پوشک هوشمندی که زمان تعویض را اطلاع می دهد

این دستگاه کوچک از کاغذی تشکیل شده است که از پیش با کلرید سدیم آغشته شده است و طرح کلی یک مدار بر روی آن قرار دارد. صفحه مدار با یک مداد ردیابی می‌شود و گرافیت را به سطح منتقل می‌کند و سپس، یک باتری لیتیومی کوچک به دستگاه متصل می‌شود. هنگامی که کاغذ خیس می‌شود، به عنوان مثال زمانی که کودک نیاز به تعویض پوشک خود دارد، گرافیت با مایع و کلرید سدیم واکنش نشان می‌دهد. همان طور که مولکول های آب توسط کاغذ جذب می شوند، الکترون ها به سوی حرکت حرکت می کنند و یک حسگر را به کار می برند که پیامی را به تلفن همراه می فرستد.

دکتر «هوانیو چنگ» (هوانیو چنگ)، پژوهشگر ارشد این پروژه که دو فرزند خردسال است، گفت: این برنامه در واقع از تجربه ای که متولد شده است، دارد. هیچ راه آسانی برای دانستن میزان خیس بودن پوشک وجود ندارد و این اطلاعات می‌تواند برای والدین بسیار ارزشمند باشد. این حسگر می‌تواند داده‌هایی را در کوتاه‌مدت برای هشدار در مورد تغییر پوشک و در بلندمدت برای نشان دادن الگوهایی ارائه کند که والدین را در مورد سلامتی کلی فرزندشان متوجه می‌شوند.

دانش‌آموزان، نوعی پوشک هوشمند ابداع کرده‌اند که می‌توان والدین را از زمان تعویض و میزان مصرف آن آگاه کرد.

آنها دستگاه خود را در یک ماسک به صورت آزمایشی انجام می دهند و می توانند سه حالت متفاوت، منظم و سریع را در طبقه بندی کنند. می‌گویند که این داده‌ها می‌توانند برای تشخیص دادن شروع حمله یا توقف استفاده از آن استفاده کنند.

بخوان  Opera One یک مرورگر جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است که قصد دارد کروم و اج را شکست دهد

این فناوری حتی نمی‌تواند نشان دهد که پوشک کمتر است تا والدین بدانند که آیا نیاز به تعویض فوری یا خیر دارد. دانشگاه پنسیلوانیا، چهار حسگر را بین لایه‌های جاذب یک پوشک تعبیه کردند تا یک پوشک هوشمند ابداع کنند که قادر به تشخیص دادن است.

پوشک هوشمندی که زمان تعویض را اطلاع می دهد

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، چه از طریق حس لامسه باشد و چه از طریق بوییدن، تمام والدین جدید، روش خاص خود را برای بررسی این موضوع دارند که آیا پوشک باید عوض شود یا خیر اما به لطف یک اختراع جدید، همه این کارها به زودی به روش هایی در گذشته تبدیل می شوند. خواهند شد.

گفته شد که حسگر آنها می‌توانند در بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان یا حتی برای پیش‌بینی‌های مهم سلامتی مانند ایست قلبی و ذات‌الریه مورد استفاده قرار گیرند.

این پژوهش، در مجله «نانو لترز» به چاپ رسید.

این حسگر و اپلیکیشن تلفن همراه هنوز در مرحله توسعه هستند اما محققان گفتند که در آینده در آینده قرار خواهند گرفت.

همچنین، این حسگر می‌تواند تغییر کند را بدون لمس حسگر با انگشت احساس کند. چنگ گفت: وقتی همه‌گیری کوید-19 و نیاز به محدود کردن تماس بدن با سطوح مشترک فکر می‌کنیم، می‌بینیم که حسگری از این دست می‌تواند برای جلوگیری از احتمال احتمالی مهم باشد.

انتهای پیام



منبع

دانش «دانشگاه پنسیلوانیا» (Penn State)، یک پوشک هوشمند ابداع کرده است که به یک حسگر داخلی مجهز است. حسگر می‌تواند در صورت خیس شدن، هشداری را به تلفن همراه والدین ارسال کند.

بخوان  کشف بقایای فضایپیمای ناسا در اعماق اقیانوس