پرتاب ۲ مخابراتی در چهاردهمین ماموریت موشک “فالکون۹”

گلکسی۳۱ و گلکسی۳۲، جایگزین ماهواره‌های قدیمی بر آمریکای شمالی در مدار انتقالی زمین‌ایستا خواهند شد. این بدان معناست که آنها به طور مداوم در یک منطقه از زمین باقی خواهند ماند.

پرتاب روز شنبه، پنجاه و دومین پرتاب کلی اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۲ بود که رکورد رو به رشد یک ساله این شرکت اضافه شد. همچنین، این چهل و هشتمین پرواز در سال جاری بود که با استفاده از موشک فالکون۹ صورت گرفت.

یک موشک “فالکون۹”(Falcon ۹) اسپیس ایکس از “ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال”(CCSFS) فلوریدا پرواز به درآمد و ماهواره‌های “گلکسی۳۱”(Galaxy ۳۱) و “گلکسی۳۲” (Galaxy ۳۲) شرکت “اینتل‌ست”(Intelsat) را با خود به فضا برد.

در آن زمان، مقامات اینتل‌ست گفتند که دو ماهواره گلکسی، قابلیت‌های دارای را در «باند C» خواهند کرد. باند C، محدوده فرکانس رادیویی است که گلکسی ۳۱ و ۳۲ از آن استفاده خواهد کرد.

پرتاب روز شنبه، دومین ماموریت اینتل‌ست در کمی بیش از یک ماه برای اسپیس ایکس بود که در اکتبر، ماهواره‌های هشت گلکسی۳۳ و گلکسی۳۴ را با استفاده از فالکون۹ پرتاب کرد.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت “اسپیس ایکس”(SpaceX) روز شنبه 12 نوامبر، دو ماهواره مخابراتی را به فضای پرتاب کرد و رکورد استفاده مجدد از موشک خود را در این فرآیند بر جای گذاشت.

با وجود این، پانزدهمین پرواز برای این تقویت‌کننده نخواهد بود زیرا اسپیس ایکس برای آن کار نکرد و در آینده پایین بیاورد استفاده کرد.

موشک “فالکون۹” شرکت “اسپیس ایکس” در چهاردهمین ماموریت خود، دو ماهواره دیگر را پرتاب کرد.

بخوان  ChatGPT برنامه خود را برای تبدیل شدن به دستیار صوتی پیش فرض شما در اندروید افزایش می دهد

این چهاردهمین ماموریت برای اولین مرحله فالکون۹ بود و باعث ثبت یک رکورد توسط اسپیس ایکس شد. همچنین، این تقویت‌کننده برای انجام مأموریت “دمو-2” (Demo-2) در ماه 2020، ماموریت “رادارسات”(RADARSAT)، پرتاب فضایپیمای “SXM-7” برای شرکت “سیریوس اکس‌ام”(SiriusXM) و 10 گروه بزرگ از ماهواره‌های “استارلینک” (Starlink) اسپیس ایکس کمک کرد.

اکثر شرکت‌های پرتاب‌های اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۲، به گسترش ماهواره‌های استارلینک این شرکت کمک کرده اما سایر شرکت‌ها، ماهواره‌های شرکت‌ها و همچنین ماموریت‌های شامل محموله و قرمه را نیز با فالکون۹ در سال ۲۰۲۲ به ایستگاه‌های بین‌المللی پرتاب کرده است.

گلکسی۳۱ و گلکسی۳۲ هر دو بسیار سنگین هستند و فالکون۹ آنها را به مدار انتقال زمین‌ایستا در فاصله دور برد. مرحله فوقانی موشک، دو ماهواره را بر اساس برنامه ریزی به ترتیب حدود ۳۳ دقیقه و ۳۸ دقیقه پس از بلند شدن مستقر کرد.

“سیوا بهارادواج”(Siva Bharadvaj)، مهندس عملیات فضایی اسپیس‌ایکس گفت: محموله امروز به عملکرد بیشتر فالکون۹ نیاز داشت. ما باید از سوخت‌ها استفاده کنیم که معمولاً برای ورود به جو و فرود به کار می‌روند تا بتوانیم محموله را به مدار ببریم.

اسپیس ایکس در وب‌سایت خود اعلام کرد که این دو ماهواره به اینتل‌ست کمک می‌کنند تا به تعداد قوای ناوگان ارتباطی خود را بپردازند. مقامات اینتل‌است که دارای ماهواره‌های پرسرعت هستند، نشان‌دهنده نسل نسلی از فناوری برای مشتریانی هستند که پخش‌کننده‌های تلویزیون را شامل می‌شوند.

علاوه بر این، اسپیس ایکس در اول نوامبر، موشک “فالکون هوی”(Falcon Heavy) خود را به پرواز درآورد. این ماموریت که محموله‌هایی را برای نیروی فضایی آمریکا حمل می‌کرد، اولین هواپیمای موشک قوی فالکون هوی در ژوئن ۲۰۱۹ بود.

بخوان  در اینجا نحوه برنامه ریزی اپل برای مقابله با ChatGPT آمده است