پروژه‌ای برای مونتاژ ماهواره‌ها در فضا

مونتاژ در مدار

پروژه‌ای که قرارداد آن با «نیروی فضایی آمریکا» منعقد شده است، به دنبال یافتن راهی برای مونتاژ ماهواره‌ها در مدار زمین است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس نیوز، «نیروی فضایی آمریکا» (USSF) قراردادی به ارزش ۱.۶ میلیون دلار را برای نمایش مونتاژ رباتیک ماهواره‌ها به گروهی اعطا کرده است که سرپرستی آن را استارتاپ آمریکایی «آرکیسیس» (Arkisys) برعهده دارد.

«تالبوت جائگر» (Talbot Jaeger)، مدیر ارشد فناوری نوواوورکس گفت: ما از طریق روش‌های اصلاح به‌فرد «SBIR» نیروی فضایی آمریکا، با استفاده از فضای تصویری تا در حین پرواز، پلتفرم‌های قدیمی را ایجاد می‌کنند یا به اصلاح آنها بپردازیم. . ماژول پورت، پلتفرمی را نشان خواهد داد که می‌تواند یک سیستم فضایی را از چند قطعه به یک عملیات عملیاتی تبدیل کند.

ماهواره‌ای که قرار است مونتاژ شود، حداقل سه ماژول جعبه‌شکل نوواوورکس را در اختیار دارد که بتواند مانند پردازش اطلاعات و ذخیره‌شده‌ها را داشته باشد. این گروه تحت سرپرستی آرکیسیس، احتمالا یک دوربین یا محموله دیگری را نیز برای اثبات سودمند بودن فضایپیمای جدید و خواهد کرد.

شرکت‌های آی‌باس و نواوورکس، رابطه‌ای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را برای این پروژه تامین خواهند کرد و موتیو به ارائه بازوی رباتیک پرداخت خواهد کرد. کدیک به آرکیسیس کمک خواهد کرد تا یک آداپتور ارتباط جهانی با «Applique» را برای اتصال محموله های فضاپیما بسازد.

پروژه‌ای برای مونتاژ ماهواره‌ها در فضا

انتهای پیام



منبع

به عنوان مثال، عملکرد یک بازوی رباتیک، به ایجاد حرکت در یک فضای فضایی کمک می‌کند. «ایستگاه آزمایشی مهندسی تگزاس ای اند ام»(TEES)، به گروه تحت سرپرستی آرسیس کمک خواهد کرد تا بتواند حفظ کند پلتفرم را کشف کنند.

بخوان  اقدام ژاپن برای انقراض فلاپی‌دیسک

بارنهارت گفت: گروه سرپرستی آرکیسیس از طریق این نمایش، مطمئناً اتصالات رباتیک، ارتباط‌ها و کنترل‌ها را ثابت خواهند کرد. علاوه بر این، به مشکلاتی خواهند پرداخت که باید حل شوند.

طبق یک قرارداد تحقیقات نوآوری در کسب و کارهای کوچک، شرکت‌های آرکیسیس، «نوواوورکس» (Novawurks)، «موتیو اسپیس سیستمز» (Motiv Space Systems)، «کدیک» (Qediq)، «آی‌باس» (iBoss) و «دانشگاه تگزاس ای». اند ام»(Texas A&M) نشان خواهد داد که چگونه یک ماهواره تثبیت‌شده سه‌محوره را با بازوی رباتیک در «ماژول پورت آرکیسیس»(Arkisys Port Module) مونتاژ می‌کنند.

حل و فصل مشکلات

«دیو بارنهارت»(Dave Barnhart)، سرور آرکیسیس گفت: این تلاش، خدمات کلی ایجاد شده را گسترش می‌دهد تا استفاده از بازوی اتیک را در بالای ماژول پورت، برای جمع‌آوری یک سکوی فضای جداشدنی و سپس آن را در مدار ارائه کند.

«رابرت آمبروز»(Robert Ambrose)، مدیر ابتکارات فضایی و رباتیک در ایستگاه آزمایشی مهندسی تگزاس ای اند ام گفت: مونتاژ یک ماهواره کاربردی از یک پلت‌فرم دیگر، کاری است که تنها راه را برای اصلاح ماهواره‌های موجود در زمین در حین. پرواز هموار می‌کند، بلکه امکان ساخت سامانه‌های درخواستی را برای اکتشاف ماه یا مریخ ارائه می‌کند. این برای ما فوق‌العاده هیجان‌انگیز است زیرا در حال توسعه پلتفرم‌هایی برای اعتبارسنجی و نشان دادن ساخت، مونتاژ، تعمیر و بهره‌برداری رباتیک با اطمینان بالاتر در مدار هستیم.