پیشبینی ناسا درباره غرق شدن شهرهای ساحلی آمریکا

این مطالعه حاکی از آن است که افزایش قابل توجه سطح احتمالاً در 30 سال آینده سواحل ایالات متحده آمریکا را تحت تأثیر قرار خواهد داد و حدود 10 تا 14 اینچ(25 تا 35 سانتی متر) افزایش را برای ساحل شرقی، 14 تا 18 متر افزایش می دهد. ۳۵ تا ۴۵ سانتی متر) افزایش را برای ساحل و ۴ تا ۸ اینچ(۱۰ تا ۲۰ متر) برای ساحل غربی پیش بینی می‌کند.

ناسا پیش‌بینی کرده است که سطح آب را تا سال ۲۰۵۰ می‌تواند در خط ساحلی ایالات متحده در خود غرق کند.

بن هملینگتون رهبر، تیم تغییر سطح دریاها از ناسا می‌کند که رویدادها و پدیده‌های طبیعی همیشه باید در نظر گرفته شوند و همه پیش‌بینی‌ها با جمع‌آوری داده‌ها توسط ماهواره‌ها در طول زمان اصلاح خواهند شد.

وی افزود: افزایش پیش‌بینی برای سواحل خلیج به اندازه ۳۰ سانتی‌متر تا سال ۲۰۵۰ بسیار زیاد است. این موضوع می‌تواند طوفان‌ها را حتی بدتر از آنچه در حال حاضر هستند، کند.

بر اساس این مطالعه که در مجله Communications Earth & Environment منتشر شده است، انتظار می‌رود سواحل خلیج و جنوب شرقی به شدت تحت تأثیر این واقعه قرار گیرند و احتمالاً در آینده نزدیک افزایش طوفان و سیل جزر و مدی را تجربه خواهند کرد.

لا نینا (La Niña) نیز یک پدیده اقیانوسی و جوی است که مشابه ال نینو ولی سردتر از آن و بخشی از نوسان جنوبی ال‌نینو است. واژه لا نینا از زبان اسپانیایی به معنای دختر در قیاس با واژه ال نینو به معنای پسر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، یک پژوهش جدید از جانب ناسا نشان می دهد که انتظار می رود سطح دریاها در سراسر ایالات متحده آمریکا از آنچه قبلا تصور می شود، افزایش می یابد.

بخوان  هوش مصنوعی جدید گوگل به شما امکان می دهد کلمات را به ویدیوهای HD تبدیل کنید

وی ادامه داد: این می‌تواند شامل عقب‌نشینی در برخی مکان‌ها و دفاع در جاهای دیگر باشد. هیچ راه حلی وجود ندارد که در همه جا قابل اجرا باشد. اگر این مسیر را دنبال کنیم، آینده قابل مدیریت است. به همان اندازه، اگر دولت‌ها و جامعه این مسائل را نادیده بگیرند، آینده یک آشفتگی واقعی خواهد بود.

این مطالعه نشان می‌دهد که سطح دریاها احتمالاً سریع‌تر از آنچه قبلاً می‌شد، افزایش می‌یابد، به این معنی است که شهرهای ساحلی کم‌ارتفاع در ایالات متحده ممکن است در دهه‌های پیش به مراتب بیشتر در معرض سیل قرار گیرند.

در حالی که یافته‌های این مطالعه جدید بدون ایجاد نگرانی است، جاناتان اورپک، دانش‌آموزان بین رشته‌های آب و هوا در دانشگاه میشیگان که در این پژوهش شرکت، می‌گوید که این پیش‌بینی‌ها شوکه کننده بیماری هستند.

بررسی‌های تیره و تار این مطالعه، برخی از نظریات فکر می‌کنند که تحقیقات تأثیرگذار بر آن هستند، تصمیم گیرندگان را وادار کند تا بر روی بحران آب و هوایی جاری انجام شود و مردم را به انجام آزمایش‌های تشخیص دهند.

انتهای پیام



منبع

پژوهش ناسا بر اساس روش‌های استفاده در گزارش‌ها و پژوهش‌های گروهی از پژوهشگران و پژوهشگران در آزمایشگاه‌های قبلی پیش‌رانش جت در کالیفرنیا که هم‌چنین به کاوش مهم‌ترین مسائل فضا و استفاده از ماهواره‌ها برای درک بهتر زمین اختصاصی، انجام می‌شود، انجام می‌شود. .

بر اساس این مطالعه که سه دهه رصد ماهواره‌ای را تجزیه و تحلیل قرار داده است، سطح دریاها در طول خطوط ساحلی ایالات متحده تا سال ۲۰۵۰ می‌تواند تا ۱۲ اینچ (۳۰ سانتی‌متر) بالاتر از خطوط آبی فعلی افزایش یابد.

