پنج راهی که متاورس می تواند برای افراد دارای معلولیت انقلابی باشد


اختراع شبکه جهانی وب در 1989 در نهایت ابزارهای تغییر دهنده زندگی را برای همه کسانی که می توانند به آن دسترسی داشته باشند به وجود آورد. برخی از این ابزارها، مانند بانکداری آنلاین، خرید و ارتباطات، بسیار بهبود یافته اند دسترسی به زندگی روزمره برای افراد دارای معلولیت و همچنین افراد مسن.

مفهومی از تحرک مجازی مدت‌هاست که برای توصیف اینکه چگونه اینترنت می‌تواند جایگزینی در دسترس برای فعالیت‌هایی که معمولاً به تحرک فیزیکی نیاز دارند، ارائه دهد، استفاده شده است. تحرک مجازی در طول همه گیری همه گیر در نوسان بود، زیرا کار، سرگرمی و معاشرت به طور موثر آنلاین حرکت می کرد. متاورس – فاز بعدی اینترنت که توسط واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (VR و AR) قدرت می‌گیرد- این پتانسیل را دارد که همه چیز را از این هم فراتر ببرید.

تیم محققان ما با همکاری متا، موسسه ملی سلطنتی افراد نابینا و سایر شرکای متمرکز بر طراحی فراگیر، پتانسیل متاورس را برای معرفی مزایای تغییر دهنده زندگی برای افراد ناتوان و افراد مسن و همچنین توسعه راه حل هایی برای بهبود بررسی خواهند کرد. قابلیت دسترسی و گنجاندن آن در پروژه جدید ما به سوی یک واقعیت مجازی اجتماعی عادلانه. در اینجا پنج حوزه وجود دارد که متاورس می تواند تحرک مجازی را به سطح بعدی برساند.

1. زندگی اجتماعی

فواید از رسانه های اجتماعی مرسوم برای افراد ناتوان مدت طولانی است که تاسیس شده است. فضاهای اجتماعی در متاوره که به خوبی طراحی شوند، این مزایا را از طریق ارتقاء خواهند داد واقعیت مجازی اجتماعی، که تعامل حضوری را تقلید می کند و به افراد اجازه می دهد تا آزادانه بدون موانعی که در دنیای فیزیکی وجود دارد تعامل داشته باشند.

بخوان  تحولی در صنعت ذخیره‌سازی انرژی با باتری زنگ‌زده

نکته مهم، کاربران در پلتفرم های متاورس مانند متا جهان های افق قادر خواهند بود با استفاده از آواتارهای مجازی خود را نشان دهند. پژوهش نشان می دهد که آواتارهای مجازی وسیله ای هستند که از طریق آن برخی از افراد معلول جنبه هایی از ناتوانی خود را به عنوان بخش مرکزی هویت خود منعکس می کنند.

دیگران ممکن است از طریق آواتارهایی که کاملاً تصور شده اند، خود را نشان دهند. متاورس به کاربران آزادی و خلاقیت می‌دهد که چگونه می‌خواهند دیده شوند و پیش‌فرض‌هایی را که افراد معلول و افراد مسن ممکن است هنگام تعامل با دیگران با آن مواجه شوند، حذف می‌کند.

2. آموزش و پرورش

متاورس به طور بالقوه می تواند دامنه و کیفیت مسیرهای ارائه آموزش در دسترس کاربران ناتوان و همچنین یادگیری در اواخر عمر را بهبود بخشد. فناوری‌های فراگیر به این معناست که آموزش عالی می‌تواند به شیوه‌ای جذاب و بدون نیاز به حضور فیزیکی ارائه شود.

این شیوه تحویل برخی از عواملی را که بسیاری از افراد را از دسترسی به آموزش با کیفیت محروم می‌کند، حذف می‌کند، مانند نیاز به دور شدن از خانه یا سفر به یک محوطه فیزیکی. همچنین فرصت های زیادی برای استفاده از متاورس برای راه دور وجود دارد مربیگری، توسعه شخصی و مهارت ها آموزش.

