پایان فصل طوفان‌های عظیم در مریخ

پایان فصل طوفان‌های عظیم در مریخ

برای مثال، می‌توان فعالیت‌هایی را پیش برد که پیش از رسیدن به طوفان آسان‌تر است، یا فعالیت‌هایی که ممکن است در بادهای شدید خطرناک‌تر باشد، ممکن است بیندازند. و البته، می‌توانند مشاهدات خود را از طوفان برنامه‌ریزی کنند.

این طوفان با یک طوفان جهانی که جو سراسری سیاره را از شرق تا غرب از غبار می‌کند، متفاوت است. این طوفان‌ها می‌توانند هر چند سال یک بار شکل بگیرند، زیرا در مریخ، چرخه‌های ایجاد می‌شود که باعث ایجاد گرد و غبار در جو مریخ می‌شود، می‌شود.

طوفان‌ها از یک ریتم فصلی پیروی می‌کنند، زیرا آنها از عدم تعادل گرمایی که گرد و غبار را از سطح بلند می‌کنند، نازک مریخ می‌کند، می‌گیرند. در جو، یک چرخه معیوب آغاز می شود.

انتهای پیام



منبع

نیومن گفت که ویژه در حال کار برای درک تفاوتهای ظریف آب و هوای سیاره سرخ و به طوفانهای گرد و غبار آن هستند. طوفان‌های گرد و غبار محلی کوچک‌تر می‌توانند در تمام طول سال رخ دهند، اما طوفان‌های بزرگتر با پایان تابستان در نیمکره جنوبی رایج می‌شوند، بنابراین طوفانی مانند آنچه اینسایت را تهدید می‌کند از حد معمولی نیست.

مطمئن هنوز تعداد زیادی برای دیدن وجود داشت. نیومن می‌گوید: زمانی که طوفان ماه ژانویه بالای سر ما می‌رسد، افزایش قابل توجهی در گرد و غبار بودیم. ما همچنین حرکات زیادی را روی سطح مشاهده کنید.

کلر نیومن(Claire Newman)، دانشمند جوی از تحقیقات “Aeolis” که روی مشاهدات آب و هوا بر سطح مریخ کار می‌کند به اسپیس گفته است: پایان ماموریت اینسایت نزدیک است، اما این فرودگر در حال تجربه کردن بدترین طوفان است و گرد و غبار. غبار از آسمان شروع به ریزش کرده است.

بخوان  مایکروسافت تغییرات بزرگی را برای ویندوز 11 در دست اجرا دارد – و یکی به تازگی وارد شده است
نیومن می‌گوید: هیچ مدلی که از چرخه‌های زندگی یک طوفان گرد و غبار در مریخ را به خوبی شبیه‌سازی کند، نمی‌توان به این نتیجه رسید که آن‌ها را با افزودن‌های بیشتری از ویژگی‌های خاص بهبود بخشد. همه مدل‌ها در مقطعی از زمان با فاصله دارند.

پس از طوفانی که در نزدیکی محل فعالیت مریخ نورد استقامت در دهانه جیزرو رخ داد، طوفان دومین طوفان بزرگی بود که در سال جاری زمینی در مریخ رخ می‌داد.

او گفت: این اولین بار بود که ما مشاهدات دقیقی را در مکانی انجام دادیم که در آن گرد و غبار فعال در طول طوفان وجود داشت. ما در واقع در محل منبع طوفان بودیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، در ماه سپتامبر، مدارگرد شناسایی مریخ ناسا زنگ خطر را برای ماموریت‌های ساکن در سیاره سرخ به صدا درآورد. زنگ خطری که نشان می‌داد طوفان گرد و غباری در حال حاضر است. چنین طوفانهایی در میان مأموریت‌های سطح مریخ شهرت ندارند، زیرا طوفانی که در سراسر سیاره می‌چرخید در سال ۲۰۱۸ به ماموریت مریخ‌نورد فرصت(فرصت) که با انرژی خورشیدی کار می‌کرد، پایان داد. ناسا اکنون یک ربات دیگر روی سطح این سیاره دارد که نگران آن است. فرودگر اینسایت نیز با انرژی خورشیدی کار می کند. طوفان برای چند هفته، اینسایت را به حال خود رها کرد، اما در اوایل ماه اکتبر، گرد و غبار آسمان بالای آن را تیره و تار کرد و مسئول ماموریت این کاوشگر نگران بودند که ماموریت آنها به طور طبیعی به پایان برسد.

