پردرآمدترین مدیران تکنولوژی جهان 1 بیتی

پیشرفت تکنولوژی، افزایش بهرهوری صنعتی، و رشدِ حجم و تنوعِ تولیداتِ صنعتی، دست به دست هم دادند تا بیشترین میزانِ بهبودِ سطحِ زندگی در طول تاریخ، طی دویست سال گذشته به وقوع بپیوندد. فارق از اینکه کدام نتایج در طول اجرا رخ دهند، جستجوی AND-OR به هدف میرسد. به این معنی که هرگونه اشتباه در دادهها ممکن است در نتایج تاثیرگذار باشد. این گرایش کامپیوتر هنوز در حال بلوغ است و مسائل حل نشده بسیاری در آن وجود دارد. هوش مصنوعی (AI) شاخه وسیعی از علوم کامپیوتر است که به ساخت ماشینهای هوشمند میپردازد. جف بزوس 54 ساله یکی از موفقترین کارآفرینان و سرمایهگذاران آمریکایی در یکی دو دهه گذشته است که بیش از هر چیز به واسطه تأسیس شرکت آمازون، بزرگترین شرکت خردهفروشی آنلاین در جهان، مشهور و البته ثروتمند شده است. وقتی شما محصولاتی را در یک فروشگاه آنلاین جستجو می کنید، محصولات مختلف با برندهای متفاوت برای شما نمایش داده می شوند. پلتفرم هوش مصنوعی TensorFlow یک کتابخانه نرم افزاری منبع باز برای محاسبات عددی با استفاده از نمودارهای مختلف خدمات هوش مصنوعی ساخته است. تکنولوژی، اجرای عملی دانش است، ابزاری است که به کمک تلاش و سعی آدمی می آید. آموزشی و نرمافزارهای تحصیلی کردند و به بهبود این مسیر کمک شایانی کردند.

البته مشخص است که خودرانها به اتومبیلهای سواری محدود نخواهند بود؛ حمل و نقل کامیونی و کشتیرانی توسط خودرانها تیترهای خبریای خواهند بود که در سال 2020 خواهید دید. در سال 2020 شاهد گسترش شرکتهای ارائه دهنده خدمات هوش مصنوعی در یک بستر وسیعتر خواهیم بود. در این بخش از فصل اول درس هوش مصنوعی ، تاریخچه مختصری از زمینههای علمی ارائه شده است که ایدهها، نقطهنظرها و روشهایی را به هوش مصنوعی اهدا کردهاند. در حالیکه 5جی برای بار اول در سال 2019 ارائه شد، قیمت بالا و انحصار خدمات به شهرهای بزرگ، باعث محدودیت در کارکرد این فناوری شد. این شرکتها به احتمال فراوان برنامههای دقیقتری را برای ارائه خدمات مشخصتر و با جزئیات بیشتر ارائه خواهند کرد. البته استفاده از این سرویسها برای پژوهشگران و دولتها رایگان خواهد بود. ایشان به جهت فعالیتهای بسیار در رشتههای مختلف علوم محض نظیر محاسبات، ریاضیات، احتمالات و علوم مهندسی نظیر رباتیک، موردتوجه محافل علمی جهان واقع شده بود.

این امر به پیشرفتهایی در زمینه ماشینآلات و شهرهای هوشمند منجر میشود. در دنیای کامپیوترها، “بینایی” شامل سیستمهایی میشود که تشخیص اجسام، مکانها و افراد را از طریق تصاویر بدست آمده توسط دوربینها یا سنسورها ممکن میکنند. هر لحظه همه ما برای پلتفرم تکنولوژی و فناوری مانند ایرانسل برای ارتباطات استفاده میکنیم و بابتش هزینه پرداخت میکنیم در صورتی که شاید تعدادی از سهامداران اصلی آن حتی ایرانی نباشند. برای نمونه به رباتی هوشمند بیاندیشید که بتواند اعضای بدن خود را به حرکت درآورد، او نسبت به این حرکت خود آگاه بوده و با سعی و خطا، دامنه حرکت خود را گسترش میدهد، و با هر حرکت موفقیت آمیز یا اشتباه، دامنه تجربیات خود را وسعت بخشیده و سر انجام راه رفته و یا حتی میدود و یا به روشی برای جابجا شدن، دست مییابد، که سازندگانش، برای او، متصور نبودهاند. در سال های اخیر تلاش های زیادی برای اضافه کردن هوش به مدیریت تکنولوژی انجام گرفته است تکنیک سیستم خبره راه حل های مناسبی را بدین منظور ارائه کرد.سیستم خبره می تواند مانند انسان فکر کند و دلیل بیاورد.

