پیاده‌روی فضایی فضانوردان روسی لغو شد

وضعیت سایوز برای حمل ایمن فضانوردان به زمین ناشناخته است. «سعامن فضaیی فdrareal rrusیhe» یa «rrusquevsmows» (Roscosmos) emی‌tundhnd یک sahahah یک aldhnnشیnشیnahah -پ پ پ کnahahahahahahahahnahnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnشیnnشیnnشیnشیnشیnnشیnnشیnnشیnnشیnnشیnnشیnnشیnnشیnhnhnhnhnhnhnhnhnhnhnhnhnhnhnhnشیnhnhnhnhnhnشیahnne

«راب ناویاس» (Rob Navias)، بیان ناسا گفت: علت این نشت در حال حاضر مشخص نیست. متخصصان روسی به بررسی داده‌ها و صحبت در مورد آنچه که ممکن است منجر شود، ادامه می‌دهند.

دوربین های بیرونی ایستگاه فضایی، جریان ثابتی از ذرات یخزده را نشان می دهد که از فضای سایتوز به فضای پرتاب می شود. اگر این ایده تایید نشده است، اما گمان می‌رود که منبع نشت، یک سیستم خنک‌کننده بیرونی در نزدیکی قسمت عقب فضا باشد.

کنترل‌کننده‌های پرواز به فضانوردان مطمئن می‌شوند که خود ایستگاه‌های ایمن هستند. با وجود این، نشت حداقل برای سه ساعت ادامه داشت.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، نشت قابل توجه مایع خنک‌کننده از یکی از فضاپیمای سرنشین‌دار «سایوز» (Soyuz) روسیه که به «ایستگاه فضای بین‌المللی» (ISS) متصل است، فضانوردان را مجبور می‌کند تا فضای پیاده‌روی خود را لغو کند، زیرا کنترل‌کننده‌های پرواز روی زمین باید باشد. عیب‌یابی این مشکل کار می‌کردند.

نشت مایع خنک‌کننده فضاپیمای «سایوز»، فضانوردان روسی را وادار کرد تا پیاده‌روی فضای خود را لغو کند.

فضاپیمای سایت ام‌اس-22 در ماه سپتامبر به همراه پروکوپیف، پتلین و «فرانک روبیو» (Frank Rubio)، فضانورد ناسا به فضا پرتاب شد. این فضاپیما علاوه بر این که برای پاکسازی سه خدمه به زمین در ماه مارس برنامه ریزی شده است، در تصویری که یک موقعیت اضطراری در ایستگاه فضایی پیش بیاید و به خادمه نیاز دارد، به عنوان یک قایق نجات نیز می‌شود.

بخوان  ویدئو / خروج نیروگاه هسته‌ای فوکوشی از چرخه فعالیت
این دومین باری بود که پروکوپیف و پتلین مجبور شدند پیاده‌روی فضایی خود را که قرار بود طی کنند، یک رادیاتور را از یک ماژول روسی به ماژول دیگر انتقال، لغو کنند. این دو فضانورد در ۲۴ نوامبر نیز در حال آماده شدن برای خروج از ایستگاه فضایی بودند که مشکلی در پمپ خنک‌کننده آب در لباس فضای پروکوپیف مشاهده شد.

پیاده‌روی فضایی فضانوردان روسی لغو شد

این نشت به سیستم خنک‌کننده فضای «سایوز ام‌اس-22» (Soyuz MS-22) بازمی‌گردد، اولین بار در روز ۱۴ دسامبر ساعت ۷:۴۵ بعد از ظهر به وقت محلی شرقی شناسایی شد. شناسایی این نشت، حدود یک ساعت و ۴۰ دقیقه پیش از زمانی که «سرگئی پروکوپیف» (Sergey Prokopyev) و «دیمیتری پتلین» (Dmitry Petelin)، سرنشینان «اکسپدیشن۶۸» (Expedition 68) قرار گرفتند یک پیاده‌روی فضایی را به مدت زمان انجام دادند. شش ساعت و ۴۰ دقیقه آغاز کنند. پیاده‌روی فضایی زمانی شروع می‌شود که دو فضانورد لباس فضایی خود را به تن می‌کند و در حال کاهش فشار قفل هوا برای شروع حرکت بودند. بدین ترتیب، پروکوپیف و پتلین دوباره وارد ایستگاه فضایی شدند.