پیشرفت چشمگیر ربات نابودگر علفهای هرز

این ربات متشکل از یک ربات قابل کشش خودکار و پشت دستگاه به لیزر است که به تراکتورها متصل می‌شود تا ۲۰۰ هزار الف هرز را در هر ساعت با لیزر از بین ببرد.

سال‌هاست که کشاورزان به روش‌های سنتی نابودی علف‌های هرز مانند سموم و علف‌کش‌ها و الف‌زدایی دستی و مکانیکی متکی هستند که هم برای محیط‌زیست و هم برای محصولات کشاورزی زیان‌آور هستند. اما نابودی لیزری الف‌های هرز یک گزینه قابل اعتماد و پایدار برای کشاورزان برای مقابله با الف‌های هرز بدون آسیب به محیط اطراف یا آب و هوا می‌دهد.

جفیسون، مدیر نوآوری و فناوری‌های جدید در مجموعه مزارع موسوم به گریم‌وی می‌گوید: این ربات به حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و در عین حال بهینه سازی محصول و سلامت خاک کمک می‌کند. دائماً در حال بهبودهای و ارزیابی تجهیزات جدید برای حمایت از خود به این مأموریت هستیم. وقتی فناوری لیزری کربن روبوتیکس مشخص شدیم، مشتاق بودیم آن را در مزارع خود به کار ببریم. این انقلابی پُرسسیل مطمئن، قابلیت اطمینان و مقرون به صرفه است، چیزی است که در آن امکان پذیر نیست، آن را به یک راه حل ایده‌آل برای حل یک علف‌های هرز تبدیل می‌کند.

شاید مهم‌ترین ویژگی این ربات باشد که بدون مشکل با زیرساخت‌های کشاورزی موجود ادغام می‌شود و در عین حال، بیشتر پوشش می‌دهد و مشکلات مرتبط با دستی، علف‌زدایی و مکانیکی را می‌کند.

جاش رابرتز (جاش رابرتز)، رئیس مزارع ترای‌نگل در کالیفرنیا نیز می‌گوید: ایمن‌سازی نیروی کار مزرعه به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز است، بنابراین ما همیشه به دنبال راه‌های خودمان هستیم.

بخوان  مایکروسافت به‌روزرسانی «Moment 2» ویندوز 11 را ارائه می‌کند - و اینها بهترین ویژگی‌های جدید هستند

وی افزود: محصول خود را برای تامین نیازهای کشاورزان تطبیق داده‌ایم و از فناوری اثبات شده الف‌کش لیزری خود استفاده کرده‌ایم. ماموریت ما همیشه ارائه مهمترین ابزارها به کشاورزان بوده است و استفاده از آنها زیاد است برای این که در حال کمک به آنها هستیم تا یک مشکل جدی را حل کنند.

ربات کشاورزی “لیزر ویدر” که به پشت تراکتور مرتبط است و از پرتوی لیزر برای از بین بردن علف‌های هرز استفاده می‌کند، به تازگی موفق به ثبت رکورد نابودی 200 هزار علف هرز در هر ساعت می‌شود.

انتهای پیام



منبع

پائول مایکسل (Paul Mikesell)، سیمر و موس کربنس روبوتیکس می‌گوید: مابخشی فناوری لیزری نابودگر الف هرز خود و اثر بی‌شمار آن را به کشاورزان ثابت کرده‌ایم. فناوری‌های ما مانند محصولات و خاک سالم‌تر، کاهش استفاده از سموم و علف کش‌ها، کاهش هزینه‌های شیمیایی و نیروی کار را به ارمغان می‌آورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، سال گذشته بود که شرکت کربن روبوتیکس (Carbon Robotics) از ربات کشاورزی نابودگر الف هرز خود موسوم به لیزر ویدر (LaserWeeder) رونمایی کرد که آن را انجام داد، صدها هزار علف هرز را در هر ساعت نابود کرد. اکنون این شرکت از نسخه جدید ربات خود رونمایی کرده است که یک راه حل مقرون به صرفه در کنترل علف‌های هرز در کشف بزرگ است.

وی افزود: ربات «لیزر ویدر» یکی از موارد مورد نیاز، پرهزینه‌ترین و زمان‌برترین کارهای مزرعه را که همان چیدن و نابودی علف‌های هرز است، خودکار می‌کند. طراحی آن ساده است و به راحتی قابل استفاده است و ثبات را برای کشاورزان و زمینه رشد کسب و کار ما را فراهم می‌کند.

بخوان  صید شهاب سنگ از اعماق اقیانوس با یک آهنربای عظیم

این دستگاه جدید دارای ۳۰ لیزر کربن دی اکسید صنعتی است. طبق گفته‌های شرکت سازنده، کشاورزانی که از این ربات استفاده می‌کنند تا ۸۰ درصد در هزینه‌های مدیریت علف‌های هرز صرفه‌جویی می‌کنند و دوره سربه‌سری نیز آن دو تا سه سال است.

این ربات همچنین دارای فناوری پیشرفته مصنوعی است که آن را قادر می‌سازد تا علف‌های هرز را با استفاده از انرژی حرارتی فورا شناسایی کنند، هدف قرار دهند و از بین ببرند. علاوه بر این، دارای یک سیستم روشنایی است که آن را قادر می‌سازد تا به طور معمول در تمام شرایط آب و هوایی چه در روز و چه در شب کار کند.