اگر در سال آینده فیسبوک از بلاک چین استفاده کند، شاهد یک پیشرفت چشمگیر در عرصه این فناوری خواهیم بود. چه میشود اگر تمامی خانه ها سیستم تشخیص زودهنگام سرطان داشتند؟ طراحی و بهرهوری از یک سیستم هوش مصنوعی همچنان برای شرکتها گران خواهد بود. علاوه بر اینکه قابلیت مناسب سازی برای هر کسب و کاری را نیز دارد. میتواند بستری مناسب برای ساخت یک مدرسه آنلاین باشد. آمدن آموزش مجازی چه به صورت آفلاین و چه به صورت آنلاین یکی از جلوههای همین نفوذ است. ندارد و نقش خود دانش آموز پر رنگ تر از باقی عوامل دخیل در آموزش مجازی است. در واقع دانشمندان حوزه هوش مصنوعی بر این باورند که فرصت های کاری برای نیروی انسانی همیشه باقی خواهد ماند و تنها ماهیت آن ها دچار تغییر می شود.

بخوان  مقابله با «خاموشی اینترنت»؛ چند راه حل برای زمانی که اینترنت قطع میشود 1 بیتی

اما افزایش بهرهوری صنعتی چیست، و تبعات این نوع پیشرفت تکنولوژی (خودکارسازی ماشین آلات صنعتی) برای اقشار مختلف جامعه چه بوده است؟ UVeye راه حلی برای بازرسی خودکار خود را با استفاده از فناوریهای پیشرفته هوش مصنوعی را هم درک شامل سخت افزار اختصاصی همراه با یادگیری عمیق و الگوریتم های کامپیوتری از خط تولید محصولات این شرکت که در سرتاسر جهان مستقر شده است مشتریان را قادر می سازد به طور خودکار اسکن تشخیص و شناسایی ناهنجاریها اصلاحات یا اشیای خارجی در محور هر خودرو را شناسایی کنند. جایگزین آن که استفاده از ماشین های الکترونیکی است با موفقیت هایی همراه بوده است. اینترنت موبایل نسل پنجم، قابلیت دانلود و آپلود فوق سریع به همراه ارتباط پایدارتر را به ما خواهد داد. آیا برنامههای موبایل تمام چیزی است که باید به خودمان نشان دهیم؟ افزایش سرعت شبکهها بدان معناست که شبکههای موبایل از شبکههای متصل به کابل سریعتر خواهند بود. پژوهشهای هوش مصنوعی از دو روند مجزا، و در برخی جنبهها متقابل، پیروی میکنند که عبارتند از Symbolic (روش بالا به پایین) و Connectionist (روش پایین به بالا) که در روش سیمبولیک تلاش میشود فقط هوش و ادراک مغز از علائم و نمادها را شبیهسازی و تقلید نماید و به همین دلیل این روش را Symbolic مینامند اما روش کانکشنیست تلاش میکند تا با ایجاد شبکههای عصبی مصنوعی، ساختار مغز را شبیهسازی نماید و از این روی این روش Connectionist نامیده میشود.

کارمندان برای جابهجایی و رفتن به محل کارشان در مرکز تکنولوژی شهر حدود 40 دقیقه در مسیر هستند و هزینه این رفت و آمد برابر 29/ 2 دلار است. ایده ها و نوآوری ها نیز در این مسیر بی تاثیر نیستند. یادگیری در آموزشگاههای ایران و جهان استفاده میشود. برای بسیاری از مردم اصطلاح هوش مصنوعی تداعیکننده فانتزیهای علمی-تخیلی یا ترس از تسلط رباتها بر جهان است. و حالا در این مقاله به معرفی ۹ مورد از این تکنولوژیهای جدید میپردازیم که ده سال گذشته وجود نداشتند اما حالا جزوی از زندگی روزمره بسیاری از مردم دنیایند. این هوش برای تجزیهوتحلیل دادههای کارمندان و قراردادن آنها در تیمهای مناسب، اختصاص پروژهها بر اساس شایستگیهایشان، جمعآوری بازخورد در مورد محل کار و تلاش برای پیشبینی اینکه آیا کارمندان در آستانه استعفا هستند، استفاده میشود. برخی منتقدان بر این عقیده بودند که بلاک چین از قابلیت ویژهای برخوردار نیست؛ اما سرمایهگذاری چند شرکت بزرگ از جمله “آی بی ام” میتواند منجر به اقتباس شرکتهای کوچکتر شود.

