پیاده‌روی فضایی فضانوردان ناسا امروز انجام می‌شود

«نیکول مان»(Nicole Mann)، فضانورد ناسا و «کویچی واکاتا»(Koichi Wakata)، فضاینورد ژاپنی نیز از داخل آزمایشگاه مداری به کاسادا و روبیو کمک خواهند کرد. مقامات ناسا روز سه‌شنبه گفتند: مان و واکاتا در ایستگاه خواهند بود تا با کنترل بازوی رباتیک «کانادارم۲»(Canadarm2)، به پیاده‌روی فضایی کمک کنند.

انتهای پیام



منبع

طی بازرسی که روز یکشنبه ۱۸ دسامبر روی سایت انجام شد، دوربین‌های کانادارم۲ حفره کوچکی را در نزدیکی محل مشکوک به نشت مشاهده کردند. مقامات فضایی روسیه در حال بررسی این حفره هستند تا بهترین پرواز سایت را داشته باشند که قرار است روبیو و دو فضانورد دیگر را در ماه مارس به بازگرداندن زمین، تعیین کنند. اگر ام‌اس-۲۲ نمی‌تواند به صورت ایمن پرواز کند، روسیه یک سایت دیگر را به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب خواهد کرد تا این سه نفر را به خانه بیاورد برساند.

این پیاده‌روی فضایی ابتدا قرار بود روز دوشنبه ۱۹ دسامبر انجام شود اما ناسا آن را دو روز به تعویق انداخت زیرا تصمیم داشت از دوربین‌های نصب‌شده روی بازوی رباتیک کانادارم۲، برای بازرسی نشت کپسول روسی «سایوز» (Soyuz) استفاده کند که به مکان‌های بین‌المللی بین‌المللی است. متصل است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، «جاش کاسادا»(Josh Cassada) و «فرانک روبیو»(Frank Rubio) قرار است امروز چهارشنبه ۲۱ دسامبر در ساعت ۷:۴۵ صبح به وقت محلی شرقی، در یک پیاده‌روی فضای بیرون از «ایستگاه فضای بین‌المللی» (ISS) شرکت کند. کسانی که انتظار می‌رود حدود هفت ساعت طول بکشد.

کاسادا و روبیو، یک آرایه خورشیدی جدید از مجموعه آرایه‌های موسوم به «iROSA» را نصب خواهند کرد. این آرایه خورشیدی، چهارمین سازه از ششه‌های به شماره می‌رود که برای بیرون رفتن از آزمایشگاه در حال گردش نصب می‌شود. آرایه‌های iROSA، سیستم پنل خورشیدی کنونی را تقویت خواهند کرد. مقامات ناسا گفته اند که وقتی هر شش آرایه راهاندازی می شوند، آزمایشگاه منبع تغذیه آزمایشگاهی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

بخوان  آینه‌های بزرگ‌ترین تلسکوپ نوری جهان آماده شد

این کپسول سایت موسوم به «ام‌اس-22»(MS-22)، در ۱۴ دسامبر که دو فضای روسی در حال حاضر برای پیاده‌روی فضای خود آماده می‌شوند، نشت مایع خنک‌کننده می‌شوند و همین موضوع، فضای پیاده‌روی را لغو می‌کند.

دو فضانورد ناسا امروز یک پیاده‌روی فضایی را برای نصب آرایه‌های جدید در ایستگاه‌های بین‌المللی خورشیدی خواهند داد.