پرش از هیمالیا با حمایت از هوش مصنوعی!

هند این جوان‌ترین کشور جهان با ۵۰ درصد جمعیت زیر ۲۵ سال است، در شاخص رقابتی جهانی ماجراجویی در رتبه ۹۶ قرار دارد. رتبه این کشور نیز در چهار سال گذشته به طور مرتب در حال کاهش بوده و بسیار پایین‌تر نسبت به همسایگان خود، بوتان (رتبه چهاردهم) و نپال (رتبه ۶۷) دارد.

فناوری تقاطع، نوآوری و ورزش‌های ماجراجویی

سونی می‌گوید هوش مصنوعی به ردیابی شرکت‌های کند و عملکرد آنها با میلیون‌ها کمک می‌کند و بررسی‌های بهینه‌شده برای پرش را می‌کند. داشتن یک هوش مصنوعی واقعاً هوشمند برای اساتید پرش و تیم آنها خواهند بود که مطمئن باشند هیچ آسیب و حادثه ای رخ نمی دهد. برای، هوش مصنوعی اگر مشکلی در پروتکل پرش یا به عنوان مثال استانداردهای بین‌المللی ببیند، اجازه پرش را صادر نمی‌کند.

این کار به دست استارتاپ موسوم به “مانالی‌سوئینگ”(ManaliSwing) انجام می‌شود که توسط چهار دوست دوست‌مند ماجراجویی در دوران کودکی که اکنون مهندس، صخره‌نورد و کوهنوردی شده و ساخته شده است، انجام می‌شود.

سونی افزود: دریافت این هزینه برای حمل و نقل از نقطه معین و خدمات عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای خواهد بود.

این استارتاپ یک آزمایش کامل از 1000 پرش با مانکن و به دنبال آن پرش‌های انسانی موفقیت آمیز را با حضور ویژه ویژه در حیدرآباد هندوستان انجام داد.

برای استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش امنیت ورزش و سرگرمی جذاب و اولین دلهره‌آور از ارتفاع در هیمالیا استفاده می‌شود که امنیت بی‌عیب و آسیب را برای این ورزش‌های ماجراجویانه به ارمغان می‌آورد.

اوتساو سونی یکی از بنیان‌گذاران این استارتاپ می‌گوید: ما یکی از خلاق‌ترین و ایمان‌ترین پرش‌های بانجی غول‌پیکر جهان را می‌بینم، اما به جای سقوط با طناب لاستیکی بانجی، در اینجا یک تاب غول پیکر روی طناب‌های دوتایی با بیش از آن سقوط می‌کند. از صد حالت پرش به فرد امکان می دهد تا پرش دلخواه خود را تجربه کند.

بخوان  ویدئو / تغییر مسیر یک سیارک توسط، برای اولین بار

سونی می‌گوید: این موضوع خوب است که ما برای انجام این کار نیاز به دوربین‌های با تکنولوژی پیشرفته و مقیاس گران قیمت نداریم. این تأسیسات را می‌توان در هر نقطه از جهان برپا کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، علاقه‌مندان به آدرنالین، جویندگان هیجان و حتی افراد عادی ممکن است بخواهند یک تاب غول پیکر را که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کنند، تجربه کنند.

سونی احساس می‌کند که کشف می‌کند فرهنگ نوآوری را در گردشگری ماجراجویی پرورش می‌دهد.

به گفته اعضای تیم، این تاب غول پیکر یکی از بهترین نمایندگان نقطه تلاقی فناوری، نوآوری و ماجراجویی در این دهه است که پتانسیل ایجاد مانع در کل صنعت گردشگری ماجراجویی را دارد.

این استارتاپ از دل مؤسسه هند بیرون آمده است و آزمایشات سیستم جدید خود را به پایان فناوری رسیده و هم اکنون در حال ثبت پنج حق اختراع برای مفهوم و طرح خود است.

این تیم هندی ادعا می‌کند که از سوی دولت امارات برای راه‌اندازی این تب در این کشور تماس گرفته شده است و با آژانس‌های علاقه‌مند در سوئیس نیز در حال گفتگو هستند.

به زودی این کار در ارتفاعات هیمالیا ممکن است شود. از سال 2023، گردشگران در شهر مانالی که یک شهر زیبا در کنار رشته کوه هیمالیا واقع در شمال هند و شهر به مناظر شگفت انگیز و ماجراجویانه‌اش است و در بین بازدیدکنندگان و گردشگران محبوب است، می‌توانند این پرش ایمن را تجربه کنند.

توسعه دهندگان این سیستم می‌گویند هوش مصنوعی می‌تواند عملکردها را ردیابی کند و روش‌های بهینه برای پرش را ارائه دهد.

بخوان  اگر می‌خواهید به مرگبار بودن مصنوعی پی ببرید، تسلا بخرید!

گردشگران برای هر پرش باید ۳۰۰۰ روپیه معادل ۳۶.۴۵ دلار آمریکا بپردازند.

به گفته این تیم، این سیستم با پشتوانه‌های مصنوعی، امنیت بی‌عیب و نقصی را برای مشتریان با ارائه بیش از صد حالت پرش می‌کند.

انتهای پیام



منبع