تکنولوژی چیزهای بسیار بیش تری از ماشین را در بر می گیرد. 4- تکنولوژی PDH که در فرآیند کاتالیستی گاز پروپان به پروپیلن تبدیل میشود. دو روش تبدیل پروپان به پروپیلن (PDH) و همچنین تبدیل کاتالیستی متانول به الفین های سبک (MTO/P) با جدیت و سرعت قابل توجهی در کشور چین و البته با کمی تاخیر در منطقه آمریکای شمالی در حال به کارگیری است. رویداد۲۴ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نایب رئیس شورای عالی فضایی کشور در پاسخ به سوالی پیرامون چگونگی به سرانجام رسیدن پروژه ماهواره خیام در دولت سیزدهم، اظهار داشت: این یک کار ملی و دستاورد ملی متعلق به همه و مربوط به تلاش همه دولتهاست و آنچه مهم است این است که ما توانستیم در کنار قدرت شماره یک یا دو فضایی دنیا کار مشترک تعریف کنیم و توافقات بسیار خوبی را با آژانس فضایی روسیه برای ادامه همکاریها داشتیم و این اتفاق با دیپلماسی فعال دولت سیزدهم اتفاق افتاد. وی معتقد است در رابطه با استفاده از تکنولوژی ارزش های معنوی در قبال دنیا معامله می شوند. این تکنولوژیهای جدید، تجزیه و تحلیل بسیاری از دادهها و اطلاعات که کاری بسیار سخت و حتی غیرممکن بوده است را برای کاربران ساده کرده و استفاده از این اطلاعات را در مسیر رشد و پیشرفت کسبوکارها فراهم کرده است.

بخوان  مفهوم تکنولوژی چیست :: علم و تکنولوژی | 1biti

مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت). هوش مصنوعی برای نیکی (به انگلیسی: AI for Good) عنوان نهضتی است که در آن نهادها از هوش مصنوعی برای برطرف ساختن برخی از بزرگترین چالشهای بشریت بهره میجویند. شرکت تولید کننده این دوچرخه از دزدگیر و قفل هوشمند به منظور رعایت مسائل امنیتی استفاده کرده است؛ دوچرخه S۲ دارای حداکثر سرعت ۲۰ مایل بر ساعت است. به همین دلیل معمولا به اشتباه در متون مختلف نوشته میشود که چارلز هال اولین مخترع چاپ سه بعدی در جهان است؛ گزارهای کاملا غلط که بنا به دلایلی نامعلوم همچنان عدهای در حال ترویج آن هستند. بد نیست بدانید که کارشناسان و تحلیلگران انتظار دارند این رتبهبندی در فصلهای بعدی هم همچنان ثابت و بدون تغییر باقی بماند.

یک زبان برنامه نویسی پرطرفدار و محبوب در حوزه هوش مصنوعی، هزاران ابزار هوش مصنوعی، کتابخانه، بسته و فریم ورک با کیفیت بالا برای برنامه نویس فراهم میکند. با توجه به افزایش تقاضای مصرف پروپیلن در سال های گذشته، شرکت های چند ملیتی تمرکز ویژه ای بر روی توسعه فرایندهای با بازدهی بالا داشته اند چرا که روش های با بازدهی پایین به تنهایی پاسخ گوی تقاضا نمی باشند. نقش تکنولوژی پیشرفته تولید در توسعه بهره وری در صنایع کوچک و متوسط با میانجی گری مدیریت کیفیت جامع و فناوری اطلاعات. ملاحسینی، ع.، ملکی مین باش رزگاه، م.، دهقانی سلطانی، م.، فرج پور، ح.، 1396. نقش تکنولوژی پیشرفته تولید در توسعه بهره وری در صنایع کوچک و متوسط با میانجی گری مدیریت کیفیت جامع و فناوری اطلاعات.

