پهپاد نظامی آمریکا پس از ۹۰۸ روز پرواز فرود آمد

همچنین “آزمودن قرار گرفتن در معرض مواد و فناوری نوآوری در فضا”(METIS-2) یکی از پروژه‌های ناسا روی این پهپاد بود که از داده‌های حاصل از آن برای درک تأثیر محیط بر انواع مواد استفاده می‌کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، پهپاد İKBAL X-37B پس از رکوردشکنی ۹۰۸ روزه در مدار زمین در ششمین ماموریت خود در مرکز فضایی کِنِدی ناسا فرود آمد.

انجام آزمایش‌ها در فضا

این فضاپیما برای اولین بار میزبان یک ماژول خدمات بود که شامل آزمایشاتی برای آزمایشگاه تحقیقات دریایی، آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا و سایر موسسات بود.

پهپاد ارتش آمریکا موسوم به X-37B پس از گذراندن ۹۰۸ روز در فضا و ثبت یک رکورد جدید به سلامت فرود آمد و اکنون با احتساب پروازهای گذشته ۳۷۷۴ روز را در فضای گذرانده و بیش از دو میلیون کیلومتر را طی کرده است.

ژنرال چنس سالتزمن، رئیس عملیات فضایی آمریکا می‌گوید: این مأموریت نیروی فضایی برای همکاری در اکتشاف فضایی و گسترش دسترسی کم‌هزینه به شرکای ما در داخل و خارج از نیروی هوایی را برجسته می‌کند.

ماهواره FalconSat-8 که با همکاری آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا ساخته شده است، یکی از آزمایش‌هایی بود که X-37B با خود حمل می‌کرد. این پروژه برای گرفتن نور خورشید و تبدیل آن به جریان برق مستقیم طراحی شده است و پس از استقرار در مدار در اکتبر ۲۰۲۱ همچنان در مدار زمین فعال است.

یکی دیگر از این آزمایش‌ها نیز بررسی قرار گرفتن طولانی مدت در فضای مخرب بر دانه‌های خوراکی بود.

راز ۱۰ ساله

بخوان  دکمه ویرایش توییتر بالاخره آمد - اما نه برای همه

این هواپیمای بدون سرنشین و قابل استفاده است که قابلیت‌های سریع نیروی هوایی و نیروی فضایی ایالات متحده به طور مشترک آن را اداره می‌کنند، توسط موشک «اطلس ۵» در تاریخ ۱۷ می ۲۰۲۰ در مدار قرار گرفته است.

نقطه ای که اشاره شده است پهپاد X-37B 3774 روز را در فضای گذرانده و در این مدت بیش از دو میلیون کیلومتر مسیر پیموده است.

این فضاپیما نسخه‌ای از په‌پاد X-37A است که ناسا در دهه ۱۹۹۰ برای پرتاب از فضای فضایی ایجاد شده است.

جیم چیلتون معاون ارشد شرکت بوئینگ که توسعه‌دهنده این پهپاد است، می‌گوید: از اولین پرتاب X-37B در سال ۲۰۱۰، این فضای فضایی در حال رکوردشکنی بوده و بی‌رقیبی را برای آزمایش سریع و ادغام فناوری‌های فضای جدید به کشور ما ارائه کرده است. .

از زمان افتتاح این هواپیما در سال ۲۰۱۰، دو فضای X-37B ساخته شده است که در ابتدا برای ماموریت‌های ۲۷۰ روزه در نظر گرفته شده بود.

پهپاد نظامی X-37B به مدت ۱۰ سال توسط نیروی هوایی آمریکا مخفی نگه داشته بود، اما نیروی فضایی اکنون با افتخار آن را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام



منبع

طبق گزارش‌ها، شاتل فضای کوچک رسانه X-37B با انرژی خورشیدی که آزمایش‌های علمی انجام می‌دهد، رکورد ماموریت قبلی خود را که ۷۸۰ روز طول کشیده بود، شکست.

پهپاد نظامی آمریکا پس از ۹۰۸ روز پرواز فرود آمد