پرتاب ماموریت «نیروی فضایی آمریکا» انجام شد

تقویت کننده مرکزی USSF-6، یک وسیله نقلیه جدید بود و فرصتی برای پرواز نخواهد داشت. این تقویت کننده مدت کوتاهی پس از بلند شدن در روز ۱۵ ژانویه، طبق برنامه ریزی در اقیانوس اطلس فرود آمد زیرا سوخت را بیش از اندازه مصرف کرده بود تا دوباره به خانه بازگردد.

موشک فالکون هوی روز ۱۵ ژانویه ساعت ۱۷:۵۶ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۲:۲۶ بامداد روز دوشنبه به وقت ایران)از «مرکز فضای کندی»(KSC) ناسا در فلوریدا پرتاب شد و مأموریت «USSF-67» را صادر کرد. را برای «نیروی فضایی آمریکا»(USSF) آغاز کرد. ماموریت USSF-67 شامل ماهواره «CBAS-2» است که به مدار زمین در حدود 35700 کیلومتری زمین می‌رود ثابت است.

موشک «فالکون هوی» شرکت «اسپیس ایکس»، یک ماموریت «نیروی فضایی آمریکا» را به فضا برد.

پرتاب ماموریت «نیروی فضایی آمریکا» انجام شد

تقویت‌کننده‌های مرحله نخست فالکون هوی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مانند فالکون‌ها قابل استفاده باشند. دو مورد از آنها در همان روز ۱۵ ژانویه با موفقیت به زمین بازگشتند. تقویت‌کننده‌های جانبی USSF-67، هشت دقیقه پس از پرتاب به عنوان ایمان در «ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال»(CCSFS) فرود آمدند که در همسایگی مرکز فضای کندی است. این دومین فرود برای هر دوی آنها بود که در مأموریت «USSF-44» نیز شرکت داشت. این ماموریت که برای فضایی آمریکا صورت گرفت، در اول نوامبر ۲۰۲۲ پرتاب شد.

پرتاب ماموریت «نیروی فضایی آمریکا» انجام شد

ماموریت USSF-67 شامل ماهواره «CBAS-2» است که به مدار زمین در حدود 35700 کیلومتری زمین می‌رود ثابت است.

انتهای پیام



منبع

مقامات فضایی آمریکا در بیانیه‌ای که روز ۱۳ ژانویه یک ایمیل منتشر شد، گفتند: CBAS-۲ قابلیت‌های ارتباطی را در حمایت از رهبران ارشد و فرماندهان ما می‌کند. برنامه‌های CBAS-2، قابلیت‌های دیتابل‌های ماهواره‌های ارتباطی ماهواره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و پخش دائمی اطلاعات از طریق پیوندهای ماهواره‌ای موجود بر روی است.

بخوان  مقابله تیک تاک با اخبار جعلی

در همین حال، مرحله بالاتر فالکون هوی به حمل محموله های خود به مدار ادامه داد. مشخص نیست که چه زمانی قرار است محموله ها مستقر شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، موشک قوی «فالکون هوی»(Falcon Heavy) شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX) اکنون پنج پرواز را در پیش دارد.

فالکون هوی از سه مرحله اول تغییریافته موشک «فالکون۹»(Falcon ۹) اسپیس ایکس تشکیل شده است. این سه مرحله به هم پیوسته و مرحله میانی، بار را می‌کند.