پیشرفت در جراحی با یک سوزن جراحی جدید

پژوهشگران دانشگاه پلی‌تکنیک فدرال لوزان سوییس از توسعه یک سوزن جراحی پیشرفته خبر داده‌اند که از آن استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ای، گاهی اوقات در جراحی حین، حتی دقیق‌ترین جراحان، مسیر سوزن را در حرکت حین تنظیم می‌کنند. گاهی اوقات ممکن است که بافت در زیر یک عضو جمع شود یا دسترسی به آن زمان بسیار مشکل باشد. چnیn شaraیطی memی‌erآیnd جaraحی ha behaخیr endahahath و eحtemaltemal آsیb یa a asفhnt hra dhahahیش dhahahد.

کل این سیستمی است. سوزن دو لوله دارد که یکی داخل دیگری است. وقتی که دکمه داخلی را می‌زند، لوله، یک، دو یا سه کوچک را آزاد می‌کند که در جهت مشخص‌شده توسط سوزن و جهت گیری دست جراح حرکت می‌کند. در حال حاضر، تنها چند سانتی‌متر اول نوک سوزن پذیراست، اما سیستم را می‌توان برای گسترش آن تغییر داد.

باور گفت: بیمار در بیمارستان‌ها تصور می‌کند که هر چه سوزن راحت‌تر باشد، دقت کنید که بیشتر می‌توانید داشته باشید. این به این دلیل است که از یک سوزن سفت برای جراحان آسان تر استفاده می شود، زیرا دقیقاً چرا که می‌خواهند می‌توانند باعث حرکت شوند.

انتهای پیام



منبع

“چارلز باور” (چارلز باور)، مهندس آزمایشگاه اکول پلی‌تکنیک فدرال لوزان سوییس با همکاری لنارت روبرت (Lennart Rubbert) به لطف نوک با پذیرفتن این سوزن که یک دکمه ساده کنترل می‌شود، جراحی دقیق امکان پذیر می‌شود.

این نوع سفتی را می‌توان در سوزنی که باور کرد و همکار فرانسوی‌اش توسعه داد، نیاز پیدا کرد، اما همراه با نوک سوزنی که جراحان می‌توانند در صورت آن را منحنی کنند.

بخوان  یک گام مهم برای توسعه باتری های لیتیوم-گوگرد

دکمه تعبیه شده روی دسته سوزن به جراحان امکان می‌دهد مسیر حرکت سوزن را اصلاح کنند و این امر را می‌سازند تا سریعتر به بافت‌های بیمار برسند و در صورت نیاز، بافت مجاور را بدون بیرون کشیدن دست بررسی کنند.

سوزن‌های ثابت‌پذیر تقریباً برای آزمایش‌های بالینی آماده هستند و مهندسان فعال به دنبال شرکت‌هایی هستند که با آنها همکاری می‌کنند.

محقق با کمک یک شرکت چاپ سه‌بعدی می‌تواند سوزن‌های تخصصی با اندازه‌های 0.9-4.5 میلی‌متر را برای پوشش کاربردهای جراحی ایجاد کنند.