شبکههای ارتباطی فوق سریع تنها برای دیدن فیلم حین حرکت نیستند. هوش مصنوعی با استفاده از شبکههای عصبی که دارای لایههای پنهان بسیاری هستند، دادههای بیشتر و عمیقتری را تجزیه و تحلیل میکند. بسیاری از ابزارهای پردازش «کلان دادهها» (Big Data) محبوب، با استفاده از زبان جاوا نوشته شدهاند. این فناوری طوری برنامه ریزی شده است که با درک گفتار و متن به زبان طبیعی، با انسان ها به شیوه ای طبیعی و شخصی شده، تعامل داشته باشد. دیپفیک: در حالت کلی دیپفیک فناوری شگفتانگیزی است، شما میتوانید رفتارها، صدا، اجزای صورت و حتی زبان بدن یک فرد را استخراج و بر روی یک فرد دیگر پیاده کنید.

علاوه بر این باعث تحول و دستیابی به نتایج بسیار جالبی در رابطه با انسان و سایر پدیدهها خواهد شد. Francois Souchet، کارشناس پایداری در بنیاد Ellen MacArthur، یک سازمان غیرانتفاعی زیست محیطی که برای بهبود رکورد پایداری صنعت مد کار می کند، میگوید: با بلاک چین نمیتوان نتایج را دستکاری کرد. برای مشکلاتی که واقعا اهمیت دارند. در بین تکنولوژی های فوق دو تکنولوژی PDH و GTOیا GTPP بیشترین رقابت را با هم دارند. این قابلیت را به کاربر میدهد تا اجسام دیجیتال را در فضای حقیقی مشاهده کند و در “MR” کاربر میتواند با اجسام مجازی تعامل داشته باشد. فناوری در طول این سالها چه تاثیراتی بر آموزش به خصوص آموزش مجازی گذاشته است؟

رئیس شرکت “تسلا” گفته انتظار دارد شرکت او در سال جاری، یک خودروی کاملا خودران را بسازد. در سال 2020 انتظار میرود تغییرات عمدهای در زمینه واقعیتهای مجازی رخ دهد. به طور مشخص، واقعیت مجازی (VR) واقعیت تکامل یافته (AR) و واقعیت درآمیخته (MR) سه ضلع واقعیت توسعه یافته را تشکیل میدهند؛ در “VR” کاربر به وسیله یک هدست وارد دنیای پردازش شده میشود. بههمین دلیل است که امروزه رشتههای علوم پایه نظیر ریاضی و فیزیک که کار آنها فرموله و مکانیزه کردن پدیدهها و رفتارهای طبیعی است در کشورهای توسعه یافته اهمیت بسیاری دارند. ایجاد زیربنای قوی علمی، در دسترس بودن تجهیزات و آزمایشگاه ها، دسترسی به مجلات علمی، تماسهای بینالمللی و اطلاعاتی و ایجاد انگیزههای کافی موجب کاهش فرار مغزهای مهندسان مجرب و اندیشمندان از کشورهای در حال توسعه میشود. محقق جاشا اسمیت توسعه می دهد “هشداردهنده سرطان نانو بیو تکنولوژی” را که اثر بیماری هارا در نشانگر های زیستی مخصوصی که اگزوزوم می نامند، جستجو میکند.

بخوان  تکنولوژی جدید و آینده جهان + تکنولوژی چیست؟ تکنولوژی متاورس + فناوری بلاک چین دیدنگار | 1biti