3. کار کنید

همه‌گیری نشان داده است که ما چقدر سریع می‌توانیم با روش‌های جدید کار سازگار شویم. تعداد قابل توجهی از مردم انتظار دارند که به هر طریقی در متاورس کار کنند. یک نظرسنجی اخیر توسط مایکروسافت نشان داد که تنها 16 درصد از 31102 شرکت‌کننده در نظرسنجی، در طول نسل‌ها، خود را در حال انجام حداقل برخی از وظایف شغلی خود نمی‌دانستند.فراکار” در آینده ی نزدیک.

بخوان  تاریخ قیامت توییتر تعیین شده است و این یک شوخی اول آوریل نیست

متاورس می‌تواند دسترسی به انواع کارهایی را فراهم کند که معلولیت یا سن ممکن است در غیر این صورت دسترسی آنها را در دنیای فیزیکی دشوار کند. جامعه رو به رشدی از طراحان وجود دارد که آماده ایجاد آن هستند فضای داخلی مجازی که فقط در فراجهان وجود خواهد داشت. مناطق دیگر با جالب چشم انداز شغلی مبتنی بر فراجهت مد دیجیتال، املاک و مستغلات و البته ساخت خود متاورس هستند.

4. سرگرمی و اوقات فراغت

همه‌گیری، موسیقی را به روش‌های جدیدی به دنیای دیجیتال آورد، با هنرمندانی از تراویس اسکات به آریانا گرانده اجرا در فضاهای مجازی

کنسرت‌ها در متاورس تنها یک گزینه سرگرمی هستند-سینماهای مجازی، اجراهای تئاتر و نمایشگاه موزه و گالری همه در حال حاضر انجام می شوند. گردشگری عرصه دیگری است که Metaverse می‌تواند فرصت‌هایی را برای سفر در محیط‌های دیجیتال فراهم کند. گردشگران همچنین می‌توانند از طریق هدست واقعیت مجازی مکان‌های فیزیکی دورافتاده را از آسایش خانه کاوش کنند و سفر را در دسترس‌تر و مقرون به صرفه‌تر کنند.

5. مراقبت های بهداشتی و رفاه

متاورس همچنین می تواند به a تبدیل شود پلت فرم قدرتمند در دنیای پزشکی، در زمینه های مختلف پزشکی مفید است. به عنوان مثال، شبیه سازی واقعیت توسعه یافته (XR) را می توان برای انواع مختلف آموزش و آموزش پزشکی استفاده کرد، مانند پاسخ اضطرار ی و سلامت روان. واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز می توانند تقویت شوند تصویربرداری پزشکی در رادیولوژی و از تشخیص، برنامه ریزی درمان و تحقیقات پزشکی پشتیبانی می کند.

یکی دیگر از حوزه های پزشکی که متاورس دارای پتانسیل است پزشکی از راه دور. از VR می توان برای تسهیل مشاوره از راه دور استفاده کرد، به ویژه در جایی که پرسنل پزشکی از نظر جغرافیایی در دسترس نیستند، مانند بسیاری از مناطق روستایی.

بخوان  نگاهی به مهارت‌های ربات اطلس بوستون داینامیکس

شایان ذکر است که متاورس قرار نیست جایگزین زندگی و تجربیات در دنیای فیزیکی شود، بلکه گزینه های جدیدی را ارائه می دهد. با این حال، برای به ثمر نشستن پتانسیل آن، متاوره باید به گونه ای ساخته شود که در سراسر طیف توانایی و سن قابل دسترس، فراگیر و منصفانه باشد.

این نه تنها در مورد جنبه های عملکردی (چقدر استفاده از فناوری آسان است)، بلکه در مورد عناصر اجتماعی نیز صدق می کند (چگونه فرد می تواند ناتوانی و سن خود را بازنمایی کند). چالش‌های دیگری در خصوص حریم خصوصی، امنیت، ایمنی، ارتباطات و رفتار اخلاقی نیز احتمالاً ظاهر می‌شوند.


ابزار Meta’s Quest VR که به مردم اجازه می‌دهد در متاورس بنشینند


ارائه شده توسط The Conversation


این مقاله بازنشر شده است از گفتگو تحت مجوز Creative Commons. را بخوانید مقاله اصلی.گفتگو

نقل قول: پنج روشی که متاورس می تواند برای افراد دارای معلولیت انقلابی باشد (2022، 1 سپتامبر) بازیابی شده در 2 اکتبر 2022 از

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع