پلتفرم متاورس مبتنی بر XR برای همکاری های چند کاربره

با فناوری موجود، همکاری هم‌زمان با حدود پنج نفر امکان‌پذیر است، اما تیم تحقیقاتی فناوری‌ای توسعه داده‌اند که از تعامل کاربر به کاربر و همکاری از راه دور در زمان واقعی از طریق همگام‌سازی داده‌ها برای حداکثر ۱۱ شرکت‌کننده پشتیبانی می‌کند. ظرفیت آن را در مقایسه با سایر پلتفرم های متاورس مشابه دو برابر کرده است.

ETRI این پلتفرم را بهینه کرده است تا حرکات بین کاربران در مدت زمان تاخیر 0.1 ثانیه هماهنگ شود. همچنین به گونه ای تنظیم شد که سرعت محاسبات پلت فرم همکاری ثابت بماند حتی اگر تعداد شرکت کنندگان افزایش یابد. ارائه یک تجربه قانع کننده از طریق حداقل تاخیر در محیط اتصال به شبکه، بخشی ضروری از پیاده سازی متاورس در نظر گرفته می شود.

پلت فرم XR metaverse توسعه یافته توسط ETRI یک فناوری نرم افزاری است که از تعاملات مختلف بین کاربران از طریق:

  • ساخت و گسترش فضای XR
  • تشخیص مکان با دقت بالا (VPS) شرکت کنندگان در مقیاس بزرگ توسط تشخیص مختصات سه بعدی در فضای XR
  • تشخیص حرکت دست کاربر
  • همگام سازی بلادرنگ داده های مشترک کاربر در فضای متاورس

در آینده، ETRI تلاش خواهد کرد تا اکوسیستم صنعتی متاورس را با دستیابی به فناوری‌های متاورس اصلی از طریق ایجاد استانداردهای بین‌المللی مرتبط با متاورس توسعه دهد. علاوه بر این، دستیابی بیشتر به فناوری های پیشرفته به ساخت متاورس های نهایی توسط خدمات کاربردی پلت فرم XR metaverse کمک خواهد کرد.


صاحب فیس بوک متا از هدست واقعیت مجازی 1500 دلاری رونمایی کرد: آیا به فروش می رسد؟


به طور خاص، این فناوری در دسامبر 2021 برای یک سناریوی آموزشی کلاس علمی برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی در Gyeongnam در کره اعمال شد و عملی بودن آن از طریق یک سرویس آزمایشی آموزش از راه دور از طریق کانال‌های چهره/غیر چهره تأیید شد. علاوه بر این، تیم تحقیقاتی قصد دارد با نمایش سیستم کار بیشتر برای 20 دانش آموز در یک مدرسه ابتدایی دولتی دیگر در Daejeon، کره در اکتبر سال جاری، کاربرد را بیشتر افزایش دهد.

بخوان  قهرمانی تیم‌ملی والیبال ایران در بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی با حمایت همراه اول
ارائه شده توسط شورای ملی تحقیقات علم و فناوری

محققان ETRI یک پلتفرم متاورس ایجاد کرده اند که امکان همکاری آزادانه بین چند کاربر را از طریق ابزارهای مختلف ارتباطی آنلاین و آفلاین فراهم می کند. با غلبه بر چالش‌های فنی موجود، انتظار می‌رود که کمک بزرگی در ایجاد خدمات مختلف جدید و تجاری‌سازی آن از طریق تحقق یک متاورز عملی باشد.

با استفاده از این پلتفرم می توان فضای متاورس مبتنی بر واقعیت توسعه یافته را با بهترین عملکرد جهان پیاده سازی کرد. تیم تحقیقاتی همچنین با افزودن فناوری یادگیری نقشه بی‌درنگ برای دستگاه‌های تلفن همراه و عینک‌های XR، فناوری را برای تراز و گسترش فضای XR در زمان واقعی به دست آورد. دقت ایجاد فضای مجازی کاملاً دقیق است و تنها 2.85 سانتی متر از نظر خطای اختلاف بین فضای مجازی ایجاد شده و فضای واقعی است.

ETRI از یک پلتفرم متاورس مبتنی بر XR برای همکاری های چند کاربره رونمایی می کند

یک تیم تحقیقاتی از ETRI در حال نمایش یک پلتفرم متاورس برای همکاری های چند کاربره است. اعتبار: پژوهشکده الکترونیک و مخابرات (ETRI)

دکتر سون ووک-هو از CG ETRI گفت: “ما سعی خواهیم کرد تجاری سازی فناوری متاورس ETRI را در زمینه های مختلف مانند آموزش مبتنی بر همکاری از راه دور، تولید، دفتر و خانه با استفاده از بهترین پلت فرم همکاری متاورس مبتنی بر XR در جهان ترویج دهیم.” آزمایشگاه ویژن

موسسه تحقیقات الکترونیک و ارتباطات از راه دور (ETRI) اعلام کرد که موفق به توسعه بهترین فناوری پلت فرم همکاری XR در جهان شده است که به چندین شرکت کننده از راه دور اجازه می دهد تا با یکدیگر به منظور انجام وظایف مختلف در فضای متاورس واقعیت توسعه یافته (XR) تعامل داشته باشند.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

پلتفرم متاورس XR تیم تحقیقاتی، همکاری و ارتباط بین حواس بصری، صوتی و لامسه را امکان پذیر کرد، که چراغ سبزی برای گسترش فناوری متاورس مبتنی بر XR کره ای است.

حرکات دست کاربر را سریع و دقیق تشخیص می دهد. این به لطف استفاده از تکنیک استنتاج یادگیری عمیق تک لایه است. به طور کلی، با افزایش تعداد کاربران، مقدار داده هایی که باید پردازش شوند و زمان تشخیص حرکت افزایش می یابد. پلتفرم متاورس XR ETRI با تشخیص حرکات چند دست در 0.01 ثانیه و حفظ سرعت عملیات مشترک بین کاربران در 0.1 ثانیه به بهترین عملکرد جهان دست یافت. سرعت همگام‌سازی بین کاربران چند شرکت‌کننده از طریق بستر آزمایشی MEC 5G خود ETRI که برای این منظور ساخته شده است تأیید شد.

ETRI از یک پلتفرم متاورس مبتنی بر XR برای همکاری های چند کاربره رونمایی می کند

کلاس های علوم دبستان با استفاده از پلتفرم متاورس همکاری چند کاربره توسعه یافته توسط ETRI انجام می شود. اعتبار: پژوهشکده الکترونیک و مخابرات (ETRI)

نقل قول: پلتفرم متاورس مبتنی بر XR برای همکاری های چند کاربره (2022، 19 اکتبر) بازیابی شده در 19 اکتبر 2022 از