این مدل‌ها برای کاری که او و سایر تحقیقات جوی انجام می‌دهند، حیاتی هستند.

بخوان  توسعه یک تلسکوپ با الهام از چشم خرچنگ

طوفان گرد و غبار عظیمی که فرودگر ناسا را ​​تهید می‌کرد، سرانجام در حال محو شدن است.

این سایت به دلیل اتکا به صفحات خورشیدی در برابر طوفان‌های گرد و غبار آسیب پذیر است، اما مریخ‌نوردهای هسته‌ای کنجکاوی و استقامت از دانستن اینکه طوفانی در حال نزدیک شدن است، سود می‌برند.

مشاهدات آب و هوا، به ویژه در سطح، برای تحقیقاتی که می‌توان از مدل‌های دقیق‌تری طوفان‌های گرد و غبار ارائه‌دهنده استفاده کرد، بسیار مهم است.

مدارگردها می‌توانند طوفان‌های حال حاضر را در تصاویر و داده‌های ثبت شده با تشخیص دما، در حالی که ماموریت‌های روی سطح سیاره می‌توانند طوفان‌ها، حتی طوفان‌های دوردست را نیز شناسایی کنند، زیرا گرد و غبار باعث می‌شود که فشار چرخش معمول مریخ چشمگیر شود. . به عنوان مثال، مریخ نورد استقامت، این فشار را در روزهای اولیه طوفان، حتی بدون اینکه غباری در آسمان بالای دهانه جیزرو (جزرو) باشد، شناسایی کنید.

پیش از این، سایر مأموریت‌های سطح مریخ در مکان‌هایی بودند که گرد و غبار از سطح بلند می‌شدند، و آن‌ها قادر به مشاهده این پدیده نبودند. با این حال، مشاهدات ژانویه استقامت کاملاً مطابق برنامه پیش نرفت. بادهای طوفان به اندازه‌ای قوی بودند که به یکی از حسگرهای باد این مریخ نورد آسیب می‌رسانند و می‌گیرند را که استقامت می‌توانست انجام دهد تا با مشکل مواجه شود.

نیومن بیانان کرد که این طوفان به طور غیرمعمولی در اوایل فصل آغاز شد.

نیومن می‌گوید: این رویدادی است که ما در این زمان از سال می‌بینیم. ما امیدوار بودیم که محدود به یک منطقه باشد. به نظر می‌رسد در نوع خود، نسبتاً بزرگ است.

بخوان  ویژگی آتی واتس اپ شما را مجبور نمی کند کیفیت تصویر را قربانی کنید

نیومن می‌گوید: شما یک طوفان گرد و غبار در جهان روی زمین نمی‌بینید، و این تا حدی به این دلیل است که جو غلیظ به نوعی مانع از این اتفاق می‌شود. علاوه بر این در آن زمین‌ها را دارد، آب و بارندگی دارد و اینها باعث می‌شوند که گرد و غبار از جو خارج شود، در حالی که در مریخ، چیزی برای کاهش سرعت گرد و غبار وجود ندارد.

نیومن می‌گوید: غیرممکن نیست اما بعید است که مریخ این طوفان گرد و غبار بزرگ دیگری باشد. او گفت: احتمالاً به پایان فصل طوفان بزرگ گرد و غبار در مریخ نزدیک می‌شویم. البته در مریخ هرگز نمی‌توان گفت.

نیومن می‌گوید: شما گرد و غبار را بالا می‌برید، گرد و غبار گرم می‌کنید، این موضوع شیب دما را کاهش می‌دهد، بنابراین به صورت محلی وزش بادهای قوی‌تر آغاز می‌شود که خود، گرد و غبار را به هوا بلند کنید.

چندین طوفان یک رویداد بزرگ منطقه‌ای بود، اما کل سیاره را در برگرفت. علت آن ممکن است این باشد که به طور کلی، در این زمان از سال، بادهای سطحی در مریخ از سمت شمال می‌زد و این طوفان از جنوب آغاز شد. بنابراین، در حالی که جو فوقانی در نیمکره شمالی یعنی در جایی که استقامت دارد، تا حدودی غبارآلود شود، خود طوفان ممکن است برای رشد به سمت شمال تقلا کرده باشد.