وی می‌گوید: یافته‌های ناسا قوی به نظر می‌رسند و تعجب می‌آورد. ما میدانیم که سطح دریا را در حال شتاب گرفتن است و می‌دانیم چرا. یخ‌های قطبی بیشتر و بیشتر در حال ذوب شدن هستند و این به دلیل گرم شدن هوا و اقیانوس‌ها است. واضح است که تا زمانی که امکان ایجاد تغییرات آب و هوایی ادامه کند، افزایش سطح دریاها بدتر خواهد شد.

بخوان  بیست و سومین نمایشگاه الکامپ استان قم افتتاح شد

النینیو به طور ساده عبارت است از یک رخداد اقلیمی کلان که در اثر رها شدن انرژی انباشته در بزرگترین منطقه اقیانوسی جهان یعنی جنوب آرام رخ می دهد. نشانه‌های آن هم تغییر جهت جریان آبهای سرد و گرم و همچنین بادهای این منطقه است.

پژوهش‌های ناسا از اندازه‌گیری‌های ارتفاع‌سنج ماهواره‌ای از ارتفاع سطح دریا استفاده کرده و سپس آنها را با سوابق ۱۰۰ ساله‌گرفتن جزر و مدیون سازمان ملی اقیانوسی و جوی(NOAA) مرتبط انجام دادند. در نتیجه، ناسا می‌تواند با اطمینان بیان کند که خوانش‌های ماهواره‌ای دقیق هستند و به طور کامل با یافته‌های روی زمین تطابق دارند.

ال نینو شامل گرم شدن سطح در اقیانوس آرام در نزدیکی آمریکای جنوبی است که می‌تواند منجر به افزایش بارندگی شود و لا نینا شامل سرد شدن آب‌های سطحی اقیانوسی در اقیانوس می‌تواند آرام آرام پیشبینی دقیق افزایش سطح دریا را به یک چالش تبدیل کند و به طور طبیعی بالقوه شود. می‌توان خوانش‌ها را منحرف کند.

رابرت نیکولز مدیر مرکز پژوهش‌های تغییرات آب و هوایی تیندال(Tyndall) در بریتانیا می‌گوید: نادیده گرفتن این موضوع غیرممکن است. من فکر می کنم که این افزایش سیل ها باعث تسریع می شود، زیرا بسیاری از جوامع ساحلی در حال بحث درباره این مسائل و نحوه واکنش به آن هستند.

عوامل دیگری نیز ممکن است در افزایش سطح دریا در امتداد خط ساحلی ایالات متحده نقش داشته باشند. این مطالعه نشان داد که مسائل مرتبط با افزایش سطح آب دریاها می‌تواند توسط تغییرات طبیعی روی زمین مانند رویدادهای النینیو و لا نینا تا اواسط دهه ۲۰۳۰ تشدید شوند، در حالی که سواحل ایالات متحده آمریکا با فشار شدیدتری می‌شود و سیل‌جزر و مدی‌تر می‌شود. دلیل تکانش در مدار ماه که هر ۱۸.۶ سال یکبار رخ می دهد، اتفاق می افتد.

بخوان  «سایبرتراک» با شیشه و بدنه ضدگلوله عرضه می‌شود

لا نینا وضعیتی است که در آن، قسمت مرکزی و شرقی استوایی در اقیانوس آرام از حالت طبیعی می‌شود. لا نینا متضاد النینو است. لانینا در هر سه تا هفت سال اتفاق می‌افتد و درجه حرارت آب دریا سرد می‌شود. این پدیده تغییر اختلاف فشار منطقه است و اجازه می‌دهد سطح آب‌های اقیانوس در قسمت شرقی سردتر از حالت معمولی شود و در قسمت‌های گرم‌تر از حالت عادی گسترش یابد. علل لا نینا معکوس عواملی هستند که در ایجاد النینو هستند.

دیوید هالند، دانشمند آب و هوای فیزیکی و استاد ریاضیات دانشگاه نیویورک که در این مطالعه نیز با این دیدگاه موافق است. وی می‌گوید: کیفیت داده‌های ماهواره‌های عالی است و به دست آمده‌ها قابل اعتماد هستند. این مطالعه نشان می دهد که سطح آب دریاها در تمام جهان در حال افزایش است و بیش از پیش سرعت گرفته شده است.

وی افزود: ما باید با چالش تثبیت جهانی و کاهش روند افزایش سطح دریاها دست و پنجه نرم کنیم که متأسفانه به دلیل گرمایشی که رقم زده‌ایم برای قرن‌ها ادامه خواهد داشت. در نهایت، بشریت باید خود را با تغییر آب و هوای اقیانوس‌ها و سیاره زمین وفق دهد.

ال‌نینو یا ال‌نینو (El Niño) یکی از چرخه‌های مشهور آب و هوایی جهان است که هر دو تا هفت سال یک بار باعث ایجاد ناهنجاری‌های بزرگی در آب و هوای سراسر سیاره زمین می‌شود. از جمله این ناهنجاری‌ها می‌توانم به سیلاب‌سالی، خشک‌سازی، قحطی و اپیدمی اشاره کرد.