزارهایی هستند که در شکل‌ها و اندازه‌های گوناگون به بازار عرضه می‌شوند. این ابزارها با کار می‌کنند، یک عامل گرم‌کننده دارند و محفظه‌ای را شامل می‌شوند که مایعات را در بر دارد. سیگارهای معمولی، ویپ‌ها تار و مونوکسید کربن را به عمق ریه‌ها منتقل نمی‌کنند اما اکنون سلامت «ویپ‌ها» است که نیکوتین را از طریق استنشاق یک مایع گرم شده به بدن منتقل می‌کند به طور فزاینده‌ای از سوال قرار گرفته است.

انتهای پیام



منبع

این ابزارها، با هدف القای حس سیگار یا قلیان کشیدن ابداع شده‌اند و شرکت‌های سازنده معمولاً تبلیغاتی را در مورد بی‌ضرر بودن آن‌ها ارائه می‌دهند، اما پژوهش‌های بسیاری نشان داده‌اند که ویپ‌ها، ابزارهای بی‌ضرری و خطرات بسیاری در پی دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس افمدتی است که از دستگاه‌های «وی» رواج پیدا کرده است و همچنین پژوهشگران مطالعات بسیاری درباره آن بر روی انسان انجام داده‌اند. با ابداع ویپ‌ها و گسترش آنها، بسیاری از جوانان و نوجوانان به استفاده از آنها روی آورده‌اند.

به طور خاص، کسانی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می کنند، می توانند کمتری داشته باشند، حجم کار قلب آنها در پایین بود، ذخیره ضربان قلب کمتری وجود دارد و بازیابی ضربان قلب آهسته تر بعد از ورزش است.

در دو مطالعه جدید، تفاوت‌های سلامت قلب را در میان افرادی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند، می‌کنند و افرادی که سیگارهای قابل احتراق را می‌کشند و افرادی را که از هر دو عادت دوری می‌کنند، بررسی می‌کنند.

به طور کلی، دریافتند که سلامت معالجه‌ای منفی در میان افرادی که ویپ می‌کشند مشابه چیزی است که پزشکان در بین افرادی که برای مدت طولانی مصرف سیگار می‌کشند مشاهده می‌کنند. حتی با وجود میزان مصرف مصرف کنندگان سیگار الکترونیکی در این مطالعات در مقایسه با افراد سیگاری معمولی بسیار بیشتر بود، اما بازهم جوانانی که ویپ می‌کنند در مقایسه با افرادی که نزدیک به دو دهه مصرف می‌کنند، سطح سلامت قلب ضعیفی دارند.

بخوان  ایلان ماسک صدرنشین ثروتمندان شد

برخی گفته‌اند: افرادی که ویپ مصرف می‌کنند، به وضوح در هر چهار ورزش ورزشی در مقایسه با همسالان خود که از نیکوتین استفاده نمی‌کنند، حتی پس از تنظیم سن، جنسیت و نژاد/قومیت، عملکرد بدتری دارند. عملکرد ورزش‌هایی که ویپ می‌کشیدند، متفاوت هستند که با مصرف سیگارهای قابل استفاده می‌شوند، حتی اگر سال‌های کمتری نسبت به افرادی که مصرف می‌کنند، ویپ مصرف می‌کردند و بسیار جوان‌تر بودند، نداشتند.

در مطالعه اول، شرکت‌کنندگانی که از سیگارهای الکترونیکی یا سیگارهای دارای تنباکوی معمولی استفاده می‌کنند، پس از استفاده از آنها، فشار خون، ضربان قلب و انقباض سیگار را افزایش می‌دهند. این مشکلات نشان می‌دهد که سیستم عصبی سمپاتیک بدن (پاسخ جنگ یا گریز فرد) در حال فعال شدن است.