ویژگی های جدید آیفون ۱۴

همانطور که انتظار می‌رفت، یک تراشه موبایل جدید نیز وجود دارد که تمام این قابلیت‌ها را تامین می‌کند، A۱۶ Bionic. این یک CPU ۶ هسته‌ای است که با یک GPU ۵ هسته‌ای جفت شده است. اپل ادعا می‌کند هسته‌های با عملکرد بالا ۲۰ درصد انرژی کمتری نسبت به A۱۵ مصرف می‌کنند و جای تعجب نیست که آن‌ها سریع‌تر نیز هستند. A۱۶ یک قرعه کشی بزرگ برای سری پرو خواهد بود، زیرا آیفون ۱۴ استاندارد به تراشه A۱۵ (هنوز بسیار توانمند) سال گذشته پیوند خورده است.

آیفون ۱۴ پرو از راه رسیده است و یکی از مهم‌ترین ارتقا‌های اپل در سال‌های اخیر است. ما عادت کرده‌ایم که دوربین و فناوری صفحه نمایش بهتری را در سری «پرو» اپل ببینیم، اما این بار این تفاوت چشمگیر با آیفون ۱۴ استاندارد است. اپل تراشه‌ای  را که برای اولین بار با آیفون X عرضه شد، کنار گذاشته اما در عوض تراشه بزرگتری وجود دارد که اپل آن را «جزیره پویا» می‌نامد که می‌تواند از طریق نرم‌افزار گسترش یابد و اعلان‌ها و سایر اطلاعات برنامه‌ها را شامل شود. نتیجه بخشی از صفحه نمایش است که بسیار پویا به نظر می‌رسد.

آیفون ۱۴ پرو دارای صفحه نمایش جدید Super Retina XDR اپل است که می‌تواند تا ۲۰۰۰ نیت حداکثر روشنایی را در خارج از خانه داشته باشد. این فناوری صفحه‌نمایش جدید همچنین به صفحه‌های ۶.۱ و ۶.۷ اینچی پرو اجازه می‌دهد همیشه روشن بمانند، بنابراین لازم نیست برای دیدن اطلاعات ضروری به گوشی خود ضربه بزنید. اپل یک حالت کم مصرف جدید ایجاد کرده است که به صفحه نمایش اجازه می‌دهد تا نرخ تازه سازی فوق‌العاده پایین به ۱ هرتز کاهش یابد.

بخوان  استفاده از چین از چاپ ۳ بعدی برای ساخت هواپیماهای جنگی

بیشتر بخوانید 


آیفون ۱۴ پرو

موتور فوتونیک اپل عملکرد در نور کم را در تمام دوربین‌های آیفون ۱۴ پرو بهبود می‌بخشد، چیزی که با مدل استاندارد نیز مشترک است. همچنین یک دوربین تله فوتو جدید با زوم اپتیکال ۲ برابری (از ۳ برابر با آیفون ۱۳ پرو) همراه با یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض ارائه شده است، حتی فلاش نیز به روز شده است و به لطف یک آرایه ۹ LED اجازه می‌دهد تا دو برابر روشنایی داشته باشد.

همچنین می‌توانید از ویژگی Emergency SOS اپل استفاده کنید که به ماهواره‌ها برای ارسال پیام در زمانی که خارج از محدوده تلفن همراه هستید، متکی است. این یک ویژگی بسیار خوب است اما در آیفون ۱۴ غیر پرو نیز در دسترس خواهد بود.


به طور کلی آیفون ۱۴ پرو نسبت به مدل سال گذشته گام رو به جلو بزرگتری به نظر می‌رسد. جزیره دینامیک اساسا نحوه عملکرد اعلان‌ها در iOS را تغییر می‌دهد و برای بسیاری از عکاسان، سنسور دوربین بزرگ‌تر مدت‌هاست که عرضه می‌شود. آیفون ۱۴ پرو از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود، در حالی که پرو مکس مانند سال گذشته با قیمت ۱۰۹۹ دلار به فروش می‌رسد. شما می‌توانید هر دو مدل را پیش خرید کنید.

قدرت پردازش قوی‌تر آیفون ۱۴ پرو برای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی جدید آن مفید خواهد بود، جهشی بزرگ از دوربین‌های استاندارد ۱۲ مگاپیکسلی که اپل سال‌ها به آن‌ها تکیه کرده است. این یک سنسور چهار پیکسلی دارد که به آن اجازه می‌دهد به راحتی عکس‌های بزرگ را در تصاویری با اندازه ۱۲ مگاپیکسل نمونه‌برداری کند و اگر واقعا یک عکس ۴۸ مگاپیکسلی می‌خواهید، می‌توانید آن را در ProRAW نیز ثبت کنید. برای فیلمبرداری در حین حرکت، یک حالت اکشن جدید نیز می‌تواند به طور قابل توجهی ضربه‌ها و لرزش‌ها را از بین ببرد. 

بخوان  دستگاه فعال‌کننده قابلیت اتصال ماهواره‌های رونمایی شد

منبع: engadget



منبع