این اهداف شامل مبارزه با فقر، از بین بردن گرسنگی، بهبود و افزایش دسترسی به آموزش عمومی، شغل مناسب و رشد اقتصادی، کاهش اختلاف طبقاتی (توزیع عادلانه ثروت به منظور کاستن از تفاوت اندوختهها بین اقشار مختلف) و … چگالی کم، ويژگی های خوب مکانيکی و ويژگی های مناسب برای قالب تزريقی به صورت قطعات بزرگ سبب شده است که در ساخت اجزای اتومبيل سهم يک سوم پلاستيک ها از آن پلی پروپيلن باشد. در این سلسله یادداشتهای سهقسمتی، نگاهی سطحی خواهیم داشت به تأثیر پیشرفت تکنولوژی در تغییر سهم طبقات مختلف اجتماعی از درآمد ملّی، و چالشهای پیشرو برای دست یافتن به دهمین هدف از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل. واقعیت توسعه یافته یک تکنولوژی، شامل چندین فناوری جدید و در حال توسعه است که یک تجربه همه جانبه دیجیتال را عرضه میکند. سخت افزار: ساختار فیزیکی و آرایش منطقی تجهیزات یا ماشین آلاتی که قرار است برای انجام وظایف لازم مورد استفاده قرار گیرد. از ۶۲۰ ساکن آمریکا که مورد بررسی قرار گرفتند، ۴۳ درصد ادعا میکنند که از چشم انداز و آینده هوش مصنوعی میترسند. تکنولوژی موسسه تحقیقاتی «پیو»: نوجوانان در حال ترک فیسبوک هستند به گفته موسسه Pew، تنها 32 درصد از کاربران فیسبوک را نوجوانان تشکیل میدهند در حالی که این میزان قبلا 71 درصد بوده است.

اگر بخواهیم معرفی هوش مصنوعی را در یک جمله انجام دهیم باید بگوییم یک ماشین واکنشگرا از ابتداییترین اصول این تکنولوژی پیروی میکند و همانطور که ار نامش پیداست، میتواند از هوش خود برای درک و واکنش به دنیای سایت 1biti مقابل استفاده کند. زندگی به سرعت در حال تغییر است و اگر لحظهای به اطراف توجه نکنید آن را از دست خواهید داد. کافی است همانطوری که زندگی میکنید به زندگیتان ادامه دهید، تا بهزودی دریابید که دارید در گذشته زندگی میکنید. بر اساس همین نظرسنجی، تصمیم داریم در ادامه مطلب به تکنولوژی هایی بپردازیم که تا سال ۲۰۳۰، به شکل فراگیر در اختیار انسان ها قرار خواهند گرفت. این سیستم کمک میکند بسته به شرایط پیشبینی شده بهترین تصمیم را بگیرید. چرا هیچ وقت کامپیوترها خودشان تصمیم نمیگیرند تا یک نرم افزار را نصب کنند یا فایلی را حذف کنند؟ اتومبیلهای خودران هم در نوع خودشان بحث برانگیزند. اتومبیلهای خودران، دوربینهای امنیتی، خطهای تولید کارخانهها در سال آینده به طور گسترده مجهز به این فناوری خواهند شد.

تا با جستجوی الگو در دادهه،ا بر اساس مثالهای ارائه شده، تصمیمات بهتری در آینده اتخاذ شود. تکنولوژی را می توان تمام دانش، کالاها، فرایندها، ابزارها، روش ها و سیستم هایی تعریف کرد که در جهت خلق و ساخت کالاها و ارائه خدمات به کار گرفته می شوند. تکنولوژی عبارتست از روش انجام کارها به وسیله ما. 3- روش GTOیا GTPP در این تکنولوژی گاز متان به متاتول و متانول به اتیلن و پروپیلن تبدیل می شود. سید مصطفی فیض اردکانی تحلیلگر حوزه سرمایهگذاری و تکنولوژی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به معرفی محصول پروپیلن پرداخته و بیان کرد: پروپیلن محصولی است با فرمول C3H6 که شبیه فرمول گاز پروپان C3H8 است با این تفاوت که دو هیدروژن آن حذف شده است. سید مصطفی فیض، از مدیران صنعتی کشور که مدیر عامل شرکت پلیپروپیلن جم بین سالهای ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ بوده است، براساس تجربه اجرایی خود در صنعت پتروشیمی به معرفی مناسبترین تکنولوژی و فرایند تولید پروپیلن در ایران پرداخته و بیان کرد: توسعه تکنولوژی و بکارگیری مناسب ترین فرانیدهای تولید پروپیلن، راهکار شرکتهای فعال در صنعت پتروشیمی برای ارتقای جایگاه رقابتی و افزایش بهرهوری است.