پایان ماموریت ۲۷۶ روزه هواپیمای مرموز چین

این هواپیمای فضایی در روز چهارم اوت سال ۲۰۲۲ به فضا پرتاب شد و در روز ۳۱ اکتبر چیزی را به مدار پرتاب کرد. از گمان‌های گمان می‌کنند که این شی یک ماژول خدماتی بوده است که احتمالاً نشان می‌دهد که فضای خرید هواپیما در حال حاضر برای بازگشت به زمین آماده می‌شود.

هواپیمای فضای مرموز چین پس از ۹ ماه ماموریت مداری به زمین بازگشت.

سیستم های غربی معتقدند این وسیله نقلیه شبیه به هواپیمای رباتیک X-37B نیروی فضایی ایالات متحده است که حدود 29 فوت (8.8 متر) طول دارد. ارتش ایالات متحده در مورد X-37B که تا امروز شش ماموریت مدارک را به انجام رسانده است که طول‌ترین آنها ۹۰۹ روز بوده است مانند چین اطلاعات زیادی ارائه نمی‌دهد.

دیگران بر این باورند که یک ماهواره کوچک بوده است که برای نظارت بر این هواپیمای فضای چینی طراحی شده است. با توجه به اینکه این هواپیمای رباتیک مدت طولانی‌تری در آسمان باقی ماند، شاید این هواپیمای رباتیک باشد.

خبرگزاری شینهوا(Xinhua) چین گزارش کرده است که این هواپیمای مرموز چند بار مصرف در روز دوشنبه(هشتم مه) در مرکز پرتاب ماهواره‌ای «Jiuquan» در شمال غربی چین به زمین نشست و یک ماموریت ۲۷۶ روزه در مدار زمین را به پایان رساند.

شینهوا در روز دوشنبه نوشت: موفقیت این آزمایش نشان‌دهنده پیشرفت مهمی در تحقیقات فضای چین در فناوری‌های چندبار مصرف است که می‌تواند رفت و برگشت راحت‌تر و مقرونبه‌صرفه‌تری را برای استفاده از حضور صلح‌آمیز در فضایی فراهم کند.

اولین ماموریت مداری هواپیمای فضایی چین در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ انجام شد و تنها دو روز به طول انجامید.

بخوان  Wix تمام ابزارهای SEO خود را در یک صفحه جمع آوری می کند
این هواپیمای فضایی در 4 آگوست 2022 از Jiuquan به فضا پرتاب شد و یک ماموریت کوتاه در جزئیات اما طولانی مدت با فتنه را آغاز کرد.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، ‌این وسیله نقلیه رباتیک در دومین پرواز مداری خود به مدت ۲۷۶ روز در آسمان باقی ماند.